Connect with us

Eveniment

EXCLUSIV. Vine curățenia generală peste șoferii din România? UE ne-a băgat pe toți în priză | IasiAZI.ro

Published

on

În urmă cu nici două luni , o scrisoare semnată Comisia Europeană a băgat în şedinţă conducerea Autorităţii de Supraveghere Financiară, dar şi reprezentanţii pieţei de asigurări din România şi pe cei ai service-urilor.

CE avertiza că, dacă mai multe articole din legea RCA nu vor fi schimbate sau eliminate complet, urmează ca România să intre în procedură de infrigement şi, dacă va fi cazul, să fie amendată şi pe tema RCA aşa cum a fost amendată pe multe alte teme.

Pornind de aici, autorităţile şi partenerii lor de discuţie au hotărât că este momentul să profite de decizia CE pentru a aduce şi alte modificări legii RCA, unele de substanţă, altele care afectează mai degrabă marginal clienţii sau păgubiţii.

Acesta este contextul în care, o ştire venită din Portugalia, via Curtea Europeană de Justiţie (CJUE), a făcut furori în România.

Este vorba despre o decizie care spune că inclusiv automobilele care nu circulă pe străzi şi la condusul cărora proprietarii au renunţat trebuie să aibă asigurare RCA.

…încheierea unui contract de asigurare de răspundere civilă auto este obligatorie atunci când vehiculul în cauză este încă înmatriculat într-un stat membru şi poate să fie condus, dar este parcat pe un teren privat, exclusiv din alegerea proprietarului, care nu mai intenţionează să-l conducă. „, arată, în partea esenţială, comunicatul prin care Curtea anunţă decizia.

Va avea această decizie impact asupra României? Trebuie ca decizia CJUE să fie preluată şi în legislaţia din România? Aceasta este prima întrebare la care Capital încearcă să răspundă, după ce a stat de vorbă cu mai mulţi specialişti. Răspunsurile la aceste întrebări vizează între 1,5 şi 2 milioane de propeitari de vehicule din România.

 


 

Toate maşinile înmatriculate trebuie să aibă RCA, însă…

Din capul locului trebuie precizat că, spre deosebire de Portugalia, în România există, de anul trecut, o prevedere legală care obligă orice proprietar de autovehicule să deţină o poliţă RCA pe toată perioada cât sunt înmatriculate.

Acest lucru este reglementat prin articolul 3 din legea 132/2017, după cum explică, pentru Capital, Ovidiu Wlassopol, prim-vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

În această interpretare, de la publicarea acestei legi în Monitorul Oficial, toţi proprietarii de autovehicule sunt obligaţi să aibă pentru autovehiculele pe care le au în proprietate o asigurare RCA valabilă, indiferent de locul unde este parcat acel autovehicul (domeniul public sau privat) şi indiferent dacă aceştia folosesc sau nu acel autovehicul.

Altfel spus, pe legislaţia locală singura variantă pentru a „scăpa” de plata RCA este suspendarea sau radierea din circulatie a autovehiculului.

Toate cele aproximativ 8 milioane de autovehicule înmatriculate în România trebuie să fie asigurate RCA în permanenţă, fiind ilegal să deţii un autovehicul înmatriculat în România şi neasigurat RCA.”, concluzionează Ovidiu Wlassopol.

IasiAZI.ro

Continue Reading