LEGE Nr. 467 din 12 decembrie 2006 privind stabilirea cadrului general de informare şi consultare a angajaţilor
ART. 1. Prevederile prezentei legi reglementează cadrul general de stabilire a cerinţelor minime ale dreptului la informare şi consultare a angajaţilor.
ART. 5. (1) Angajatorii au obligaţia să informeze şi să consulte reprezentanţii angajaţilor, potrivit legislaţiei în vigoare, cu privire la:
a) evoluţia recentă şi evoluţia probabilă a activităţilor şi situaţiei economice a întreprinderii
b) situaţia, structura şi evoluţia probabilă a ocupării forţei de muncă în cadrul întreprinderii, precum şi cu privire la eventualele măsuri de anticipare avute în vedere, în special atunci când există o ameninţare la adresa locurilor de muncă;c) deciziile care pot duce la modificări importante în organizarea muncii, în relaţiile contractuale sau în raporturile de muncă, inclusiv cele vizate de legislaţia română privind procedurile specifice de informare şi consultare în cazul concedierilor colective şi al protecţiei drepturilor angajaţilor, încazul transferului întreprinderii.
(2) Informarea se face într-un moment, într-un mod şi cu un conţinut corespunzătoare, pentru a permite reprezentanţilor angajaţilor să examineze problema în mod adecvat şi să pregătească, dacă este cazul, consultarea.
(3) Consultarea are loc:
a) într-un moment, într-un mod şi cu un conţinut corespunzătoare, pentru a permite reprezentanţilor angajaţilor să examineze problema în mod adecvat şi să elaboreze un punct de vedere;
b) la un nivel relevant de reprezentare a conducerii şi a reprezentanţilor angajaţilor, în funcţie de subiectul discutat;
c) pe baza informaţiilor furnizate de angajator, în conformitate cu prevederile art. 3lit. e) şi a punctului de vedere pe care reprezentanţii angajaţilor au dreptul să îl formuleze;
d) astfel încât să permită reprezentanţilor angajaţilor să se întâlnească cu angajatorul şi să obţină un răspuns motivat la orice punct de vedere pe care îl pot formula;
e) în vederea negocierii unui acord privind deciziile care se încadrează în obligaţiile angajatorului, prevăzute la alin. (1) lit. c).
Trimis: 27 iunie 2019 13:23 Subiect: Consiliului Narional al SNTc – iunie 2019
Dragi colegi,
Gasiti informarea privind subiectele discutate pe durata Consiliului National al SNTc – iunie 2019 , cu reprezentanti ai Administratiei Telekom (Carmen Dumitrache – HR; Ruxandra Voda- Comunicare; Ovidiu Ghiman – B2B; Andrei Popovici – Operatiuni; Bogdan Vasile – Rezidential.
Subiectele discutate s-au axat pe:
– Se vinde Telekom?
– Se va externaliza IT-ul prin transfer de activitate?
– Se vor externaliza Call Centerele?
– Se va mai da o decizie de plecare cu acordul partilor?
– Se vor cumpara drepturile de retransmisie pentru Liga 1, de la firma EAD, unde ar mai participa Orange, Look Tv, TCS&RDS?
– Se va achizitiona 5G?
– Se va da bonusul de performanta pe 2018?
Raspunsurile au fost:
– Nu comentam, nu exista informatii in acest sens.
– Se cauta solutii de eficientizare si reducere de cheltuieli, fiind posibila externalizarea IT prin transfer de activitate.
– Nu a fost oferit un raspuns clar.
– Nu se stie la acest moment.
– Da, se vor achizitona drepturile de retransmisie Liga 1 (la aceste drepturi vorbim de o perioada contractual DE 5 ani, valoarea toatala a contractului fiind de 140 milioane euro).
– Se asteapta decizia ANCOM, dupa care se va decide daca se va achizitiona 5G.
– Nu se va acorda bonusul de performanta pe 2018, datorita cifrelor negative la EBIDTA. ( -17.2 % ).
