La începutul acestei luni, directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, a efectuat o inspecţie pe toate şantierele celor patru loturi de cale ferată, între Simeria şi Arad, unde au început lucrările de reabilitare şi modernizare. Între km 614 – Gurasada – Simeria, în lungime totală de 141,17 km, s-au semnat anul trecut contracte în valoate totală de 7,7 miliarde lei, pentru patru loturi de lucrări, pe secţiunile km 614 – Cap Y Bârzava (2a), Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu (2b), Cap Y Ilteu – Cap Y Gurasada (2c) şi Gurasada – Simeria (tronson 3).
Directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, administratorul infrastructurii feroviare, ne-a declarat că verifică lunar evoluţia lucrărilor de modernizare pe cele patru şantiere feroviare deschise în vestul ţării, între km 614 – Gurasada – Simeria. „Polul investiţiilor feroviare s-a mutat între Simeria şi Arad. Toate cele patru şantiere sunt în grafic. Acum trebuie să supraveghez şantierele. Sute de angajaţi sunt zilnic pe cele patru loturi. Am fost pe şantiere cu toţi factorii implicaţi – consultant, proiectant, beneficiar şi antreprenor. Trebuie să stăm la masă toate părţile. Dacă există probleme trebuie rezolvate rapid”, ne-a declarat Ion Gavrilă.
Conform oficialilor CFR SA, pe cele patru şantiere unde este asigurat front de lucru nu se înregistrează decalaje în graficele stabilite, discuţiile fiind însă concetrate pe clarificarea problemelor şi identificarea soluţiilor tehnice optime în zonele de traseu unde se construiesc cele patru poduri noi peste râul Mureş, tunelul nou de la Baţa, noile pasaje din staţiile Mintia şi Deva. O atenţie deosebită îi este acordată şi impactului pe care îl are în desfăşurarea lucrărilor situl arheologic de la Vărădia.
Mobilizare permanentă cu forţă umană şi utilaje
Directorul general al CFR SA le-a transmis constructorilor că doreşte mobilizare permanentă cu forţă umană şi utilaje, pe fiecare şantier, deoarece „lucrările de infrastructură şi suprastructură feroviară pe cei 141 km au un grad ridicat de complexitate, în contextul în care pe o lungime destul de mare a acestui traseu proiectele prevăd construirea de variante noi. Este necesară implicararea comună a contructorului şi a responsabilului CFR în soluţionarea problemelor tehnice care apar pe parcurs, asfel încât graficul de execuţie să fie respectat”. Pe distanţa km 614 – Bârzava -Ilteu – Gurasada – Simeria constructorii vor executa lucrări de terasamente, consolidări, electrificare, energoalimentare, semnalizare şi de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR) pe tot traseul. Vor fi construite 187 de lucrări de artă (poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare şi inferioare), iar în 25 de staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale şi puncte de oprire) se vor executa lucrări civile. „Există front de lucru pe toată lungimea, mai puţin clădirile. Constructorii au front de lucru şi nu există motive pentru întârzierea lucrărilor”, ne-a mai declarat Ion Gavrilă.
„35% din traseu se construieşte de la zero”
Un reprezentant al asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, firmele care se ocupă de reabilitarea secţiunilor km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b) a explicat că „au început lucrările pe toată lungimea celor două secţiuni, primul lot, km 614 – Cap Y Bârzava are o lungime de circa 41 km, tronsonul Bârzava – Cap Y Ilteu are o lungime de aproximativ 38 km. Este închis un fir de circulaţie pe intervale şi jumătate din fiecare staţie. Au început lucrări de terasament la peroane în staţii şi derulăm lucrări de defrişare a terasamentulului pentru noile variante de traseu. Pe primul lot, km 614 – Cap Y Bârzava, aproximativ 10% din traseu este nou, pe secţiunea Bârzava – Cap Y Ilteu, 35% din traseu se construieşte de la zero. O bună parte din traseu se mută pe partea cealaltă a râului Mureş, construim un tunel şi două poduri peste râul Mureş”.
