Connect with us

Eveniment

România, campioana Europei la scumpirea benzinei | IasiAZI.ro

Published

on

De la începutul anului şi până la finele lunii iulie, preţul mediu al unui litru de benzină în Uniunea Europeană s-a majorat cu 6,1%. Dacă în Polonia sau ţări în care se regăsesc mari comunităţi de români, precum Italia, Spania şi Marea Britanie, benzina s-a scumpit sub media UE, în România preţul benzinei “a luat foc”. Suntem ţara membră cu cel mai mare ritm de creştere a preţului benzinei în primele şapte luni ale anului, conform datelor centralizate de Oil Bulletin şi analizate de Capital.

În doar două state membre benzina s-a scumpit cu peste 10%: Letonia (10%) şi România (10,38%). Dacă la 1 ianuarie un litru de benzină costa 1,1 euro, la 30 iulie acelaşi sortiment avea un preţ de 1,22 euro. În cazul motorinei, preţul mediu în UE a avut o evoluţie de +7%, cea mai mare scumpire fiind înregistrată de Franţa, cu 11,5%. România se află pe locul 5 în clasamentul scumpirilor, cu o creştere de 9,3%, întrucât la începutul anului un litru de motorină costa 1,13 euro, iar la sfârşitul lunii iulie cu 10 eurocenţi mai mult.

De ce au crescut preţurile

Cea mai importantă scumpire a carburanţilor din ultimele 12 luni a avut loc în toamna anului trecut, odată cu reintroducerea supraaccizei la carburanţi. În august 2017, Guvernul a decis să majoreze accizele în două etape, ceea ce a condus la creşterea preţurilor cu 32 de bani/litru. Preţurile la pompă au crescut începând cu 15 septembrie, respectiv 1 octombrie 2017. Această majorare a accizelor s-a suprapus evoluţiei semnificative a cotaţiei ţiţeiului, astfel că dacă la începutul lunii septembrie 2017 un litru de carburant costa 4,6 lei, o lună mai târziu preţurile au depăşit pragul de 5 lei/litru.

Preţurile au luat-o din nou razna în lunile ianuarie şi mai ale acestui an. În acest caz scumpirea a survenit ca urmare a creşterii cotaţiei internaţionale. Astfel, la începutul lunii iunie, preţurile, atât la benzină, cât şi la motorină, erau foarte apropiate de pragul de 6 lei/litru. Din fericire, creşterea cotaţiei ţiţeiului s-a mai temperat acum, astfel că la pompă au început să se vadă mici reduceri.  

 

Companiile petroliere pun această majorare a preţurilor pe seama cotaţiei internaţionale a ţiţeiului şi a produselor finite, dar şi pe taxarea făcută de statul român. De exemplu, reprezentanţii grupului Rompetrol arătau, în aprilie a.c., cu ocazia prezentării datelor financiare aferente primului trimestru, că la nivel internaţional, cotaţiile carburanţilor exprimate în dolari s-au majorat în primul trimestru cu aproximativ 16% pentru benzină şi cu 23% în cazul motorinei. „Aprecierea de aproximativ 11% a leului în faţa dolarului american a determinat ca impactul efectiv în moneda naţională a celor două cotaţii să fie de aproximativ 4% pentru benzină şi 10% pentru motorină. La acestea se adaugă şi creşterea în 2017 a accizelor la carburanţi (+32 bani/litru), acestea fiind majorate cu aproximativ 19% la benzină şi 21% pentru motorină”, susţineau, atunci, reprezentanţii Rompetrol.

