Connect with us

Eveniment

EXCLUSIV/Suntem linistiti SRI vegheaza la linistea noastra si nu numai ei

Published

on

Incisiv de Prahova a demarat o serie de dezvaluiri privind caracatita din DRPCIV, IGPR si SIPI. In acest articol va  vom prezenta un alt RAPORT musamalizat de conducerea MAI.

Agentul sef adjunct de politie CHIRVASE VASILE a sesizat, atat verbal cat si in scris pe cale ierarhica, fapte ilegale care s-au petrecut in cadrul Atelierului Vaslui, si anume ca numitul NASTASA IONEL – lucrator in cadrul Atelierului Vaslui, a comis o serie de ilegalitati si ca vreme de 3 ani calendaristici nu s-a prezentat la munca.  Ca urmare a semnalarii acestor fapte, persoanele enumerate mai sus, s-au constituit intr-un grup infracţional organizat (definit de catre Art. 367 Noul Cod Penal ) cu scopul de a il reduce la tacere. Acest grup urmareste prin orice mijloace (inclusiv infractionale) inlaturarea sa din cadrul Atelierului Vaslui.

“Comisarul sef CONSTANTINESCU VALENTIN impreuna cu comisarul sef TUDOR MARCEL desi au luat la cunostinta de faptele ilegale comise de catre lucratorul NASTASA IONEL, au hotarat impreuna cu conducerea DRPCIV Bucuresti sa ascunda aceste fapte si sa faca presiuni asupra mea, pentru a ma reduce la tacere si probabil a-mi face viata un calvar.

Astfel, in baza unor rapoarte calomnioase si fabricate, comisarul sef CONSTANTINESCU VALENTIN impreuna cu conducerea DRPCIV Bucuresti, au determinat cu intentie prin constrangere morala, lucratori din cadrul  Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculari Vehicule Vaslui, să săvârşească cu vinovăţie infracţiunea de fals în înscrisuri sub semnătură privată, respectiv să redacteze o ‘declaraţie’, în care au relatat  fapte necorespunzătore adevărului cu scopul de a ma cerceta prealabil. Astfel am aflat ca sunt cercetat prealabil in 4 lucrari de cercetare, respectiv 953721/953728/953817/953853.

Toate aceste lucrari de cercetare prealabila s-au pornit datorita Ordinelor de Zi pe Unitate emise de catre Conducerea DRPCIV Bucuresti., fiind raspunsul lor la adresa mea in urma rapoartelor scrise si telefonice care le-am adresat pe cale ierarhica. Martor pentru a confirma acestea este Seful Biroului Logistica din cadrul DRPCIV Bucuresti, domnul Comisar-Sef SCARLAT GELU.

Pentru a efectua cercetarea prealabila a fost desemnat un ofiter din cadrul Birou Control al DRPCIV, respectiv  inspector principal IANCU IONEL, care a inceput un intreg arsenal de intimidare si amenintari  la adresa mea cat si a celuilalt coleg, respectiv CRETU ION. Acesta a inceput sa ne sune si sa ne intimideze, intrebandu-ne tot felul de chestiuni care nu au legatura cu serviciul, ba mai mulkt cerandu-ne raportul ca si cum ar fi fost seful nostru ierarhic. Totodata acesta s-a deplasat foarte des in cadrul Biroului Logistica din cadrul DRPCIV Bucuresti unde a afirmat raspicat ca va face tot posibilul sa ne termine, acest fapt l-am aflat de la colegii din cadrul Biroului Logistica Bucuresti, pe care ii propun drept martori in aceasta cauza. De asemenea inspectorul principal IANCU IONEL, chiar daca i-am relatat telefonic ca sunt in concediu de odihna, mi-a intocmit o invitatie pentru a ma prezenta sa fiu cercetat, spunandu-mi ca ma cheama cand doreste el si ca eu concediu am cand vrea el. Invitatia este semnata de catre acesta impreuna cu Comisarul Sef  CONSTANTINESCU VALENTIN,  cat si de DIRECTORUL DRPCIV Chestor de Politie  DRAGOMIR ALINA.

