Connect with us

Eveniment

Motivul pentru care nu se mai construiesc malluri | IasiAZI.ro

Published

on

Stocul total al spaţiului de centre comerciale europene a fost de 166,5 milioane de metri pătraţi la începutul anului 2018, o creştere de 2,3% faţă de 2017. 109,7 milioane de metri pătraţi din acest total se regăsesc în Europa de Vest, în timp ce 56,8 milioane de metri pătraţi se află în Europa Centrală şi de Est (CEE). În cursul anului 2017, Turcia a întrecut Rusia şi a devenit cea mai activă piaţă de dezvoltare a Europei, adăugând 495.000 de metri pătraţi în a doua jumătate a anului, comparativ cu Rusia (330.000 mp) şi Polonia (298.000 mp).

Schimbarea comportamentului consumatorilor şi creşterea comerţului electronic au creat un mediu concurenţial mai dificil, dar au adus şi oportunităţi pentru proprietarii de centre comerciale şi pentru retaileri. Privind în perspectivă, volumul de spaţiu noi destinate a fi livrate în următorii doi ani este estimat la 6,6 metri pătraţi. Cu toate acestea, va exista o diviziune semnificativă Est-Vest, iar Europa de Vest se aşteaptă să înregistreze o scădere a volumelor de 21,3%, în timp ce CEE va înregistra o creştere de 12,3%. Acest lucru va continua tendinţa din ultimul deceniu a Europei de Vest care a rămas în plan secund comparativ cu Europa Centrală şi de Est în ceea ce priveşte spaţiile noi construite.

„Creşterea vizibilă a comerţului electronic, schimbarea comportamentului şi a aşteptărilor consumatorilor, dezvoltarea tehnologiei şi oferta din ce în ce mai extinsă au dus la dezvoltarea unei cantităţi reduse de noi suprafeţe de retail modern. Acest lucru este valabil în special în cazul pieţei mai mature de centre comerciale din Euorpa de Vest, dar este aplicabil şi zonei CEE. Dezvoltatorii se axează acum în principal pe calitatea spaţiului şi pe potenţialul locului în sine. Aceştia consideră acum localizarea ca fiind o componentă critică a unui centru comercial de succes, si o destinaţie de retail, petrecere a timpului liber şi divertisment, ce nu poate fi replicată online. Spaţiile bine concepute, dinamice şi de înaltă calitate sunt esenţiale pentru a permite proprietarilor să atragă clienţi şi să sporească atât timpul petrecut de aceştia la cumpărături cât şi numărul lor”, a declarat Silvia Jodlowski, autor al raportului, Senior Research Analyst, Cushman & Wakefield.

„Centrele comerciale de astăzi sunt foarte diferite de cele care au apărut acum douăzeci de ani şi vor trebui să continue să evolueze pentru a rămâne relevante pentru consumatorii progresişti şi din ce în ce mai sofisticaţi. Termenul „centru comercial” va deveni din ce în ce mai desuet, deoarece atenţia nu va mai fi doar pe cumpărături. În schimb, acestea vor fi centrele de „experienţă”, care încă deţin componente tradiţionale de vânzare cu amănuntul, chiar dacă sunt de tip food & beverages, de petrecere a timpului liber, pop-up-uri, magazine de servicii şi de convenienţă. Tema principală a următorilor câţiva ani va fi axată pe conceptul de placemaking (punerea în evidenţă a aspectului social al locaţiei), deoarece, pe măsură ce sectoarele se estompează, va deveni de neconceput să se construiască o schemă de retail fără spaţii rezidenţiale, de birouri sau de distracţie. Centrele comerciale reprezintă acum nişte locaţii cu utilizări mixte ce creează poluri vibrante, care răspund nevoilor noastre comerciale, de agrement şi sociale”, spune la rândul său Justin Taylor, Head of EMEA Retail Cushman & Wakefield.

 

Europa Centrală şi de Est

În 2017, Rusia a fost a doua cea mai activă ţară în ceea ce priveşte dezvoltarea de noi spaţii comerciale, în ciuda unei scăderi semnificative, de la 1,6 milioane de metri pătraţi în 2016 la 0,6 milioane de metri pătraţi în 2017. Aceasta se datorează în parte scăderii economice începută în 2014, când numărul noilor proiecte a căror construcţie fusese anunţată a scăzut în mod semnificativ şi, de asemenea, unui relatic echilibru între cerere şi ofertă. Structura proiectelor ce vor fi finalizate în 2018 arată că dezvoltatorii şi-au schimbat acum atenţia de la proiecte de mare amploare la scheme mai mici.

