Connect with us

Eveniment

Muncitorii străini iau cu asalt România. Peste 4.300 au ajuns în țară în primele șapte luni | IasiAZI.ro

Published

on

Criza forţei de muncă îi obligă pe angajatorii români să fie inventivi. Muncitorii din ţări non-UE par a fi soluţia. Numărul record al cererilor depuse la Ministerul de Interne arată nevoia de angajaţi din sectoare precum Horeca, construcţii sau turism. Românii plecaţi în străinătate nu se întorc, în ciuda majorării salariilor, spun angajatorii care au încercat să îi atragă pe unii dintre ei.

Potrivit Inspectoratului General pentru Imigrări, în primele şapte luni s-au emis 4.395 de noi premise pentru muncitori non-UE, în special din Vietnam, Turcia, Nepal, Serbia, Sri Lanka, China şi Republica Moldova. Astfel, pe iulie 2018, numărul total al muncitorilor străini a crescut la 17.000. Statisticile nu îi includ pe cetăţenii din ţările membre UE, pentru că aceştia nu au nevoie de permis de muncă în România. Datele arată că muncitorii din Turcia şi China sunt, de departe, cei mai întâlniţi la noi. Astfel, , potrivit datelor ministerului Muncii, din Turcia sunt înregistraţi la noi 3.627 de muncitori, din China alţi 2.120, din Republica Moldova 1.787 de persoane, iar din Vietnam 1.554 de muncitori.  Aceştia se angajează în restaurante, hoteluri, construcţii navale, vânzare de îmbrăcăminte şi încălţăminte, construcţii rezidenţiale. De altfel, în 2017, numărul permiselor de muncă eliberate a crescut cu 70% faţă de anul precedent. Și atunci, principalele ţări din care venea forţa de muncă erau Vietnam (1.406 persoane), Turcia (669 persoane), China (566 persoane). Creşterea economică din ultimii ani a determinat această criză a forţei de muncă, spun angajatorii.

 

Contingent crescut

În luna iulie, Guvernul Dăncilă a decis să dubleze contingentul de lucrători nou-admişi pe piaţa forţei de muncă în anul 2018, de la 4.000 la 8.000. De asemenea, a stabilit cifra de 5.200 pentru lucrătorii detaşaţi, faţă de 1.200. Aceste prevederi apar într-o Hotărâre pentru modificarea literelor a) şi b) ale articolului unic din Hotărârea Guvernului nr. 946/2017 privind stabilirea contingentului pe tipuri de lucrători nou-admişi pe piaţa forţei de muncă în anul 2018. Rămân neschimbate celelate cifre şi anume: persoane transferate în cadrul aceleiaşi companii – 700; lucrători înalt calificaţi – 500; lucrători sezonieri – 400; lucrători stagiari – 100; lucrători transfrontalieri – 100.

Date de la Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă arată că, din totalul locurilor de muncă vacante înregistrate în primul trimestru al anului 2018, care au fost puse la dispoziţia persoanelor aflate în căutare de loc de muncă existente în evidenţele acestei instituţii, 31.464 au fost declarate în mod repetat de către angajatori ca fiind neocupate. Argumentând prin deficitul înregistrat pe piaţa forţei de muncă din România necesitatea de a asigura forţa de muncă cerută în unele sectoare sau meserii care nu poate fi acoperită de lucrătorii români şi prevenirea situaţiilor în care străinii lucrează în România fără forme legale, Guvernul a săltat astfel limita de lucrători permanenţi la 8.000 şi de lucrători detaşaţi la 5.200. Plecarea lucrătorilor români în alte ţări a condus la situaţia în care angajatorii, la salariile majorate pe care le oferă, nu găsesc suficienţi români dispuşi să se angajeze la ei şi sunt nevoiţi să apeleze la personal din ţări exotice, precum Filipine, Thailanda, Nepal, Vietnam.

De asemenea, statul a ridicat restricţia de angajare a străinilor în România cu cel puţin salariul mediu brut pe economie.

