Connect with us

Eveniment

Fundația Alexandrion a decernat pentru prima dată Premiile Internaționale Constantin Brâncoveanu în Statele Unite

Published

on

Redactia Incisiv de Prahova a descoperit calitatile remarcabile ale sefului Politiei Locale Ploiesti, calitati ce il recomanda pentru pastrarea sa in functie de catre primarul PNL, Adrian Dobre:

  1. Inteligenta;
  2. Comportamentul sau adecvat in familie, societate si fata de subordonati:
  3.  Competenta.

Iata ca putem scrie de bine si de seful acestei institutii publice, Adrian Vaida.

Acum, cum v-am obisnuit va vom demonstra cele trei calitati minunate ale sefului Politiei Locale Ploiesti, celebrul director Adrian Vaida care se confunda cu institutia. Normal, ca sa nu lungim prea mult articolul incercam sa va dam 1-2, maxim 3 exemple din fiecare din calitatile deosebite ale lui Adrian Vaida.

  1. Inteligenta directorului “interimar” Adrian Vaida:

Reamintim cititorilor faptul ca doi politisti locali (Florea Daniel si Tomina Neagu) au intocmit mai multe sesizari penale pe numele lui Adrian Vaida pentru infractiunile savarsite de acesta in calitatea de manager al institutiei iar, politista locala Neagu Tomina a efectuat 3 (trei) sesizari la Comisia de Disciplina a Primariei Ploiesti pentru comportamentul neadecvat si hartuirea la care este supusa de catre Adrian Vaida. Una dintre aceste Comisii de Disciplina s-a finalizat cu sanctionarea lui Adrian Vaida cu mustrare scrisa pentru toate aceste motive, iar celelate doua comisii s-au oprit ca prin “farmec”, probabil blocate de primarul Adrian Dobre si/sau de consilierul personal al acestuia, col ® SRI, Pruna Eugen.

Ca razbunare, Adrian Vaida i-a introdus in Comisia de Disciplina a institutiei pe care o patroneaza.

Si, aici intervine inteligenta debordanta a sefului Adrian Vaida.

In raportul intocmit de acesta politistei abuzate Tomina Neagu, inteligentul Adrian Vaida a specificat sub semnatura: “…institutiei pe care o conduc din care fac parte aproximativ 230 de angajati”.

Sesizati inteligenta care se revarsa din partea superioara a corpului lui Adrian Vaida? Nici in scris cu timp de gandire nu cunoaste cati subordonati are si/sau cati sunt in schema Politiei Locale Ploiesti.

Pentru imbogatirea culturii sale (sa ne scuzati ca ne permitem sa va improspatam inteligenta), in cadrul Politiei Locale Ploiesti la data cand ati intocmit referatul se aflau pe statul de plata 227 de persoane (din cele 228 care existau dar dupa suspendarea postului de director general pentru trimiterea acestuia in judecata pentru fapte de coruptie au ramas 227. Am incercat sa va explicam pe masura inteligentei dumneavoastra, si ne iertati pentru aceasta obraznicie).

II. Comportamentul lui Adrian Vaida adecvat in familie, societate si fata de subordonati care NU afecteaza si NU pateaza imaginea institutiei:

a) O inregistrare in care comportamentul lui Adrian Vaida este unul exemplar pentru un functionar public. Aceasta inregistrare inca nu a fost publicata, fiind programata la publicarea la inceputul sapatamanii viitoare. Iata stenograma:

Adrian Vaida: “O zdreanta, o taratura, o curva care suge pula. (N.R – Este vorba despre Margarit Ioana, fosta Vasilache, persoana care a fost hartuita sexual de acest individ sustinut la conducerea Primariei Ploiesti, in speta de primarul PNL, Adrian Dobre). E buna dar are bazinul jos, il tine pe ala de prost. La iesirea din program au vazut-o aia de la rutiera cand se urca in masina la T. Il tine pe ala de prost, ea are nevoie de cineva care sa-i plateasca intretinerea….

Interlocutor: Nu este frumos sa vorbesti asa despre o femeie indiferent daca a fost sa nu a fost ceva intre voi”…

b) O inregistrare publicata in care comportamentul lui Adrian Vaida este din nou exemplar pentru un functionar public, comportament care NU afecteaza imaginea Politiei Locale Ploiesti, comportament care il recomanda la primarul Adrian Dobre pentru a fi pastrat in functie. O inregistrare in care reiese clar cum “omul” model de la conducerea institutiei o hartuieste sexual pe o subalterna sa (si/sau a avut o relatie cu aceasta, neadecvata), o inregistrare in care “omul” model Adrian Vaida isi barfeste alti subalterni si chiar propia sotie pe care o acuza ca se “culca” cu cine te miri. Comportament exemplar de sef de institutie publica!