Stocul de spaţii de retail din Turcia a crescut simţitor în 2017, cu 1,1 milioane de metri patrati de spaţii noi, devenind astfel cea mai activă ţară în acest sens, reprezentând 47% din totalul spaţiilor finalizate în 2017 în CEE. Proiectele anunţate pentru 2018-2019 includ 1,4 milioane de metri pătraţi de spaţii noi, cu aproximativ 70% din aceste spaţii fiind în Ankara sau Istanbul, deşi aceste dezvoltări sunt încetinite din cauza mediului de tranzacţionare relativ slab şi a nivelurilor de saturaţie atinse în anumite părţi ale pieţei.

În Europa Centrală, s-a înregistrat o scădere cu aproape 20% a volumului de spaţii de centre comerciale nou-deschise în 2017. Cu toate acestea, îmbunătăţirea mediului economic a condus la creşterea salariilor şi la creşterea vânzărilor cu amănuntul în regiune. Acest lucru a menţinut interesul retailerilor internaţionali şi a sprijinit dezvoltarea pieţelor de retail din Polonia, Cehia şi Slovacia.

Europa de Vest

Franţa a fost cea mai activă ţară în ceea ce priveşte deschiderile noi, adăugând mai mult de 326.000 de metri pătraţi de spaţii noi de centre comerciale în 2017. Cu toate acestea, maturitatea pieţei şi oferta existentă au contribuit la o scădere cu 28% a spaţiilor noi construite comparativ cu anul 2016. În Marea Britanie, cererea mai slabă a retailerilor în afara locaţiilor prime şi un surplus de spaţii comerciale au condus la o scădere cu 23% a activităţii de dezvoltare a centrelor comerciale, cu doar 120.000 de metri pătraţi finalizaţi în 2017. Germania a înregistrat o scădere de 82%, întrucât legislaţia de planificare a limitat dezvoltarea unor noi centre comerciale în afara oraşelor.

 

În Spania s-a înregistrat un număr record de 82,4 milioane de turişti în 2017, fapt ce a avut un impact pozitiv asupra dezvoltării centrelor comerciale, pe măsură ce cererea din partea comercianţilor şi a investitorilor a crescut. Spania ocupă a doua poziţie în ceea ce priveşte activitatea de dezvoltare în 2017, cu 210.000 de metri pătraţi de spaţii noi, având de asemenea si al doilea cele mai multe deschideri planificate în perioada 2018-2019.

Oraşele Helsinki, Paris, Luxemburg, Madrid şi Marsilia ocupă primele cinci poziţii cu privire la proiectele în curs de dezvoltare din Europa de Vest.

IasiAZI.ro

Facebook Comments
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Eveniment

Bucuria verde cu #focustogreenecolife in 2021

Published

on

By

Focus to green eco life, eveniment sustinut de Aqua Carpatica, te-a invitat si pe parcursul anului 2021 la actiuni constiente si intentionate legate de natura, pentru a ingriji partea vie si verde a planetei. Fie ca a fost vorba de oameni, de natura sau de animale, cu totii, impreuna, ne putem uni pentru a ne purta de grija reciproc si a avea o viata mai buna, sub sigla #focustogreenecolife.
Cerceteaza si tu viata vazuta prin prisma elementelor ce creeaza ecosistemul viu care ne inconjoara. Fa o actiune intentionata, voluntara, prin care sa aduci o schimbare pozitiva in mediul in care traiesti.
Afla cat de importanta este apa, ca resursa vitala pentru viata noastra si pentru pamant.

Poti accesa articolele despre evenimentele #focustogreenecolife si informatii legate de ape si viata verde a planetei, pe blogul proiectului https://focustogreenecolife.wordpress.com/
Desi actiunile noastre constiente pot fi modeste, acestea sunt menite sa transmita un mesaj.
Ne dorim ca si tu sa fii mereu informat, astfel incat sa devii constient de importanta atitudinii personale fata de mediul inconjurator, care sustine viata pe Pamant.
Evenimentul lunar “Focus to Green-ECO-Life”, sustinut de Aqua Carpatica, este organizat de Focus to Life (focustolife.ro), in parteneriat cu Clubul Media (clubulmedia.ro) și Portalul PR Spiritual TOT CEEA CE ESTE (totceeaceeste.ro).

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii SC Serenaris Investment SRL

Published

on

By

comunicat de presa

20.01.2022

Anunț de finalizare a implementării proiectului societății SC Serenaris Investment SRL

SC Serenaris Investment SRL anunta finalizarea proiectului cu nr RUE 12729 în-scris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020.
Proiectul s-a derulat începând cu data semnării contractului de finanțare cu Mi-nisterul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE , respectiv 30.07.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea SC Serenaris Investment SRL
Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:
-menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,
-menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de 487.336,83 lei (valoarea totala) din care: 423.771,15 lei grant si 63.565,68 lei cofinanțare.

Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020

SERENARIS INVESTMENT SRL

Persoană de contact:
Cornelia-Serena Pasca,
0725352463
pasca_cornelia@yahoo.com

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL

Published

on

By

comunicat de presa

 

18.01.2022

Anunț de finalizare a implementării proiectului societății  SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL

SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL anunță finalizarea proiectului cu nr RUE 10126 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020.

Proiectul s-a derulat începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE, respectiv 02.08.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

-menținerea activității pe o perioada de minimum 6 luni,

-menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni de la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de 834813.75 lei (valoarea totala) din care: 725925 lei grant si 108888.75 lei cofinanțare.

Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020

SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL

Persoană de contact:

Bodea Nicoleta-Ines

ipbpolus@yahoo.com

Facebook Comments
Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

Social11 ore ago

Cum alegi tamplaria potrivita pentru locuinta ta?

In mod traditional, tamplaria este considerata drept o lucrare din lemn. In zilele noastre insa, alte materiale precum PVC-ul sau...

Eveniment5 zile ago

Bucuria verde cu #focustogreenecolife in 2021

Focus to green eco life, eveniment sustinut de Aqua Carpatica, te-a invitat si pe parcursul anului 2021 la actiuni constiente...

Eveniment6 zile ago

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii SC Serenaris Investment SRL

20.01.2022 Anunț de finalizare a implementării proiectului societății SC Serenaris Investment SRL SC Serenaris Investment SRL anunta finalizarea proiectului cu...

Social6 zile ago

Motofierastraie Rotakt cu carburator Walbro

Motofierăstraiele moderne sunt adaptate pentru a se potrivi fiecărui utilizator şi a condițiilor de lucru specifice. Înainte de a cumpăra...

Social6 zile ago

Ce beneficii obtii la inlocuirea ferestrelor vechi

Ferestrele vechi din lemn care v-au servit multi ani ar trebui totusi inlocuite cu altele noi din PVC din mai...

Evenimento săptămână ago

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL

  18.01.2022 Anunț de finalizare a implementării proiectului societății  SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL anunță...

Evenimento săptămână ago

Plexiglas – cum îți va ușura munca de zi cu zi?

O poziție organizată corespunzător la locul de muncă, este una dintre bazele muncii eficiente. Această regulă se aplică practic oricărei activități,...

Afacerio săptămână ago

Plexiglas pentru perete pentru casă și local

Cum să reîmprospătezi rapid interiorul Sticla acrilică, sau așa-numitul plexiglas, este un material cu multe avantaje. Datorită faptului că este netoxic,...

Afacerio săptămână ago

Plexiglas – cum îți va ușura munca de zi cu zi?

O poziție organizată corespunzător la locul de muncă, este una dintre bazele muncii eficiente. Această regulă se aplică practic oricărei activități,...

Afacerio săptămână ago

Ce abilități ai nevoie pentru a fi bucătar?

Ce abilități ai nevoie pentru a fi bucătar? Alegerea de a începe o carieră ca bucătar este ceva ce oricine...

Evenimento săptămână ago

Ministrul Culturii, Lucian Romașcanu, s-a infectat cu noua tulpină de coronavirus

Ministrul Culturii, Lucian Romaşcanu, a anunțat joi, 13 ianuarie, că a fost confirmat cu COVID-19. Ministrul este vaccinat cu două...

Evenimento săptămână ago

Care este importanța unei uniforme de bucătar în ospitalitate?

Multe locuri de muncă aleg să adopte o uniformă de personal, inclusiv retail, asistență medicală și medii de producție. Chiar...

Culturăo săptămână ago

Care este importanța unei uniforme de bucătar în ospitalitate?

Multe locuri de muncă aleg să adopte o uniformă de personal, inclusiv retail, asistență medicală și medii de producție. Chiar...

Afaceri2 săptămâni ago

Ce poartă bucătarul șef în husa sa de tip roll ?

Ce poartă bucătarul șef în husa sa de tip roll ? Având un set de cuțite pe care le cunoașteți...

Eveniment2 săptămâni ago

Izolarea termică a ferestrelor – o modalitate de a reduce facturile

În multe cazuri, izolarea întregii clădiri este fie imposibilă, fie foarte costisitoare. Dacă ai un apartament într-un bloc, de obicei nu...

Afaceri2 săptămâni ago

Izolarea termică a ferestrelor – o modalitate de a reduce facturile

În multe cazuri, izolarea întregii clădiri este fie imposibilă, fie foarte costisitoare. Dacă ai un apartament într-un bloc, de obicei nu...

Știrile Săptămânii