Connect with us

Eveniment

SA Polul investiţiilor ferovioare s-a mutat între Simeria şi Arad | IasiAZI.ro

Published

on

La începutul acestei luni, directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, a efectuat o inspecţie pe toate şantierele celor patru loturi de cale ferată, între Simeria şi Arad, unde au început lucrările de reabilitare şi modernizare. Între km 614 – Gurasada – Simeria, în lungime totală de 141,17 km, s-au semnat anul trecut contracte în valoate totală de 7,7 miliarde lei, pentru patru loturi de lucrări, pe secţiunile km 614 – Cap Y Bârzava (2a), Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu (2b), Cap Y Ilteu – Cap Y Gurasada (2c) şi Gurasada – Simeria (tronson 3). 

Directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, administratorul infrastructurii feroviare, ne-a declarat că verifică lunar evoluţia lucrărilor de modernizare pe cele patru şantiere feroviare deschise în vestul ţării, între km 614 – Gurasada – Simeria. „Polul investiţiilor feroviare s-a mutat între Simeria şi Arad. Toate cele patru şantiere sunt în grafic. Acum trebuie să supraveghez şantierele. Sute de angajaţi sunt zilnic pe cele patru loturi. Am fost pe şantiere cu toţi factorii implicaţi – consultant, proiectant, beneficiar şi antreprenor. Trebuie să stăm la masă toate părţile. Dacă există probleme trebuie rezolvate rapid”, ne-a declarat Ion Gavrilă. 

Conform oficialilor CFR SA, pe cele patru şantiere unde este asigurat front de lucru nu se înregistrează decalaje în graficele stabilite, discuţiile fiind însă concetrate pe clarificarea problemelor şi identificarea soluţiilor tehnice optime în zonele de traseu unde se construiesc cele patru poduri noi peste râul Mureş, tunelul nou de la Baţa, noile pasaje din staţiile Mintia şi Deva. O atenţie deosebită îi este acordată şi impactului pe care îl are în desfăşurarea lucrărilor situl arheologic de la Vărădia.

 

Mobilizare permanentă cu forţă umană şi utilaje

Directorul general al CFR SA le-a transmis constructorilor că doreşte mobilizare permanentă cu forţă umană şi utilaje, pe fiecare şantier, deoarece „lucrările de infrastructură şi suprastructură feroviară pe cei 141 km au un grad ridicat de complexitate, în contextul în care pe o lungime destul de mare a acestui traseu proiectele prevăd construirea de variante noi. Este necesară implicararea comună a contructorului şi a responsabilului CFR în soluţionarea problemelor tehnice care apar pe parcurs, asfel încât graficul de execuţie să fie respectat”. Pe distanţa km 614 – Bârzava -Ilteu – Gurasada – Simeria constructorii vor executa lucrări de terasamente, consolidări, electrificare, energoalimentare, semnalizare şi de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR) pe tot traseul. Vor fi construite 187 de lucrări de artă (poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare şi inferioare), iar în 25 de staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale şi puncte de oprire) se vor executa lucrări civile. „Există front de lucru pe toată lungimea, mai puţin clădirile. Constructorii au front de lucru şi nu există motive pentru întârzierea lucrărilor”, ne-a mai declarat Ion Gavrilă.

„35% din traseu se construieşte de la zero”

Un reprezentant al asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, firmele care se ocupă de reabilitarea secţiunilor km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b) a explicat că „au început lucrările pe toată lungimea celor două secţiuni, primul lot, km 614 – Cap Y Bârzava are o lungime de circa 41 km, tronsonul Bârzava – Cap Y Ilteu are o lungime de aproximativ 38 km. Este închis un fir de circulaţie pe intervale şi jumătate din fiecare staţie. Au început lucrări de terasament la peroane în staţii şi derulăm lucrări de defrişare a terasamentulului pentru noile variante de traseu. Pe primul lot, km 614 – Cap Y Bârzava, aproximativ 10% din traseu este nou, pe secţiunea Bârzava – Cap Y Ilteu, 35% din traseu se construieşte de la zero. O bună parte din traseu se mută pe partea cealaltă a râului Mureş, construim un tunel şi două poduri peste râul Mureş”.

