Connect with us

Eveniment

Telekom incalca legea in mod repetat

Published

on

LEGE Nr. 467 din 12 decembrie 2006 privind stabilirea cadrului general de informare şi consultare a angajaţilor

ART. 1. Prevederile prezentei legi reglementează cadrul general de stabilire a cerinţelor minime ale dreptului la informare şi consultare a angajaţilor.

ART. 5. (1) Angajatorii au obligaţia să informeze şi să consulte reprezentanţii angajaţilor, potrivit legislaţiei în vigoare, cu privire la:

  1. a) evoluţia recentă şi evoluţia probabilă a activităţilor şi situaţiei economice a întreprinderii
  2. b) situaţia, structura şi evoluţia probabilă a ocupării forţei de muncă în cadrul întreprinderii,  precum  şi  cu  privire  la  eventualele  măsuri  de  anticipare  avute  în vedere, în special atunci când există o ameninţare la adresa locurilor de muncă;c)  deciziile  care  pot  duce  la  modificări  importante  în  organizarea  muncii,  în relaţiile contractuale sau în raporturile de muncă, inclusiv cele vizate de legislaţia română privind procedurile specifice de informare şi consultare în cazul concedierilor colective   şi   al   protecţiei   drepturilor   angajaţilor,   încazul   transferului întreprinderii.

(2)  Informarea  se  face  într-un  moment,  într-un  mod  şi  cu  un  conţinut corespunzătoare, pentru a permite reprezentanţilor angajaţilor să examineze problema în mod adecvat şi să pregătească, dacă este cazul, consultarea.

(3) Consultarea are loc:

  1. a) într-un moment, într-un mod şi cu un conţinut corespunzătoare, pentru a permite reprezentanţilor  angajaţilor  să  examineze  problema  în  mod adecvat  şi  să  elaboreze  un punct de vedere;
  2. b)  la  un  nivel  relevant  de  reprezentare  a  conducerii  şi  a  reprezentanţilor angajaţilor, în funcţie de subiectul discutat;
  3. c)  pe  baza  informaţiilor  furnizate  de  angajator,  în  conformitate  cu  prevederile art. 3lit. e) şi a punctului de vedere pe care reprezentanţii angajaţilor au dreptul să îl formuleze;
  4. d)  astfel  încât  să  permită  reprezentanţilor  angajaţilor  să  se  întâlnească  cu angajatorul şi să obţină un răspuns motivat la orice punct de vedere pe care îl pot formula;
  5. e)  în  vederea  negocierii  unui  acord  privind  deciziile  care  se  încadrează  în obligaţiile angajatorului, prevăzute la alin. (1) lit. c).

Trimis: 27 iunie 2019 13:23
Subiect: Consiliului Narional al SNTc – iunie 2019

Dragi colegi,

Gasiti informarea privind subiectele discutate pe durata Consiliului National al SNTc – iunie 2019 , cu reprezentanti ai Administratiei Telekom (Carmen Dumitrache – HR; Ruxandra Voda- Comunicare; Ovidiu Ghiman – B2B; Andrei Popovici – Operatiuni; Bogdan Vasile – Rezidential.

Subiectele discutate s-au axat pe:

–          Se vinde Telekom?

–          Se va externaliza IT-ul prin transfer de activitate?

–          Se vor externaliza Call Centerele?

–          Se va mai da o decizie de plecare cu acordul partilor?

–          Se vor cumpara drepturile de retransmisie pentru Liga 1, de la firma EAD, unde ar mai participa Orange, Look Tv, TCS&RDS?

–          Se va achizitiona 5G?

–          Se va da bonusul de performanta pe 2018?

Raspunsurile au fost:

–          Nu comentam, nu exista informatii in acest sens.

–          Se cauta solutii de eficientizare si reducere de cheltuieli, fiind posibila externalizarea IT prin transfer de activitate.

–          Nu a fost oferit un raspuns clar.

–          Nu se stie la acest moment.

–          Da, se vor achizitona drepturile de retransmisie Liga 1 (la aceste drepturi vorbim de o perioada contractual DE 5 ani, valoarea toatala a contractului fiind de 140 milioane euro).