Transcriere convorbire Vaida Adrian – V.A /Mărgărit Ioana – M. I

V.A vreau să-ți explic ceva

M.I chiar vreau

V.A ăăă..deci de două săptămâni mă tot presează asta (soția sa) ba că e cu ăla ba că..că știi că aș vrea să ne mutăm, că nu știu ce, că să ne mutăm împreună,ăăă am avut niște problem,ăăă se pare că ăsta, dobitocul ăsta de Florea nu să astâmpără, ăăă acum vreo săptămână sau două a fost chipurile pân fișierul, o cunoaște pe aia de la fișierul de la, din ce am înțele eu ..de pe Praga și deci eu îți spun acuma ce mi-a spus doamna X care binențeles că e cu ăla și nu am nicio treabă cu ea …zice, la un moment dat bănuiesc că a fost unul de la voi, unul brunet cu ochii albaștri, din descrierea ei, și i-am arătat poza și l-a recunoscut pe ăsta, pe Florea.

M.I îhî..

V.A Aia de la fișier n-a vrut să-i spună , că sunt prieteni ăăă zice ăăă cine e asta mă? asta e nevasta lui Vaida? da zice! și pentru asta a ă lăsa… pe asta a lăsat-o să o ia pe curva aia de la Poliția Locală?

M.I să o ia ? așa bun așa bun trecem, așa ce relevanță, da așa bun

V.A eu spun ce mi-a zis ea acuma nu știu de ce cum , probabil că se putea să primești un telefon și de pe alt număr nu neapărat de pe numărul ei personal

M.I îhî, aaa, am înțeles

V.A că dacă era să te sune te suna pe un număr privat sau pă, dă pe fix

M.I exact, exact, exact

V.A deci nu era asta o problemă, dar tu nu trebuie să îți faci probleme de treaba asta, că nu are nicio legătură cu tine, și dacă te muți aicea , io îți garantez, io îți garantez

M.I nu, hai să-ți spun un lucru,nu știu acuma nu bag mâna în foc pentru această exprimare

V.A n-o să ai probleme

M.I această exprimare, hai să îți spun un lucru, pentru această exprimare în ceea ce îl privește pe Florea, pentru că nu are de ce să mă, pe mine nu mă poate jigni o persoană care nu mă cunoaște, nu am demonstrat că sunt o curvă, deci de unde până unde? este mult prea mult spus!

V.A Ioana, 

M.I doi la mâna, nu o să am probleme, păi n-am de ce să am probleme pentru că noi nu am avut nicio relație, da!

V.A am înțeles

M.I vrei să te împaci cu ea, perfect de acord,foarte bine, dacă simți că poți să-i acorzi o șansa, fă-o! ăsta este și sfatul meu, și știi că de fiecare data așa am spus, și ți-am spus

V.A întotdeauna, întotdeauna există o suspiciune, și știi foarte bine că lucrurile astea rămân

M.I o suspiciune la cine, referitor la ce?

V.A nu nu vorbesc de tine, dragă

M.I aaa între voi doi, între tine și ea

V.I exact, păi știi foarte bine că și tu ai pățit aceleași lucruri

M.I da , da hai să-ți spun un lucru, da, eu am pățit același lucru cu (soțul), dar eu am fost suficient de capabilă, pentru că îmi doream să fiu cu el, să șterg cu buretele și, crede-mă că nu mă interesa acea suspiciune, lupta mea era pentru a salva căsnicia, și asta îmi doream, da! asta mi-am dorit, dacă dacă vă doriți reciproc același lucru, dacă îți dorești

V.A căsnicie, care căsnicie? că nu mai este căsnicie

M.I auzi, lasă-mă nu mai există căsnicie, că să știi că actul ăla nu contează, și să-l ai și să n-ai nu contează, până la urmă ați fost căsătoriți 20 de ani

V.A am fost 20 de ani, dar nu sunt ăăă

………………………………………………………………………………………………….

M.I dacă tu consideri ca poți să mai fi cu soția ta, perfect

V.A nuuu pot să fiu, că dacă e…eram

M.I păi cum nu poți să fii ?

V.A păi da, foarte simplu, pentru că ea e cu individul respectiv, ea mi-a propus, ea a zis că, mi-a bătut niște apropouri și astea, dar eu nu pot să trec peste niște lucruri, înțelegi tu!