Inginerii firmelor de construcţii au demarat lucrările pregătitoare pentru construcţia tunelului. „Pe partea de semnalizare, inginerii au început lucrări de proiectare. Se construiesc clădiri în fiecare staţie unde sunt adăpostite echipamentele pentru centralizare electronică“, explica reprezentantul asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems. România SRL.

 

Exproprieri pentru cei peste 140 km de cale ferată

 

După apariţia hotărârii de guvern privind declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional „Reabilitarea liniei c.f. Frontieră – Curtici – Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean“, CFR SA a predat terenurile constructorilor. Primele două contracte au fost semnate în mai 2017 cu asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL pentru reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan – European, lucrări în valoare totală de circa 3,45 miliarde lei. Pentru lotul 1 km 614 – Cap Y Bârzava, contractul de modernizare are valoarea de 1,689 miliarde lei, iar pentru secţiunea Bârzava – Cap Y Ilteu valoarea lucrărilor se ridică la 1,763 miliarde lei.

Firmele au trei ani la dispoziţie pentru finalizarea lucrărilor

Asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, pe secţiunile de cale ferată km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b), are un termen de trei ani pentru executarea lucrărilor de modenizarea a infrastructurii feroviare, electrificare – energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR). Lucrările de reabilitare a celor 78 km de cale ferată sunt finanţate din bani europeni (85%) şi fonduri de la buget (15%). 

Anul 2018 vine cu 150 km cale ferată modernizată

Oficialii Ministerului Transporturilor, prin CFR SA, promit că în acest an se vor recepţiona lucrările de modernizare a căii ferate, între Simeria şi Sighişoara, pe o lungime de aproximativ 150 km. Între Sighişoara şi Simeria, lucrările de modernizare aflate în execuţie înseamnă schimbarea liniilor, peroane, instalaţii de siguranţă şi dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podeţe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel şi substaţii de tracţiune. Aceste lucrări au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului de semnalizare de ultimă generaţie ERTMS/ETCS Nivel 2.

La sfârşitul lunii iulie, CFR SA a anunţat finalizarea lucrărilor de construcţie pe traseul nou între Sighişoara şi Daneş. Începând din data de 25 iulie, trenurile circulă între Sighişoara şi Daneş pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara – Aţel. Conform oficialilor CFR SA, proiectul înseamnă patru poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, două tuneluri – Sighişoara şi Daneş şi pasajul superior peste DN 13. „Noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, include trei lucrări de artă foarte importante – podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 125 m, tunelul Sighişoara, în lungime de 410 m, şi tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989. Până la intrarea în Daneş este construit un terasament înalt. Pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 km, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara – Aţel, Aţel – Micăsasa şi Micăsasa – Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%“, au menţionat oficialii CFR SA.

(Articol publicat în numărul 33 al revistei Capital, disponibil la centrele de difuzare a presei în săptămâna 20 – 26 august 2018)

IasiAZI.ro

Facebook Comments

Eveniment

Quickmobile.ro: Lider în tehnologie pe piața online în România

Published

on

By

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, Quickmobile.ro s-a afirmat ca una dintre principalele destinații online pentru cumpărătorii din România în căutarea celor mai noi și inovatoare gadgeturi. Cu un portofoliu extins și diversificat, Quickmobile.ro oferă clienților săi acces la produse de ultimă generație de la branduri de renume mondial. De la telefoane mobile și laptopuri performante până la gadgeturi inteligente și accesorii high-tech, Quickmobile.ro se angajează să aducă tehnologia de vârf direct în casele românilor, asigurând totodată servicii de excepție.

