Începând cu luna octombrie a anului 2015 cinematografele din întreaga lume au demarat „actiunea Spectre”. Deocamdată ultimul film din seria James Bond, până la noua peliculă anunţată deja de producătorii americani, este o nouă epopee menită să pună în evidenţă celebrul personaj creat de Ian Fleming în 1962. De-a lungul a mai bine de 50 de ani, Agentul 007 a avut nu doar o licenţă pentru a ucide ci şi un puternic impact comercial. Mai ales dacă vorbim despre ceasurile purtate pe rând de actori celebri precum Sean Connery, Roger Moore, David Niven, Timothy Dalton, Pierce Brosnan sau Daniel Craig care au întruchipat personajul principal.
La prima sa aparitie din 1962 în lung-metrajul „Dr. No”, James Bond înca nu avea la dispozitie tehnologia futurista gândita si dezvoltata de ingeniosul Doctor Q, însa purta mându la mâna un Rolex Submariner Oyster Perpetual care stârnea invidie. Mai mult sau mai putin ajutat de acesta, Sean Connery reusea sa îsi puna pe fuga sau chiar distruga oponentii afisând vizibil piesa cu o valoare greu de estimat în prezent. Iar pentru cei care nu au remarcat frumosul Rolex în 1962, anul urmator avea sa le aduca o noua dovada ca acel ceas este parte integranta a personajului. Asta pentru ca si în „From Russia with Love”, la mâna Agentului 007 se afla acelasi Submariner care va ramâne un accesoriu important pentru Connery si personajul sau pâna la ecranizarea „You only live twice” în 1967. Nici aparitiile episodice ale lui David Niven în „Casino Royale” si George Lazenby în „On Her Majesty`s Secret Service” nu aveau sa schimbe cu mult modul în care personajul principal îsi elimina adversarii si nici… marca ceasurilor. Doar modelul se modifica – aparând în peisaj un Rolex GMT-Master – iar succesul seriei începe sa paleasca. Totodata, ambitia producatorilor de a îl aduce înapoi în rolul principal pe Connery a impus plata unui onorariu-record de 1,25 milioane de dolari la care s-a adaugat un procent de 12,5% din profitul înregistrat de „Diamonds are Forever”. Atunci la mâna eroului apare un ceas cu o marca mai putin cunoscuta: Gruen. Desi o piesa a companiei americane cu sediul în Cincinnati mai fusese purtata scurt timp la începutul seriei „007”, în „Diamonds are Forever” – film aparut în 1971 – ceasul Gruen este mult mai vizibil.
Odata cu aparitia lui Roger Moore în rolul Agentului 007, în 1973, personajul principal schimba din nou ceasul cu un Hamilton Pulsar P2 2900 cu afisaj cu LED. E drept ca în anumite scene din „Live and Let Die” la mâna lui James Bond înca se mai vede acelasi, deja celebru, Rolex Submariner Oyster Perpetual care va ramâne „prietenul devotat” al lui Roger Moore si pentru „The Man with the Golden Gun” aparut în 1974.
Epoca Seiko
Din 1977 începe „epoca Seiko” în seria James Bond. Filmele „The Spy Who Loved Me”, „Moonraker”, „For Your Eyes Only”, „Octopussy” si „A View to a Kil” îl prezinta pe celebrul Agent 007 – întruchipat fie de Sean Connery, fie de Roger Moore – purtând la încheietura mâinii câte un Seiko modificat de Dr Q astfel încât sa îndeplineasca functii la care pâna si producatorii de smartwatch-uri din ziua de astazi înca se tem sa viseze.
„The Living Daylights”, pelicula în care Timothy Dalton încearca din rasputeri sa egaleze performantele actoricesti ale predecesorilor sai este prima si ultima în care James Bond poarta la mâna un Tag Heuer. Piesa cu pricina, Professional Night-Dive, l-a întovarasit pe James Bond în încercarea acestuia de a îl opri pe malefiucl general rus Kostov sa vânda armele necesare începerii unui alt razboi mondial. Acelasi Dalton, vedeta filmului „A Licence to Kill” din 1987 este ultimul utilizator al unui ceas Rolex – de fapt al aceluiasi Submariner Oyster Perpetual – într-o ecranizare a seriei James Bond.