–          Se asteapta decizia ANCOM, dupa care se va decide daca se va achizitiona 5G.

–          Nu se va acorda bonusul de performanta pe 2018, datorita cifrelor negative la EBIDTA.  ( -17.2 %  ).

Alte subiecte abordate:

–          Cresterile salariale

–          Introducerea programul inegal de lucru in structura retea de acces

Raspunsurile administratiei:

–          Privind cresterile salariale  toate  structurile, Administratia a spus ca nu sunt fonduri, dar punctual va putea face o analiza de crestere salariala, acolo unde este cazul si acum se negociaza o crestere salariala pentru tehnicienii de retea.

–          Sindicatul a propus sa se renunte la AA la CIM privind programul inegal de lucru si sa se faca tabele lunare cu semnaturi ale tehnicienior care sunt de accord cu programul inegal de lucru in luna urmatoare. Administratia (Dlul Andrei Popovici) a spus ca va verifica daca, legal, se poate renunta la AA in fata acestor tabele. Am cerut ca Programul Net Expert sa nu mai fie legat de semnarea AA la CIM privind programul inegal de lucru sau cei care nu au semnat AA la CIM sa nu mai fie in Programul Net Expert daca nu se acorda bonusurile la indeplinirea KPI urilor.

–          Referitor la intrebarea ridicata privind viitorul Call Centerelor si in speta legat de inchiderea centrului de la Cluj, Administratia a raspuns ca nu se gandesc sa inchida nici un Call Center.

–          Legate de concedierile individuale ale specialistilor suport si administrator spatii tehnice, Sindicatul a spus ca, desi, nu este de acord cu concedieri individuale, a cerut ca acestea sa se faca legal si cu respectarea legii pentru angajatii afectati, inclusiv cazurile sociale

–          Sindicatul a cerut reluarea investitilor pentru dezvoltarea retelei de fibra si migrarea clientilor care sunt pe cupru pe fibra. Administratia a raspuns ca in acest an a fost stopata dezvoltarea retelei de FO pentru ca exista deja foarte multe porturi disponibile pe FO si neocupate.

–          Sindicatul a semnalat  catre Administratie, starea generala de nemultumire si mediul de lucru ostil in care angajati isi desfasoara activitatea angajati , datorata salarilor mici si insecuritatea locurilor de munca.

–          Deasemenea s-a mai intrebat si daca vor mai fi reorganizari, raspunsul fiind ca este posibil sa mai apara si alte proiecte de reorganizare pe parcursul acestui an.

Multumesc

 

 

 

 

 

 

SNTM/CEO/MCSI/DT/OTE/20190629

 

CĂTRE: TELEKOM ROMÂNIA

În atenția domnului Miroslav MAJOROS, Director General

 

SPRE ȘTIINȚA:

Domnului Alexandru PETRESCU, MINISTRUL COMUNICAȚIILOR

Domnului Timotheus HÖTTGES, CEO DEUTSCHE TELEKOM AG

Domnului Michael TSAMAZ, PRESEDINTE – CEO OTE GROUP

Membrilor SINDICATULUI NATIONAL TELECOMUNICAȚII MOBILE

Conducerii Federației Naționale a Lucrătorilor și Confederației BNS

 

Stimate domn,

 

În temeiul dispozițiilor din Legea nr. 467/2006, a obligațiilor legale ce va revin cu privire la cadrul general de informare și consultare a reprezentanților angajaților, va solicitam următoarele informații oficiale:

  • evoluția recentă și evoluția probabilă a activităților și situației economice a Telekom;
  • situația, organigrama și evoluția probabilă a ocupării forței de muncă în cadrul Telekom, precum și cu privire la eventualele măsuri de anticipare avute în vedere, în special cele cu privire la amenințarea pierderii locurilor de muncă;
  • transmiterea deciziilor care pot duce la modificări importante în organizarea muncii, în relațiile contractuale sau în raporturile de muncă, inclusiv cele vizate de legislație privind procedurile specifice de informare și consultare în cazul concedierilor colective și al protecției drepturilor angajaților, în cazul transferului companiilor.