Quickmobile.ro colaborează cu branduri de top precum Apple, Samsung, Asus, Google și Sony, oferind produse care îmbină designul sofisticat cu performanțele tehnice impresionante. De exemplu, telefoanele Apple iPhone și laptopurile MacBook sunt recunoscute pentru calitatea lor superioară și inovațiile constante. Similar, gama Samsung Galaxy oferă o varietate de telefoane și tablete care satisfac cele mai exigente cerințe ale utilizatorilor moderni. De asemenea, dispozitivele Google Pixel, cunoscute pentru experiența Android pură și actualizările rapide, și electronicele Sony, de la telefoanele Xperia la consolele PlayStation, sunt doar câteva dintre opțiunile disponibile pe Quickmobile.ro.

Pe lângă aceste produse de top, Quickmobile.ro oferă o gamă largă de categorii de produse tehnologice pentru toate nevoile. Clienții pot alege dintr-o varietate de telefoane mobile, tablete, smartwatch-uri, laptopuri, console de gaming, ochelari VR, camere 360, gadgeturi inovatoare și multe altele. Fie că este vorba de un entuziast al tehnologiei care caută cele mai recente inovații sau de un utilizator obișnuit în căutarea unui dispozitiv fiabil, Quickmobile.ro are soluția potrivită.

În plus, Quickmobile.ro se distinge prin serviciile excepționale oferite clienților săi. Compania garantează cele mai competitive prețuri de pe piață, asigurându-se că fiecare client primește valoare maximă pentru investiția sa. De asemenea, Quickmobile.ro oferă o garanție extinsă de până la patru ani pentru a proteja achizițiile clienților și un drept de retur extins la 60 de zile, oferind astfel flexibilitate și siguranță suplimentară. Clienții pot beneficia de asigurare casco online pentru gadgeturile achiziționate, asigurându-și astfel protecția completă a acestora.

Livrarea rapidă este asigurată prin parteneriate cu FanCourier și Urgent Cargus, garantând că produsele ajung în cel mai scurt timp la destinație. Quickmobile.ro oferă și posibilitatea de a deschide coletul la livrare, pentru a verifica integritatea și conformitatea produselor înainte de a le accepta. În plus, clienții pot alege din multiple metode de plată, inclusiv Visa, MasterCard, Bitcoin și PayPal, pentru o experiență de cumpărare cât mai convenabilă.

Un alt aspect de remarcat cu privire la Quickmobile.ro este serviciul buyback, care permite clienților să schimbe gadgeturile vechi cu altele noi, fiind astfel la curent cu cele mai recente tehnologii. Programul de afiliere al Quickmobile.ro este cel mai mare din România, oferind comisioane atractive pentru partenerii săi, iar serviciul de ambalare premium asigură o experiență de unboxing memorabilă pentru fiecare client.

Quickmobile.ro reprezintă alegerea ideală pentru oricine dorește să exploreze și să achiziționeze cele mai bune produse tehnologice de pe piață. Ca importator direct și distribuitor oficial pentru numeroase branduri prestigioase, Quickmobile.ro se angajează să ofere produse de înaltă calitate la prețuri competitive, completate de servicii care depășesc așteptările clienților.

Despre Quickmobile.ro

Quickmobile.ro este un retailer online specializat în tehnologie de vârf, oferind o selecție exclusivă de produse și servicii premium. În calitate de importator direct și distribuitor autorizat pentru diverse branduri de prestigiu, Quickmobile.ro se angajează să aducă clienților săi cele mai noi și inovatoare produse la prețuri competitive. Cu o gamă variată de metode de plată și servicii de calitate superioară, Quickmobile.ro se poziționează ca opțiunea perfectă pentru toți cei care caută produse de top și o experiență de cumpărare memorabilă.

Pentru detalii suplimentare și pentru a descoperii gama largă de produse, vizitați https://www.quickmobile.ro.

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Arena Elevilor 2024: Întâlnirea generației viitorului la București!