Ce urmează

Creşterea cotaţiei internaţionale a ţiţeiului are influenţe majore şi asupra inflaţiei. De mai multe ori în acest an, Mugur Isărescu, guvernatorul BNR, a atras atenţia asupra evoluţiei ţiţeiului atunci când a prezentat datele referitoare la inflaţie. „În contextul amplificării tensiunilor geopolitice, preţul petrolului Brent şi-a continuat traiectoria ascendentă şi în prima jumătate a anului 2018, testând episodic spre sfârşitul intervalului pragul de 80 de dolari/baril, astfel că pe ansamblul trimestrului II variaţia anuală a urcat cu 24 puncte procentuale faţă de perioada anterioară, până la 47 la sută”, arată BNR, în raportul despre inflaţie, conform e-nergia.ro. Totodată, experţii băncii naţionale au făcut chiar un test de stres în situaţia în care petrolul se scumpeşte cu 10 dolari pe baril. Pe scurt, concluzia este că inflaţia anuală va creşte cu 0,2%, alimentată de scumpirea carburanţilor, iar economia în ansamblu ar scădea cu 0,1%, pentru că suntem mai puţin dependenţi de importurile de produse petroliere.

 

Și grupul austriac OMV, acţionarul majoritar al OMV Petrom, a arătat că preţul mediu al petrolului Brent în prima jumătate a acestui an a fost de 70,58 dolari pe baril, în creştere cu 23% faţă de preţul mediu din primul semestru al anului trecut. Christina Verchere, noul CEO al OMV Petrom, a anunţat recent că estimează o temperare a scumpirii petrolului, prognoza companiei pentru tot anul indicând un nivel de 70 de dolari.

Preţurile mari de la noi îi determină pe transportatori să alimenteze din străinătate

 

Christina Verchere a explicat că se văd deja efectele inflaţiei în România şi este posibilă încetinirea creşterii economice în a doua parte a anului. „România s-a bucurat de o creştere frumoasă a PIB-ului, dar vedem încetinirea ritmului şi ne asteptăm la un declin în a doua parte a anului”, a spus Verchere, în prima sa conferinţă de presă de la preluarea mandatului, organizată cu ocazia prezentării datelor financiare din prima jumătate a anului.

Compania a raportat în primul semestru o creştere modestă a vânzărilor de carburanţi pe piaţa locală. Potrivit datelor prezentate de OMV Petrom, liderul pieţei de vânzare a carburanţilor, cererea de carburanţi în sistemul de vânzare retail a crescut cu doar 1,8% în România în prima jumătate a anului, în timp ce compania petrolieră a vândut prin benzinării un milion de tone de carburanţi, în creştere cu 2% faţă de primele şase luni ale anului trecut.

Pe de altă parte, reprezentanţii grupului Rompetrol consideră că cererea de carburanţi la nivelul întregii ţări a crescut cu 2%, doar prin reţeaua de benzinării Rompetrol din România fiind vândute 329.000 de tone de carburanţi, în creştere cu 3% faţă de primul semestru al anului trecut.

Creşterea vânzărilor de carburanţi este aşadar destul de modestă, în condiţiile în care doar în prima jumătate a anului s-au înmatriculat 235.000 de maşini vechi şi 60.000 de maşini noi. Iar în tot anul trecut numărul maşinilor second hand înmatriculate în România a depăşit jumătate de milion de unităţi. Explicaţia ţine de creşterea preţurilor, care a urmat creşterea cotaţiilor la produsele petroliere şi mai ales de comportamentul transportatorilor, care aleg să alimenteze pe unele pieţe externe, unde preţurile sunt mai mici. „Vedem factori care afectează cererea. Transportatorii îşi optimizează businessul şi vedem mişcări în funcţie de preţurile ţărilor din jur”, a explicat Neil Morgan, membru al directoratului OMV Petrom, responsabil cu segmentul downstream.

România vs ţările vecine

 

Din analiza Capital reiese că după reintroducerea accizei suplimentare la carburanţi, preţurile din România, chiar dacă au rămas sub media europeană, nu mai sunt cele mai mici, ba chiar sunt mai mari decât în unele state de lângă noi. Dacă ne referim la motorină, carburantul preferat de români şi cel utilizat de transportatori, acum, la noi, un litru costă echivalentul a 1,23 euro, în condiţiile în care în Bulgaria este de 1,13 euro, de exemplu. Motorina, chiar dacă s-a mai ieftinit la noi, a rămas mai scumpă decât în Austria, Slovacia sau Polonia, dacă ne referim la statele din zona noastră şi, până acum o lună, era mai scumpă şi decât în Ungaria.