M.I a

V.A nu pot să trec peste niște lucruri, pentru că mi-e teamă să ajungem ca de fiecare data în același punct, da

c) O inregistrare publicata in care integrul si inteligentul Adrian Vaida isi barfeste in mod vulgar si dizgratios pe doi subalteri ai sai, pe Fanareanu Dragos (sef Birou Ordine Publica si membru in comisia de Disciplina-cel din stanga fotografiei si pe Mocanu Isabela Gabriela, sefa Oficiului Juridic din aceasta institutie, persoana care alaturi de Adrian Vaida a facut cateva denunturi mincinoase la procurorul “Portocala”, persoana care a declarat ca a luat examenul pe “spaga”):

“Fanareanu a futut-o pe Mocanu, doar o data. Dar, o data nu se pune….”.

Poate inteligentul si corectul Adrian Vaida care nu defaimeaza institutia si pe subordonatii acestuia o intreaba pe doamna Fanareanu daca o data nu se pune? Suntem curiosi, pentru un prieten.

Persoana din drepta pozei din Comisia de Disciplina este Raluca Turloiu, “fina” procurorului “Portocala”. Intersant, NU?

d) O inregistrare publicata in care onestul, inteligentul si corectul Adrian Vaida mai da dovada inca o data de prestanta functiei sale si isi arata gandurile criminale fata de cei doi subordonati pe care i-a introdus in comisia de disciplina.

Interlocutor: Tu esti bine? Ce faci?

Vaida: Daca eu ma gandeam la toate plangerile astea pe care mi le-au facut (N.R. este vorba de cei doi politisti locali introdusi de Adrian Vaida in Comisie, Florea Daniel si Neagu Tomina) ii terminam, ii strangeam de gat, ii omoram! Sa imi bag pula, ii omoram!

  1. Competenta domnului inteligent si onest Adrian Vaida.

In data de 27.11.2018, la sediul Politiei Locale Ploiesti s-a tinut sedinta de ordine publica. In urma ultimei sedinte, sefului de Birou Evidenta Populatiei (Florea Daniel, cel introdus de Vaida in cimisia de disciplina) i-au fost trasate niste sarcini pe care acesta le-a indeplinit.

Astfel Florea Daniel a intocmit doua protocoale de colaborare cu Evidenta Populatiei si cu Administratia Fiscala, dar aceste protocoale NU au fost semnate de competentul Adrian Vaida (rapoarte tinute in sertar de cca o luna de zile) pentru a il raporta in mod fals pe Florea Daniel ca NU isi indeplineste sarcinile primite.

In concluzie, Adrian Vaida “musteste” de inteligenta, competenta si are un  comportament adecvat care NU pateaza imaginea institutiei, detine adevarate calitati pentru un manager de institutie publica. Ne este asa domnule primar Adrian Dobre? (Cristina T.).

 

N.R – Astea sunt doar cateva exemple de comportament adecvat al sefului Politiei Locale Ploiesti. Dar, ce sa ii faci, presa saracutul il defaimeaza, pardon prin devoalarea acestot minunate calitati defaimeaza Politia Locala Ploiesti. Presa e de vina. Cata inteligenta!

Facebook Comments

Eveniment

Quickmobile.ro: Lider în tehnologie pe piața online în România

Published

on

By

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, Quickmobile.ro s-a afirmat ca una dintre principalele destinații online pentru cumpărătorii din România în căutarea celor mai noi și inovatoare gadgeturi. Cu un portofoliu extins și diversificat, Quickmobile.ro oferă clienților săi acces la produse de ultimă generație de la branduri de renume mondial. De la telefoane mobile și laptopuri performante până la gadgeturi inteligente și accesorii high-tech, Quickmobile.ro se angajează să aducă tehnologia de vârf direct în casele românilor, asigurând totodată servicii de excepție.

Quickmobile.ro colaborează cu branduri de top precum Apple, Samsung, Asus, Google și Sony, oferind produse care îmbină designul sofisticat cu performanțele tehnice impresionante. De exemplu, telefoanele Apple iPhone și laptopurile MacBook sunt recunoscute pentru calitatea lor superioară și inovațiile constante. Similar, gama Samsung Galaxy oferă o varietate de telefoane și tablete care satisfac cele mai exigente cerințe ale utilizatorilor moderni. De asemenea, dispozitivele Google Pixel, cunoscute pentru experiența Android pură și actualizările rapide, și electronicele Sony, de la telefoanele Xperia la consolele PlayStation, sunt doar câteva dintre opțiunile disponibile pe Quickmobile.ro.