Published

on

By

În inima Bucureștiului, în perioada 14-15 septembrie în prestigiosul Circ Metropolitan, se va cel mai mare eveniment al anului pentru elevii claselor V-XII: Arena Elevilor 2024. Este momentul așteptat de întreaga comunitate educațională, unde mii de tineri dornici de cunoaștere și dezvoltare personală se vor întâlni cu 100 de speakeri de renume, atât din țară, cât și din străinătate.

Organizatorii au dezvăluit astăzi o parte din lista impresionantă de speakeri care vor împărtăși din experiența lor de viață și carieră cu participanții. Printre aceștia se numără Jorge, Cezar Oatu, Doru Todorțm, Diana Bart, Florina Manea, Sorin Stratulat, Alexandru Constantin, Adi Cristescu, Oana Tache, Mircea Căpățînă, Oana Sârbu, Cosmin Răileanu, Liliana Gearap, Bogdan Alexandrecu, Daniela Palade Teodorescu, Adrian Marinescu, Rusanda Davideanu, Zan Perrion, Mario Codreanu, Simona Atinge, Decebal Robu, Oana Stan, Costel Pîrnău, Ana Brumă, Simona Ciff, Radu Leca, Anca Alungulesei, Raluca Tăutu, Mihai Nae, Dumitru Pamfiloiu, Gabriel Streinu, Cerasela Rogen, Alina Dragne, Mircea Spânu, Gabriela Maalouf, Kristoffer Storjohann, Caius Covrig, Andreea Berkhout, Andrei Răileanu și mulți alții. Cu toții vor aduce în fața publicului perspective și sfaturi valoroase pentru succesul în carieră și viața personală.

Suntem mândri și nerăbdători să oferim această oportunitate unică pentru tinerii din întreaga țară de a se întâlni cu personalități de renume și de a-și contura viitorul profesional și personal. Suntem încântați să vedem că interesul și implicarea pentru astfel de evenimente cresc semnificativ. Arena Elevilor oferă o platformă unică pentru elevi să exploreze opțiuni de carieră și să se dezvolte personal într-un mediu inspirant și dinamic„, a declarat Simona Muscă, organizator și regizor artistic al evenimentului.

Cu toate acestea, lista speakerilor anunțată astăzi este doar o mică parte din ceea ce va oferi Arena Elevilor 2024. Organizatorii promit că surprizele și momentele memorabile nu vor înceta să apară pe parcursul evenimentului.

Arena Elevilor 2024 nu este doar un eveniment obișnuit, ci o experiență unică care va schimba perspectiva elevilor asupra viitorului lor și le va oferi instrumentele necesare pentru a-și atinge potențialul maxim.” completează Simona Muscă. Iată câteva motive pentru care fiecare elev ar trebui să fie prezent la acest eveniment extraordinar:

  1. Întâlnirea cu speakeri remarcabili: Elevii vor avea șansa de a intra în contact direct cu 100 de speakeri de marcă, care au excelat în diverse domenii, de la afaceri și tehnologie, până la artă și educație. Fiecare discurs și prezentare va fi o sursă de inspirație și motivație pentru elevii dornici să își construiască propriul drum spre succes.
  2. Explorarea oportunităților de carieră: Arena Elevilor va oferi elevilor oportunitatea de a explora diverse domenii de carieră și de a interacționa direct cu profesioniști din aceste domenii. Elevii vor avea șansa de a obține informații valoroase despre ceea ce înseamnă să lucrezi în diverse industrii.
  3. Dezvoltarea abilităților personale și profesionale: Pe lângă informațiile specifice domeniilor de carieră, Arena Elevilor va oferi și workshop-uri interactive și sesiuni de dezvoltare personală. Elevii vor învăța cum să-și gestioneze timpul, cum să-și dezvolte abilitățile de comunicare și cum să-și stabilească obiective realiste pentru viitorul lor.
  4. Conectarea cu comunitatea elevilor pasionați: Arena Elevilor nu este doar un eveniment, ci și o comunitate în care elevii vor putea întâlni colegi de școală cu aceleași interese și pasiuni. Prin interacțiunea și schimbul de idei cu alți elevi, participanții vor putea să-și extindă rețeaua de contacte și să își găsească posibili parteneri sau mentori în călătoria lor către succes.
  5. Premii și oportunități de câștig: Pe lângă toate beneficiile de mai sus, participanții vor avea șansa de a câștiga premii și oportunități unice. Organizatorii pregătesc surprize pe tot parcursul evenimentului, iar cei mai activi și implicați participanți vor fi răsplătiți cu premii speciale și oportunități exclusive.