Conform clasamentului realizat de Capital în baza datelor Oil Bulletin, România se afla la începutul anului pe locul 2 în UE cu cel mai scăzut preţ al benzinei. După primele şapte luni, am pierdut o poziţie în clasament, România fiind depăşită de Polonia, care are la benzină un preţ mai scăzut decât la noi. În cazul motorinei situaţia arată mult mai dramatic. La începutul anului ne aflam pe locul 6 în topul statelor europene cu cel mai mic preţ al motorinei, iar după şapte luni am coborât pe locul 10.

 

Deşi companiile care comercializează carburanţi pe piaţa românească susţin că preţurile sunt mari din cauza cotaţiei internaţionale a ţiţeiului şi a produselor finite, dar mai ales a taxării, datele Oil Bulletin analizate de Capital arată că România se află printre statele cu europene cu cea mai mare scumpire a carburanţilor fără partea de taxe. În cazul benzinei fără taxe campioana Europei este Letonia, unde în primele şapte luni s-a înregistrat o scumpire de 27,8%. Pe locul secund se află România, cu o creştere de 18,3%. În cazul motorinei, pe primele două locuri se află Letonia (+28%) şi Irlanda (+18%), podiumul fiind întregit de ţara noastră, cu o creştere de peste 15%.

O umbră de speranţă

Consiliul Concurenţei a anunţat încă de la începutul anului că analizează de ce preţurile în România sunt mai mari decât media din Uniunea Europeană, având în vedere că anii trecuţi era invers.

“Preţurile sunt apropiate în toată Europa şi este ceea ce ne aşteptam, iar faptul că avem resurse este mai puţin important. Problema nu cred că se pune la modul: avem resurse, de ce nu avem preţul mai mic? Întrebarea este de ce de un an de zile este mai mare decât media UE? Aici căutăm o explicaţie, pentru că, tradiţional, preţul în România era un pic sub medie. De undeva de la începutul anului trecut suntem peste medie, vorbim de preţul fără taxe. Cu taxe, suntem jos, statul român taxează mai puţin decât alte state. Unde intervin companiile este partea fără taxe. Este o evoluţie relativ nouă pe care nu o înţelegem pe de-a-ntregul, aşa că am lansat o investigaţie. Ei vor primi o serie de întrebări la care sunt obligaţi să răspundă legal. Vrem să înţelegem exact care sunt schimbările care au dus la această evoluţie, pentru noi surprinzătoare”, a declarat, în luna februarie, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, pe 20 februarie.

Oficialii instituţiei nu au publicat până acum vreun rezultat al acestei analize, însă, anul trecut, Consiliul a analizat, de asemenea, preţul carburanţilor din România în comparaţie cu pieţele europene, iar concluzia principală a fost că piaţa locală are o structură de oligopol.

 

Mai mult, Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor, declara luna trecută, că are în plan pe viitor scoaterea supraaccizei la carburant, argumentând că nu este adeptul taxelor şi impozitelor numeroase. „Orice român normal la cap, nu numai că este de Finanţe trebuie să aibă pe agenda sa această posibilă măsură în vedere. Nu sunt adeptul unor taxe, impozite. Am zis mereu că trebuie să reducem numărul acestora, cuantumul lor”, spunea, luna trecută, Eugen Teodorovici. Rămâne de văzut dacă anunţul ministrului se va concretiza într-un proiect de act normativ sau a fost doar o declaraţie politică.

Aici trebuie precizat faptul că sumele colectate din accize reprezintă un venit important din încasările la buget, iar pe termen scurt o reducere a nivelului accizelor petroliere se va reflecta în aceeaşi măsură în încasările bugetare. Doar pe termen lung o reducere a taxării ar putea aduce mai mulţi bani la buget, întrucât este aşteptată o creştere a consumului.

 

„România s-a bucurat de o creştere frumoasă a PIB-ului, dar vedem încetinirea ritmului şi ne asteptăm la un declin în a doua parte a anului”.

