Cand vine vorba de promovarea a unui site se pun probleme logice legate de costuri si se incearca sa se descopere solutiile perfecte pentru businessul respectiv. Totusi trebuie sa se tina seama ca SEO este o componenta importanta in online, care ajuta la dezvoltarea unei afaceri promovate in acest mediu.
Este scumpa o campanie SEO? Cat costa optimizarea SEO a unui site? Sunt eficiente campaniile pentru toate tipurile de business? Acestea sunt cateva dintre intrebarile firesti pe care si le pune orice persoana ce doreste sa initieze un business in mediul online. Varietatea mare de servicii SEO existente pe piata fac ca decizia de a gasi cea mai buna solutie pentru afacere sa devina o adevarata provocare.
Pentru a reveni la intrebarea initiala – Sunt campaniile SEO produse scumpe? – trebuie sa se tina seama de faptul ca aceste servicii SEO sunt extrem de specializate, necesita timp, implicare si analize specifice.Un alt aspect ce nu trebuie ignorat, este faptul ca optimizarea SEO se realizeaza in timp, deci rezultatele pot fi vizibile chiar si dupa doua trei luni de la initierea campaniei si in aceste conditii, la inceput poate parea pierdere de timp si resurse.
Pretul pentru servicii SEO depinde de cel care realizeaza strategiile de campanie, resursele ce trebuie investite pentru a transforma site-ul in unul prietenos, apreciat de Google si de costul resurselor de promovare (in general promovarea se realizeaza SEO se realizeaza prin marketing de continut – articole, advertoriale – si castigare de link-uri).
Costul campaniilor SEO este influentat de tipul businessului , de concurenta si de strategiile optime ce trebui aplicate pentru a creste vizibilitatea. Daca in anumite domenii concurenta nu este foarte mare, si un site poate ajunge pe prima pagina in cautari prin simple postari de articole, in alte situatii concurenta este extrem de puternica si in aceste cazuri resursele ce trebuie folosite sunt mai variate si mai costisitoare.
Sunt serviciile SEO scumpe sau nu?
Depinde de perspectiva, pe termen scurt campaniile SEO sunt considerate investitii costisitoare, insa trebuie mentionat ca rezultatele acestora se mentin mult dupa incheiere. Fata de canalele platite a caror eficienta se epuizeaza odata cu finalizarea bugetului, campaniile SEO aduc vizitatori o perioade indelungate dupa finalizare.
Numeroase rapoarte realizate se specialistii SEO au aratat ca traficul organic generat in urma acestor campanii, creste si in urmatoarele luni, de al incheierea campaniei. Deci aceste servicii sunt scumpe pe termen scurt, investitii rentabile pe termen lung.
Ce servicii SEO sunt realizate intr-o campanie?
Campania SEO pentru un site web este atent gandita de la inceput. Dupa realizarea unui studiu aprofundat asupra paginii, a concurentei si dupa stabilirea strategiilor de optimizare se realizeaza bugetul.
Pe scurt pasii ce sunt realizati sunt: setarea campaniei SEO (analiza businessului, a cuvintelor cheie, implementarea sistemelor de monitorizare), audit SEO on page (identificarea problemelor de functionare a site-ului, optimizarea pentru desktop, mobil, in vederea imbunatatirii ratei de indexare a paganilor), audit SEO off page (analiza profilului de link-uri, distributie, ancore, s.a.), campanie de link building (castigarea de link-uri, pas foarte important pentru algoritmii de rankare Google), servicii de copywriting (pentru textele create in vederea promovarii si a imbunatatirii imaginii site-ului), generare de rapoarte catre client.
O campanie SEO bine realizata trebuie vazuta ca o investitie, care imbunatateste notorietatea unui site, ajuta la castigarea de vizitatori organici si creste rata de conversie.