Omega, în un rol principal
Din 1995 începe lunga colaborare dintre marca Omega si producatorii seriei „GoldenEye”, „Tomorrow Never Dies”, „The World Is Not Enough”, „Die Another Day”, „Casino Royale” si „Quantum of Solace” releva toate ceasuri Omega Seamaster fie la mâna lui Pierce Brosnan, fie la cea a lui Daniel Craig, vedete care joaca în rolul principal. Dovada ca Omega si-a cucerit pe deplin rolul în seria James Bond este aparitia în cea mai noua ecranizare, „Spectre”, a unei editii speciale a lui Seamaster 300, având acelasi nume cu filmul. Piesa atât de asteptata de colectionari are o carcasa de 41 de mm din otel inoxidabil finisata si lustruita manual si un bezel bidirectional din ceramica neagra cu scala celor 12 ore realizata din „LiquidMetal”, un aliaj brevetat de grupul Swatch, proprietarul marcii Omega. Cele doua sensuri de rotatie ale bezelului permit scalei sa indice doua fusuri orare.
Cadranul negru are încastrati indicatori orari partial încarcati cu LumiNova, o substanta care emite o lumina albastra în întuneric. În interiorul carcasei cu geam de safir rezistenta pâna la o adâncime de 300 de metri se afla Calibrul 8400 Master Co-Axial produs de Omega, un mecanism automatic care se mândreste cu o serie de inovatii devenite standard în ceasurile marcii. Printre acestea se numara rezistenta magnetica de 15.000 Gauss, un balancier „Si14” din silicon si un esapament coaxial. Conform producatorului, rezerva de putere a piesei Omega Seamaster 300 „Spectre” Limited Edition este de 60 de ore.
Pentru a sublinia caracterul exclusivist al acestei editii, Omega a gravat pe închizatorul bratarii logo-ul „007”, iar pe spatele carcasei „Spectre” si „Anti-Magnetic >15.000 Gauss”. Doar 7.007 piese purtând aceste însemne vor fi disponibile în boutique-urile Omega, fiecare dintre ele costând circa 6.000 de euro. Gurile rele spun însa ca o mare parte din aceasta editie limitata este deja rezervata de clientii fideli ai marcii.
Mai mult sau mai putin ciudat, în timp ce Agentul 007 pare sa aiba o slabiciune pentru marcile de ceasuri Rolex si, mai nou, Omega, în privinta masinilor, situatia este cu totul alta. Din 1962 pâna astazi, celebrul personaj schimba vehiculul la fiecare noua aparitie trecând de la Sunbeam Alpine la Bentley Mark IV, Aston Martin DB5 si DBS, Mercury Cougar, Ford Mustang, Rolls Royce Silver Cloud, BMW Z3, 750 si Z8 si, desigur, Aston Martin DB 10.
Politica de marketing
Pelicula „Spectre” este cea care, pe lânga deja faimosul ceas Omega, aduce în atentia publicului câteva marci mai mult sau mai putin cunoscute. Este vorba despre Crockett & Jones care produce ghetele „Camberley” (640 Euro), John Varvatos, realizatorul jachetei din piele de caprioara (690 Euro), N Peal, firma care a produs puloverul din casmir (375 Euro) si Tom Ford, casa care a oferit actorului atât ochelarii de soare în valoare de 320 de euro cât si, mai ales, costumul O’Connor din trei piese al carui pret de catalog este de 4.700 de euro. Ca sa nu mai vorbim despre masinile care se perinda pe ecran. Cum este putin probabil ca multi dintre cei care vad „Spectre” sa fie interesati de produse atât de scumpe este mai greu de înteles motivul pentru care companiile se bat sa apara alaturi de Daniel Craig în film. Asta pâna afli ca majoritatea folosesc aparitia ca pe un vector de marketing care, daca nu le creste vânzarile, macar le majoreaza notorietatea. Desi marile firme se feresc sa vorbeasca despre valoarea reala a contractelor si motivatia colaborarii este limpede ca imaginea este totul. Ce barbat nu si-ar dori sa fie James Bond si ce femeie nu si-ar dori sa-i fie alaturi?
6 mii de euro costa editia limitata a ceasului Omega Seamaster 300 „Spectre
4,7 mii de euro este pretul costumului O’Connor din trei piese produs de Tom Ford.
13,5 miliarde de euro este totalul veniturilor realizate de peliculele din seria James Bond pâna astazi.
Mâine, 22 noiembrie 2024, ciocolatierii români își lansează colecțiile de dulciuri și cadouri pentru sărbătorile de iarnă, la Sala Polivalentă din București. Expoziția va fi deschisă de vineri până duminică.
Se poartă învelișurile porțelanate pentru dulciurile de Crăciun.
Anul acesta, adulții pot găsi sub brad ciocolată cu jumări, bomboane cu vin fiert și praline cu… fetească neagră.
La copii, “se poartă” ciocolata sănătoasă, naturală, cu umpluturi de fructe sau chiar cu fructe întregi, în top fiind ghimbirul, umplutura de dovleac sau pralinele cu soc.