Christina Verchere, CEO OMV Petrom

„Orice român normal la cap trebuie să aibă pe agenda sa această posibilă măsură în vedere (reducerea accizelor la carburanţi – n.r.). Nu sunt adeptul unor taxe, impozite. Am zis mereu că trebuie să reducem numărul acestora, cuantumul lor”.

Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor

 

(Articol publicat în ediţia revistei Capital de luni, 27 august 2018. Publicaţia este disponibilă la centrele de difuzare a presei din întreaga ţară.)

IasiAZI.ro

Facebook Comments

Eveniment

Servicii de publicitate pentru firme in Craiova.biz

Published

on

By

Platforma CRAIOVA.biz vă ajută să vă promovați afacerea online în Oltenia.

Comunitatea de utilizatori a site-ului beneficiază în mod gratuit de știri economice, evenimente, afaceri, tech, imobiliare, social, sănătate, sport, diverse anunturi.

Propuneți inscrierea afacerii dumneavoastră, trimițând un e-mail la info@craiova.biz

Mult succes!

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

De ce să apelezi la mărirerea buzelor – câteva motive

Published

on

By

Cropped closeup image of sensual female lips injected with syringe, Aesthetic corrective procedures concept

Procedura de mărire a buzelor oferă un număr mare de beneficii estetice, reușește să îmbunătățească în mod considerabil dimensiunea și forma buzelor. Dacă există nemulțumiri cu privire la aspectul buzelor, acest lucru va afecta calitatea vieții și va crea nesiguranțe greu de depășit.

De ce să apelezi la mărire buze- câteva motive

Pentru a-ți înfrumuseța zâmbetul. Zâmbetul este principala ta armă de seducție, fie socială, fie amoroasă. Un zâmbet frumos, cu buze frumos desenate, plin de viață, este un atu deloc de neglijat. Și, acest zâmbet frumos se poate obține cu ajutorul unui procedeu de mărire buze.

Este un procedeu care nu doare. Injecțiile în buze se fac acum fără durere. Se efectuează anestezii locale și produsele utilizate conțin anestezianți. Astfel, injectarea buzelor se face extrem de simplu și ușor.

Este o procedură care se poate adapta dorințelor tale

Există o gamă foarte largă de tehnici și produse. Poți alege între tratamente care variază de la o simplă rehidratare pentru buzele uscate, de exemplu, până la o creștere totală a volumului. Între cele două, toate variantele sunt posibile.

Este o procedură la modă

Injecțiile în buze sunt în ziua de azi destul de frecvente. Numeroase sunt vedetele de la Hollywood și de la noi din țară au recurs la ele.

De ce nu ai încerca și tu?

La urma urmei, dacă toți ceilalți o fac, de ce nu ai încerca și tu această procedură? La urma urmei, unele doamne sau domnișoare aleg deja un machiaj permanent sau semipermanent. Aici efectul durează aproximativ 1 an. Într-adevăr, s-ar putea să îți dorești să dureze mai mult, dar faptul că trebuie să o faci din nou (sau nu) este un avantaj: decizia ta nu va avea impact asupra viitorului dumneavoastră pe termen lung. Augmentarea buzelor, chiar dacă nu trebuie banalizată, poate fi considerată un simplu act cosmetic.

Ce trebuie să știi înainte de a apela la procedura de mărire a buzelor

Cu două săptămâni înainte de procedură, trebuie să te abții de la utilizarea medicamentelor sau a produselor care pot subția sângele, cum ar fi aspirina, vitamina E și uleiul de pește (de exemplu, suplimentele omega-3). Acest lucru va reduce riscul de sângerare sau de vânătăi.

După procedură, medicul pune, de obicei, gheață pe buze timp de aproximativ 10 minute cam atât. În afară de o ușoară umflătură care se va instala în decurs de 1 până la 4 zile și, uneori, de unele vânătăi, în funcție de fiecare persoană, rezultatele pot fi observate imediat.