Această ediție a Arena Elevilor se anunță a fi cea mai mare și mai impresionantă până acum, iar participanții sunt încurajați să se înscrie și să facă parte din această experiență de neuitat. Deci, nu rata șansa de a face parte din acest eveniment de excepție! Cumpără-ți biletul acum și pregătește-te pentru o experiență care îți va schimba viața pentru totdeauna!

Pentru mai multe informații despre eveniment și pentru a vă înregistra, vizitați site-ul oficial al Arena Elevilor – www.arenaelevilor.ro și fii parte din această călătorie extraordinară către succes!

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Judecătorii sunt sfătuiți să recomande concilierea dintre consumatori și bănci la începutul proceselor din instanțe

Published

on

By

22 mai, București. Judecătorii sunt sfătuiți să recomande consumatorilor și băncilor soluționarea pe cale amiabilă a disputelor din instanță. Aproximativ 60 de judecători din tribunale, judecătorii și Curți de Apel din mai multe județe ale țării au participat la Conferința organizată de Institutul Național al Magistraturii (INM) și Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB): „Protecția consumatorilor: cum alegem între soluționarea alternativă a litigiilor și procedurile judiciare?”

Judecătorii pot recomanda părților rezolvarea amiabilă chiar de la primul termen de judecată, fapt care ar degreva instanțele de judecată de procese lungi și costisitoare pentru toate părțile implicate. În ultimii trei ani au fost soluționate amiabil aproape 600 de litigii aflate pe rolul a 20 de instanțe din țară, iar cele mai multe au venit din Cluj, București și Mureș.Alexandru Păunescu, director juridic al BNR, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB: „În multe cazuri soluționate de Curtea de Justiție a Uniunii Europene asistăm la menționarea procedurilor alternative, un motiv în plus ca instanțele naționale să facă același lucru. De exemplu, într-o sentință dată anul trecut (n.n. C-35/22 – alin. 7 și 8 – proces pe clauze abuzive, început în 2022 între o bancă și doi consumatori din Spania, Malaga), instanța europeană emite o serie de argumente pentru soluționarea extrajudiciară a litigiilor. Acestea ar putea fi modele de bună-practică ce pot fi preluate și de instanțele naționale. Astfel, CJUE susține că instanțele naționale trebuie să-și orienteze resursele către litigiile pentru care nu există modalități amiabile de rezolvare. „Astfel, dosarele care pot fi soluționate pe cale extrajudiciară nu vor consuma nici timpul, nici resursele care se impun a fi alocate altor dosare în care intervenția justiției este esențială”, se menționează în hotărârea CJUE. Curtea Europeană subliniază că această abordare este orientată în primul rând în beneficiul consumatorului, de vreme ce „soluționarea în instanță a litigiilor în care sunt implicați consumatori este un proces deopotrivă lent și costisitor, care nu este nici lipsit de riscuri (ratarea termenelor, limitarea procedurilor etc.)”