Se poartă, în sfârșit, patriotismul: Dulcelle lansează pralinele tricolor și turta dulce 1 decembrie, special pentru Ziua României.
Festivalul Chocolate Saga deschide sezonul cadourilor cu o ediție de Crăciun a evenimentului, la Sala Polivalentă din București și va reuni cele mai mari nume din România în domeniul ciocolatei.
Fiind singura expoziție de profil din țară, ciocolatierii și-au exprimat nevoia acestui eveniment înainte de luna decembrie, cu scopul de a definitiva contractele și parteneriatele pentru perioada sărbătorilor. Nu vor lipsi demonstrațiile live, lansarea unor noi colecții de praline și cadouri personalizate pentru Sărbătorile de iarnă.
“Această ediție de Crăciun pare să devină cea mai așteptată tradiție. După 3 ediții în doar doi ani, piața de ciocolată din România prinde contur. Atât maeștrii ciocolatieri, cât și vizitatorii, se declară mai interesați de ediția de Crăciun, care a început ca o ediție-pilot și s-a transformat în evenimentul anului.” (Adina Istrate, organizator)
Partenerii evenimentului
Partenerii oficiali Omnia Gusti Chefs Supplier, unul dintre cei mai mari furnizori de ingrediente pentru industria de cofetării si patiserii din România si Dulcelle, unul dintre cei mai cunoscuți si talentați manufacturieri de praline premiate la nivel internațional, vor susține Festivalul Chocolate Saga.
Live – evenimente spectaculoase de creație cu și din ciocolată
La această ediție, organizatorii au pregătit o zonă pentru demonstrații, in care maeștri talentați ai ciocolatei vor susține demonstrații in toate cele 3 zile de eveniment, potrivite pentru toate tipurile de public – de la spectacole de creație, la demonstrații practice. Acestea vor fi transmise live atât pe ecranele expoziției, cat si pe paginile de social media Chocolate Saga și ale partenerilor media.
Cei care vor fi prezenți vor putea învăța cum se fac pralinele, dar și secretul momentului: cum se prepară celebra ciocolata Dubai.
Se lansează Colecțiile de Sărbători
Cadourile de Moș Nicolae și de Crăciun încep cu dulciurile. Iar dulciurile încep cu ciocolata. În România, ciocolata începe cu Chocolate Saga. Oamenii de toate vârstele vor să vadă noile colecții și să le achiziționeze din timp.
Ciocolata sănătoasă – 80% dintre expozanți au produse benefice pentru sănătate și mai mult de jumătate au și produse de post.
“Realitatea este că ciocolata românească este spectaculoasă, atât din punct de vedere al lucrării estetice, cât și atunci când vorbim de gust și de ….sănătate. 80% dintre expozanți aduc în expoziție produse sănătoase. Unii dintre ei plusează și dau un scop medicinal preparatelor.“ (Adina Istrate, organizator)
Ce se poartă de Crăciun
“Se poartă învelișul porțelanat pentru prăjituri si, din câte îmi dau seama după cantitățile uriașe comandate de parteneri, în mod clar se poartă ciocolata premium, de cea mai bună calitate. Rămâne în top vânzări ciocolata Dubai, dar urcă și umpluturile cu fructe sau uleiuri esențiale pentru sărbători.” (Octavian Petruț, Kestar)
„Suntem mândri că suntem români, motiv pentru care am creat o colecție de praline tricolor și una de turtă dulce în motive tradiționale românești, colecții pe care le-am prezentat și peste hotare să ne reprezinte gustul cu mândrie. ” (Ioana Bunea&Carmela Dragomir, Dulcelle)
“Într-o lume tot mai digitalizată, avem nevoie de conectare.
Iar când vine vorba de industria de cofetărie, ciocolata este de departe pe primul loc.
În această perioadă, ciocolatierii setează trend-uri noi, gusturi de sărbătoare și împărtășesc pasiunea lor publicului larg. Suntem bucuroși să susținem aceasta întâlnire unică între ciocolatieri și venim totodată în întâmpinarea pasionaților care își creează singuri deserturile acasă.” (Marian Anghel, owner OmniaGusti)
Am înțeles că industria are nevoie de o întâlnire cu public la București, perioada sărbătorilor de iarnă fiind cea mai aglomerată din an pentru acest sector. Și pentru că este un subiect de interes național, suntem bucuroși să intermediem această întâlnire unică între ciocolatieri, partenerii noștri care prepară și vând produsele, cumpărători și publicul larg. Este momentul în care se lansează colecțiile, se semnează contractele, se fac degustări și chiar rezervări pentru sărbători. Este momentul în care se stabilesc trendurile și pasii de urmat în anul viitor.” (Andreea Ilina, organizator)
Chocolate Saga, cel mai mare Festival al Ciocolatei din Romania, ediția a 4-a de Crăciun, se desfășoară la Sala Polivalentă, în București, în perioada 22 -24 noiembrie 2023 , de vineri, orele 12:00 până duminică orele 18.00. Biletul de intrare costă 15 Ron, iar copiii sub 10 ani și persoanele cu dizabilități beneficiază de intrare gratuită.