In data de 26 august 2016, la Atelierul Vaslui, in jurul orelor 12,30 s-a prezentat  Comisarul Sef  CONSTANTINESCU VALENTIN impreuna cu subcomisarul  MATEI, ofiter lucrator in cadrul Biroului Control al DRPCIV. Desi eu ma aflam in cocediu de odihna, am fost chemat in mod abuziv de catre acestia. Cand am ajus la Atelier, acestia se aflau in mod ilegal in spatiul de productie perturband activitatea Atelierului. Prin constrangere morala exercitata asupra pe lucratorului CRETU ION, acestia au intrerupt activitatea de productie, deoarece la acea ora lucratoul CRETU ION executa o comanda de lucru trimisa de catre SPCRIV Vaslui. Acestia l-au obligat pe domnul CRETU ION sa ma sune si sa ma cheme urgent la Atelier. Comisarul Sef CONSTANTINESCU VALENTIN, impreuna cu celalalt lucrator venit cu acesta au patrus fara acordul meu in Gestiunea MEA, desi eu le-am cerut sa-mi prezinte Ordinul de Serviciu si Tematica de Control. Acestia au refuzat sa-mi prezinte vreun document si spunandu-mi pe un ton batjocoritor si poruncitor sa scot o foaie de hartie si sa scriu ce imi dicteaza ei. Nu am scris ce au vrut ei, ci am relalat a nu stiu cata oara faptele ilegale petrecute la Atelierul Vaclui, fapte care ii erau cunoscute Comisarului Sef CONSTANTINESCU VALENTIN, insa acesta mi-a spus ca nu trebuie sa discutam despre asta.  Atat eu, cat si celalalt lucrator, respectiv CRETU ION, am scris in rapoarte despre faptele ilegale care s-au petrecut la Atelierul Vaslui, in legatura cu NASTASA IONEL si nepotul acestuia Comisarul TABACARU DUMITRU seful SPCRIV VASLUI. Nu stiu ce s-a intamplat cu aceste rapoarte intocmite de noi, stiu doar ca aceasta echipa formata din Comisarul Sef CONSTANTINESCU si Subcomisarul MATEI, au foast la sediul SPCRIV Vaslui unde au luat tot felul de rapoarte de la lucratorii SPCRIV Vaslui.

La cunostinata mea a ajuns un raport al domnului Subcomisar TOMA FLORIAN –lucrator in cadrul SPCRIV Vaslui, adresat de catre acesta PRESEDINTELUI SINDICATULUI PRO-LEX. In cadrul acestui raport, domnul subcomisar TOMA FLORIAN, relateaza pe larg fapte petrecute in ziua de 26.08.2016. Practic, in acea zi, domnul subcomisar  TOMA FLORIAN a fost amenintat  sa scrie un raport negativ la adresa mea cat si a celuilalt lucrator din cadrul Atelierului Vaslui. Cand acesta a refuzat sa scrie acel raport calomnios la adresa noastra, acestuia i s-a sugerat in mod amenintator ca nu va mai apuca pensia. La adresa acestuia se fac probabil anumite presiuni si intimidari pentru ca acesta spune in acel raport ca se vede NEVOIT sa-si depuna raport de pensionare. Anexez in copie acest inscris.

NASTASA IONEL, personal contractual in cadrul Atelierului  Confectionat Placi cu Numere de Inmatriculare Vaslui din Cadrul Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatricularea Vehiculelor Bucuresti, fiind instigat de catre nepotul sau, COMISARUL – TABACARU DUMITRU, paraseste  locul de munca de la Atelierul de Confectionat Placi, declara ca se prezinta la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculari Vehicule Vaslui unde presteaza diverse activitati. NASTASA IONEL nu isi indeplineste nicio atributie prevazuta de fisa postului, are o atitudine sfidatoare la adresa colegilor de munca pe care ii ameninta cu relatiile COMISARULUI – TABACARU DUMITRU, anume in cadrul SIPI VASLUI si BUCURESTI si DRPCIV Bucuresti.  Acesta, Nastasa Ionel,  a figurat în mod scriptic ca angajat în cadrul Atelierului VAslui, el nu s-a prezentat efectiv la serviciu și nu a prestat vreo activitate.  Datorita acestui fapt, nu l-am pontat pentru zilele in care nu s-a aflat la locul de munca, conform fisei postului, am trimis pontajul real, insa lucratori din Cadrul Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatricularea Vehiculelor Bucuresti au modificat in mod abuziv pontajul trecandu-l prezent sau in concediu fara plata, fara ca Nastasa Ionel sa solicite acest fapt in scris. S-a trecut apoi la presiuni si amenintari la adresa mea, solicitandu-mi-se de catre lucratori din Cadrul Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatricularea Vehiculelor Bucuresti, sa modific pontajele lunare. Apoi, insusi COMISARUL – TABACARU DUMITRU, nepotul acestuia, a facut presiuni si amenintari la adresa mea, atat personal cat si prin interpusi. Nastasa Ionel a fost menținuți pe statul de funcții al instituției, încasând astfel lunar sume necuvenite, prejudiciind astfel bugetul de stat.