Angajatori mulţumiţi

Mulţi angajatori au recurs deja la această soluţie şi nu regretă, spun ei. În primăvara acestui an, Cristian Erbaşu, preşedintele Construcţii Erbaşu SA, una dintre cele mai mari copanii de construcţii din tară, anunţa că a adus câteva sute de muncitori străini pentru a compensa lipsa de forţă de muncă. „Criza va fi şi mai acută în următorii trei – cinci ani. Legea este total nepregătită pentru ce va urma. Este greu şi acum, dar adevăratul dezastru va fi în 2021-2022-2023. Atunci va fi cu adevărat un moment în care vom spune că nu avem soluţii deloc. Nu avem nimic pregătit din spate. Au plecat toţi specialiştii spre imobiliare, pentru că e singurul motor care funcţionează pe piaţa românească, şi acum nu avem forţă de muncă”, a susţinut Erbaşu. El a arătat că un muncitor cere acum un salariu mai mare cu 30%-40% faţă de luna decembrie 2017. „Această creştere va continua, fără posibilitatea de a fi prinsă într-un buget planificat acum”, consideră reprezentantul patronatelor. Erbaşu a apreciat că peste jumătate dintre licitaţii vor fi reluate, întrucât bugetele fie au fost calculate din birou, eronat, fie pe baza preţurilor din anii trecuţi.

 

„Puţini veţi avea noroc de câştigători care vor avea posibilitatea să aducă bani de acasă şi să vă termine lucrarea pentru prestigiu. Marea majoritate dintre beneficiarii care sunteţi aici veţi relua licitaţiile. Nu sunteţi vinovaţi, nici proiectanţii nu sunt, dar nu avem o legislaţie capabilă să preia în acel moment un astfel de fenomen”, a explicat Erbaşu. El estimează că peste doi ani va fi un deficit de sute de mii de muncitori în sectorul construcţiilor. „Criza de acum e mică, avem un deficit de 50.000 – 60.000 de oameni, însă peste doi ani vom avea o criză de sute de mii de oameni”, a arătat preşedintele FPSC.

Mohammad Murad, patronal lanţului hotelier Phoenicia, spune că numărul de permise tot nu e suficient şi că e nevoie de zeci de mii de muncitori străini pentru a compensa „exodul de forţă de muncă bine calificată către Vest”. Acesta are circa 160 de angajaţi din Vietnam şi aşteaptă alţi 300 în toamnă. Omul de afaceri susţine şi el că această criză a forţei de muncă se va accentua în următorii ani. Potrivit acestuia, dezvoltarea e amânată de lipsa forţei de muncă în condiţiile în care business-urile vor să se extindă. „Greu de crezut că românii din străinătate se vor întoarce”, a spus acesta.

„Regenerarea naturală a pieţei forţei de muncă e un proces de lungă durată. Muncitorii din ţări non-UE sunt o soluţie viabilă. La început pot părea necalificaţi, dar sunt disponibili imediat. Costul nu e cu mult mai redus în comparaţie cu muncitorii români. În construcţii, de exemplu, cei calificaţi primesc mult peste salariul mediu”, a explicat Murad. Salariile au crescut în România şi tot nu i-am convins pe români să se întoarcă acasă, spune Murad. „Eventual, pe cei care au plecat de cel mult trei ani îi putem convinge să se întoarcă, dacă au familiile în ţară”, a spus acesta. Mai mult, potrivit acestuia, deşi românii sunt buni specialişti, forţa de muncă e instabilă în condiţiile în care mereu au opţiunea să plece în Europa. „Aducem muncitori străini nu pentru că sunt mai buni sau mai ieftini, ci pur şi simplu pentru a compensa lipsa de personal”, a mai spus acesta.

 

Un alt exemplu este centrul spa din Braşov, Atasagon, care a adus trei muncitori din Turcia şi o maseuză din Indonezia. „Am specializat mulţi angajaţi români, ulterior au plecat şi şi-au deschis propriul business. Cei aduşi din Turcia şi Indonezia sunt mult mai stabili, sunt calificaţi, dedicaţi”, a explicat Raluca Voinea, marketing Manager al Atasagon.

