Connect with us

Eveniment

Bomba ascunsă în Bugetul de Stat | IasiAZI.ro

Published

on

Cheltuielile statului au fost mai mari decât veniturile şi în primele şase luni ale anului trecut. Rezultatul negativ este îngrijorător în perspectiva unei ţinte a deficitului bugetar pentru întreg anul de 3% din PIB. De regulă, în prima parte a anului deficitul se menţine la niveluri foarte mici, iar creşterea se realizează în ultimele trei luni, când statul face mai multe plăţi, majorând astfel cheltuielile. De altfel, ţinta de cel mult 3% din PIB pentru deficitul bugetar a fost atinsă la limită anul trecut, chiar şi în condiţiile în care după primul semestru cheltuielile au fost doar puţin mai mari decât veniturile. 

Conform estimărilor pentru bugetul din acest an, veniturile şi cheltuielile ar fi trebuie să crească în prima jumătate a anului cu aproximativ 14% fiecare faţă de cele din primul semestru din 2017. Din păcate, estimările nu s-au realizat, veniturile au crescut cu doar 12,6%, în timp ce cheltuielile au avansat cu 19%. Raportat la PIB, cheltuielile s-au majorat cu 1,4%, iar încasările cu doar 0,5%. 

Datele Ministerului de Finanţe arata că veniturile bugetului general consolidat din primul trimestru s-au ridicat la 132,04 miliarde lei, adică 14,2% din PIB, iar cheltuielile au fost de 147 miliarde de lei, respectiv 15,8% din PIB, rezultând un deficit de 14,96 miliarde lei, anume 1,61% din PIB. Cifrele sunt mai mari la toate capitolele faţă de cele din anii precedenţi; în primele şase luni ale anului trecut, veniturile s-au ridicat la 117,23 miliarde lei, adică 13,7% din PIB, iar veniturile la 123,52 miliarde lei, anume 14,4% din PIB. Deficitul a fost de 0,73% din PIB. „Revoluţia” fiscală, măsurile populiste şi proasta colectare a veniturilor publice stabilesc un nou „record” absolut al guvernului PSD-ALDE în domeniul finanţelor publice, unde deficitul bugetului general la şase luni ajunge la 14,97 miliarde de lei, faţă 6,3 miliarde în 2017 şi 3,9 miliarde lei în 2016. Primul semestru al anului 2018 arată o falie accentuată a veniturilor şi cheltuielilor publice, astfel încât veniturile publice totale (inclusiv subvenţiile pentru agricultură care nu ar fi trebuit incluse în buget) au crescut în termeni nominali cu 12,6% faţă de anul precedent, în timp ce cheltuielile totale au crescut cu 19%. Această evoluţie nefavorabilă este cu atât mai îngrijorătoare cu cât are loc într-un context economic bun, cu o creştere prognozată de 5,5%. 

„Reducerea ritmului de creştere economică ar putea aduce România într-o stare de vulnerabilitate, cu deficite în creştere şi finanţare scumpă”, este de părere Anca Dragu, fost ministru al Finanţelor.  Potrivit acesteia,  rectificarea bugetară ar trebui să fie una negativă, ca urmare a veniturilor fiscale insuficiente şi a accelerării cheltuielilor cu pensii şi salarii. „Veniturile fiscale nu ţin pasul cu programul asumat de încasări şi nici cu creşterea economică, în timp ce cheltuielile cu pensii şi salarii cresc rapid. Din datele bugetare la şase luni reiese că până la sfârşitul anului ar fi nevoie de majorarea sumelor alocate pentru salarii cu circa cinci miliarde de lei şi a celor pentru pensii cu circa trei miliarde de lei”, a adăugat Anca Dragu.

 

Deficit dublu faţă de 2017

Creşterea deficitului este rezultatul direct al majorării simultane a sumelor alocate salariilor din sectorul bugetar, care au urcat cu 24,4%, adică 8,1 miliarde de lei, şi a sumelor pentru asistenţă socială (în principal pensii) cu 13,9%. Bugetul pentru pensii va creşte şi în a doua parte a anului deoarece de la 1 iulie punctul de pensie s-a majorat cu 10%, iar majorarea se va vedea în a doua parte a anului în execuţia bugetară. 

„Deficitul bugetar înregistrat în primele şase luni din 2018 este de 2,5 ori mai mare decât cel înregistrat în primul semestru din 2018. Cheltuielile de personal sunt cu 34,2% mai mari în iunie 2018 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru a se încadra în deficitul bugetar de 3% este nevoie de un supliment de 10 miliarde de lei. Cheltuielile sociale sunt principala problemă. Cele cu asistenţa socială au crescut cu 30% în iunie 2018 faţă de iunie 2017. Creşterea cheltuielilor de personal e de 24,4% , faţă de 16% cât a fost bugetat pentru acest an”, a explicat Ionuţ Dumitru, preşedintele Consiliului Fiscal. 