 

Conform legii, în România, informarea se face într-un mod și cu un conținut corespunzător, pentru a permite reprezentanților SNTM să examineze problema în mod adecvat și să pregătească, dacă este cazul, consultarea.

 

Totodată, în scopul apărării drepturilor și promovării intereselor profesionale, economice și sociale ale membrilor SNTM, raportat la obligațiile ce vă revin conform art. 30 alin. (3) din Legea 62/2011, vă solicitam să ne comunicați în termen de 2 zile lucrătoare de la data desfășurării ședinței, Hotărârile consiliului de administrație sau ale altor organe asimilate acestuia, care privesc probleme de interes profesional, economic și social ale angajaților.

 

Cu încrederea că demersul nostru legal va fi bine primit, vă asigurăm de întreaga noastră considerație.

 

PREȘEDINTE,

BICA FLORIN

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Eveniment

Ce soft de gestiune poți alege pentru magazinul tău în 2022?

Published

on

By

Pentru a ține pasul cu piața și pentru a întrece așteptările clienților, un magazin online nu trebuie să suprindă doar prin produsele, serviciile oferite sau o interfață intuitivă, la fel de importante sunt software-urile care simplifică operațiunile și eficientizează procesele de zi cu zi. Pentru cei ce dețin magazine online, poate exista un punct în care fluxul de comenzi devine greu de gestionat, iar o problemă foarte răspândită ține de timpul îndelungat destinat actualizării manuale a stocurilor. În 2022, cei ce dețin magazine online nu mai pot fi îngreunați de astfel de probleme, pentru că dificultățile sunt remediate, iar opțiunile sunt eficientizate și gestionate cu succes de software-urile de gestiune destinate magazinelor. 

Cât de util este un soft pentru gestiunea magazinului? 

Un soft performant care ține pasul cu ultimele standarde impuse de o piață competitivă te poate ajuta să operezi eficient și fără bătăi de cap toate operațiunile care stau la baza afacerii tale. Cu un soft de gestiune pentru magazin propus de NextUp.ro poți defini, sorta în funcție de categorie și poți urmări toate produsele în timp real, poți adăuga oricând fotografii cu cele mai mici eforturi, dar poți și să te bucuri de stocuri actualizate automat cu fiecare comandă. Un astfel de soft îți oferă și o repartizare eficientă a cheltuielilor de întreținere și o evidență a încasărilor, nu mai trebuie să te complici cu realizarea inventarului deoarece se va realiza automat, iar operațiunile de contabilitate pot fi simplificate semnificativ. Lista de avantaje continuă cu setările facile de facturare, o rapiditate inegalabilă, automatizări precise, și notificări personalizabile ale stocurilor.

Softurile de gestiune sau de management al comenzilor le pot oferi antreprenorilor o eficiență greu de egalat și o productivitate sporită în baza operațiunilor simplificate și automatizate. Pe lângă avantajele enumerate mai sus, ar mai fi de menționat că printr-un sistem de management se poate crea, publica și edita conținutul de pe site, fără a fi nevoie de cunoștințe de programare. Aspectul poate fi schimbat cu ușurință, noi secțiuni pot fi introduse, iar paginile produselor pot fi îmbunătățite oricând în cel mai scurt timp. 

Un alt avantaj de seamă ține de înlocuirea actualizărilor manuale ale stocurilor. În acest fel erorile sunt prevenite, iar timpul este economisit considerabil. Inventarul ajunge să fie actualizat și el foarte rapid, canalele sunt gestionate mult mai ușor, iar procesarea comenzilor este îmbunătățită drastic.  Un astfel de sistem asigură o organizare eficientă și automată a tuturor informațiilor, statisticilor și detaliilor importante precum popularitatea produselor și alte aspecte care contribuie la menținerea unui avantaj competitiv. 

Este bine de știut că sistemele de gestiune pot și să sporească numărul comenzilor. Cum ora 22 este un prag important pentru plasarea comenzilor, dar și un timp în care nimeni nu este la birou, un sistem performant axat pe gestiunea comenzilor automatizează operațiunile, generează email-urile potrivite, poate face cea mai economică alegere în privința transportului și îmbunătățește semnificativ experiențele clienților. 