Statistica dă dreptate patronilor

Datele publicate în luna iunie de Eurostat par să confirme situaţia patronilor români care nu găsesc forţă de muncă. În acest context, Guvernul ia în calcul modalitatea de a permite firmelor din România să aducă angajaţi din afara Uniunii Europene.

Cifrele Eurostat indică faptul că, anul trecut, din ce 15,02 milioane de locuitori ai României cu vârste între 15 şi 74 de ani, doar 9,1 milioane erau activi economic. Restul, de 5,9 milioane, nu erau angajaţi. Asta înseamnă că 39,3% din populaţia României cu vârste de 15-74 de ani era inactivă.

Comparativ, Bulgaria avea o rată de 38,5%, iar Ungaria, de 38,2%. Italia, una dintre principalele destinaţii ale forţei de muncă din România, se afla pe primul loc cu 42,9%. România ocupa locul şase în Uniunea Europeană în această privinţă. Media UE este de 35,3%.

În ceea ce priveşte rata şomajului, România este pe locul şase de la coadă, media UE la şomaj fiind de 7,6%. Cea mai mare rată a şomajului din UE se regăseşte în Grecia (21,5%), urmată de Spania (17,2%), o destinaţie importantă a forţei de muncă din România.

Potrivit Eurostat, şomerii sunt cei care nu au de lucru, dar care şi-au căutat de lucru în mod activ cel puţin o dată în ultimele patru săptămâni şi care sunt pregătiţi să lucreze în următoarele două săptămâni, dacă îşi găsesc job. Persoanele inactive sunt cei care nu fac parte din forţa de muncă, nefiind nici angajaţi, nici şomeri. De regulă, aici intră elevi, studenţi, pensionari, persoane cu dizabilităţi care nu pot lucra etc.

În România, din cei 8,6 milioane de oameni ocupaţi, cu vârste de 15-74 de ani, 6,39 milioane sunt angajaţi, 1,57 milioane sunt persoane fizice autorizate, liber-profesionişti şi alţi lucrători pe cont propriu şi 0,7 milioane sunt lucrători familiali (persoane care ajută alţi membri ai familiei, într-o mică afacere sau în agricultură, de exemplu).

(Articol publicat în numărul 33 al revistei Capital, disponibil la centrele de difuzare a presei în săptămâna 20 – 26 august 2018)

IasiAZI.ro

Facebook Comments

Eveniment

Sfaturi importante pentru proprietarii de garsoniere care doresc sa le vanda

Published

on

By

Daca sunteti proprietar de garsoniera si va ganditi sa o vindeti, exista cateva aspecte importante pe care ar trebui sa le luati in considerare. Vanzarea unei garsoniere poate fi o sarcina dificila si complexa, insa cu pregatirea potrivita puteti obtine rezultate bune. Cu ajutorul celor de la SudRezidential va vom oferi sfaturi valoroase pentru a va asigura ca procesul de vanzare a garsonierei dumneavoastra decurge fara probleme.

Stabilirea pretului corect
Unul dintre primii pasi importanti in vanzarea unei garsoniere este determinarea pretului corect. Luati in considerare factori precum locatia, dimensiunea, conditia si facilitatile oferite de garsoniera. De asemenea, efectuati o cercetare de piata pentru a obtine o idee despre preturile garsonierelor similare din zona. Consultati un evaluator imobiliar sau un agent imobiliar pentru a va ajuta sa stabiliti un pret realist si competitiv.

Curatenie si amenajare
Inainte de a prezenta garsoniera potentialilor cumparatori, asigurati-va ca aceasta arata cat mai bine posibil. Efectuati o curatenie profunda si indepartati dezordinea. Daca este necesar, reparati sau inlocuiti elementele defecte, precum robinetele sau prizele. Puteti considera si o mica renovare sau reamenajare, daca bugetul va permite, pentru a face garsoniera mai atractiva si functionala.