Alte subiecte abordate:
– Cresterile salariale
– Introducerea programul inegal de lucru in structura retea de acces
Raspunsurile administratiei:
– Privind cresterile salariale toate structurile, Administratia a spus ca nu sunt fonduri, dar punctual va putea face o analiza de crestere salariala, acolo unde este cazul si acum se negociaza o crestere salariala pentru tehnicienii de retea.
– Sindicatul a propus sa se renunte la AA la CIM privind programul inegal de lucru si sa se faca tabele lunare cu semnaturi ale tehnicienior care sunt de accord cu programul inegal de lucru in luna urmatoare. Administratia (Dlul Andrei Popovici) a spus ca va verifica daca, legal, se poate renunta la AA in fata acestor tabele. Am cerut ca Programul Net Expert sa nu mai fie legat de semnarea AA la CIM privind programul inegal de lucru sau cei care nu au semnat AA la CIM sa nu mai fie in Programul Net Expert daca nu se acorda bonusurile la indeplinirea KPI urilor.
– Referitor la intrebarea ridicata privind viitorul Call Centerelor si in speta legat de inchiderea centrului de la Cluj, Administratia a raspuns ca nu se gandesc sa inchida nici un Call Center.
– Legate de concedierile individuale ale specialistilor suport si administrator spatii tehnice, Sindicatul a spus ca, desi, nu este de acord cu concedieri individuale, a cerut ca acestea sa se faca legal si cu respectarea legii pentru angajatii afectati, inclusiv cazurile sociale
– Sindicatul a cerut reluarea investitilor pentru dezvoltarea retelei de fibra si migrarea clientilor care sunt pe cupru pe fibra. Administratia a raspuns ca in acest an a fost stopata dezvoltarea retelei de FO pentru ca exista deja foarte multe porturi disponibile pe FO si neocupate.
– Sindicatul a semnalat catre Administratie, starea generala de nemultumire si mediul de lucru ostil in care angajati isi desfasoara activitatea angajati , datorata salarilor mici si insecuritatea locurilor de munca.
– Deasemenea s-a mai intrebat si daca vor mai fi reorganizari, raspunsul fiind ca este posibil sa mai apara si alte proiecte de reorganizare pe parcursul acestui an.
Multumesc
SNTM/CEO/MCSI/DT/OTE/20190629
CĂTRE: TELEKOM ROMÂNIA
În atenția domnului Miroslav MAJOROS, Director General
SPRE ȘTIINȚA:
Domnului Alexandru PETRESCU, MINISTRUL COMUNICAȚIILOR
Domnului Timotheus HÖTTGES, CEO DEUTSCHE TELEKOM AG
Domnului Michael TSAMAZ, PRESEDINTE – CEO OTE GROUP
Membrilor SINDICATULUI NATIONAL TELECOMUNICAȚII MOBILE
Conducerii Federației Naționale a Lucrătorilor și Confederației BNS
Stimate domn,
În temeiul dispozițiilor din Legea nr. 467/2006, a obligațiilor legale ce va revin cu privire la cadrul general de informare și consultare a reprezentanților angajaților, va solicitam următoarele informații oficiale:
evoluția recentă și evoluția probabilă a activităților și situației economice a Telekom;
situația, organigrama și evoluția probabilă a ocupării forței de muncă în cadrul Telekom, precum și cu privire la eventualele măsuri de anticipare avute în vedere, în special cele cu privire la amenințarea pierderii locurilor de muncă;
transmiterea deciziilor care pot duce la modificări importante în organizarea muncii, în relațiile contractuale sau în raporturile de muncă, inclusiv cele vizate de legislație privind procedurile specifice de informare și consultare în cazul concedierilor colective și al protecției drepturilor angajaților, în cazul transferului companiilor.
Conform legii, în România, informarea se face într-un mod și cu un conținut corespunzător, pentru a permite reprezentanților SNTM să examineze problema în mod adecvat și să pregătească, dacă este cazul, consultarea.