Pe lângă aceste produse de top, Quickmobile.ro oferă o gamă largă de categorii de produse tehnologice pentru toate nevoile. Clienții pot alege dintr-o varietate de telefoane mobile, tablete, smartwatch-uri, laptopuri, console de gaming, ochelari VR, camere 360, gadgeturi inovatoare și multe altele. Fie că este vorba de un entuziast al tehnologiei care caută cele mai recente inovații sau de un utilizator obișnuit în căutarea unui dispozitiv fiabil, Quickmobile.ro are soluția potrivită.

În plus, Quickmobile.ro se distinge prin serviciile excepționale oferite clienților săi. Compania garantează cele mai competitive prețuri de pe piață, asigurându-se că fiecare client primește valoare maximă pentru investiția sa. De asemenea, Quickmobile.ro oferă o garanție extinsă de până la patru ani pentru a proteja achizițiile clienților și un drept de retur extins la 60 de zile, oferind astfel flexibilitate și siguranță suplimentară. Clienții pot beneficia de asigurare casco online pentru gadgeturile achiziționate, asigurându-și astfel protecția completă a acestora.

Livrarea rapidă este asigurată prin parteneriate cu FanCourier și Urgent Cargus, garantând că produsele ajung în cel mai scurt timp la destinație. Quickmobile.ro oferă și posibilitatea de a deschide coletul la livrare, pentru a verifica integritatea și conformitatea produselor înainte de a le accepta. În plus, clienții pot alege din multiple metode de plată, inclusiv Visa, MasterCard, Bitcoin și PayPal, pentru o experiență de cumpărare cât mai convenabilă.

Un alt aspect de remarcat cu privire la Quickmobile.ro este serviciul buyback, care permite clienților să schimbe gadgeturile vechi cu altele noi, fiind astfel la curent cu cele mai recente tehnologii. Programul de afiliere al Quickmobile.ro este cel mai mare din România, oferind comisioane atractive pentru partenerii săi, iar serviciul de ambalare premium asigură o experiență de unboxing memorabilă pentru fiecare client.

Quickmobile.ro reprezintă alegerea ideală pentru oricine dorește să exploreze și să achiziționeze cele mai bune produse tehnologice de pe piață. Ca importator direct și distribuitor oficial pentru numeroase branduri prestigioase, Quickmobile.ro se angajează să ofere produse de înaltă calitate la prețuri competitive, completate de servicii care depășesc așteptările clienților.

Despre Quickmobile.ro

Quickmobile.ro este un retailer online specializat în tehnologie de vârf, oferind o selecție exclusivă de produse și servicii premium. În calitate de importator direct și distribuitor autorizat pentru diverse branduri de prestigiu, Quickmobile.ro se angajează să aducă clienților săi cele mai noi și inovatoare produse la prețuri competitive. Cu o gamă variată de metode de plată și servicii de calitate superioară, Quickmobile.ro se poziționează ca opțiunea perfectă pentru toți cei care caută produse de top și o experiență de cumpărare memorabilă.

Pentru detalii suplimentare și pentru a descoperii gama largă de produse, vizitați https://www.quickmobile.ro.

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Arena Elevilor 2024: Întâlnirea generației viitorului la București!

Published

on

By

În inima Bucureștiului, în perioada 14-15 septembrie în prestigiosul Circ Metropolitan, se va cel mai mare eveniment al anului pentru elevii claselor V-XII: Arena Elevilor 2024. Este momentul așteptat de întreaga comunitate educațională, unde mii de tineri dornici de cunoaștere și dezvoltare personală se vor întâlni cu 100 de speakeri de renume, atât din țară, cât și din străinătate.

Organizatorii au dezvăluit astăzi o parte din lista impresionantă de speakeri care vor împărtăși din experiența lor de viață și carieră cu participanții. Printre aceștia se numără Jorge, Cezar Oatu, Doru Todorțm, Diana Bart, Florina Manea, Sorin Stratulat, Alexandru Constantin, Adi Cristescu, Oana Tache, Mircea Căpățînă, Oana Sârbu, Cosmin Răileanu, Liliana Gearap, Bogdan Alexandrecu, Daniela Palade Teodorescu, Adrian Marinescu, Rusanda Davideanu, Zan Perrion, Mario Codreanu, Simona Atinge, Decebal Robu, Oana Stan, Costel Pîrnău, Ana Brumă, Simona Ciff, Radu Leca, Anca Alungulesei, Raluca Tăutu, Mihai Nae, Dumitru Pamfiloiu, Gabriel Streinu, Cerasela Rogen, Alina Dragne, Mircea Spânu, Gabriela Maalouf, Kristoffer Storjohann, Caius Covrig, Andreea Berkhout, Andrei Răileanu și mulți alții. Cu toții vor aduce în fața publicului perspective și sfaturi valoroase pentru succesul în carieră și viața personală.