.Recomandarea noastră către judecătorii din România este să aducă în atenția consumatorilor și băncilor, aflate în proces sau la momentul declanșării unui litigiu, posibilitatea soluționării respectivului litigiu pe cale amiabilă, în cadrul CSALB. În instanțele din țară există deja această practică. A început în 2021 la inițiativa a 2-3 bănci, iar în acest moment ne apropiem de 600 de procese care s-au încheiat pe care extrajudiciară, în cadrul concilierilor.Viorel Badea, director adjunct Institutul Național al Magistraturii: „În condițiile în care instanțele sunt uneori copleșite de numărul mare de dosare, creșterea eficienței sistemului judiciar presupune eforturi concertate, precum modificarea schemelor de personal, mecanisme pentru soluționarea cauzelor repetitive, folosirea eficientă a tehnologiei. Pe de altă parte, însă, pentru reducerea volumului de dosare ar trebui să ne bazăm și pe soluționarea alternativă a litigiilor. Din această perspectivă, în domeniul litigiilor bancare, CSALB oferă un cadru specializat pentru rezolvarea disputelor, caracterizat prin celeritate și eficientă, mai ales din perspectiva costurilor. Prin susținerea și promovarea soluționării alternative a litigiilor se poate reduce volumul litigiilor aflate pe rolul instanțelor și poate crește încrederea publicului în această modalitate mai eficientă de soluționare. Noi, ca instituție de formare profesională a judecătorilor, ne-am asumat în limita competențelor legale să contribuim la eficientizarea actului de justiție prin organizarea unor programe de formare, dedicate unificării practicii judiciare și dezvoltării cunoștințelor/abilităților judecătorilor.Valeriu Stoica, profesor, avocat și formator al INM: „Pot face judecătorii ceva în privința alegerii între procedurile judiciare și cele de soluționare alternativă? Eu cred că da, judecătorii pot face pedagogie judiciară! Rostul ei este de a deschide ochii justițiabililor către o cale de conciliere, în afara instanței de judecată. Este firesc să existe diversitate de opinii, iar de aici să se ajungă și la dispute, însă diversitatea implică și compromisul. Armonia socială trebuie restabilită cu mecanisme diverse. Cu cât există mai multe supape de dezamorsare a tensiunilor dintre oameni, cu atât mai repede se restabilește armonia socială. Dacă singura supapă este justiția, există riscul ca aceasta să explodeze. În acest context compromisul însuși devine un contract între părți. Din acest motiv, nu orice litigiu trebuie să ajungă direct în fața instanței de judecată, acolo unde nu mai este loc de compromis, iar sentința este dată de judecător. Trebuie să avem mereu la dispoziție proceduri de exercitare a compromisului, prealabile judecății. Rolul important al CSALB pentru degrevarea instanțelor năpădite de litigiile dintre consumatori și bănci nu trebuie să rămână singurul exemplu. Ar trebui ca în fiecare domeniu economic să existe astfel de Centre, iar rezultatul ar fi benefic atât pentru consumatori, cât și pentru profesioniști sau sistemul judiciar.Nela Petrișor, conciliator CSALB, fost judecător ÎCCJ, avocat: „Într-o procedură alternativă la procedura judiciară, negocierea și compromisul sunt medicamentele cu ajutorul cărora încercăm să tratăm riscul de neplată a unui credit. Discreția procedurii derulate în cadrul CSALB îl face pe consumator să se simtă mai sigur și mai confortabil în fața conciliatorului decât în fața judecătorului. Deși, strict formal, produsul final – hotărârea pronunțată de conciliator – are aceeași putere ca și sentința judecătorului. Această siguranță vine din faptul că procedura de conciliere asigură supraviețuirea contractului, în timp ce sentința pronunțată de instanță anunță divorțul iremediabil al părților aflate în litigiu.Cel mai mare avantaj este timpul de soluționare, incomparabil mai scurt într-o procedură de conciliere