În același context, în scopul justificării salarizării activității lui NASTASA IONEL, COMISARUL – TABACARU DUMITRU i-a determinat, direct și indirect, pe unii dintre lucratorii din cadrul Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatricularea Vehiculelor Bucuresti  să falsifice diferite înscrisuri (pontaje lunare, state de plată, condici de prezență, fișe de prezență colective, rapoarte de activitate, rapoarte de evaluare, precum și alte documente justificative) cunoscând că, în acest fel, au fost atestate fapte sau împrejurări necorespunzătoare adevărului, în sensul justificării doar scriptice a activității acestuia.  Insusi  COMISARUL – TABACARU, a intocmit si semnat astfel de inscrisuri

  1. chestor ALINA DRAGOMIR, DIRECTOR in cadrul DRPCIV Bucuresti
  2. comisar sef STATE EMILIAN, DIRECTOR ADJUNCT  in cadrul DRPCIV Bucuresti
  3. comisar sef CONSTANTINESCU VALENTIN, SEF BIROU CONTROL in cadrul  DRPCIV Bucuresti
  4. comisar  IOSUB CRISTINA, SEF BIROU in cadrul DRPCIV Bucuresti
  5. comisar TABACARU DUMITRU, Seful  Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculari Vehicule Vaslui
  6. comisar sef TUDOR MARCEL,  IMPUTERNICIT –DIRECTOR in cadrul S.P.C.R.P.C.I.V. Bucuresti
  7. inspector principal IANCU IONEL, lucrator in cadrul DRCPIV Bucuresti
  8. PITIC LAURA, ofiter lucrator in cadrul serviciului financiar al  DRPCIV Bucuresti
  9. comisar PARASCHIV ADRIANA, SEF SERVICIU resurse umane din cadrul DRPCIV Bucuresti
  10. subcomisar MATEI, ofiter lucrator in cadrul Birou Control  din cadrul DRPCIV Bucuresti
  11. persoane neidentificate, lucratori din cadrul DRCPIV Bucuresti care au aderat la acest grup (exemplu: lucratori din cadrul serviciului Resurse Umane, Serviciului Financiar si Serviciul Juridic)”.

Incisiv de Prahova va publica in numarul viitor inregistrari audio explozive, inregistrari pe care le pune la dispozitia organelor de cercetare penala. (Cristina T.).

 

Facebook Comments

Eveniment

Nicio interpelare in Parlament/ Nicio plangere penala pentru sesizarea parchetului/ Nicio demisie/ Nicio alta masura punitive legala, institutionala