Fotografii de calitate si descriere precisa
Atunci cand va promovati garsoniera, fotografiile de calitate sunt esentiale. Asigurati-va ca fotografiile surprind fiecare incapere intr-o lumina favorabila si evidentiaza aspectele cheie ale garsonierei. De asemenea, furnizati o descriere detaliata si precisa a proprietatii, evidentiind beneficiile si caracteristicile importante.

Colaborati cu un agent imobiliar
Luarea in considerare a colaborarii cu un agent imobiliar poate fi o decizie inteleapta. Un agent imobiliar profesionist are experienta si cunostinte in domeniul vanzarilor imobiliare si va poate ajuta sa navigati prin intregul proces. Ei pot atrage cumparatori potentiali, negocia pretul si va ofera sfaturi specializate.

Promovare eficienta
Asigurati-va ca garsoniera dumneavoastra este promovata in mod eficient. In afara de a o lista pe site-uri de anunturi imobiliare, utilizati si retelele sociale pentru a ajunge la un numar mai mare de potentiali cumparatori. De asemenea, puneti anunturi in ziarele locale sau distribuiti pliante in zona respectiva. O promovare adecvata va creste sansele de a gasi un cumparator interesat.

Mai multe informatii despre modul in care poate fi vanduta mai repede o garsoniera pot fi gasite pe https://business24.ro/casa/stiri-casa/ce-trebuie-sa-stie-cei-care-au-garsoniere-de-vanzare-1621527

 

 

 

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Adu mai multă valoare spațiului în care lucrezi

Published

on

By

Există fel și fel de soluții prin care se poate amenaja un spațiu de birouri, însă ideal este să te bazezi pe experții în domeniu, motiv pentru care MMConstruct este pentru tine. Echipa dispune de suficientă experiență pentru că de-a lungul anilor a trecut prin numeroase proiecte și a venit mereu cu rezultate excelente. Așadar, daca ai nevoie de o firma care se ocupa cu amenajarea birourilor, știi pe cine te poți baza!

 

Pune în valoare spațiul pe care îl ai la dispoziție

Prin amenajarea adecvată, poți profita la maximum de suprafața disponibilă, iar acesta reprezintă unul dintre obiectivele principale ale serviciilor oferite de MMConstruct. Astfel, merită să te bazezi pe o echipă pregătită care știe să se adapteze la orice context și să vină cu soluții eficiente pe care merită să le pună în practică.

 

Soluția ideală pentru tine

Cu toții știm că fiecare proiect este diferit și că nevoile diferă, dar specialiștii MMConstruct se pot adapta la orice context și ajung să satisfacă chiar și cei mai exigenți clienți. Îți dorești un plus de lumină sau să evidențiezi anumite calități ale spațiului tău? Nu îți face nicio grijă, ideea ta va prinde viață!

 

Angajații beneficiază de condiții excelente de lucru

Mediul în care angajații își desfășoară activitatea are un impact major asupra lor. Este important ca ei să se simtă bine și să își gestioneze eficient task-urile, iar cu cât se simt mai bine, cu atât vor fi mai motivați și vor putea atinge cele mai mari performanțe. La MMConstruct știm că ai ales locul potrivit pentru a crea un mediu favorabil angajaților tăi.

 

Vezi care sunt costurile

Este important de menționat că atunci când lucrezi cu echipa MMConstruct nu trebuie să te pregătești cu bugete foarte mari întrucât prețurile s-au păstrat mereu accesibile. Desigur, costurile sunt calculate în funcție de fiecare proiect în parte, dar rămân la niveluri minime și te vei bucura de un raport calitate – preț excelent.

 

De la A la Z

La MMConstruct, știi că vei beneficia de servicii complete, iar specialiștii se ocupă de tot ce contează, chiar și de curățenie. Astfel, vei avea ocazia de a reveni rapid la activitatea ta obișnuită de zi cu zi, fără a te îngrijora cu privire la urmele lăsate de lucrători. Prin urmare, MMConstruct este firma potrivită către care să te îndrepți.