Spre deosebire de o intervenție chirurgicală sau de o procedură mai intensă, cum ar fi un peeling, nu există o recuperare propriu-zisă. Acest lucru înseamnă că, de îndată ce se termină programarea, te poți întoarce la serviciu sau la școală, de exemplu. Cu toate acestea, probabil că nu vei fi în cea mai bună formă. Timp de câteva zile, va fi important să nu faci nimic care să activeze fluxul de sânge către față și buze. Așadar, fără exerciții fizice riguroase, fără masaj, fără tratamente faciale etc.

În plus, este important să nu îți atingi buzele timp de câteva zile.

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Nea’ Oaie de la MOVILA VULPII s-a suparat ca magarul pe sat si a trecut la amenintari/Tupeul Magarului (II)

Published

on

By

In articolul precedent am precizat ca, echipa de la ”Incisiv de Prahova” primește amenințări în fiecare zi. Am învățat să trăim cu amenințările/combinatiile și să nu le băgăm prea mult în seamă, la fel cum am învățat să trăim cu gălețile de lături pe care unii și alții ni le varsă în cap de dimineața până seara. Am declarat ca, le consideram pe toate parte din meserie, mai ales acum, când tehnologia a pus câte o portavoce în mâna fiecăruia. Până la urmă, dezvaluim lucruri pe care alții nu le vor spuse, cam cu asta se ocupă jurnaliștii. Restul e PR.

Am dezvaluit ca, dintre toate amenintarile si laturile ne-au atras atentia cele ale lui Nea’ Oaie de la MOVILA VULPII care AU TRECUT PE PRIMUL LOC LA PROSTIE SI IMBECILITATE.

PROBABIL I SE TRAGE DE LA PREA MULTA OMLETA MANCATA SI CERSITA DE LA DETINUTII PE CARE II PAZEA LA MOVILA VULPII. PROBABIL SI DE LA PREA MULTA PROSTIE COMBINATA CU BAUTURA, am mai precizat.

Dupa publicarea acestui articol, Nea’ Oaie a recidivat cu amenintarile.

Tupeul magarului

Nea’ Oaie de la MOVILA VULPII  NU s-a mai suparat ca magarul pe sat atunci cand:

  1. „Oita” sa a fost mutata la dispecarat, la program de 12 ore, de la program de 8 ore, atunci cand „oita” sa a fost favorizata sa efectueze schimburi de tura in weekend cu colegi ai „Oitei” , ca sa poata sa iasa la pensie cu o suma mai mare;
  2. Nea’ Oaie zis „Tractor” NU s-a mai suparat ca magarul pe sat atunci cand „oita” sa a fost favorizata pentru program de 12 ore care se platesc dublu;
  3. Nea’ Oaie NU s-a mai suparat ca magarul pe sat atunci cand favoriza detinutii care ii pazea pentru oua prajite, omleta si/sau cand ii puneau pe acestia sa ii faca gratar cu mici.

In aceste conditii nu intelegem daca Nea’ Oaie zis „Tractor” este doar o oaie „capie” si/sau magar.

Noi credem ca datorita urechilor sale, Nea’ Oaie a parasit turma de oi si s-a reincarnat intr-o gloaba de magar.

Rolul magarului in turma de oi se explica prin faptul ca aceste ANIMALE impartasesc ura fata de reprezentantii familiei canine: lupi, vulpi, caini sau coioti. Magarilor NU le pace atunci  cand acestia apar pe teritoriul lor. Vazand un dusman, MAGARUL devine agitat si scoate sunete care atrage atentia ciobanului.

NEA’ OAIE, mai usor cu pianul pe scari! (Redactia Incisiv de Prahova).

 

 

Articolul Nea’ Oaie de la MOVILA VULPII s-a suparat ca magarul pe sat si a trecut la amenintari/Tupeul Magarului (II) apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Facebook Comments
Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

seturi fitness seturi fitness
Sport15 ore ago

Top 7 exerciții pentru creșterea masei musculare în zona fesierilor

Exercițiile fizice sunt adesea asociate cu îmbunătățirea imaginii corpului, menținerea greutății și reducerea anxietății și depresiei. Noi toate punem mare...