Pe capitole, cheltuielile de personal au reprezentat 4,4% din PIB în primul semestru, adică 41,43 miliarde de lei, cu 0,5 puncte procentuale mai mult decât cifrele din primele şase luni ale anului trecut, când au fost de 3.9% din PIB (33,24 miliarde lei). Cheltuielile cu bunuri şi servicii au totalizat 2,1% din PIB, respectiv 19,28 miliarde lei, cheltuielile cu dobânzile cu însumat 7,36 miliarde lei, adică 0,8% din PIB, iar cele cu subvenţiile 3,74 miliarde lei, respectiv 0,4% din PIB. Cheltuielile cu proiecte cu finanţare externă nerambursabilă au totalizat 7,65 miliarde de lei, 0,8% din PIB, aproape la fel de mult ca la capitolul „cheltuieli de capital”, cu 7,01 miliarde de lei, aproximativ 0,8% din PIB. Ponderea cea mai mare la cheltuieli revine asistenţei sociale (unde sunt incluse şi pensiile) şi care au însumat 50,23 miliarde lei, adică 5,4% din PIB, reprezentând o creştere de 0,3 puncte procentuale faţă de primul semestru din 2017 când s-au ridicat la 44,11 miliarde lei, adică 5,1% din PIB. 

Venituri mai mari din contribuţii sociale

 

Conform datelor Ministerului de Finanţe, creşterea de 12,6% a veniturilor bugetului general consolidat a fost realizată în principal prin încasările mai mari cu 36,2% de la contribuţiile de asigurări şi cele cu 13% ale veniturilor nefiscale. Majorarea contribuţiilor este urmarea trecerii contribuţiilor sociale în totalitate în sarcina angajatului şi a majorării în consecinţă a salariului minim pe economie la 1.900 lei brut. Veniturile din TVA (taxa pe valoarea adăugată) au crescut cu 5,9% în primele şase luni, ajungând la 26,77 miliarde lei, iar veniturile din accize au totalizat 13,13 miliarde lei, cu 9,9% mai mari decât în primul semestru de anul trecut. Încasările din impozite şi taxe pe proprietate s-au majorat, de asemenea, cu 5,9% faţă de primele şase luni din 2017. 

Au fost înregistrate însă scăderi ale încasărilor din impozitul pe salarii şi venit, cu 21,5%, evoluţie determinată de reducerea impozitului pe venit de la 16% până la 10%. O diminuare de 26,8% s-a înregistrat şi la încasările din taxa pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizării bunurilor sau pe desfăşurarea de activităţi ca urmare a aplicării OUG nr. 52/2017 privind restituirea sumelor care reprezintă taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi timbrul de mediu pentru autovehicule.

De la Uniunea Europeană au fost încasate 6,9 miliarde lei în contul plăţilor efectuate, cu 22,8% mai mari decât cele încasate în 2017 în primele şase luni.

 

 

IasiAZI.ro

Facebook Comments
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Eveniment

Ce soft de gestiune poți alege pentru magazinul tău în 2022?

Published

on

By

Pentru a ține pasul cu piața și pentru a întrece așteptările clienților, un magazin online nu trebuie să suprindă doar prin produsele, serviciile oferite sau o interfață intuitivă, la fel de importante sunt software-urile care simplifică operațiunile și eficientizează procesele de zi cu zi. Pentru cei ce dețin magazine online, poate exista un punct în care fluxul de comenzi devine greu de gestionat, iar o problemă foarte răspândită ține de timpul îndelungat destinat actualizării manuale a stocurilor. În 2022, cei ce dețin magazine online nu mai pot fi îngreunați de astfel de probleme, pentru că dificultățile sunt remediate, iar opțiunile sunt eficientizate și gestionate cu succes de software-urile de gestiune destinate magazinelor. 

Cât de util este un soft pentru gestiunea magazinului? 

Un soft performant care ține pasul cu ultimele standarde impuse de o piață competitivă te poate ajuta să operezi eficient și fără bătăi de cap toate operațiunile care stau la baza afacerii tale. Cu un soft de gestiune pentru magazin propus de NextUp.ro poți defini, sorta în funcție de categorie și poți urmări toate produsele în timp real, poți adăuga oricând fotografii cu cele mai mici eforturi, dar poți și să te bucuri de stocuri actualizate automat cu fiecare comandă. Un astfel de soft îți oferă și o repartizare eficientă a cheltuielilor de întreținere și o evidență a încasărilor, nu mai trebuie să te complici cu realizarea inventarului deoarece se va realiza automat, iar operațiunile de contabilitate pot fi simplificate semnificativ. Lista de avantaje continuă cu setările facile de facturare, o rapiditate inegalabilă, automatizări precise, și notificări personalizabile ale stocurilor.