 

Alege profesionalismul

Echipa se remarcă prin profesionalism, astfel că poți avea încredere că vei fi complet mulțumit de colaborare. Datorită numărului ridicat de proiecte derulate de-a lungul timpului, MMConstruct are abilitățile și cunoștințele necesare pentru a duce la bun sfârșit fiecare dintre acestea, astfel că următorul poate fi chiar al tău! Sună-ne și haide să discutăm!

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Pikito, un concept omnichannel de creștere vânzări și clienți pentru magazinele online mici și medii, acum în România

Published

on

By

Pikito, proiectul care reunește cumpărăturile online și cele offline prin intermediul unor spații comerciale fizice comune, este acum operațional în România. Compania cehă a făcut inaugurarea locației din Lemon Retail Park, București.

Ce este Pikito

Pikito simplifică procesul prin care magazinele online pot obține facilitățile magazinelor fizice, punându-le la dispoziție, în mod accesibil, un spațiu unde își pot vinde produsele. Acest loc este împărțit cu alți retaileri de pe piață, care nu intră însă în sfera concurenților direcți.

Printre principalele avantaje oferite de Pikito e-tailerilor parteneri se numără:

  • Notorietate și încredere crescute, datorate magazinului fizic local
  • Un spațiu care funcționează ca un showroom al celor mai bine vândute articole
  • Customer service de primă clasă, prin personal instruit și asistență profesională pentru clienți în magazin
  • Rată de conversie mai mare, creștere rapidă a vânzărilor în magazin
  • Puncte de ridicare și returnare ale produselor în magazin
  • Investiții financiare zero în magazinul fizic, doar o taxă lunară fixă pentru servicii complete (acoperită cu ușurință prin economisirea resurselor dedicate costurilor poștale, retururilor și reclamațiilor)
  • Un nou canal de marketing (metode de comunicare BTL cu publicul vizat)
  • Promovare omnichannel (vouchere în magazin, stimulente pentru cumpărare, vânzare POS)

Retailul tradițional întâmpină obstacole uriașe pentru a ajunge în medii precum centre sau parcuri de vânzare, însă Pikito reprezintă o soluție când vine vorba despre deschiderea magazinului propriu într-o locație cu potențial. Pikito oferă tehnologie de ultimă generație într-un singur loc – puncte de preluare, client service performant – personalul Pikito este instructat de e-shop-uri și branduri, alături de spații publicitare dedicate, cu un design modern și informații relevante despre acel comerciant.

Primul astfel de magazin comun a fost deschis la Praga, în august 2022, având un trafic lunar în creștere semnificativă. Mai precis, în doar 6 luni, datorită sortimentațiilor și segmentelor diverse de cumpărători din magazin, rata de conversie a achizițiilor din spațiul Pikito se situa între 5-10%. Mai mult decât atât, în prezent, toate unitățile Pikito sunt complet ocupate în Cehia și Slovacia.

Marcel Vargaestok, proprietarul Pikito, punctează: „România este o piață cheie pentru magazinele virtuale care se extind în Europa Centrală și de Est, unde potențialul este dat nu doar de dimensiune, ci și de concurența relativ mică. Localizarea este, de asemenea, importantă pentru succesul pe piața din România, prin adrese locale, numere de telefon sau asistență pentru clienți. În mod ideal, e-shop-ul ar trebui să aibă și o formă de prezență concretă în țară – conform sondajelor, până la 40% dintre utilizatorii online din România nu au încredere într-un magazin virtual dacă nu există concomitent și un magazin fizic sau o sucursală. Așadar, Pikito oferă servicii transfrontaliere prin spații comerciale fizice, pentru a stimula încrederea și creșterea conversiilor pe piețele Europei Centrale și de Est. În plus, simplifică deschiderea unui magazin în câteva săptămâni, fără investiții sau procese legislative dificile, oferind un avantaj pe piață”.

În urma lansării în România, fondatorii Pikito au deschis un magazin în Bratislava (și acesta ocupat total la momentul actual), în Slovacia, dar au în plan și alte potențiale lansări în Europa Centrală și de Sud-Est.