Inginerii firmelor de construcţii au demarat lucrările pregătitoare pentru construcţia tunelului. „Pe partea de semnalizare, inginerii au început lucrări de proiectare. Se construiesc clădiri în fiecare staţie unde sunt adăpostite echipamentele pentru centralizare electronică“, explica reprezentantul asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems. România SRL.
Exproprieri pentru cei peste 140 km de cale ferată
După apariţia hotărârii de guvern privind declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional „Reabilitarea liniei c.f. Frontieră – Curtici – Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean“, CFR SA a predat terenurile constructorilor. Primele două contracte au fost semnate în mai 2017 cu asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL pentru reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan – European, lucrări în valoare totală de circa 3,45 miliarde lei. Pentru lotul 1 km 614 – Cap Y Bârzava, contractul de modernizare are valoarea de 1,689 miliarde lei, iar pentru secţiunea Bârzava – Cap Y Ilteu valoarea lucrărilor se ridică la 1,763 miliarde lei.
Firmele au trei ani la dispoziţie pentru finalizarea lucrărilor
Asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, pe secţiunile de cale ferată km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b), are un termen de trei ani pentru executarea lucrărilor de modenizarea a infrastructurii feroviare, electrificare – energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR). Lucrările de reabilitare a celor 78 km de cale ferată sunt finanţate din bani europeni (85%) şi fonduri de la buget (15%).
Anul 2018 vine cu 150 km cale ferată modernizată
Oficialii Ministerului Transporturilor, prin CFR SA, promit că în acest an se vor recepţiona lucrările de modernizare a căii ferate, între Simeria şi Sighişoara, pe o lungime de aproximativ 150 km. Între Sighişoara şi Simeria, lucrările de modernizare aflate în execuţie înseamnă schimbarea liniilor, peroane, instalaţii de siguranţă şi dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podeţe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel şi substaţii de tracţiune. Aceste lucrări au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului de semnalizare de ultimă generaţie ERTMS/ETCS Nivel 2.
La sfârşitul lunii iulie, CFR SA a anunţat finalizarea lucrărilor de construcţie pe traseul nou între Sighişoara şi Daneş. Începând din data de 25 iulie, trenurile circulă între Sighişoara şi Daneş pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara – Aţel. Conform oficialilor CFR SA, proiectul înseamnă patru poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, două tuneluri – Sighişoara şi Daneş şi pasajul superior peste DN 13. „Noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, include trei lucrări de artă foarte importante – podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 125 m, tunelul Sighişoara, în lungime de 410 m, şi tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989. Până la intrarea în Daneş este construit un terasament înalt. Pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 km, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara – Aţel, Aţel – Micăsasa şi Micăsasa – Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%“, au menţionat oficialii CFR SA.
(Articol publicat în numărul 33 al revistei Capital, disponibil la centrele de difuzare a presei în săptămâna 20 – 26 august 2018)
Daca sunteti proprietar de garsoniera si va ganditi sa o vindeti, exista cateva aspecte importante pe care ar trebui sa le luati in considerare. Vanzarea unei garsoniere poate fi o sarcina dificila si complexa, insa cu pregatirea potrivita puteti obtine rezultate bune. Cu ajutorul celor de la SudRezidential va vom oferi sfaturi valoroase pentru a va asigura ca procesul de vanzare a garsonierei dumneavoastra decurge fara probleme.
Stabilirea pretului corect Unul dintre primii pasi importanti in vanzarea unei garsoniere este determinarea pretului corect. Luati in considerare factori precum locatia, dimensiunea, conditia si facilitatile oferite de garsoniera. De asemenea, efectuati o cercetare de piata pentru a obtine o idee despre preturile garsonierelor similare din zona. Consultati un evaluator imobiliar sau un agent imobiliar pentru a va ajuta sa stabiliti un pret realist si competitiv.