Softurile de gestiune sau de management al comenzilor le pot oferi antreprenorilor o eficiență greu de egalat și o productivitate sporită în baza operațiunilor simplificate și automatizate. Pe lângă avantajele enumerate mai sus, ar mai fi de menționat că printr-un sistem de management se poate crea, publica și edita conținutul de pe site, fără a fi nevoie de cunoștințe de programare. Aspectul poate fi schimbat cu ușurință, noi secțiuni pot fi introduse, iar paginile produselor pot fi îmbunătățite oricând în cel mai scurt timp. 

Un alt avantaj de seamă ține de înlocuirea actualizărilor manuale ale stocurilor. În acest fel erorile sunt prevenite, iar timpul este economisit considerabil. Inventarul ajunge să fie actualizat și el foarte rapid, canalele sunt gestionate mult mai ușor, iar procesarea comenzilor este îmbunătățită drastic.  Un astfel de sistem asigură o organizare eficientă și automată a tuturor informațiilor, statisticilor și detaliilor importante precum popularitatea produselor și alte aspecte care contribuie la menținerea unui avantaj competitiv. 

Este bine de știut că sistemele de gestiune pot și să sporească numărul comenzilor. Cum ora 22 este un prag important pentru plasarea comenzilor, dar și un timp în care nimeni nu este la birou, un sistem performant axat pe gestiunea comenzilor automatizează operațiunile, generează email-urile potrivite, poate face cea mai economică alegere în privința transportului și îmbunătățește semnificativ experiențele clienților. 

Acestea fiind spuse, un sistem performant de gestiune poate fi un ajutor esențial în menținerea unui avantaj competitiv pe o piață populară aflată într-o continuă schimbare. Automatizările și umbrela de procese simplifică semnificativ operațiunile de zi cu zi, un astfel de sistem poate ușura munca tuturor echipelor, economisește timpul, simplifică operațiunile și poate genera rezultate surprinzătoare pe termen lung. 

 

 Sursa foto: Unsplash.com

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

5 pași de urmat atunci când investiți în piese utilaje

Published

on

By

Piesele de utilaje reprezintă o investiție serioasă. Vorbim de o cheltuială importantă care trebuie făcută înțelegând scopurile principale: maximizarea profitului adus de utilaj dar și prelungirea duratei de viață a acestuia.

Trebuie să investiți în piese utilaje pentru ca echipamentul să funcționeze eficient și să opereze la capacitate maximă. Dar în același timp vreți să vă asigurați si că veți profita cât mai mult timp de acesta. Aflați cum puteți să faceți cea mai bună alegere în rândurile de mai jos.

Pasul nr. 1: Verificări periodice

Verificările periodice ne asigură că suntem mereu informați în privința stării echipamentului pe care îl utilizăm pe șantier. Și în acest domeniu, informația înseamnă putere. În acest caz, puterea se traduce în posibilitatea de a face anumite reparații și reglaje la timp, evitând în acest fel costuri mult mai mari.

Inspecția vizuală zilnică ar trebui făcută la începutul și la finalul activității. E un pas simplu care nu consumă foarte mult timp, dar care ne poate scăpa de probleme serioase. Observând din timp eventualele defecțiuni, vom reuși să le remediem cu un minim de cheltuieli.

Pasul nr. 2: Respectați intervalele de service și celelalte cerințe ale producătorului

Este important să îndeplinim toate cerințele de service și să efectuăm verificările în acele intervale cerute de producător. Informațiile de acest fel apar în manualul de utilizare al utilajului. Parcurgerea acestuia este importantă și reprezintă un aspect care nu ar trebui neglijat.

Mai mult, în cazul în care utilajul funcționează în condiții grele, la temperaturi ridicate, de pildă, mulți producători recomandă scurtarea intervalelor de service.

Echivalarea calendaristică a intervalelor din manual este simplă: 10 ore de utilizare înseamnă o zi. 50 de ore – o săptămână. O mie de ore de utilizare – un an.

Pasul nr. 3: Surpriza nu are ce căuta la capitolul investiții

Cu excepția accidentelor și a situațiilor total neprevăzute care pot apărea pe un șantier, schimbul unei anumite piese nu trebuie să fie niciodată o supriză. Dacă respectați pașii de mai sus, puteți face un plan întins pe o perioadă mai lungă, știind când și ce sume urmează să investiți în anumite piese.