Pikito, soluția omnichannel accesibilă pentru e-taileri

Pikito este o reală oportunitate pentru afacerile desfășurate actualmente exclusiv online, mai ales din punct de vedere financiar. Esența este reprezentată de împărțirea costurilor între e-shop-urile neconcurente. O unitate de vânzare între 500-1.000 m2 poate conține până la 12 magazine. Acestea ar avea fundal comun, zonă de serviciu, cabine de probă și, mai ales, personal bine pregătit. Prin Pikito se poate ajunge la clienți din locații în care nu ar fi profitabilă deschiderea unui magazin fizic pe cont propriu.

În plus, oferă un suport sporit vânzătorilor online, care de multe ori nu sunt familiarizați cu retailul offline, mai ales având în vedere că există multe decizii ce ar putea afecta buna funcționare a magazinului.

Pikito în România

Spațiul comercial comun din România poate găzdui până la 14 e-taileri; în prezent, s-au încheiat deja colaborări cu retaileri precum Made In Japan, Kulina, Nedeto, Parfimo – iar altele sunt în curs de realizare.

Datele interne ale Pikito arată că până la 40% dintre clienți aleg să li se livreze comenzile în magazin, în cazul în care acel magazin este situat într-o zonă din proximitatea lor – iar fondatorii pariază pe cifre similare în ceea ce privește piața locală.

În România, Pikito își propune să devină soluția de bază, în special pentru magazinele online medii și mari care doresc să valorifice experiența fizică, fără implicații financiare extreme. Pentru astfel de e-taileri, un spațiu comercial comun este cea mai bună soluție din punctul de vedere al profitabilității. În acest fel, fiecare dintre magazinele partenere va obține un outlet sau un showroom modern și de înaltă calitate, la costuri accesibile.

Agatinsvet.cz, cel mai mare vânzător de jucării creative din Cehia și partener Pikito afirmă: „Știm de câtă muncă este nevoie pentru a deschide și a conduce un magazin. Prin urmare, apreciem foarte mult atunci când un partener preia aceste griji pe umerii lui și ne permite să ne prezentăm produsele într-un mediu plăcut, profesionist și să oferim clienților un alt punct de vânzare. Apreciem selecția variată de e-shop-uri care nu concurează între ele, ci dimpotrivă, se completează bine prin ofertele lor în spațiul Pikito. În plus, le aseamănă o trăsătură importantă: sunt magazine online dinamice, care lucrează unele pentru altele, iar cross-selling-ul reciproc are sens pentru noi toți.
Și să nu uităm un alt fapt important: magazinele fizice constituie locul în care se fructifică relația cu clientul. Reprezintă o sursă de informare extrem de valoroasă cu privire la consumatori: ce preferințe și obiceiuri de achiziție au, care sunt nevoile sau așteptările lor și așa mai departe”.

Despre Pikito

Pikito este un proiect care are la bază un concept unic în Europa, ce presupune ca e-shop-urile să-și deschidă în mod facil un magazin fizic, prin împărțirea spațiului comercial cu alte e-shop-uri de succes de pe piață, care nu intră însă în sfera concurențială. Investițiile financiare sunt minime și iau forma unei taxe lunare pentru servicii complete oferite.

Pikito este deținut de Kulina Group, companie specializată în comercializarea produselor pentru casă și lifestyle. Kulina Group a fost înființat în 2009, este activ în 5 țări europene (Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, România), are o valoare de piață de ~15 miliarde EUR, reunește 70 de branduri, peste 8.000 de produse și a avut 80.000 de clienți unici din 2020.

Antonín Štětina este CEO al Pikito, avându-i alături pe Vladimír Komár (investitor cu experiență, CEO și proprietar al brandului ceh de cosmetice Dermacol, care operează în Europa și în peste 60 de țări din întreaga lume) și pe Marcel Vargaeštók (coproprietar al Kulina Group, care operează în Europa Centrală și de Est) din postura de investitori.