Suntem mândri și nerăbdători să oferim această oportunitate unică pentru tinerii din întreaga țară de a se întâlni cu personalități de renume și de a-și contura viitorul profesional și personal. Suntem încântați să vedem că interesul și implicarea pentru astfel de evenimente cresc semnificativ. Arena Elevilor oferă o platformă unică pentru elevi să exploreze opțiuni de carieră și să se dezvolte personal într-un mediu inspirant și dinamic„, a declarat Simona Muscă, organizator și regizor artistic al evenimentului.

Cu toate acestea, lista speakerilor anunțată astăzi este doar o mică parte din ceea ce va oferi Arena Elevilor 2024. Organizatorii promit că surprizele și momentele memorabile nu vor înceta să apară pe parcursul evenimentului.

Arena Elevilor 2024 nu este doar un eveniment obișnuit, ci o experiență unică care va schimba perspectiva elevilor asupra viitorului lor și le va oferi instrumentele necesare pentru a-și atinge potențialul maxim.” completează Simona Muscă. Iată câteva motive pentru care fiecare elev ar trebui să fie prezent la acest eveniment extraordinar:

  1. Întâlnirea cu speakeri remarcabili: Elevii vor avea șansa de a intra în contact direct cu 100 de speakeri de marcă, care au excelat în diverse domenii, de la afaceri și tehnologie, până la artă și educație. Fiecare discurs și prezentare va fi o sursă de inspirație și motivație pentru elevii dornici să își construiască propriul drum spre succes.
  2. Explorarea oportunităților de carieră: Arena Elevilor va oferi elevilor oportunitatea de a explora diverse domenii de carieră și de a interacționa direct cu profesioniști din aceste domenii. Elevii vor avea șansa de a obține informații valoroase despre ceea ce înseamnă să lucrezi în diverse industrii.
  3. Dezvoltarea abilităților personale și profesionale: Pe lângă informațiile specifice domeniilor de carieră, Arena Elevilor va oferi și workshop-uri interactive și sesiuni de dezvoltare personală. Elevii vor învăța cum să-și gestioneze timpul, cum să-și dezvolte abilitățile de comunicare și cum să-și stabilească obiective realiste pentru viitorul lor.
  4. Conectarea cu comunitatea elevilor pasionați: Arena Elevilor nu este doar un eveniment, ci și o comunitate în care elevii vor putea întâlni colegi de școală cu aceleași interese și pasiuni. Prin interacțiunea și schimbul de idei cu alți elevi, participanții vor putea să-și extindă rețeaua de contacte și să își găsească posibili parteneri sau mentori în călătoria lor către succes.
  5. Premii și oportunități de câștig: Pe lângă toate beneficiile de mai sus, participanții vor avea șansa de a câștiga premii și oportunități unice. Organizatorii pregătesc surprize pe tot parcursul evenimentului, iar cei mai activi și implicați participanți vor fi răsplătiți cu premii speciale și oportunități exclusive.

Această ediție a Arena Elevilor se anunță a fi cea mai mare și mai impresionantă până acum, iar participanții sunt încurajați să se înscrie și să facă parte din această experiență de neuitat. Deci, nu rata șansa de a face parte din acest eveniment de excepție! Cumpără-ți biletul acum și pregătește-te pentru o experiență care îți va schimba viața pentru totdeauna!

Pentru mai multe informații despre eveniment și pentru a vă înregistra, vizitați site-ul oficial al Arena Elevilor – www.arenaelevilor.ro și fii parte din această călătorie extraordinară către succes!

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Judecătorii sunt sfătuiți să recomande concilierea dintre consumatori și bănci la începutul proceselor din instanțe

Published

on

By

22 mai, București. Judecătorii sunt sfătuiți să recomande consumatorilor și băncilor soluționarea pe cale amiabilă a disputelor din instanță. Aproximativ 60 de judecători din tribunale, judecătorii și Curți de Apel din mai multe județe ale țării au participat la Conferința organizată de Institutul Național al Magistraturii (INM) și Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB): „Protecția consumatorilor: cum alegem între soluționarea alternativă a litigiilor și procedurile judiciare?”