Totodată, în scopul apărării drepturilor și promovării intereselor profesionale, economice și sociale ale membrilor SNTM, raportat la obligațiile ce vă revin conform art. 30 alin. (3) din Legea 62/2011, vă solicitam să ne comunicați în termen de 2 zile lucrătoare de la data desfășurării ședinței, Hotărârile consiliului de administrație sau ale altor organe asimilate acestuia, care privesc probleme de interes profesional, economic și social ale angajaților.
Cu încrederea că demersul nostru legal va fi bine primit, vă asigurăm de întreaga noastră considerație.
O telecomandă universală se deosebește de o telecomandă dedicată prin faptul că este compatibilă cu mai multe branduri și modele de aparate electronice. De exemplu, există telecomenzi universale programabile pentru orice aparat, telecomenzi universale speciale pentru aer condiționat, telecomenzi universale pentru televizoare smart etc. Toate acestea au avantajul că vor funcționa indiferent de brandul televizorului sau aerului tău condiționat.
Asadar, atunci când pierzi o telecomandă sau pur și simplu se defectează, ai două variante: fie alegi o telecomandă de înlocuire special creată pentru a funcționa cu brandul și modelul aparatului tău, fie alegi o telecomandă universală care se va potrivi la orice marcă.
Avantajele utilizării unei telecomenzi universale
Atunci când alegi o telecomandă universală, este ca și cum ai avea 6000 de telecomenzi la dispoziția ta în orice moment. De ce? Pentru că o astfel de telecomandă are înregistrate între 4000 și 6000 de coduri, acoperind astfel aproape 100% din piața de electronice din România. Practic, o astfel de telecomandă va fi compatibilă cu 4000-6000 de modele de aparate de la (aproape) orice brand. Șansa să funcționeze cu televizorul tău sau cu orice alt gadget din casă este maximă.
Un alt avantaj al acestor telecomenzi universale este faptul că le poți folosi exact unde ai nevoie, când ai nevoie. Aceeași telecomandă universala programabilă poate funcționa și pentru televizor, dar și pentru sistemul audio, aer condiționat sau altceva, în funcție de cum este programată. Așadar, ai confort maxim pentru doar câteva zeci de lei.
Cum alegi telecomanda universală potrivită pentru ce ai tu nevoie?
Ca să fii 100% mulțumit de achiziția ta, specialiștii de la MagazinTelecomenzi îți recomandă să ții cont de următoarele aspecte:
Compatibilitatea telecomenzii. Alege una cu cât mai multe coduri înregistrate, astfel încât să maximizezi șansele să se potrivească din prima cu aparatul tău. De asemenea, acordă atenție specificațiilor furnizorului. Unele telecomenzi universale sunt doar pentru aer condiționat, altele sunt doar pentru televizoare, iar altele funcționeaza la o gamă largă de tipuri de aparate.
Caracteristicile telecomenzii. Alege un model care se potrivește bine în mână și are butoane bine plasate. Unii oameni preferă telecomenzile mai mici, alții aleg telecomenzi cu butoane mai mari. Alege ce crezi că ți se potrivește mai bine.
Cum configurezi o telecomandă universală?
Atunci când alegi o telecomandă online, vei primi și un set de instrucțiuni, alături de un set de coduri și comenzi pentru a o conecta la aparatul tău. Este important să urmezi instrucțiunile pas cu pas pentru beneficia de o conectare ușoară și rapidă a noii telecomenzi. În general, pașii pentru a pune în funcțiune noua telecomandă sunt aceștia:
Alimentezi telecomanda cu bateriile potrivite.
Identifici codul dispozitivului tău din lista de coduri a telecomenzii.
Urmezi instrucțiunile pentru a introduce codul și a realiza conexiunea între aparat și telecomandă.
Verifici funcționalitatea pentru a te asigura că totul este în regulă.