Published

on

By

Marti, 16.04.2019, Comisia permanenta comuna a Senatului si Camerei Deputatilor pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii SRI condusă de Claudiu Manda s-a trezit din somnul de veci si, cu girul SUA, a adoptat un raport privind colaborarea SRI-ANI, intitulat ”Raport privind folosirea Serviciului Român de Informaţii şi Agenţiei Naţionale de Integritate de către domnul George Maior în scopuri politice”.
In documentul oficial se retine, in esenta, ca ”Domnul George Maior a deținut funcția de director al Serviciului Român de Informații în perioada octombrie 2006-ianuarie 2015. Acesta a încălcat legislația care reglementează activitatea instituției pe care a condus-o și a angajat instituția în acțiuni reprobabile, care au lezat interesele partidelor politice, sau ale persoanelor fizice sau juridice. Aceste elemente se circumscriu unor acțiuni de poliție politică, menite să afecteze grav procese democratice, în beneficiul propriu și personal, pentru a obține influență politică nelegitimă, în vederea obținerii funcției de prim-ministru al României, în eventualitatea câștigării alegerilor prezidențiale de către Victor Ponta”.
Daca intr-un stat civilizat, democratic si de drept, o comisie parlamentara ar fi intocmit un astfel de raport, era cutremur in plan politic, institutional si al ONG-urilor care ”lupta impotriva coruptiei, a incalcarii drepturilor si libertatilor cetateanului, militeaza pentru neimixtiunea institutiilor de forta (in special servicii secrete) in viata politica a unui partid, care poate compromite pluralismul politic.
La noi, Maior este bine merci ambassador la Washington, ciracii lui s-au pensionat cu pensii babane, sau altii au ramas active si-i continua ”opera”. Deci:
– Nicio interpelare in Parlament;
– Nicio plangere penala pentru sesizarea parchetului;
– Nicio demisie;
– Nicio alta masura punitive legala, institutionala.
Cainii latra, ursul merge!
In SUA, cumva in alt registru, cel mai recent caz este cel cercetat de Comisia Robert Mueller. Trei puternice comisii ale Camerei reprezentanților au cerut Casei Albe să comunice detaliile întâlnirilor și discuțiilor dintre Donald Trump și Vladimir Putin.
Dar celebra Afacere Watergate? Comisia senatorială, condusa initial de de senatorul Sam Ervin, ulterior de Archibald Cox. Noul Procuror General este numit de Nixon în persoana lui Elliot Richardson, delegându-i acestuia autoritatea de a desemna un consilier independent din Departamentul de Justiție, a cărui activitate să se concentreze pe anchetarea afacerii Watergate. Richardson îl numește pe Cox în această poziție.
Urmarile:
28 ianuarie 1974 – Herbert Porter, asistent al lui Nixon, a recunoscut că a mințit FBI-ul în timpul anchetelor preliminare în cazul Afacerii Watergate.
25 februarie 1974 – Herbert Kalmbach, avocatul personal al lui Nixon, a pledat vinovat pentru acuzațiile de activități ilegale în timpul campaniei electorale. Alte acuzații au fost retrase în schimbul cooperării sale cu justiția.
1 martie 1974 – „Cei 7 de la Watergate”, foști consilieri ai președintelui (Haldeman, Ehrlichman, Mitchell, Colson, Gordon C. Strachan, Robert Mardian și Kenneth Parkinson), au fost acuzați de conspirație pentru obstrucționarea anchetei FBI. Numele lui Nixon a fost adăugat în secret pe această listă, reținându-se în cazul său complicitatea la conspirație. Dean, Magruder și alții își acceptaseră deja vinovăția. Colson, în cartea sa “Renașterea” a amintit un raport primit de la un membru al Casei Albe care implica clar și direct CIA în întregul scandal și arăta încercarea de scoatere a lui ca țap ispășitor.
3 aprilie 1974 – Ed Reinecke, viceguvernatorul republican al statului California, a fost condamnat pentru trei infracțiuni de sperjur în fața Comisiei Senatoriale.
5 aprilie 1974 – Dwight Chapin, fostul ofițer de protocol al lui Nixon a fost condamnat pentru sperjur.
Din grupul „Celor 7 de la Watergate”, Colson a acceptat vinovăția în cazul Ellsberg în schimbul renunțării la capetele de acuzare în privința CREEP, la fel ca și în cazul Strachan. Ceilalți cinci au ajuns la tribunal în octombrie 1974. La 1 ianuarie 1975 au fost condamnați, cu excepția lui Parkinson.
În 1976, Curtea de Apel a SUA a ordonat un nou proces pentru Mardian în urma căruia toate acuzațiile au fost retrase.
Handeman, Ehlichman și Mitchell au epuizat recursurile în 1977, după care toți au acceptat încarcerarea.
Poziția lui Nixon s-a deteriorat cu fiecare zi, iar Camera Reprezentanților a început investigațiile asupra posibilei acuzări oficiale a președintelui.
Pe 27 iulie 1974, Comisia Juridică a Camerei Reprezentanților l-a acuzat pe Nixon de obstrucționare a justiției.
Pe 29 iulie, a doua acuzație a fost formulată ca abuz de putere, iar pe 30 iulie, a treia acuzație a fost adusă sub forma de sfidare a Congresului.
În august a fost audiată o casetă a cărei existență fusese ținută secretă, înregistrată pe 23 iunie 1972, la câteva zile după spargerea de la Watergate. Înregistrarea consta într-o discuție a lui Nixon cu Haldeman, în care puneau la cale un plan pentru a împiedica ancheta oficială prin invocarea unor false motive de securitate națională. Această casetă i-a făcut și pe ultimii suporteri al lui Nixon să-l părăsească, iar cei zece membri ai Congresului care au votat împotriva acuzării președintelui și-au revizuit poziția. În Senat, susținerea lui Nixon era la fel de precară.
După ce senatorii republicani l-au informat pe Nixon că există suficiente voturi pentru acuzarea lui, Nixon s-a decis să demisioneze. La data de 8 august 1974 și-a anunțat demisia, efectivă de la 9 august 1974, ora 12. Demisia sa a dus la căderea, prin mecanisme juridice, a capetelor de acuzare. Prin urmare, Nixon nu a fost judecat sau condamnat.
Urmat în Biroul Oval de către vicepreședintele Gerald Ford, Nixon a fost grațiat de către acesta la data de 8 septembrie. Grațierea i-a conferit lui Nixon imunitate pentru orice posibile infracțiuni comise în mandatele sale. Nixon a continuat să își susțină nevinovăția până la moarte, dar mulți l-au considerat vinovat, văzând în acceptarea grațierii o recunoaștere a vinovăției.

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

„Vataful” de la conducerea APM Prahova, interesul personal si favorizarea unor operatori economici in detrimentul altora

Published

on

By

Florin Diaconu a fost pentru cei de la Incisiv de Prahova o figura „pitoreasca”, la nivelul redactiei noastre sosind zeci de sesizari. Nu dorim sa intram in can-canuri si nu ne vom lega in acest articol de vila pe care o construieste pe la Constanta (intelegem ca este la nivelul de mobilare, inclusiv cu tablouri-speram sa nu ajunga la performanta lui Darius Valcov cu o galerie de 180 de tablouri din bani negri) si/sau cum ii barfeste pe toti din Ministrul Mediului, de la secretari de stat in sus. Este problema lor daca il tin, inca, in “brate”.

