Connect with us

Eveniment

Motivul pentru care salariile au crescut peste aşteptări. Cine primeşte bani în plus | IasiAZI.ro

Published

on

Creşteri salariale peste media pieţei s-au produs în industrie (8,9%) şi în retail (6,7%). În acelaşi timp, sectorul bancar (5,4%), leasing-ul (4,6%) şi industria farmaceutică (4,8%) înregistrează creşteri mai mici decât media, dar depăşesc totuşi procentele bugetate anterior.

În ceea ce priveşte categoriile de personal, cele mai mari creşteri ale salariilor au fost înregistrate de muncitori/operatori (calificaţi şi necalificaţi) – 7,7%. Dintre toate categoriile de personal analizate, nivelurile de conducere au avut cele mai mici creşteri ale salariilor, puţin sub 6%.

Comparativ cu ediţiile anterioare ale studiului PayWell, creşterile salariale păstrează o traiectorie ascendentă. Creşterea medie a fost de 3,7% în 2016 şi de 5,1% în 2017. Toate sectoarele analizate au înregistrat creşteri mai mari decât în 2017. Cu toate acestea, sectorul bancar se evidenţiază cu o rată de creştere mai mult decât dublă faţă de 2017 (5,4% în 2018, faţă de 2,1%).

Ce forţează majorările

Ritmul accelerat de creştere salarială este determinat şi de fluctuaţia ridicată a personalului. Rata medie a fluctuaţiei de personal (plecări voluntare) a fost de 17,4% în 2018, cu aproape 4 puncte procentuale mai mare decât în 2017.

„Creşterile salariale peste medie reprezintă unul dintre stimulentele utilizate de companii pentru a atenua problema deficitului forţei de muncă. În plus, vedem o creştere semnificativă a salariilor lucrătorilor din producţie şi din sectorul hotelier, în timp ce sectoarele de retail şi cel bancar rămân în urmă ca nivel de evoluţie salarială. Problemele cu care se confruntă în prezent piaţa forţei de muncă din România au cauze mai profunde şi sunt potenţate de emigraţie şi lipsa corelării dintre sistemul de educaţie şi cerinţele economiei”, a declarat Daniel Anghel, Liderul Departamentului de Consultanţă fiscală şi Juridică, PwC România.

În ceea ce priveşte planurile pentru anul 2019, companiile estimează o creştere mai mică, în medie de 4,6%. Acestea au planificat o majorare cu 6,5% a salariilor pentru personalul implicat în producţie, în timp ce pentru restul categoriilor de personal creşterea nu va fi mai mare de 5% anul viitor.

 

În ceea ce priveşte modificările privind transferul de contribuţii sociale, aproximativ două treimi dintre companiile participante la studiu (63%) au majorat deja salariul brut, în timp ce 20% au utilizat mecanismul de compensare prin bonus. Doar 17% dintre companiile private au avut o abordare mixtă, ceea ce înseamnă că au crescut salariul brut pentru unele posturi, în timp ce pentru alte poziţii compensarea s-a făcut prin oferirea de bonus.

„Deficitul forţei de muncă pune presiune pe angajatori pentru a găsi şi alte metode, în afara salariului, de a-şi motiva atât proprii angajaţi, cât şi de a atrage potenţiali angajaţi. Este o cursă a flexibilităţii companiilor în a reuşi să devină cât mai atractive, în contextul în care, atât dinamica pieţei forţei de muncă, cât şi dorinţele şi nevoile generaţiilor noi de angajaţi sunt tot mai diverse.”, spune Ionuţ Sas, Partener, Departamentul de Consultanţă fiscală şi Juridică, PwC România.

Pe lângă salarii, puţin peste jumătate dintre companii (53%) oferă bonusuri fixe angajaţilor cu diverse ocazii. Companiile care activează în sectorul industrial şi în retail conduc în clasamentul bonusurilor fixe, 68% şi respectiv 73% dintre acestea oferă un bonus fix. Alte sectoare tind să prefere bonusuri legate de performanţă, ca supliment la salarii.