Facebook Comments
Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

Cultură3 zile ago

Cum ajungi in prima pagina in căutările Google – Descoperă secretul

Ești proprietar de afacere sau deții un site web și vrei să crești vizibilitatea și traficul online? Atunci, ai ajuns...

filtrele pentru purificarea apei filtrele pentru purificarea apei
Social4 zile ago

Top 5 mituri despre filtrele pentru purificarea apei din locuința ta

În zilele noastre, tot mai mulți oameni sunt interesați de calitatea apei pe care o consumă și caută soluții eficiente...

vestiare metalice vestiare metalice
Social5 zile ago

Vestiare Metalice: Soluția ideală pentru spațiile publice și de agrement

În spațiile publice și de agrement, organizarea eficientă și siguranța sunt principalele priorități. Elemente esențiale în această privință sunt reprezentate...

ferestre termopan ferestre termopan
Social7 zile ago

Cum alegi cele mai bune ferestre termopan

Daca te gandesti sa inlocuiesti ferestrele vechi cu ferestre noi din uPVC, dar vrei sa afli mai multe detalii inainte...

Uncategorized7 zile ago

Soluțiile de răcire pentru SSD de la ADATA debutează la Computex

Design de disipare a căldurii brevetat și premiat ADATA Technology Co., Ltd., lider mondial în domeniul memoriilor, se angajează să...

Eveniment7 zile ago

Sfaturi importante pentru proprietarii de garsoniere care doresc sa le vanda

Daca sunteti proprietar de garsoniera si va ganditi sa o vindeti, exista cateva aspecte importante pe care ar trebui sa...

Uncategorized7 zile ago

Consultech Industrial Supplies premiaza performanta tinerilor cercetatori din Romania

Iasi, 29 May 2023 – Studentii Cosman Gabriel si Enaru Iulian, au fost premiati de compania Consultech Industrial Supplies in cadrul unui concurs de solutii...

Uncategorized7 zile ago

Primele date privind consumul de audiobookuri din diaspora: 50.000 de români din străinătate ascultă cărți în limba română

București, 30 mai 2023: Peste 50.000 de români care locuiesc în străinătate sunt ascultători activi de audiobookuri în limba română, arată...

Evenimento săptămână ago

Adu mai multă valoare spațiului în care lucrezi

Există fel și fel de soluții prin care se poate amenaja un spațiu de birouri, însă ideal este să te...

seturi fitness seturi fitness
Sporto săptămână ago

Sfaturi pentru alegerea hainelor potrivite în funcție de tipul de antrenament

În lumea sportului, alegerea hainelor potrivite poate juca un rol crucial în performanțele tale și în confortul pe care îl...

Exclusivo săptămână ago

Importanța utilizării soluțiilor multifuncționale pentru curățarea lentilelor de contact

Curățarea corectă a lentilelor de contact este esențială pentru menținerea sănătății oculare și pentru a preveni infecțiile și alte complicații....

Socialo săptămână ago

Rochiile de petrecere – Cum le alegi?

Ne indreptam cu pasi repezi catre sezonul evenimentelor festive, ceea ce inseamna ca ai primit deja invitatii la nunti, botezuri...

Usa de exterior Usa de exterior
Socialo săptămână ago

Usa de exterior – importanta alegerii culorii potrivite

De obicei, primul lucru care sare in ochi atunci cand vizitezi prima oara pe cineva este usa de exterior deoarece...

Eveniment2 săptămâni ago

Pikito, un concept omnichannel de creștere vânzări și clienți pentru magazinele online mici și medii, acum în România

Pikito, proiectul care reunește cumpărăturile online și cele offline prin intermediul unor spații comerciale fizice comune, este acum operațional în...

plan de călătorie plan de călătorie
Turism2 săptămâni ago

Ghidul călătorului: cum să îți faci un plan de călătorie perfect?

Călătoriile sunt o modalitate excelentă de a experimenta lucruri noi, de a cunoaște oameni noi și de a crea amintiri...

Afaceri2 săptămâni ago

Pikito, un concept omnichannel de creștere vânzări și clienți pentru magazinele online mici și medii, acum în România

Pikito, proiectul care reunește cumpărăturile online și cele offline prin intermediul unor spații comerciale fizice comune, este acum operațional în...

Știrile Săptămânii