Utilizarea atribuţiilor funcţiei dar si resurselor unei instituţii publice (APM Prahova) de către dl. Florin Diaconu – director executiv, in interes personal, cu favorizarea in mod explicit a unor operatori economici

Cu privire la promovarea intereselor personale ale dlui Florin Diaconu înţelegem sa probam starea de fapt astfel :

Prin adresa 15465/23.10.2018 a APM PRAHOVA, semnata doar de dl. Florin Diaconu, comunicata Ministerului dar si ANPM prin corespondenta anterioara, eram somaţi sa indicam date de colaborare cu dr.ing Viorica Avram care intocmeste documentarii de obţinere si /sau revizuire a autorizaţiilor de mediu, conform acestei adrese.

“ Îngrijorarea” dlui. Florin Diaconu cu privire la potenţialul conflict de interese coroborata cu cererile mai mult sau mai puţin voalate de revizuire a autorizaţiilor de mediu in cazul ALLIED GREEN CO SRL si KLT CO INDUSTRIES SRL, ne fac sa credem ca o eventuala documentaţie de revizuire va fi acceptata de dl. Florin Diaconu – director al APM PRAHOVA doar daca este intocmita de o persoana si / sau companie, care NU este intr-un “ eventual conflict de interese “ cu interésele personale ale dlui Diaconu Florin.

La data prezentei APM PRAHOVA NU poate furniza nici o autorizaţie de mediu emisa strict pentru un sistem mobil tip pompa cu furtun si / sau furtun echipamente utilizate la descărcarea unor fluide inclusiv uleiuri uzate , produse petroliere, din autovehiculele utilizate la transport ( inclusiv.

La data prezentei APM PRAHOVA, in mandatul dlui Florin Diaconu au fost emise cel puţin 5 autorizaţii de mediu posesorilor de centrale pe ulei uzat – ELCANI SRL, NAIROM SERV COM SRL, IATSA CAMPIÑA SA, INDECO GRUP SRL, PEX SRL.

Nici o autorizaţie nu are inclusa analiza parametrilor prevăzuţi de legea nr.278/2013 Anexa 6 partea a 3 a punctul 1, inclusiv metale grele. De remarcat faptul ca INDECO GRUP SRL pentru punctul de lucru din localitatea Bucov, sat Pleasa, jud. Prahova deţine autorizaţia de mediu nr. PH 61/20.04.2015 revizuita in mandatul dlui. Diaconu Florin – 29.08.2017 – autorizaţie care la fila 17 include o centrala pe ulei uzat. Evident ca nu sunt incluse analizele prevăzute de ANEXA 6 partea a 3 apunctul 1 din legea 278/2013.

Agenţia Naţionala de Protecţia Mediului, dar si persoanelor implicate, indicate in mod explicit in prezenta, care, folosindu-se de atribuţiile funcţiei, fara a indica insa vreo prevedere legala/ text de lege refuza aprobarea ANEXA 1 formular de transport, generator SOCEP SA, RATB , ECOMOCAR SRL,colector ALLIED GREEN CO SRL si valorificator societatea noastra”.

Intelegem din aceasta plangere ca sunt  destule elemente constitutive pentru savarsirea a mai multor infractiuni prevazute in legea penala. Poate se va sesiza si adormitele noastre organe de cercetare penala….

Chiar daca a fost un „control” al Directiei Corp Control Integritate si Antrifrauda din cadrul Ministerului Mediului- rezultatul acestuia a ramas „secret” chiar si pentru petitionari (probabil si pentru conducerea Ministerului Mediului).

Interesele economice ale  „vatafului” Florin Diaconu se pare ca NU se opresc aici.Nu ne vom referi in acest numar nici la NAC INDUSTRY, ca ar fi prea mult din primul articol, vom reveni cu acest subiect si promitem ceva cutremure!

Recent, un alt operator economic a intrat in linia sa de „ochire” (nu facem o referire la o probabila apartenta a sa la un serviciu secret, nu de altceva, specificam sa nu avem probleme in instanta).

Astfel, chiar daca  in Comisia de Analiza Tehnica s-a ajuns la o alta concluzie, „vataful” nostru a publicat pe site-ul institutiei o alta hotarare a sa, aceea de inchidere a operatorului in cauza.

In numarul viitor vom publica inregistrarea audio a sedintei Comisiei de Analiza Tehnica si decizia sa personala contrara celor stabilite in aceasta comisie, ca doar e „vataf” si institutia pe care o conduce este personala. Nu? (Cristina T.).

 

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

A ignorat si nu a actionat concret pentru eliminarea efectelor toxice in justitie produse de SRI in campul tactic al justitiei

Published

on

By

Preluare FLUX 24

Fostul director SRI George Maior a angajat instituţia, în perioada 2012 – 2015, în acţiuni “reprobabile”, care au lezat interesele partidelor politice sau ale persoanelor fizice sau juridice, iar acesta a minţit Comisia de control, denaturând adevărul cu privire la relaţia instituţională şi personală avută cu fostul şef al Agenţiei Naţionale de Integritate, Horia Georgescu, se arată în raportul Comisiei parlamentare speciale pentru controlul activităţii SRI.