decât cel petrecut într-un proces. Am avut dosare soluționate într-o săptămână sau chiar într-o zi, în cadrul CSALB. În instanță, chiar dacă avem parte de dreptate, o dreptate care vine târziu echivalează, de cele mai multe ori, cu o nedreptate. În conciliere nu putem vorbi de o jurisprudență unitară. Și nici nu ar fi posibil. Soluțiile pe care noi le dăm sunt unicat, nu sunt “produse de serie”. Deși hotărârea redactată în cadrul CSALB are aceeași putere ca și cea pronunțată de o instanță, ca redactare ea nu se întinde pe zeci de pagini, nu descrie faptele, pentru că păstrează confidențialitatea negocierii. Iar după ce este redactată, hotărârea este imediat pusă în aplicare, pentru că ea nu este niciodată atacată. Nu avem recurs sau apel. Soluția conciliatorului, spre deosebire de sentința judecătorului, mulțumește ambele părți și este acceptată atât de consumator, cât și de bancă. Altfel spus, prin negociere și compromis devine preferabilă strâmba împărțeală a părților, dreptei judecăți ale magistratului.Amelia Onișor, judecător Curtea de Apel București, formator INM: „Soluționarea alternativă a litigiilor bancare prin conciliere conferă avantaje indiscutabile pentru consumatori și pentru instanțele de judecată. Pe de o parte, părțile pot soluționa un diferend cu mai puține costuri și cu resurse de timp mult diminuate față de procedurile judiciare. Stresul generat de incertitudinea unui proces judiciar, de termenele lungi și de cheltuielile aferente poate fi considerabil. Prin conciliere, părțile ajung la un acord mutual avantajos, reducând stresul asociat conflictului. Pe de altă parte, pentru sistemul judiciar concilierea contribuie la creșterea eficienței și calității actului de justiție prin reducerea volumului de dosare aflate pe rolul instanțelor judecătorești. Aceasta în sine demonstrează că soluția pe care CSALB o oferă pentru stingerea conflictelor bancare este viabilă și benefică.Radu Rizoiu, conciliator onorific CSALB, profesor universitar: „În țările nordice sau în Germania există o practică în care judecătorul sugerează părților să se împace înainte de a se confrunta în instanță, mai ales în cazurile în care litigiile nu sunt de viață și de moarte. În Norvegia judecătorul chiar le indică părților care sunt aspectele ce pot fi rezolvate fără intervenția lui și fără ca acest lucru să fie interpretat drept antepronunțare. Este doar o formă de sprijin pe care acesta o dă părților pentru ajungerea la un consens. În Germania am întâlnit cazuri în care judecătorul, care știa deja dosarul la primul termen de judecată, le dădea un răgaz părților să se împace. Cred că instanțele au pârghiile necesare să facă mai mult decât să aplice legea, mai ales atunci când numărul litigiilor, raportat la populație, este foarte mare. În România, de exemplu, avem peste 6 litigii la 100.000 de consumatori, de 3 ori mai mult decât media europeană. Mecanismele concilierii și instanțelor pot funcționa foarte bine împreună, nu se autoexclud. Până la urmă, omul nu își dorește să vadă cum se aplică legea, ci vrea să-și vadă problema rezolvată. Astfel, dacă este mulțumit nici nu mai contează pe ce cale a ajuns la soluție. De aceea, judecătorii pot pune o întrebare simplă chiar la primul termen de judecată: dar să mergeți în conciliere ați încercat? Dacă nu, să le recomande această cale alternativă și doar dacă ea nu are rezultatul dorit să se întoarcă în fața judecătorului.