În bucătărie, fiecare instrument are un rol important, iar un cuțit de calitate poate transforma modul în care pregătești ingredientele. Cuțitul de bucătărie Koken este un partener indispensabil pentru orice pasionat de gătit sau bucătar profesionist. Cu un design simplu, dar eficient, și o lamă bine ascuțită, acest cuțit îmbină funcționalitatea cu un aspect elegant. Dacă ești în căutarea unui instrument versatil și durabil, acest model poate fi soluția ideală. Descoperă mai multe produse premium pe koken.ro.
Design și calitate
Cuțitul Koken este fabricat din oțel de înaltă calitate, ceea ce îi conferă o rezistență remarcabilă și o durată de viață lungă. Lama este proiectată pentru a tăia cu ușurință diverse ingrediente, de la carne la legume sau fructe, oferind tăieturi precise și uniforme. Finisajul atent al lamei previne deteriorarea ingredientelor delicate, păstrând aspectul și gustul acestora.
Mânerul ergonomic, fabricat din materiale rezistente, asigură o prindere confortabilă și sigură. Designul său echilibrat reduce oboseala mâinilor, chiar și în timpul utilizării îndelungate.
Utilitate și versatilitate
Acest cuțit este un instrument multifuncțional care poate fi utilizat pentru o gamă largă de operațiuni culinare:
Tocarea rapidă a cepei, usturoiului sau altor legume pentru supe și tocănițe.
Felierea precisă a cărnii sau a peștelui pentru preparate sofisticate.
Tăierea uniformă a fructelor pentru deserturi sau garnituri.
Indiferent de complexitatea rețetei, cuțitul Koken este capabil să răspundă tuturor cerințelor.
Avantajele cuțitului de bucătărie Koken
Performanță constantă: Lama bine ascuțită oferă tăieturi precise și ușor de realizat.
Durabilitate: Materialele de înaltă calitate asigură rezistența cuțitului în timp.
Ergonomie: Mânerul confortabil permite o utilizare ușoară și reduce riscul de accidente.
Aspect clasic: Designul său simplu și elegant îl face potrivit pentru orice bucătărie.
Îngrijirea și întreținerea cuțitului
Pentru a menține performanțele acestui cuțit, este recomandat să fie curățat manual cu apă caldă și detergent. Evită utilizarea mașinii de spălat vase, deoarece aceasta poate deteriora lama sau mânerul. O ascuțire periodică este esențială pentru a păstra cuțitul la standarde optime.
Concluzie
Cuțitul de bucătărie Koken este alegerea ideală pentru oricine își dorește un instrument fiabil și versatil. Fie că îl folosești pentru gătitul zilnic sau pentru rețete complexe, acest cuțit te va ajuta să obții rezultate profesionale. Descoperă întreaga gamă de produse de calitate pe koken.ro.
Mâine, 22 noiembrie 2024, ciocolatierii români își lansează colecțiile de dulciuri și cadouri pentru sărbătorile de iarnă, la Sala Polivalentă din București. Expoziția va fi deschisă de vineri până duminică.
Se poartă învelișurile porțelanate pentru dulciurile de Crăciun.
Anul acesta, adulții pot găsi sub brad ciocolată cu jumări, bomboane cu vin fiert și praline cu… fetească neagră.
La copii, “se poartă” ciocolata sănătoasă, naturală, cu umpluturi de fructe sau chiar cu fructe întregi, în top fiind ghimbirul, umplutura de dovleac sau pralinele cu soc.
Se poartă, în sfârșit, patriotismul: Dulcelle lansează pralinele tricolor și turta dulce 1 decembrie, special pentru Ziua României.
Festivalul Chocolate Saga deschide sezonul cadourilor cu o ediție de Crăciun a evenimentului, la Sala Polivalentă din București și va reuni cele mai mari nume din România în domeniul ciocolatei.