Sfaturi pentru a te bucura la maximum de noua ta telecomandă universală
Pentru a beneficia de toate inovațiile pe care modelele noi de telecomenzi universale le aduc, te încurajăm să explorezi și să înveți funcțiile fiecărui buton de pe noua ta telecomandă. Astfel, îți vei îmbunătăți experienta de utilizare a telecomenzii, dar și a aparatului la care ai conectat-o.
De asemenea, nu uita să schimbi bateriile la timp, atunci când simți primele semne de pierdere a semnalului. Astfel, vei evita situația neplăcută a scurgerii unei baterii prea vechi în interiorul telecomenzii.
NAVITEL a lansat la începutul anului noua cameră de bord auto NAVITEL R35 care este proiectată pentru a oferi o experiență de înregistrare video avansată și eficientă, cu o gamă largă de caracteristici care sporesc siguranța și ușurința în utilizare pentru șoferi.
NAVITEL R35 este echipată cu o cameră de înaltă calitate capabilă de filmare video Full HD, oferind imagini clare și detaliate în orice condiții de iluminare, fie că este zi sau noapte. Cu un unghi larg de vizualizare de 135° și o lentilă wide de șase straturi, această cameră poate captura chiar și cele mai mici detalii, cum ar fi semnele de circulație, plăcuțele de înmatriculare și semafoarele.
NAVITEL R35 se evidențiază printr-o serie de caracteristici avansate, proiectate pentru a oferi o experiență de înregistrare video completă și eficientă pentru utilizatorii săi. Senzorul camerei GC2053 asigură capturarea detaliată a imaginilor în format Full HD, în orice condiții de iluminare, garantând astfel o vizualizare clară și precisă a evenimentelor de pe drum. Cu un ecran compact IPS de 1,47”, utilizatorii pot monitoriza feed-ul video live și pot gestiona setările camerei în timp real, oferindu-le un control simplu și intuitiv asupra dispozitivului. De asemenea, G-senzorul ajustabil își demonstrează utilitatea în situațiile de urgență, intervenind pentru protejarea înregistrărilor în caz de impact sau manevre bruște. Capacitatea de stocare extensibilă de până la 128 GB, cu ajutorul cardurilor microSD, permite utilizatorilor să salveze o cantitate mare de înregistrări, fără a-și face griji în privința spațiului disponibil. În plus, conectivitatea Wi-Fi permite controlul la distanță al camerei de bord prin intermediul aplicației Navitel DVR Center, oferind utilizatorilor o modalitate convenabilă de a gestiona și partaja înregistrările lor folosind dispozitive Android și iOS. Aceste caracteristici esențiale conferă NAVITEL R35 un avantaj competitiv pe piața dispozitivelor de înregistrare video auto, asigurându-le șoferilor o soluție completă și fiabilă pentru monitorizarea și securizarea experiențelor lor de conducere.
NAVITEL R35 reprezintă un pas înainte în tehnologia de înregistrare video pentru autovehicule, oferind șoferilor o modalitate simplă și eficientă de a-și îmbunătăți experiența pe drum, datorită caracteristicilor precum înregistrarea Full HD, unghiul larg de vizualizare sau conectivitatea Wi-Fi, această cameră de bord fiind concepută pentru a oferi siguranță și liniște în timpul fiecărei călătorii.
Pentru mai multe informații despre NAVITEL R35 și alte produse NAVITEL, vizitați http://www.navitel.com/ro.
Despre NAVITEL:
NAVITEL® este recunoscut ca un jucător foarte important în domeniul dezvoltării soluțiilor tehnologice avansate pentru navigația auto, supraveghere auto, înregistrare video digitală (DVR) și accesorii diverse pentru vehicule. Obiectivul său principal este să îmbunătățească experiența conducătorilor auto prin furnizarea de produse de cea mai înaltă calitate, care înglobează cele mai recente inovații tehnologice. Prin concentrarea pe satisfacerea cerințelor în schimbare ale șoferilor și prin sublinierea importanței siguranței și confortului în timpul condusului, NAVITEL® se străduiește să ofere echipamente de vârf care să satisfacă diversitatea nevoilor conducătorilor auto.