Verificările ne oferă o altă perspectivă, pe lângă identificarea eventualelor probleme. Descoperim și urmărim gradul de uzură, anticipând în acest fel momentul în care piesa respectivă va trebui schimbată.

Pasul nr. 4: Alegeți piese utilaje în cunoștință de cauză

Fiecare utilaj are nevoile sale. Dacă alegem piese de calitate, potrivite pentru modelul respectiv, atunci utilajul va funcționa fără probleme și ne va aduce profit.

O fișă a pieselor de schimb care poate fi obținută de la orice producător vă ajută să obțineți informații clare despre piesa care trebuie schimbată. De asemenea, atunci când comandați o piesă, trebuie să-i comunicați furnizorului modelul, tipul și seria de șasiu pentru a evita orice eroare.

 

Pasul nr. 5: Investiți în stocuri și rezerve

La pasul numărul 3 vorbeam de necesitatea eliminării suprizelor din procesul de achiziție al pieselor utilaje. Putem duce această idee mai departe. Să vorbim despre înlocuirea unui ulei hidraulic sau de motor: putem avea un plan legat de momentul aproximativ în care acesta trebuie schimbat. De asemenea, trebuie luat în calcul faptul că uleiul ar trebui completat în anumite momente.

Așadar, ideal ar fi să avem o rezervă din acest produs. Facem investiția o singură dată și ne asigurăm în acest fel necesarul pentru o anumită perioadă. La fel putem proceda și în cazul altor piese predispuse la uzură. Dar mare atenție la condițiile de păstrare. De exemplu, dacă vom comanda o baterie pe care o depozităm în mod greșit, atunci aceasta poate fi inutilizabilă în momentul în care avem nevoie de ea.

Concluziile sunt clare: economiile prost gândite și piesele nepotrivite cumpărate doar pentru că „sunt mai ieftine” ne vor aduce, în timp, pierderi însemnate.

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Cum să ai cele mai cool ţinute de toamnă cu ajutorul salopetelor

Published

on

By

Uneori te poţi plictisi de clasicele combinaţii de blugi şi pulover sau tricou şi vrei să adaugi ceva nou şi interesant în garderoba ta. O salopetă poate fi exact piesa de care ai nevoie pentru a da acest aer fresh ţinutelor tale de toamnă. Această piesă vestimentară se poate adapta tuturor evenimentelor din viaţa ta, în funcţie de modelul şi materialul din care este realizată. Poţi avea şi o ţinută mai elegantă u salopete, dar şi ţinute mai casual, pentru activităţile lejere de zi cu zi. 

 

Iată cum să ai cele mai cool ţinute de toamnă cu ajutorul salopetelor:

Salopeta de blugi + cămaşă în carouri

Este o combinaţie îndrăzneaţă, care aduce foarte mult cu un stil inspirat din zona cowboy. Poate merge accesorizată cu nişte ciocate şi o pălărie western pentru un look complet. De asemenea, merge şi într-o variantă mai temperată cu tenişi albi şi un ghiozdan cool, pentru zilele în care ai de alergat prin oraş şi vrei să fii lejer. Atenţie totuşi, dacă trebuie să mergi la birou sau ai anumite întâlniri de afaceri mai serioase poate să nu fie cea mai bună alegere. 

Salopeta cu pantalon evazat + pantofi cu toc

O variantă pentru femeile cu un stil de viaţă ce necesită nişte ţinute mai elegante o reprezintă salopeta cu pantalon evazat în combinaţie cu pantofi cu toc. Este o soluţie excelentă prin care poţi rămâne comodă pe parcursul zilei, dar să ai şi un look frumos şi elegant. După muncă poţi schimba încălţămintea cu ceva cu talpă joasă şi te poţi bucura în continuare de salopeta ta comodă la o ieşire în oraş. Dacă nu ştii de unde poţi lua o salopetă de damă nouă şi interesantă, Adona.ro reprezintă o variantă extrem de bună, tocmai pentru că au multe modele pentru toate gusturile.

Salopetă de in + jachetă de blugi

Pentru perioada de început de toamnă în care temperatura este încă destul de ridicată încât să porţi in, o idee interesantă ar fi combinarea unei salopete de in cu o geacă de blugi. Rezultatul aceste combinaţii este o ţinută fresh şi actuală, extrem de comodă, merge de minune cu primele zile de toamnă când temperaturile sunt ceva mai blânde. În picioare poţi pune nişte balerini comozi ori o pereche de încălţăminte sport, în funcţie de preferinţe şi piesele pe care le ai deja în garderobă. O astfel de ţinută merge perfect în weekend, la o plimbare lejeră prin parc. 