Judecătorii pot recomanda părților rezolvarea amiabilă chiar de la primul termen de judecată, fapt care ar degreva instanțele de judecată de procese lungi și costisitoare pentru toate părțile implicate. În ultimii trei ani au fost soluționate amiabil aproape 600 de litigii aflate pe rolul a 20 de instanțe din țară, iar cele mai multe au venit din Cluj, București și Mureș.Alexandru Păunescu, director juridic al BNR, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB: „În multe cazuri soluționate de Curtea de Justiție a Uniunii Europene asistăm la menționarea procedurilor alternative, un motiv în plus ca instanțele naționale să facă același lucru. De exemplu, într-o sentință dată anul trecut (n.n. C-35/22 – alin. 7 și 8 – proces pe clauze abuzive, început în 2022 între o bancă și doi consumatori din Spania, Malaga), instanța europeană emite o serie de argumente pentru soluționarea extrajudiciară a litigiilor. Acestea ar putea fi modele de bună-practică ce pot fi preluate și de instanțele naționale. Astfel, CJUE susține că instanțele naționale trebuie să-și orienteze resursele către litigiile pentru care nu există modalități amiabile de rezolvare. „Astfel, dosarele care pot fi soluționate pe cale extrajudiciară nu vor consuma nici timpul, nici resursele care se impun a fi alocate altor dosare în care intervenția justiției este esențială”, se menționează în hotărârea CJUE. Curtea Europeană subliniază că această abordare este orientată în primul rând în beneficiul consumatorului, de vreme ce „soluționarea în instanță a litigiilor în care sunt implicați consumatori este un proces deopotrivă lent și costisitor, care nu este nici lipsit de riscuri (ratarea termenelor, limitarea procedurilor etc.)”.Recomandarea noastră către judecătorii din România este să aducă în atenția consumatorilor și băncilor, aflate în proces sau la momentul declanșării unui litigiu, posibilitatea soluționării respectivului litigiu pe cale amiabilă, în cadrul CSALB. În instanțele din țară există deja această practică. A început în 2021 la inițiativa a 2-3 bănci, iar în acest moment ne apropiem de 600 de procese care s-au încheiat pe care extrajudiciară, în cadrul concilierilor.Viorel Badea, director adjunct Institutul Național al Magistraturii: „În condițiile în care instanțele sunt uneori copleșite de numărul mare de dosare, creșterea eficienței sistemului judiciar presupune eforturi concertate, precum modificarea schemelor de personal, mecanisme pentru soluționarea cauzelor repetitive, folosirea eficientă a tehnologiei. Pe de altă parte, însă, pentru reducerea volumului de dosare ar trebui să ne bazăm și pe soluționarea alternativă a litigiilor. Din această perspectivă, în domeniul litigiilor bancare, CSALB oferă un cadru specializat pentru rezolvarea disputelor, caracterizat prin celeritate și eficientă, mai ales din perspectiva costurilor. Prin susținerea și promovarea soluționării alternative a litigiilor se poate reduce volumul litigiilor aflate pe rolul instanțelor și poate crește încrederea publicului în această modalitate mai eficientă de soluționare. Noi, ca instituție de formare profesională a judecătorilor, ne-am asumat în limita competențelor legale să contribuim la eficientizarea actului de justiție prin organizarea unor programe de formare, dedicate unificării practicii judiciare și dezvoltării cunoștințelor/abilităților judecătorilor.Valeriu Stoica, profesor, avocat și formator al INM: „Pot face judecătorii ceva în privința alegerii între procedurile judiciare și cele de soluționare alternativă? Eu cred că da, judecătorii pot face pedagogie judiciară! Rostul ei este de a deschide ochii justițiabililor către o cale de conciliere, în afara instanței de judecată. Este firesc să existe diversitate de opinii, iar de aici să se ajungă și la dispute, însă diversitatea implică și compromisul. Armonia socială trebuie restabilită cu mecanisme diverse. Cu cât există mai multe supape de dezamorsare a tensiunilor dintre oameni, cu atât mai repede se restabilește armonia socială. Dacă singura supapă este justiția, există riscul ca aceasta să explodeze. În acest context compromisul însuși devine un contract între părți. Din acest motiv, nu orice litigiu trebuie să ajungă direct în fața instanței de judecată, acolo unde nu mai este loc de compromis, iar sentința este dată de judecător. Trebuie să avem mereu la dispoziție proceduri de exercitare a compromisului, prealabile judecății. Rolul important al CSALB pentru degrevarea instanțelor năpădite