Navitel prezinta modulatorul FM auto, BHF02 BASE, un dispozitiv revoluționar care îți permite să te bucuri de muzică și să gestionezi apelurile în mașină fără a avea nevoie de port USB sau Bluetooth.
Cu Navitel BHF02 BASE, nu trebuie să-ți faci griji dacă mașina ta nu este echipată cu tehnologie modernă. Acest dispozitiv îți oferă posibilitatea de a asculta muzica de pe smartphone-ul tău și de a prelua apelurile în mod hands-free, direct prin difuzoarele mașinii tale. Cu butoanele integrate, poți controla ușor muzica și apelurile, fără să-ți iei ochii de la drum.
Principalele caracteristici ale modulatorului FM auto Navitel BHF02 BASE includ:
– Set hands-free integrat: Cu microfonul încorporat și tehnologia avansată de reducere a zgomotului, Navitel BHF02 BASE asigură o calitate excelentă a convorbirilor chiar și în medii zgomotoase. Acest lucru înseamnă că poți prelua apelurile în mod clar și fără interferențe, oferindu-ți siguranță și confort în timpul condusului, deoarece îți poți concentra atenția pe drum, fără a fi distras de zgomotele din jur.
– Conectivitate Bluetooth: Dispozitivul se conectează rapid și ușor la smartphone-ul tău prin tehnologia Bluetooth, oferindu-ți posibilitatea de a accesa întreaga ta colecție de muzică și de a prelua apeluri în mod hands-free în mașină. Astfel, poți rămâne conectat la tot ceea ce contează pentru tine, fără a compromite siguranța și confortul călătoriei tale.
– Port USB de încărcare rapidă: Navitel BHF02 BASE este echipat cu un port USB de încărcare rapidă, care îți permite să încarci dispozitivele mobile într-un timp record. Indiferent dacă ai avut o zi lungă sau ești pe drumuri lungi, acest dispozitiv îți oferă posibilitatea de a-ți încărca rapid smartphone-ul sau tableta, astfel încât să rămâi mereu conectat.
– Suport pentru carduri microSD și USB: Cu suportul pentru carduri microSD și USB, Navitel BHF02 BASE îți oferă flexibilitatea de a accesa întreaga ta bibliotecă muzicală fără a ocupă spațiu pe telefonul tău. Pur și simplu introdu un card microSD sau un stick USB în dispozitiv și poți reda muzica preferată în mașină, fără a fi nevoie să folosești spațiul de stocare limitat al smartphone-ului tău.
„Navitel BHF02 BASE este soluția perfectă pentru cei care doresc să aibă acces la muzică și apeluri în mașină fără a fi nevoie de tehnologie avansată în bord. Este practic, ușor de utilizat și îți oferă o experiență de conducere mai sigură și mai plăcută”, a declarat directorul de marketing al Navitel.
Pentru mai multe informații despre modulatorul FM auto Navitel BHF02 BASE și alte produse Navitel, vizitați site-ul nostru oficial sau contactați departamentul nostru de relații cu clienții.
Despre Navitel:
NAVITEL® se distinge pe piața globală prin furnizarea unei game variate de soluții tehnologice avansate, inclusiv modulatoare auto, sisteme de navigație GPS, camere de supraveghere auto și înregistratoare video digitale (DVR), alături de o varietate de accesorii vehiculare. Cu o misiune clară de a îmbunătăți experiența conducătorilor auto, NAVITEL® se concentrează pe dezvoltarea și oferirea de produse de înaltă calitate, care integrează cele mai recente inovații tehnologice. Într-o lume în continuă schimbare, cu cerințe dinamice ale automobiliștilor, NAVITEL® se angajează să ofere echipamente de avangardă care să răspundă nevoilor variate ale conducătorilor auto, accentuând importanța siguranței și confortului în timpul călătoriilor.