Acestea fiind spuse, un sistem performant de gestiune poate fi un ajutor esențial în menținerea unui avantaj competitiv pe o piață populară aflată într-o continuă schimbare. Automatizările și umbrela de procese simplifică semnificativ operațiunile de zi cu zi, un astfel de sistem poate ușura munca tuturor echipelor, economisește timpul, simplifică operațiunile și poate genera rezultate surprinzătoare pe termen lung. 

 

 Sursa foto: Unsplash.com

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

5 pași de urmat atunci când investiți în piese utilaje

Published

on

By

Piesele de utilaje reprezintă o investiție serioasă. Vorbim de o cheltuială importantă care trebuie făcută înțelegând scopurile principale: maximizarea profitului adus de utilaj dar și prelungirea duratei de viață a acestuia.

Trebuie să investiți în piese utilaje pentru ca echipamentul să funcționeze eficient și să opereze la capacitate maximă. Dar în același timp vreți să vă asigurați si că veți profita cât mai mult timp de acesta. Aflați cum puteți să faceți cea mai bună alegere în rândurile de mai jos.

Pasul nr. 1: Verificări periodice

Verificările periodice ne asigură că suntem mereu informați în privința stării echipamentului pe care îl utilizăm pe șantier. Și în acest domeniu, informația înseamnă putere. În acest caz, puterea se traduce în posibilitatea de a face anumite reparații și reglaje la timp, evitând în acest fel costuri mult mai mari.

Inspecția vizuală zilnică ar trebui făcută la începutul și la finalul activității. E un pas simplu care nu consumă foarte mult timp, dar care ne poate scăpa de probleme serioase. Observând din timp eventualele defecțiuni, vom reuși să le remediem cu un minim de cheltuieli.

Pasul nr. 2: Respectați intervalele de service și celelalte cerințe ale producătorului

Este important să îndeplinim toate cerințele de service și să efectuăm verificările în acele intervale cerute de producător. Informațiile de acest fel apar în manualul de utilizare al utilajului. Parcurgerea acestuia este importantă și reprezintă un aspect care nu ar trebui neglijat.

Mai mult, în cazul în care utilajul funcționează în condiții grele, la temperaturi ridicate, de pildă, mulți producători recomandă scurtarea intervalelor de service.

Echivalarea calendaristică a intervalelor din manual este simplă: 10 ore de utilizare înseamnă o zi. 50 de ore – o săptămână. O mie de ore de utilizare – un an.

Pasul nr. 3: Surpriza nu are ce căuta la capitolul investiții

Cu excepția accidentelor și a situațiilor total neprevăzute care pot apărea pe un șantier, schimbul unei anumite piese nu trebuie să fie niciodată o supriză. Dacă respectați pașii de mai sus, puteți face un plan întins pe o perioadă mai lungă, știind când și ce sume urmează să investiți în anumite piese.

Verificările ne oferă o altă perspectivă, pe lângă identificarea eventualelor probleme. Descoperim și urmărim gradul de uzură, anticipând în acest fel momentul în care piesa respectivă va trebui schimbată.

Pasul nr. 4: Alegeți piese utilaje în cunoștință de cauză

Fiecare utilaj are nevoile sale. Dacă alegem piese de calitate, potrivite pentru modelul respectiv, atunci utilajul va funcționa fără probleme și ne va aduce profit.

O fișă a pieselor de schimb care poate fi obținută de la orice producător vă ajută să obțineți informații clare despre piesa care trebuie schimbată. De asemenea, atunci când comandați o piesă, trebuie să-i comunicați furnizorului modelul, tipul și seria de șasiu pentru a evita orice eroare.

 

Pasul nr. 5: Investiți în stocuri și rezerve

La pasul numărul 3 vorbeam de necesitatea eliminării suprizelor din procesul de achiziție al pieselor utilaje. Putem duce această idee mai departe. Să vorbim despre înlocuirea unui ulei hidraulic sau de motor: putem avea un plan legat de momentul aproximativ în care acesta trebuie schimbat. De asemenea, trebuie luat în calcul faptul că uleiul ar trebui completat în anumite momente.