Facebook Comments
Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

Eveniment7 ore ago

Quickmobile.ro: Lider în tehnologie pe piața online în România

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, Quickmobile.ro s-a afirmat ca una dintre principalele destinații online pentru cumpărătorii din România...

Uncategorized10 ore ago

Quickmobile.ro: Lider în tehnologie pe piața online în România

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, Quickmobile.ro s-a afirmat ca una dintre principalele destinații online pentru cumpărătorii din România...

Uncategorized12 ore ago

TikTok își consolidează abordarea privind combaterea încercărilor de influențare

București, 23 mai 2024 – TikTok anunță astăzi noi actualizări legate de efortul continuu de a combate încercările de influențare existente...

Eveniment17 ore ago

Arena Elevilor 2024: Întâlnirea generației viitorului la București!

În inima Bucureștiului, în perioada 14-15 septembrie în prestigiosul Circ Metropolitan, se va cel mai mare eveniment al anului pentru...

Evenimento zi ago

Judecătorii sunt sfătuiți să recomande concilierea dintre consumatori și bănci la începutul proceselor din instanțe

22 mai, București. Judecătorii sunt sfătuiți să recomande consumatorilor și băncilor soluționarea pe cale amiabilă a disputelor din instanță. Aproximativ...

Exclusivo zi ago

Cum te poate ajuta un avocat de drept penal

În orice situație juridică complicată, deținerea unei asistențe legale adecvate este crucială. Acest lucru este cu atât mai adevărat în...

Afacerio zi ago

Cum te poate ajuta un avocat de drept penal

În orice situație juridică complicată, deținerea unei asistențe legale adecvate este crucială. Acest lucru este cu atât mai adevărat în...

Uncategorizedo zi ago

Judecătorii sunt sfătuiți să recomande concilierea dintre consumatori și bănci la începutul proceselor din instanțe

22 mai, București. Judecătorii sunt sfătuiți să recomande consumatorilor și băncilor soluționarea pe cale amiabilă a disputelor din instanță. Aproximativ...

Socialo zi ago

Clinica OZONO – 5 Ani de Servicii Stomatologice Premium în Inima Iașului

Deja sunt cinci ani de când Clinica OZONO oferă servicii stomatologice premium în inima Iașului, îți vine să crezi? Cu...

centrala antiefractie centrala antiefractie
Uncategorized2 zile ago

Viata inainte si dupa ce montezi o centrala antiefractie: diferentele sunt semnificative!

In lumea moderna, securitatea locuintei sau a sediului afacerii tale este de o importanta cruciala. Instalarea unui model de centrala...

Eveniment3 zile ago

Carmolimp Face Valuri la Romania Day în New York cu Noua Gama de Mici

Compania brașoveană Carmolimp a investit peste 1,5 milioane de  euro în dezvoltarea gamei de  mici „Litălși” – un nou brand...

Eveniment3 zile ago

Galileo Topo: Ridicări Topografice și Studii de Specialitate

Ridicările topografice sunt esențiale pentru planificarea și execuția corectă a proiectelor de construcție. Acestea oferă informații precise despre relieful terenului,...

Eveniment4 zile ago

„În urmă cu doar câțiva ani – și ca să fiu mai exact, cam până la Guvernul Câțu – opțiunea tinerilor pentru structurile MAI se afla undeva după Facultatea de Drept sau Medicină.” – Ziarul Incisiv de Prahova

Motivele erau evidente pentru oricine: în ciuda vieții cazone și a restricțiilor specifice, tânărul avea perspectiva unui loc de muncă...

Evenimento săptămână ago

Inovație și Excelență în Marketing Digital: Weryon România – Alegerea Înțeleaptă pentru Afaceri Locale

Într-o eră digitală în continuă schimbare Weryon România se distinge ca lider în furnizarea de servicii de marketing digital inovatoare....

Uncategorizedo săptămână ago

Kaufland România celebrează incluziunea persoanelor cu dizabilități printr-o experiență imersivă în lumea diversității, alături de MINA, Museum of Immersive New Art

Retailerul încheie Caravana A.C.C.E.S. alături de George Baltă și Tedy Necula cu o ultimă oprire în București București, 16 mai...

Uncategorizedo săptămână ago

Seară balcanică, mixuri inedite, trap și butaforie impresionantă, la IntenCity

Staruri internaționale și cele mai cunoscute nume din muzica românească vor urca pe cele două scene ale Festivalului IntenCity, care...

Știrile Săptămânii