Curatenie si amenajare Inainte de a prezenta garsoniera potentialilor cumparatori, asigurati-va ca aceasta arata cat mai bine posibil. Efectuati o curatenie profunda si indepartati dezordinea. Daca este necesar, reparati sau inlocuiti elementele defecte, precum robinetele sau prizele. Puteti considera si o mica renovare sau reamenajare, daca bugetul va permite, pentru a face garsoniera mai atractiva si functionala.
Fotografii de calitate si descriere precisa Atunci cand va promovati garsoniera, fotografiile de calitate sunt esentiale. Asigurati-va ca fotografiile surprind fiecare incapere intr-o lumina favorabila si evidentiaza aspectele cheie ale garsonierei. De asemenea, furnizati o descriere detaliata si precisa a proprietatii, evidentiind beneficiile si caracteristicile importante.
Colaborati cu un agent imobiliar Luarea in considerare a colaborarii cu un agent imobiliar poate fi o decizie inteleapta. Un agent imobiliar profesionist are experienta si cunostinte in domeniul vanzarilor imobiliare si va poate ajuta sa navigati prin intregul proces. Ei pot atrage cumparatori potentiali, negocia pretul si va ofera sfaturi specializate.
Promovare eficienta Asigurati-va ca garsoniera dumneavoastra este promovata in mod eficient. In afara de a o lista pe site-uri de anunturi imobiliare, utilizati si retelele sociale pentru a ajunge la un numar mai mare de potentiali cumparatori. De asemenea, puneti anunturi in ziarele locale sau distribuiti pliante in zona respectiva. O promovare adecvata va creste sansele de a gasi un cumparator interesat.
Există fel și fel de soluții prin care se poate amenaja un spațiu de birouri, însă ideal este să te bazezi pe experții în domeniu, motiv pentru care MMConstruct este pentru tine. Echipa dispune de suficientă experiență pentru că de-a lungul anilor a trecut prin numeroase proiecte și a venit mereu cu rezultate excelente. Așadar, daca ai nevoie de o firma care se ocupa cu amenajarea birourilor, știi pe cine te poți baza!
Pune în valoare spațiul pe care îl ai la dispoziție
Prin amenajarea adecvată, poți profita la maximum de suprafața disponibilă, iar acesta reprezintă unul dintre obiectivele principale ale serviciilor oferite de MMConstruct. Astfel, merită să te bazezi pe o echipă pregătită care știe să se adapteze la orice context și să vină cu soluții eficiente pe care merită să le pună în practică.
Soluția ideală pentru tine
Cu toții știm că fiecare proiect este diferit și că nevoile diferă, dar specialiștii MMConstruct se pot adapta la orice context și ajung să satisfacă chiar și cei mai exigenți clienți. Îți dorești un plus de lumină sau să evidențiezi anumite calități ale spațiului tău? Nu îți face nicio grijă, ideea ta va prinde viață!
Angajații beneficiază de condiții excelente de lucru
Mediul în care angajații își desfășoară activitatea are un impact major asupra lor. Este important ca ei să se simtă bine și să își gestioneze eficient task-urile, iar cu cât se simt mai bine, cu atât vor fi mai motivați și vor putea atinge cele mai mari performanțe. La MMConstruct știm că ai ales locul potrivit pentru a crea un mediu favorabil angajaților tăi.
Vezi care sunt costurile
Este important de menționat că atunci când lucrezi cu echipa MMConstruct nu trebuie să te pregătești cu bugete foarte mari întrucât prețurile s-au păstrat mereu accesibile. Desigur, costurile sunt calculate în funcție de fiecare proiect în parte, dar rămân la niveluri minime și te vei bucura de un raport calitate – preț excelent.
De la A la Z
La MMConstruct, știi că vei beneficia de servicii complete, iar specialiștii se ocupă de tot ce contează, chiar și de curățenie. Astfel, vei avea ocazia de a reveni rapid la activitatea ta obișnuită de zi cu zi, fără a te îngrijora cu privire la urmele lăsate de lucrători. Prin urmare, MMConstruct este firma potrivită către care să te îndrepți.