Așadar, ideal ar fi să avem o rezervă din acest produs. Facem investiția o singură dată și ne asigurăm în acest fel necesarul pentru o anumită perioadă. La fel putem proceda și în cazul altor piese predispuse la uzură. Dar mare atenție la condițiile de păstrare. De exemplu, dacă vom comanda o baterie pe care o depozităm în mod greșit, atunci aceasta poate fi inutilizabilă în momentul în care avem nevoie de ea.

Concluziile sunt clare: economiile prost gândite și piesele nepotrivite cumpărate doar pentru că „sunt mai ieftine” ne vor aduce, în timp, pierderi însemnate.

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Cum să ai cele mai cool ţinute de toamnă cu ajutorul salopetelor

Published

on

By

Uneori te poţi plictisi de clasicele combinaţii de blugi şi pulover sau tricou şi vrei să adaugi ceva nou şi interesant în garderoba ta. O salopetă poate fi exact piesa de care ai nevoie pentru a da acest aer fresh ţinutelor tale de toamnă. Această piesă vestimentară se poate adapta tuturor evenimentelor din viaţa ta, în funcţie de modelul şi materialul din care este realizată. Poţi avea şi o ţinută mai elegantă u salopete, dar şi ţinute mai casual, pentru activităţile lejere de zi cu zi. 

 

Iată cum să ai cele mai cool ţinute de toamnă cu ajutorul salopetelor:

Salopeta de blugi + cămaşă în carouri

Este o combinaţie îndrăzneaţă, care aduce foarte mult cu un stil inspirat din zona cowboy. Poate merge accesorizată cu nişte ciocate şi o pălărie western pentru un look complet. De asemenea, merge şi într-o variantă mai temperată cu tenişi albi şi un ghiozdan cool, pentru zilele în care ai de alergat prin oraş şi vrei să fii lejer. Atenţie totuşi, dacă trebuie să mergi la birou sau ai anumite întâlniri de afaceri mai serioase poate să nu fie cea mai bună alegere. 

Salopeta cu pantalon evazat + pantofi cu toc

O variantă pentru femeile cu un stil de viaţă ce necesită nişte ţinute mai elegante o reprezintă salopeta cu pantalon evazat în combinaţie cu pantofi cu toc. Este o soluţie excelentă prin care poţi rămâne comodă pe parcursul zilei, dar să ai şi un look frumos şi elegant. După muncă poţi schimba încălţămintea cu ceva cu talpă joasă şi te poţi bucura în continuare de salopeta ta comodă la o ieşire în oraş. Dacă nu ştii de unde poţi lua o salopetă de damă nouă şi interesantă, Adona.ro reprezintă o variantă extrem de bună, tocmai pentru că au multe modele pentru toate gusturile.

Salopetă de in + jachetă de blugi

Pentru perioada de început de toamnă în care temperatura este încă destul de ridicată încât să porţi in, o idee interesantă ar fi combinarea unei salopete de in cu o geacă de blugi. Rezultatul aceste combinaţii este o ţinută fresh şi actuală, extrem de comodă, merge de minune cu primele zile de toamnă când temperaturile sunt ceva mai blânde. În picioare poţi pune nişte balerini comozi ori o pereche de încălţăminte sport, în funcţie de preferinţe şi piesele pe care le ai deja în garderobă. O astfel de ţinută merge perfect în weekend, la o plimbare lejeră prin parc. 

Aşadar, salopetele pot fi integrate în multe ţinute, iar în funcţie de accesorii poţi obţine un look mai lejer sau unul ceva mai elegant. Nu trebuie să te fereşti de salopete dacă te gândeşti că nu merg pentru forma corpului tău, tocmai pentru că de regulă sunt destul de flatante pentru multe tipuri de siluete şi sunt şi extrem de comode în acelaşi timp. Aşa că, dacă toamna asta vrei să faci ceva diferit cu ţinutele tale de zi cu zi, poţi încerca o salopetă pentru un look cool, fresh şi extrem de actual. 

