Eveniment
Google este în pericol! Trump a făcut acuzații grave | IasiAZI.ro

Google, parte a grupului Aalphabet, a negat orice părtinire politică în afişarea rezultatelor de către motorul de căutare, conform Știripesurse.ro.
Consilierul economic al lui Trump, Larry Kudlow, a declarat mai târziu reporterilor că reprezentanţi ai Casei Albe analizează Google, el afirmând că ”vor face o anchetă şi o analiză”, fără să ofere alte detalii.
Criticile exprimate de Trump şi avertismentul pivind luarea unor măsuri împotriva Google este cel mai recent atac al preşedintelui împotriva unei companii importante de tehnologie, după o serie de tweet-uri la adresa Amaon.com, pe care a acuzat-o că afectează micile afaceri şi că beneficiază de un acord favorabil cu Serviciul Poştal al Statelor Unite.
Săptămâna trecută, Trump a acuzat companiile de media socială că reduc la tăcere milioane de oameni, prin cenzură. Preşedintele nu a menţionat vreo companie şi nici nu a oferit vreo dovadă în sprijinul acuzaţiilor sale.
Marţi, preşedintele a afirmat într-o serie de tweet-uri că rezultatele căutărilor în Google pentru ”Trump News” au afişat numai ceea ce el numeşte ştiri false.
Trump a acuzat Google de acţiuni periculoase care promovează doar reţelele mari precum CNN şi suprimă vocile politice conservatoare şi a adăugat că ”aceasta este o situaţie foarte serioasă care va fi rezolvată”. Preşedintele nu a oferit detalii.
Google a anunţat într-un comunicat că motorul său de căutare ”nu este folosit pentru a stabili o agendă politică şi că Google nu influenţează rezultatatele în favoarea unei ideologii politice.
”Lucrăm permanent pentru a îmbunătăţi Google Search şi nu ordonăm rezultatele căutărilor pentru a manipula convingerile politice”, potrivit comunicatului.
Un congresman democrat, Ted Lieu, a declarat că ”dacă guvernul ar încerca să impună algoritmii libertăţii de expresie companiilor private, tribunalele le-ar respinge într-o secundă”.
Principiile de bază care stau în spatele căutării pe internet prin intermediul Google includ relevanţa unui site în funcţie de numărul de linkuri către pagină, istoricul personal al căutărilor şi modul în care apar anumite cuvinte cheie în pagină. Site-uri populare, precum CNN.com şi NYTimes.com, pot apărea mai sus în rezultatele căutărilor pe baza acestor factori.
IasiAZI.ro