de litigiile dintre consumatori și bănci nu trebuie să rămână singurul exemplu. Ar trebui ca în fiecare domeniu economic să existe astfel de Centre, iar rezultatul ar fi benefic atât pentru consumatori, cât și pentru profesioniști sau sistemul judiciar.Nela Petrișor, conciliator CSALB, fost judecător ÎCCJ, avocat: „Într-o procedură alternativă la procedura judiciară, negocierea și compromisul sunt medicamentele cu ajutorul cărora încercăm să tratăm riscul de neplată a unui credit. Discreția procedurii derulate în cadrul CSALB îl face pe consumator să se simtă mai sigur și mai confortabil în fața conciliatorului decât în fața judecătorului. Deși, strict formal, produsul final – hotărârea pronunțată de conciliator – are aceeași putere ca și sentința judecătorului. Această siguranță vine din faptul că procedura de conciliere asigură supraviețuirea contractului, în timp ce sentința pronunțată de instanță anunță divorțul iremediabil al părților aflate în litigiu.Cel mai mare avantaj este timpul de soluționare, incomparabil mai scurt într-o procedură de conciliere decât cel petrecut într-un proces. Am avut dosare soluționate într-o săptămână sau chiar într-o zi, în cadrul CSALB. În instanță, chiar dacă avem parte de dreptate, o dreptate care vine târziu echivalează, de cele mai multe ori, cu o nedreptate. În conciliere nu putem vorbi de o jurisprudență unitară. Și nici nu ar fi posibil. Soluțiile pe care noi le dăm sunt unicat, nu sunt “produse de serie”. Deși hotărârea redactată în cadrul CSALB are aceeași putere ca și cea pronunțată de o instanță, ca redactare ea nu se întinde pe zeci de pagini, nu descrie faptele, pentru că păstrează confidențialitatea negocierii. Iar după ce este redactată, hotărârea este imediat pusă în aplicare, pentru că ea nu este niciodată atacată. Nu avem recurs sau apel. Soluția conciliatorului, spre deosebire de sentința judecătorului, mulțumește ambele părți și este acceptată atât de consumator, cât și de bancă. Altfel spus, prin negociere și compromis devine preferabilă strâmba împărțeală a părților, dreptei judecăți ale magistratului.Amelia Onișor, judecător Curtea de Apel București, formator INM: „Soluționarea alternativă a litigiilor bancare prin conciliere conferă avantaje indiscutabile pentru consumatori și pentru instanțele de judecată. Pe de o parte, părțile pot soluționa un diferend cu mai puține costuri și cu resurse de timp mult diminuate față de procedurile judiciare. Stresul generat de incertitudinea unui proces judiciar, de termenele lungi și de cheltuielile aferente poate fi considerabil. Prin conciliere, părțile ajung la un acord mutual avantajos, reducând stresul asociat conflictului. Pe de altă parte, pentru sistemul judiciar concilierea contribuie la creșterea eficienței și calității actului de justiție prin reducerea volumului de dosare aflate pe rolul instanțelor judecătorești. Aceasta în sine demonstrează că soluția pe care CSALB o oferă pentru stingerea conflictelor bancare este viabilă și benefică.Radu Rizoiu, conciliator onorific CSALB, profesor universitar: „În țările nordice sau în Germania există o practică în care judecătorul sugerează părților să se împace înainte de a se confrunta în instanță, mai ales în cazurile în care litigiile nu sunt de viață și de moarte. În Norvegia judecătorul chiar le indică părților care sunt aspectele ce pot fi rezolvate fără intervenția lui și fără ca acest lucru să fie interpretat drept antepronunțare. Este doar o formă de sprijin pe care acesta o dă părților pentru ajungerea la un consens. În Germania am întâlnit cazuri în care judecătorul, care știa deja dosarul la primul termen de judecată, le dădea un răgaz părților să se împace. Cred că instanțele au pârghiile necesare să facă mai mult decât să aplice legea, mai ales atunci când numărul litigiilor, raportat la populație, este foarte mare. În România, de exemplu, avem peste 6 litigii la 100.000 de consumatori, de 3 ori mai mult decât media europeană. Mecanismele concilierii și instanțelor pot funcționa foarte bine împreună, nu se autoexclud. Până la urmă, omul nu își dorește să vadă cum se aplică legea, ci vrea să-și vadă problema rezolvată. Astfel, dacă este mulțumit nici nu mai contează pe ce cale a ajuns la soluție. De aceea, judecătorii pot pune o întrebare simplă chiar la primul termen de judecată: dar să mergeți în conciliere ați încercat? Dacă nu, să le recomande această cale alternativă și doar dacă ea nu are rezultatul dorit să se întoarcă în fața judecătorului.