Fiind singura expoziție de profil din țară, ciocolatierii și-au exprimat nevoia acestui eveniment înainte de luna decembrie, cu scopul de a definitiva contractele și parteneriatele pentru perioada sărbătorilor. Nu vor lipsi demonstrațiile live, lansarea unor noi colecții de praline și cadouri personalizate pentru Sărbătorile de iarnă.
“Această ediție de Crăciun pare să devină cea mai așteptată tradiție. După 3 ediții în doar doi ani, piața de ciocolată din România prinde contur. Atât maeștrii ciocolatieri, cât și vizitatorii, se declară mai interesați de ediția de Crăciun, care a început ca o ediție-pilot și s-a transformat în evenimentul anului.” (Adina Istrate, organizator)
Partenerii evenimentului
Partenerii oficiali Omnia Gusti Chefs Supplier, unul dintre cei mai mari furnizori de ingrediente pentru industria de cofetării si patiserii din România si Dulcelle, unul dintre cei mai cunoscuți si talentați manufacturieri de praline premiate la nivel internațional, vor susține Festivalul Chocolate Saga.
Live – evenimente spectaculoase de creație cu și din ciocolată
La această ediție, organizatorii au pregătit o zonă pentru demonstrații, in care maeștri talentați ai ciocolatei vor susține demonstrații in toate cele 3 zile de eveniment, potrivite pentru toate tipurile de public – de la spectacole de creație, la demonstrații practice. Acestea vor fi transmise live atât pe ecranele expoziției, cat si pe paginile de social media Chocolate Saga și ale partenerilor media.
Cei care vor fi prezenți vor putea învăța cum se fac pralinele, dar și secretul momentului: cum se prepară celebra ciocolata Dubai.
Se lansează Colecțiile de Sărbători
Cadourile de Moș Nicolae și de Crăciun încep cu dulciurile. Iar dulciurile încep cu ciocolata. În România, ciocolata începe cu Chocolate Saga. Oamenii de toate vârstele vor să vadă noile colecții și să le achiziționeze din timp.
Ciocolata sănătoasă – 80% dintre expozanți au produse benefice pentru sănătate și mai mult de jumătate au și produse de post.
“Realitatea este că ciocolata românească este spectaculoasă, atât din punct de vedere al lucrării estetice, cât și atunci când vorbim de gust și de ….sănătate. 80% dintre expozanți aduc în expoziție produse sănătoase. Unii dintre ei plusează și dau un scop medicinal preparatelor.“ (Adina Istrate, organizator)
Ce se poartă de Crăciun
“Se poartă învelișul porțelanat pentru prăjituri si, din câte îmi dau seama după cantitățile uriașe comandate de parteneri, în mod clar se poartă ciocolata premium, de cea mai bună calitate. Rămâne în top vânzări ciocolata Dubai, dar urcă și umpluturile cu fructe sau uleiuri esențiale pentru sărbători.” (Octavian Petruț, Kestar)
„Suntem mândri că suntem români, motiv pentru care am creat o colecție de praline tricolor și una de turtă dulce în motive tradiționale românești, colecții pe care le-am prezentat și peste hotare să ne reprezinte gustul cu mândrie. ” (Ioana Bunea&Carmela Dragomir, Dulcelle)
“Într-o lume tot mai digitalizată, avem nevoie de conectare.
Iar când vine vorba de industria de cofetărie, ciocolata este de departe pe primul loc.
În această perioadă, ciocolatierii setează trend-uri noi, gusturi de sărbătoare și împărtășesc pasiunea lor publicului larg. Suntem bucuroși să susținem aceasta întâlnire unică între ciocolatieri și venim totodată în întâmpinarea pasionaților care își creează singuri deserturile acasă.” (Marian Anghel, owner OmniaGusti)
Am înțeles că industria are nevoie de o întâlnire cu public la București, perioada sărbătorilor de iarnă fiind cea mai aglomerată din an pentru acest sector. Și pentru că este un subiect de interes național, suntem bucuroși să intermediem această întâlnire unică între ciocolatieri, partenerii noștri care prepară și vând produsele, cumpărători și publicul larg. Este momentul în care se lansează colecțiile, se semnează contractele, se fac degustări și chiar rezervări pentru sărbători. Este momentul în care se stabilesc trendurile și pasii de urmat în anul viitor.” (Andreea Ilina, organizator)
Chocolate Saga, cel mai mare Festival al Ciocolatei din Romania, ediția a 4-a de Crăciun, se desfășoară la Sala Polivalentă, în București, în perioada 22 -24 noiembrie 2023 , de vineri, orele 12:00 până duminică orele 18.00. Biletul de intrare costă 15 Ron, iar copiii sub 10 ani și persoanele cu dizabilități beneficiază de intrare gratuită.