Marţi, Comisia parlamentară pentru controlul activităţii Serviciului Român de Informaţii a adoptat un raport privind colaborarea SRI-ANI, intitulat ‘Raport privind folosirea Serviciului Român de Informaţii şi Agenţiei Naţionale de Integritate de către domnul George Maior în scopuri politice’.

“Coroborând declaraţiile şi probele deţinute de Comisie putem concluziona, în mod cert şi fără echivoc, că domnul George Maior a minţit Comisia de control, denaturând adevărul cu privire la relaţia instituţională şi personală avută cu fostul şef al Agenţiei Naţionale de Integritate. (…) În 2011, 2012-2015 – a existat o colaborare foarte intensă între cele două instituţii (din 2012, odată cu numirea în funcţia de preşedinte al Agenţiei Naţionale de Integritate a domnului Horia Georgescu). Pentru stabilirea intensităţii cu care s-a colaborat între ANI şi SRI, Comisia a solicitat celor două instituţii (…) o situaţie privind numărul total al persoanelor şi numele acestora care au făcut obiectul sesizărilor transmise/primite în perioada 2006 – 2015. S-a stabilit astfel că în perioada menţionată SRI a trimis către ANI 71 de note de informare (note, note-sinteză şi note speciale), privind aproape 600 de persoane, majoritatea cu funcţii importante în administraţia centrală şi locală (miniştri, europarlamentari, deputaţi, senatori, preşedinţi de consilii judeţene, secretari de stat, primari, viceprimari, secretari de consilii judeţene, consilieri de miniştri, directori de instituţii etc)”, se arată în raportul Comisiei speciale.

Potrivit raportului, George Maior, director SRI în perioada octombrie 2006 – ianuarie 2015, a încălcat legislaţia care reglementează activitatea instituţiei pe care a condus-o şi a angajat instituţia în acţiuni “reprobabile, care au lezat interesele partidelor politice sau ale persoanelor fizice sau juridice”.

“Aceste elemente se circumscriu unor acţiuni de poliţie politică, menite să afecteze grav procese democratice, în beneficiul propriu şi personal, pentru a obţine influenţă politică nelegitimă, în vederea obţinerii funcţiei de prim-ministru al României, în eventualitatea câştigării alegerilor prezidenţiale de către Victor Ponta. De asemenea, domnul George Maior a încălcat şi prevederile art. 15 alin. 3 din Legea nr. 176/2010, încălcând principiul independenţei operaţionale al Agenţiei Naţionale de Integritate”, menţionează sursa citată.

Potrivit raportului făcut joi public, George Maior şi Horia Georgescu au dezvoltat o relaţie personală, prin întâlniri săptămânale, la care se abordau direcţii de colaborare între instituţiile conduse de cei doi, precum şi alte subiecte cu caracter politic, formal sau informal.

“Conform celor relatate în cadrul audierilor a rezultat o serie de suspiciuni legate de faptul că fostul director al SRI se interesa de stadiul anumitor dosare atât din cadrul ANI, cât şi despre evoluţia unor dosare aflate pe rol în instanţă, interferând cu activitatea instituţiei, precum şi prin influenţarea unor alţi factori de decizie referitoare la investigaţii în curs de derulare. Discuţiile private dintre George Cristian Maior şi Horia Georgescu erau legate de parlamentari, miniştri, persoane cu funcţii de conducere şi putere de decizie în stat cu privire la sesizările înaintate de Serviciul Român de Informaţii, care să aibă drept consecinţă influenţarea parcursului politic şi/sau a vieţii publice”, conform raportului.

În document se arată că la audierile de la Comisie George Maior şi-a menţinut declaraţiile cu privire la relaţia cu Horia Georgescu, reafirmând că îl cunoştea chiar foarte vag, iar la întâlniri “comentau rubrica necrologică, această afirmaţie având un vădit caracter peiorativ, mincinos şi ironic”.

“Din audierile de la Comisie şi din informaţiile primite din partea SRI, a rezultat că, în cazul fostului primar al municipiului Sibiu, Klaus Iohannis, procedura a fost declanşată de către SRI. În legătură cu acest caz facem menţiunea că, din datele transmise de către SRI în urma unor verificări interne, Serviciul avea informaţia referitoare la o posibilă stare de incompatibilitate a lui Klaus Iohannis încă din luna ianuarie 2013. Potrivit depoziţiilor, rezultă faptul că au existat mai multe discuţii directe sau telefonice despre acest dosar între Horia Georgescu şi George Maior. În particular, s-a făcut referire la convorbirea telefonică dintre cei doi, din data de 19 septembrie 2014, purtată în reţeaua STS cu referire la acest dosar. Momentul coincide cu solicitarea adresată de ANI, raportată la devansarea termenului de judecată în 33 de dosare aflate pe rolul ÎCCJ, inclusiv cel al preşedintelui României, Klaus Iohannis. Comisia a solicitat STS date şi informaţii cu privire la această convorbire. În accepţiunea Comisiei există indicii că George Maior, în calitate de director al SRI, a exercitat presiuni asupra lui Horia Georgescu ca acesta să ceară devansarea termenului de judecată pentru acele dosare, să disemineze în presă această informaţie, în special având ca ţintă cauza lui Klaus Iohannis, candidat la funcţia de preşedinte al României”, se mai arată în documentul citat.