Facebook Comments
Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

Eveniment5 ore ago

Quickmobile.ro: Lider în tehnologie pe piața online în România

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, Quickmobile.ro s-a afirmat ca una dintre principalele destinații online pentru cumpărătorii din România...

Uncategorized9 ore ago

Quickmobile.ro: Lider în tehnologie pe piața online în România

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, Quickmobile.ro s-a afirmat ca una dintre principalele destinații online pentru cumpărătorii din România...

Uncategorized10 ore ago

TikTok își consolidează abordarea privind combaterea încercărilor de influențare

București, 23 mai 2024 – TikTok anunță astăzi noi actualizări legate de efortul continuu de a combate încercările de influențare existente...

Eveniment16 ore ago

Arena Elevilor 2024: Întâlnirea generației viitorului la București!

În inima Bucureștiului, în perioada 14-15 septembrie în prestigiosul Circ Metropolitan, se va cel mai mare eveniment al anului pentru...

Evenimento zi ago

Judecătorii sunt sfătuiți să recomande concilierea dintre consumatori și bănci la începutul proceselor din instanțe

22 mai, București. Judecătorii sunt sfătuiți să recomande consumatorilor și băncilor soluționarea pe cale amiabilă a disputelor din instanță. Aproximativ...

Exclusivo zi ago

Cum te poate ajuta un avocat de drept penal

În orice situație juridică complicată, deținerea unei asistențe legale adecvate este crucială. Acest lucru este cu atât mai adevărat în...

Afacerio zi ago

Cum te poate ajuta un avocat de drept penal

În orice situație juridică complicată, deținerea unei asistențe legale adecvate este crucială. Acest lucru este cu atât mai adevărat în...

Uncategorizedo zi ago

Judecătorii sunt sfătuiți să recomande concilierea dintre consumatori și bănci la începutul proceselor din instanțe

22 mai, București. Judecătorii sunt sfătuiți să recomande consumatorilor și băncilor soluționarea pe cale amiabilă a disputelor din instanță. Aproximativ...

Socialo zi ago

Clinica OZONO – 5 Ani de Servicii Stomatologice Premium în Inima Iașului

Deja sunt cinci ani de când Clinica OZONO oferă servicii stomatologice premium în inima Iașului, îți vine să crezi? Cu...

centrala antiefractie centrala antiefractie
Uncategorized2 zile ago

Viata inainte si dupa ce montezi o centrala antiefractie: diferentele sunt semnificative!

In lumea moderna, securitatea locuintei sau a sediului afacerii tale este de o importanta cruciala. Instalarea unui model de centrala...

Eveniment3 zile ago

Carmolimp Face Valuri la Romania Day în New York cu Noua Gama de Mici

Compania brașoveană Carmolimp a investit peste 1,5 milioane de  euro în dezvoltarea gamei de  mici „Litălși” – un nou brand...

Eveniment3 zile ago

Galileo Topo: Ridicări Topografice și Studii de Specialitate

Ridicările topografice sunt esențiale pentru planificarea și execuția corectă a proiectelor de construcție. Acestea oferă informații precise despre relieful terenului,...

Eveniment4 zile ago

„În urmă cu doar câțiva ani – și ca să fiu mai exact, cam până la Guvernul Câțu – opțiunea tinerilor pentru structurile MAI se afla undeva după Facultatea de Drept sau Medicină.” – Ziarul Incisiv de Prahova

Motivele erau evidente pentru oricine: în ciuda vieții cazone și a restricțiilor specifice, tânărul avea perspectiva unui loc de muncă...

Evenimento săptămână ago

Inovație și Excelență în Marketing Digital: Weryon România – Alegerea Înțeleaptă pentru Afaceri Locale

Într-o eră digitală în continuă schimbare Weryon România se distinge ca lider în furnizarea de servicii de marketing digital inovatoare....

Uncategorizedo săptămână ago

Kaufland România celebrează incluziunea persoanelor cu dizabilități printr-o experiență imersivă în lumea diversității, alături de MINA, Museum of Immersive New Art

Retailerul încheie Caravana A.C.C.E.S. alături de George Baltă și Tedy Necula cu o ultimă oprire în București București, 16 mai...

Uncategorizedo săptămână ago

Seară balcanică, mixuri inedite, trap și butaforie impresionantă, la IntenCity

Staruri internaționale și cele mai cunoscute nume din muzica românească vor urca pe cele două scene ale Festivalului IntenCity, care...

Știrile Săptămânii