Alege profesionalismul
Echipa se remarcă prin profesionalism, astfel că poți avea încredere că vei fi complet mulțumit de colaborare. Datorită numărului ridicat de proiecte derulate de-a lungul timpului, MMConstruct are abilitățile și cunoștințele necesare pentru a duce la bun sfârșit fiecare dintre acestea, astfel că următorul poate fi chiar al tău! Sună-ne și haide să discutăm!
Pikito, proiectul care reunește cumpărăturile online și cele offline prin intermediul unor spații comerciale fizice comune, este acum operațional în România. Compania cehă a făcut inaugurarea locației din Lemon Retail Park, București.
Ce este Pikito
Pikito simplifică procesul prin care magazinele online pot obține facilitățile magazinelor fizice, punându-le la dispoziție, în mod accesibil, un spațiu unde își pot vinde produsele. Acest loc este împărțit cu alți retaileri de pe piață, care nu intră însă în sfera concurenților direcți.
Printre principalele avantaje oferite de Pikito e-tailerilor parteneri se numără:
Notorietate și încredere crescute, datorate magazinului fizic local
Un spațiu care funcționează ca un showroom al celor mai bine vândute articole
Customer service de primă clasă, prin personal instruit și asistență profesională pentru clienți în magazin
Rată de conversie mai mare, creștere rapidă a vânzărilor în magazin
Puncte de ridicare și returnare ale produselor în magazin
Investiții financiare zero în magazinul fizic, doar o taxă lunară fixă pentru servicii complete (acoperită cu ușurință prin economisirea resurselor dedicate costurilor poștale, retururilor și reclamațiilor)
Un nou canal de marketing (metode de comunicare BTL cu publicul vizat)
Promovare omnichannel (vouchere în magazin, stimulente pentru cumpărare, vânzare POS)
Retailul tradițional întâmpină obstacole uriașe pentru a ajunge în medii precum centre sau parcuri de vânzare, însă Pikito reprezintă o soluție când vine vorba despre deschiderea magazinului propriu într-o locație cu potențial. Pikito oferă tehnologie de ultimă generație într-un singur loc – puncte de preluare, client service performant – personalul Pikito este instructat de e-shop-uri și branduri, alături de spații publicitare dedicate, cu un design modern și informații relevante despre acel comerciant.
Primul astfel de magazin comun a fost deschis la Praga, în august 2022, având un trafic lunar în creștere semnificativă. Mai precis, în doar 6 luni, datorită sortimentațiilor și segmentelor diverse de cumpărători din magazin, rata de conversie a achizițiilor din spațiul Pikito se situa între 5-10%. Mai mult decât atât, în prezent, toate unitățile Pikito sunt complet ocupate în Cehia și Slovacia.
Marcel Vargaestok, proprietarul Pikito, punctează: „România este o piață cheie pentru magazinele virtuale care se extind în Europa Centrală și de Est, unde potențialul este dat nu doar de dimensiune, ci și de concurența relativ mică. Localizarea este, de asemenea, importantă pentru succesul pe piața din România, prin adrese locale, numere de telefon sau asistență pentru clienți. În mod ideal, e-shop-ul ar trebui să aibă și o formă de prezență concretă în țară – conform sondajelor, până la 40% dintre utilizatorii online din România nu au încredere într-un magazin virtual dacă nu există concomitent și un magazin fizic sau o sucursală. Așadar, Pikito oferă servicii transfrontaliere prin spații comerciale fizice, pentru a stimula încrederea și creșterea conversiilor pe piețele Europei Centrale și de Est. În plus, simplifică deschiderea unui magazin în câteva săptămâni, fără investiții sau procese legislative dificile, oferind un avantaj pe piață”.
În urma lansării în România, fondatorii Pikito au deschis un magazin în Bratislava (și acesta ocupat total la momentul actual), în Slovacia, dar au în plan și alte potențiale lansări în Europa Centrală și de Sud-Est.