Comisia propune întocmirea unei proceduri unitare şi transparente prevăzute prin lege care să reglementeze colaborarea SRI cu alte instituţii, întărirea atribuţiilor Comisiei de control parlamentar prin transpunerea în lege a obligativităţii unei persoane de a se prezenta în faţa acestui for atunci când este invitată la audieri, necesitatea depunerii unui jurământ în ceea ce priveşte prezentarea adevărului complet, precum şi stipularea unor sancţiuni în cazul nerespectării acestora.

Membrii Comisiei mai propun definirea prin lege a beneficiarilor legali ai SRI şi a ameninţărilor la securitatea naţională, fără decizii CSAT şi protocoale care să adauge la lege; întoarcerea SRI la atribuţiile din lege, interzicând desfăşurarea activităţilor informative şi a sesizărilor ce intră în competenţa ANI; continuarea corespondenţei cu SRI astfel încât Comisia să intre în posesia unui răspuns neclasificat ce va cuprinde toate numele celor ce au făcut obiectul notelor informative şi care au intrat sub incidenţa cercetărilor ANI, în perioada în care George Maior a deţinut funcţia de director al SRI.

Comisia mai susţine că ANI a fost transformată exclusiv în perioada 2011 – 2015 în beneficiar legal al SRI.

Conform documentului, notele SRI nu erau menţionate în procedurile interne ale ANI şi nici în vreun material din evoluţia dosarelor, acestea materializându-se exclusiv în autosesizări ale Agenţiei, asumate de personalul acestei instituţii.

”Persoana în cauză se afla astfel în imposibilitatea de a afla cine a iniţiat demersul împotriva sa, cadrul legal al ANI lăsând posibilitatea inspectorilor şi conducerii instituţiei ‘să se sesizeze din oficiu’. Conducerea SRI trimitea către ANI inclusiv referinţe privind încadrarea juridică conform căreia persoana care ocupa o funcţie publică se afla în stare de incompatibilitate. În cadrul controalelor la structurile SRI, s-a constatat că toate notele informative către beneficiari treceau pe la Direcţia Juridică, dar, surprinzător, cele transmise către ANI nu aveau acelaşi traseu, Direcţia Juridică fiind ocolită, deşi, în conţinutul notelor informative se făcea trimitere inclusiv la încadrarea juridică de care s-ar face vinovata persoana vizată de informările SRI”, se precizează în raport.

Raportul mai relevă că procedura de colaborare dintre SRI şi ANI presupunea transmiterea unei note informative, în exemplar unic, asumate de către conducerea SRI, către ANI, urmând ca aceasta, după finalizarea investigaţiei, să returneze SRI, odată cu respectiva notă, menţiuni cu privire la utilitatea/valorificarea informaţiei transmise.

“Deşi sesizările către ANI nu erau asumate oficial, fostul director al SRI George Maior era în deplină cunoştinţă de cauză în ceea ce priveşte conţinutul notelor. Odată cu informarea persoanei referitoare la începerea procedurilor specifice ANI conform procedurilor prevăzute în Legea 176/2010, persoana în cauză avea dreptul de a consulta dosarul, de a vedea cine a făcut sesizarea şi de a aduce, dacă este cazul, lămuriri sau orice alte documente care ar ajuta la soluţionarea cu celeritate a speţei. Comisia a constatat că, în cazul notelor primite de la SRI, persoana în cauză era în imposibilitatea de a afla cine a iniţiat demersul împotriva sa, acesta fiind un mod netransparent de abordare”, menţionează raportul.

Comisia susţine că au fost analizate stenogramele audierilor şi a acţiunilor de control parlamentar, efectuate la unităţile centrale ale SRI, precum şi alte documente şi probe.

“În susţinerea prezentului raport au fost studiate stenogramele şi documentele depuse la Comisie de către Horia Georgescu, George Maior, Sorin Blejnar, Dumitru Dumbravă, Florian Coldea, dar şi acţiunile de control parlamentar efectuate la unităţile centrale ale SRI şi sesizări şi documente depuse la Comisie”, se arată în documentul Comisiei SRI.

 

Facebook Comments
Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

Social7 ore ago

Scrubul pentru corp are beneficii uimitoare

Cu totii avem un loc special in care pastram mai multe produse cosmetice. De cele mai multe ori baia este...