În 2018, numărul de companii orientate să ofere beneficii cu impact asupra echilibrului între serviciu şi viaţa personală este mai mare decât în 2017. În acest sens, 55% dintre companii au program de lucru flexibil, jumătate dintre organizaţii implică angajaţii lor în activităţi de responsabilitate socială (CSR), în timp ce 26% oferă abonamente la biblioteci online de cărţi. Acesta este modul în care companiile răspund cerinţelor angajaţilor pentru a asigura retenţia personalului.

„Companiile din mediul privat sunt din ce în ce mai mult sub presiunea pieţei muncii. Scăderea personalului calificat disponibil la toate nivelurile, în special pentru categoria de muncitori, la care se adaugă concurenţa din sectorul public, devenit atractiv în urma creşterilor salariale, au adus capitalul uman şi bugetele aferente acestuia pe lista de priorităţi a oamenilor de afaceri . Deoarece piaţa forţei de muncă va deveni din ce în ce mai competitivă, managerii şi departamentele de resurse umane trebuie să investească în programe de creştere a productivităţii pentru a-şi putea susţine planurile de dezvoltare, dovedind creativitate în ceea ce priveşte atragerea şi retenţia personalului, precum şi pentru crearea competenţelor necesare în rândul angajaţilor prin programe proprii”, a spus Oana Munteanu, Lider al Departamentului de Consultanţă în resurse umane, PwC România.

IasiAZI.ro

Facebook Comments
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Eveniment

Bucuria verde cu #focustogreenecolife in 2021

Published

on

By

Focus to green eco life, eveniment sustinut de Aqua Carpatica, te-a invitat si pe parcursul anului 2021 la actiuni constiente si intentionate legate de natura, pentru a ingriji partea vie si verde a planetei. Fie ca a fost vorba de oameni, de natura sau de animale, cu totii, impreuna, ne putem uni pentru a ne purta de grija reciproc si a avea o viata mai buna, sub sigla #focustogreenecolife.
Cerceteaza si tu viata vazuta prin prisma elementelor ce creeaza ecosistemul viu care ne inconjoara. Fa o actiune intentionata, voluntara, prin care sa aduci o schimbare pozitiva in mediul in care traiesti.
Afla cat de importanta este apa, ca resursa vitala pentru viata noastra si pentru pamant.

Poti accesa articolele despre evenimentele #focustogreenecolife si informatii legate de ape si viata verde a planetei, pe blogul proiectului https://focustogreenecolife.wordpress.com/
Desi actiunile noastre constiente pot fi modeste, acestea sunt menite sa transmita un mesaj.
Ne dorim ca si tu sa fii mereu informat, astfel incat sa devii constient de importanta atitudinii personale fata de mediul inconjurator, care sustine viata pe Pamant.
Evenimentul lunar “Focus to Green-ECO-Life”, sustinut de Aqua Carpatica, este organizat de Focus to Life (focustolife.ro), in parteneriat cu Clubul Media (clubulmedia.ro) și Portalul PR Spiritual TOT CEEA CE ESTE (totceeaceeste.ro).

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii SC Serenaris Investment SRL

Published

on

By

comunicat de presa

20.01.2022

Anunț de finalizare a implementării proiectului societății SC Serenaris Investment SRL

SC Serenaris Investment SRL anunta finalizarea proiectului cu nr RUE 12729 în-scris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020.
Proiectul s-a derulat începând cu data semnării contractului de finanțare cu Mi-nisterul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE , respectiv 30.07.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea SC Serenaris Investment SRL
Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:
-menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,
-menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de 487.336,83 lei (valoarea totala) din care: 423.771,15 lei grant si 63.565,68 lei cofinanțare.

Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020

SERENARIS INVESTMENT SRL

Persoană de contact:
Cornelia-Serena Pasca,
0725352463
pasca_cornelia@yahoo.com

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL

Published

on

By

comunicat de presa

 

18.01.2022

Anunț de finalizare a implementării proiectului societății  SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL

SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL anunță finalizarea proiectului cu nr RUE 10126 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020.

Proiectul s-a derulat începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE, respectiv 02.08.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

-menținerea activității pe o perioada de minimum 6 luni,

-menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni de la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de 834813.75 lei (valoarea totala) din care: 725925 lei grant si 108888.75 lei cofinanțare.

Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014-2020

SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL

Persoană de contact:

Bodea Nicoleta-Ines

ipbpolus@yahoo.com

Facebook Comments
Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

Social11 ore ago

Cum alegi tamplaria potrivita pentru locuinta ta?

In mod traditional, tamplaria este considerata drept o lucrare din lemn. In zilele noastre insa, alte materiale precum PVC-ul sau...

Eveniment5 zile ago

Bucuria verde cu #focustogreenecolife in 2021

Focus to green eco life, eveniment sustinut de Aqua Carpatica, te-a invitat si pe parcursul anului 2021 la actiuni constiente...

Eveniment6 zile ago

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii SC Serenaris Investment SRL

20.01.2022 Anunț de finalizare a implementării proiectului societății SC Serenaris Investment SRL SC Serenaris Investment SRL anunta finalizarea proiectului cu...

Social6 zile ago

Motofierastraie Rotakt cu carburator Walbro

Motofierăstraiele moderne sunt adaptate pentru a se potrivi fiecărui utilizator şi a condițiilor de lucru specifice. Înainte de a cumpăra...

Social6 zile ago

Ce beneficii obtii la inlocuirea ferestrelor vechi

Ferestrele vechi din lemn care v-au servit multi ani ar trebui totusi inlocuite cu altele noi din PVC din mai...

Evenimento săptămână ago

Anunt de finalizare a implementarii proiectului societatii SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL

  18.01.2022 Anunț de finalizare a implementării proiectului societății  SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL SC INTERNATIONAL PAPER BUSINESS SRL anunță...

Evenimento săptămână ago

Plexiglas – cum îți va ușura munca de zi cu zi?

O poziție organizată corespunzător la locul de muncă, este una dintre bazele muncii eficiente. Această regulă se aplică practic oricărei activități,...

Afacerio săptămână ago

Plexiglas pentru perete pentru casă și local

Cum să reîmprospătezi rapid interiorul Sticla acrilică, sau așa-numitul plexiglas, este un material cu multe avantaje. Datorită faptului că este netoxic,...

Afacerio săptămână ago

Plexiglas – cum îți va ușura munca de zi cu zi?

O poziție organizată corespunzător la locul de muncă, este una dintre bazele muncii eficiente. Această regulă se aplică practic oricărei activități,...

Afacerio săptămână ago

Ce abilități ai nevoie pentru a fi bucătar?

Ce abilități ai nevoie pentru a fi bucătar? Alegerea de a începe o carieră ca bucătar este ceva ce oricine...

Evenimento săptămână ago

Ministrul Culturii, Lucian Romașcanu, s-a infectat cu noua tulpină de coronavirus

Ministrul Culturii, Lucian Romaşcanu, a anunțat joi, 13 ianuarie, că a fost confirmat cu COVID-19. Ministrul este vaccinat cu două...

Evenimento săptămână ago

Care este importanța unei uniforme de bucătar în ospitalitate?

Multe locuri de muncă aleg să adopte o uniformă de personal, inclusiv retail, asistență medicală și medii de producție. Chiar...

Culturăo săptămână ago

Care este importanța unei uniforme de bucătar în ospitalitate?

Multe locuri de muncă aleg să adopte o uniformă de personal, inclusiv retail, asistență medicală și medii de producție. Chiar...

Afaceri2 săptămâni ago

Ce poartă bucătarul șef în husa sa de tip roll ?

Ce poartă bucătarul șef în husa sa de tip roll ? Având un set de cuțite pe care le cunoașteți...

Eveniment2 săptămâni ago

Izolarea termică a ferestrelor – o modalitate de a reduce facturile

În multe cazuri, izolarea întregii clădiri este fie imposibilă, fie foarte costisitoare. Dacă ai un apartament într-un bloc, de obicei nu...

Afaceri2 săptămâni ago

Izolarea termică a ferestrelor – o modalitate de a reduce facturile

În multe cazuri, izolarea întregii clădiri este fie imposibilă, fie foarte costisitoare. Dacă ai un apartament într-un bloc, de obicei nu...

Știrile Săptămânii