Motocultor Motocultor
Social23 de ore ago

Motocultor Rotakt – ajutorul de care ai nevoie

Un motocultor este foarte util oricărui mic fermier deoarece pregătirea solului este una din principalele sarcini efectuate înainte de plantarea...

Eveniment23 de ore ago

Servicii de publicitate pentru firme in Craiova.biz

Platforma CRAIOVA.biz vă ajută să vă promovați afacerea online în Oltenia. Comunitatea de utilizatori a site-ului beneficiază în mod gratuit de știri...

Știri din județ24 de ore ago

Experimentați o îngrijire de calitate la Centrul Medical Dr. Gh. Iliev din Iași: Servicii de obstetrică și ginecologie la standarde internaționale

Centrul Medical Dr. Gh. Iliev din Iași este o unitate medicală modernă, de ultimă generație, care oferă o gamă largă...

ferestre PVC ferestre PVC
Socialo zi ago

Usi si ferestre PVC realizate pe comanda – WindowMAG

Tipul de usi si ferestre PVC reprezinta una dintre cele mai populare optiuni pentru izolarea termica a locuintei. Acestea sunt...

sistem de securitate sistem de securitate
Social3 zile ago

Ce este un sistem de securitate pentru locuință și cum funcționează

Avansul tehnologic, dar și vremurile pe care le trăim, sunt factori care ne determină să ne protejăm locuința, bunurile, iar...

Pachet cazare Pachet cazare
Turism3 zile ago

Pachet cazare pentru sărbătorile Pascale 2023 la Hotel Izvoare – Căciulata

Știm cât de mult vă doriți să ieșiți din cotidianul de zi cu zi și să petreceți timp de calitate...

Eveniment3 zile ago

De ce să apelezi la mărirerea buzelor – câteva motive

Cropped closeup image of sensual female lips injected with syringe, Aesthetic corrective procedures concept Procedura de mărire a buzelor oferă...

Știri din județ3 zile ago

Centrul Medical Dr. Gh. Iliev din Iași: Servicii de obstetrică și ginecologie de top

Centrul Medical Dr. Gh. Iliev din Iași oferă pacienților săi îngrijire și servicii de calitate, cu un accent deosebit pe...

Timisoara Timisoara
Turism4 zile ago

Timisoara – Ce poti vizita in orasul de pe Bega?

Dupa cum bine stii deja, Timisoara se numara printre cele mai frumoase orase ale tarii noastre. Ceea ce diferentiaza acest...

boiler cu acumulare boiler cu acumulare
Social4 zile ago

Tot ce trebuie să știi despre boiler cu acumulare

Boiler cu acumulare este încă un produs extrem de răspândit menit să asigure producția de apă caldă în locuințe. Ușor...

terapia Schroth terapia Schroth
Exclusiv5 zile ago

Cum să depistați primele semne ale apariției scoliozei

Scolioza este o tulburare comună a coloanei vertebrale care poate fi dificil de detectat. Adesea începe în copilărie, dar simptomele...

Eveniment6 zile ago

Nea’ Oaie de la MOVILA VULPII s-a suparat ca magarul pe sat si a trecut la amenintari/Tupeul Magarului (II)

In articolul precedent am precizat ca, echipa de la ”Incisiv de Prahova” primește amenințări în fiecare zi. Am învățat să...

Cultură6 zile ago

Cum să zugrăvesști o cameră: 10 pași pentru a picta pereții ca un zugrav profesionist

A învăța cum să zugrăvești o cameră în mod corespunzător este esențial atât pentru cei începători cu bricolaj, pentru noii proprietari, cât...

Eveniment7 zile ago

Alternative ecologice pentru restaurante de viitor – Ce noutăți poți introduce în afacerea ta pentru a proteja mediul înconjurător!

În ziua de astăzi, în domeniul HoReCa se pune tot mai mult accent pe protecția adecvată a consumatorului, dar și...

Uși de interior Uși de interior
Social7 zile ago

Uși de interior în 2023: ce factori să iei în considerare

Când vine vorba de amenajarea locuinței, fiecare produs trebuie ales cu atenție, în special uși de interior. Elementele de design...

Știrile Săptămânii