Aşadar, salopetele pot fi integrate în multe ţinute, iar în funcţie de accesorii poţi obţine un look mai lejer sau unul ceva mai elegant. Nu trebuie să te fereşti de salopete dacă te gândeşti că nu merg pentru forma corpului tău, tocmai pentru că de regulă sunt destul de flatante pentru multe tipuri de siluete şi sunt şi extrem de comode în acelaşi timp. Aşa că, dacă toamna asta vrei să faci ceva diferit cu ţinutele tale de zi cu zi, poţi încerca o salopetă pentru un look cool, fresh şi extrem de actual. 

 

Sursă foto: unsplash.com

Facebook Comments
Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

Centrală termică Centrală termică
Social10 minute ago

Centrală termică pe lemn sau peleți? Tu ce alegi?

O centrală termică a devenit indispensabilă din casa noastră, mai ales când sezonul rece se apropie cu pași repezi. În...

Știri din județ5 ore ago

Bolerouri tricotate și bolerouri elegante – Ce să alegi și cum să le porți

Dacă dorești să fii în tendințe în acest sezon de modă, atunci trebuie doar să-ți îndrepți atenția către bolerouri tricotate...

Știri din județ5 ore ago

Sacouri în carouri și sacouri slim fit la modă în acest sezon

Mulți bărbați adepți ai stilului urban, deschiși la lucruri noi, preferă sacouri în carouri, atunci când vine vorba de modă. Acest...

Știri din județ5 ore ago

Șepci și fulare pentru bărbați stilați

Deși mulți bărbați optează acum pentru pălării sau berete, șapca continuă să aibă o prezență puternică în garderoba masculină, ca...

Exclusiv5 ore ago

Sfaturi despre organizarea camerei celui mic

Organizarea obiectelor din camera celui mic poate fi o adevarata provocare, in special daca aici se regasesc numeroase jucarii, puzzle-uri...

Exclusiv5 ore ago

Cum poti alege cele mai bune blendere?

Blenderul este un aparat electrocasnic utilizat in primul rand pentru a zdrobi alimentele, dar care, datorita accesoriilor pe care le...

Viața în Iasi5 ore ago

Smartwach – Ceasuri inteligente pentru oameni moderni

Viața fără un smartwatch este acum de neconceput. Pentru mulți utilizatori, un ceas inteligent este un plus excelent. O singură privire la ceas...

Eveniment9 ore ago

Ce soft de gestiune poți alege pentru magazinul tău în 2022?

Pentru a ține pasul cu piața și pentru a întrece așteptările clienților, un magazin online nu trebuie să suprindă doar...

Eveniment2 zile ago

5 pași de urmat atunci când investiți în piese utilaje

Piesele de utilaje reprezintă o investiție serioasă. Vorbim de o cheltuială importantă care trebuie făcută înțelegând scopurile principale: maximizarea profitului...

Eveniment2 zile ago

Cum să ai cele mai cool ţinute de toamnă cu ajutorul salopetelor

Uneori te poţi plictisi de clasicele combinaţii de blugi şi pulover sau tricou şi vrei să adaugi ceva nou şi...

Eveniment3 zile ago

Vrei sa scapi de chin atunci cand te muti?

  Fie ca tocmai ti-ai cumparat apartamentul mult visat sau ca te  muti intr-o chirie noua, trebuie sa ai grija...

Eveniment3 zile ago

TOP 4 sfaturi utile pentru a alege coșul de cadou potrivit pentru colegii de birou

Alegerea unui coș de cadou pentru colegii din birou poate deveni un proces dificil, întrucât există diverse ocazii, precum și...

Eveniment3 zile ago

Ce responsabilitati au producatorii si importatorii fata de mediu?

Pana in 2030, Romania trebuie sa se ocupe de reciclarea unui procentaj de cel putin 65 la suta din totalul...

Eveniment4 zile ago

Amprenta de carbon – ce inseamna, cum se masoara si cum poate fi redusa

Amprenta de carbon a devenit un subiect din ce in ce mai discutat in ultimii ani, pentru ca a inceput...

Eveniment5 zile ago

Ce casca de copiat sa alegi?

Este o idee foarte bună să participi la un examen având la dispoziție căști de copiat ideale. În acest fel,...

Afaceri5 zile ago

Cum se aleg cele mai bune profile led in functie de incapere?

Tehnologiile de iluminare pe baza de led vin in ajutorul clientilor cu o serie de beneficii legate de costuri, consum...

Știrile Săptămânii