 

Sursă foto: unsplash.com

Facebook Comments
Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

Batoza de Porumb Batoza de Porumb
Social3 ore ago

Batoza de Porumb ROBP5T60 – aliatul micului fermier

Batoza de porumb Rotakt este unul dintre mai multele utilaje agricole de care cu siguranţă are nevoie orice mic fermier....

Hotel Izvoare Hotel Izvoare
Turism4 ore ago

Oferte speciale pentru un Crăciun 2022 de vis la Hotel Izvoare!

Parcă nici nu ne dăm seama cât de repede trece timpul. La fel de repede va veni și luna decembrie,...

haine de sală haine de sală
Social4 ore ago

Cum să alegi cele mai potrivite haine de sală

Ai decis să faci o schimbare radicală și să adopți un stil de viață sănătos. Pe lângă o alimentație sănătoasă,...

panouri solare panouri solare
Socialo zi ago

Investiţia în panouri solare te ajută să reduci costul imens al facturilor

O problemă care începe să aibă un impact din ce în ce mai are asupra românilor este costul facturilor la...

atractii turistice atractii turistice
Turismo zi ago

Top 3 atractii turistice din Transilvania

Orice roman a auzit de minunatele atractii turistice ale Transilvaniei. Aceasta zona a tarii are un farmec aparte, fascinand turistii...

Centrală termică Centrală termică
Socialo zi ago

Centrală termică pe lemn sau peleți? Tu ce alegi?

O centrală termică a devenit indispensabilă din casa noastră, mai ales când sezonul rece se apropie cu pași repezi. În...

Știri din județo zi ago

Bolerouri tricotate și bolerouri elegante – Ce să alegi și cum să le porți

Dacă dorești să fii în tendințe în acest sezon de modă, atunci trebuie doar să-ți îndrepți atenția către bolerouri tricotate...

Știri din județo zi ago

Sacouri în carouri și sacouri slim fit la modă în acest sezon

Mulți bărbați adepți ai stilului urban, deschiși la lucruri noi, preferă sacouri în carouri, atunci când vine vorba de modă. Acest...

Știri din județo zi ago

Șepci și fulare pentru bărbați stilați

Deși mulți bărbați optează acum pentru pălării sau berete, șapca continuă să aibă o prezență puternică în garderoba masculină, ca...

Exclusivo zi ago

Sfaturi despre organizarea camerei celui mic

Organizarea obiectelor din camera celui mic poate fi o adevarata provocare, in special daca aici se regasesc numeroase jucarii, puzzle-uri...

Exclusivo zi ago

Cum poti alege cele mai bune blendere?

Blenderul este un aparat electrocasnic utilizat in primul rand pentru a zdrobi alimentele, dar care, datorita accesoriilor pe care le...

Viața în Iasio zi ago

Smartwach – Ceasuri inteligente pentru oameni moderni

Viața fără un smartwatch este acum de neconceput. Pentru mulți utilizatori, un ceas inteligent este un plus excelent. O singură privire la ceas...

Eveniment2 zile ago

Ce soft de gestiune poți alege pentru magazinul tău în 2022?

Pentru a ține pasul cu piața și pentru a întrece așteptările clienților, un magazin online nu trebuie să suprindă doar...

Eveniment3 zile ago

5 pași de urmat atunci când investiți în piese utilaje

Piesele de utilaje reprezintă o investiție serioasă. Vorbim de o cheltuială importantă care trebuie făcută înțelegând scopurile principale: maximizarea profitului...

Eveniment3 zile ago

Cum să ai cele mai cool ţinute de toamnă cu ajutorul salopetelor

Uneori te poţi plictisi de clasicele combinaţii de blugi şi pulover sau tricou şi vrei să adaugi ceva nou şi...

Eveniment4 zile ago

Vrei sa scapi de chin atunci cand te muti?

  Fie ca tocmai ti-ai cumparat apartamentul mult visat sau ca te  muti intr-o chirie noua, trebuie sa ai grija...

Știrile Săptămânii