Eveniment21 de ore ago

Nicio interpelare in Parlament/ Nicio plangere penala pentru sesizarea parchetului/ Nicio demisie/ Nicio alta masura punitive legala, institutionala

Marti, 16.04.2019, Comisia permanenta comuna a Senatului si Camerei Deputatilor pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii SRI condusă de Claudiu...

Eveniment2 zile ago

„Vataful” de la conducerea APM Prahova, interesul personal si favorizarea unor operatori economici in detrimentul altora

Florin Diaconu a fost pentru cei de la Incisiv de Prahova o figura „pitoreasca”, la nivelul redactiei noastre sosind zeci...

Afaceri2 zile ago

Cum alegerm forma unghiilor corecta

  Indiferent de sezon sau de evenimentul la care participi este musai sa ai o manichiura frumoasa si eleganta care...

Uncategorized2 zile ago

Pune pasiune in relatia voastra

Pune pasiune in relatia voastra   Pasiunea este importanta in orice relatie. Orice cuplu are nevoie de pasiune pentru a...

Eveniment3 zile ago

A ignorat si nu a actionat concret pentru eliminarea efectelor toxice in justitie produse de SRI in campul tactic al justitiei

Preluare FLUX 24 Fostul director SRI George Maior a angajat instituţia, în perioada 2012 – 2015, în acţiuni “reprobabile”, care...

Eveniment4 zile ago

Iohannis, lovit in punctual slab…/Gata, acum i-o pot salta pe Carmen!

(Preluare National  – Catalin Tache): Dupa cum dezvaluiam chiar ieri, Klaus Iohannis a facut o mutare cel putin surprinzatoare prin...

Uncategorized4 zile ago

Piese de schimb pentru orice capota

Masina a devenit in timp mai mult decat un accesoriu al mandriei si al bogatiei. Este un instrument al dezvoltarii,...

Eveniment5 zile ago

George Maior a lezat interesele partidelor politice si/sau ale persoanelor fizice ori juridice/A MINTIT Comisia de control

Preluare FLUX 24 Fostul director SRI George Maior a angajat instituţia, în perioada 2012 – 2015, în acţiuni “reprobabile”, care...

Eveniment5 zile ago

Protejarea sefilor SRI/Dosarul nr 104/P/2017, tergiversat la DNA Structura Centrala – Serviciul pentru Combaterea Infractiunilor savarsite de militari

Preluare FLUX 24 Fostul director SRI George Maior a angajat instituţia, în perioada 2012 – 2015, în acţiuni “reprobabile”, care...

Eveniment6 zile ago

Uite cine-i da ”mapa neagra” lui Iohannis!/ “Expertul” britanic, consultant SRI si BVT, principala agentie de informatia austriaca!

La data de 17.04.2019, Incisiv de Prahova publica urmatorul articol “SRI se fardeaza pe sub masa, fara oglinda/”Expertul” britanic, consultant...

EvenimentO săptămână ago

Procurorul Negulescu Mircea, pozitia/numarul 69, pozitia/numarul 3 la patul din arest si alte “fetisuri”

(PRELUARE INPOLITICS.RO–B.I.): „Stimați membri ai Grupului pentru Dialog Social (G.D.S.), Decizia dvs. de a acorda premiul G.D.S. pe anul 2018...

EvenimentO săptămână ago

Auto-denuntul lui Mitica/Dumbrava isi da arama pe fata.

Daniel Dragomir reacționează după ce fostul general al Serviciului Român de Informații, Dumitru Dumbravă, l-a acuzat pe acționarul majoritar al...

EvenimentO săptămână ago

Despre infiltratul de la Aiud – Gheorghe Mușat, despre ,,biciul securității” – Augustin Lazăr și despre amnezia SRI – serviciu NATO.

Cazul Iulius Filip – deținut politic și obiectiv ,,FODOR” al Securității înainte de 1989, vorbește și azi, după 40 ani...

EvenimentO săptămână ago

Mister – de ce s-a opus UE imixtiunii serviciilor in Justitie? Si de ce s-a razgindit?

V-am promis in articolul precedent ca vom mai publica extrase din petitiile, sesizarile, plangerile etc. celor doi ofiteri SRI de...

Eveniment2 săptămâni ago

”Pas cu pas”, domnul prezident Klaus a urinat de sus, cu bolta, pe memoriul ofiterului si, strafulgerat de o groaznica inspiratie, l-a trimis spre competenta solutionare chiar la … SRI!!! Genial, nu!?

AVERTISMENTELE INSTITUTIONALE ALE COL. (R) SRI GULIANU FLORIN TRANSMISE, IMPREUNA SAU SEPARAT CU/DE MR. (R) SRI FLOREA DANIEL, INCA DE...

Știrile Săptămânii