Pikito, soluția omnichannel accesibilă pentru e-taileri
Pikito este o reală oportunitate pentru afacerile desfășurate actualmente exclusiv online, mai ales din punct de vedere financiar. Esența este reprezentată de împărțirea costurilor între e-shop-urile neconcurente. O unitate de vânzare între 500-1.000 m2 poate conține până la 12 magazine. Acestea ar avea fundal comun, zonă de serviciu, cabine de probă și, mai ales, personal bine pregătit. Prin Pikito se poate ajunge la clienți din locații în care nu ar fi profitabilă deschiderea unui magazin fizic pe cont propriu.
În plus, oferă un suport sporit vânzătorilor online, care de multe ori nu sunt familiarizați cu retailul offline, mai ales având în vedere că există multe decizii ce ar putea afecta buna funcționare a magazinului.
Pikito în România
Spațiul comercial comun din România poate găzdui până la 14 e-taileri; în prezent, s-au încheiat deja colaborări cu retaileri precum Made In Japan, Kulina, Nedeto, Parfimo – iar altele sunt în curs de realizare.
Datele interne ale Pikito arată că până la 40% dintre clienți aleg să li se livreze comenzile în magazin, în cazul în care acel magazin este situat într-o zonă din proximitatea lor – iar fondatorii pariază pe cifre similare în ceea ce privește piața locală.
În România, Pikito își propune să devină soluția de bază, în special pentru magazinele online medii și mari care doresc să valorifice experiența fizică, fără implicații financiare extreme. Pentru astfel de e-taileri, un spațiu comercial comun este cea mai bună soluție din punctul de vedere al profitabilității. În acest fel, fiecare dintre magazinele partenere va obține un outlet sau un showroom modern și de înaltă calitate, la costuri accesibile.
Agatinsvet.cz, cel mai mare vânzător de jucării creative din Cehia și partener Pikito afirmă: „Știm de câtă muncă este nevoie pentru a deschide și a conduce un magazin. Prin urmare, apreciem foarte mult atunci când un partener preia aceste griji pe umerii lui și ne permite să ne prezentăm produsele într-un mediu plăcut, profesionist și să oferim clienților un alt punct de vânzare. Apreciem selecția variată de e-shop-uri care nu concurează între ele, ci dimpotrivă, se completează bine prin ofertele lor în spațiul Pikito. În plus, le aseamănă o trăsătură importantă: sunt magazine online dinamice, care lucrează unele pentru altele, iar cross-selling-ul reciproc are sens pentru noi toți. Și să nu uităm un alt fapt important: magazinele fizice constituie locul în care se fructifică relația cu clientul. Reprezintă o sursă de informare extrem de valoroasă cu privire la consumatori: ce preferințe și obiceiuri de achiziție au, care sunt nevoile sau așteptările lor și așa mai departe”.
Despre Pikito
Pikito este un proiect care are la bază un concept unic în Europa, ce presupune ca e-shop-urile să-și deschidă în mod facil un magazin fizic, prin împărțirea spațiului comercial cu alte e-shop-uri de succes de pe piață, care nu intră însă în sfera concurențială. Investițiile financiare sunt minime și iau forma unei taxe lunare pentru servicii complete oferite.
Pikito este deținut de Kulina Group, companie specializată în comercializarea produselor pentru casă și lifestyle. Kulina Group a fost înființat în 2009, este activ în 5 țări europene (Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, România), are o valoare de piață de ~15 miliarde EUR, reunește 70 de branduri, peste 8.000 de produse și a avut 80.000 de clienți unici din 2020.
Antonín Štětina este CEO al Pikito, avându-i alături pe Vladimír Komár (investitor cu experiență, CEO și proprietar al brandului ceh de cosmetice Dermacol, care operează în Europa și în peste 60 de țări din întreaga lume) și pe Marcel Vargaeštók (coproprietar al Kulina Group, care operează în Europa Centrală și de Est) din postura de investitori.