Indiferent daca doriti un fier de calcat compact sau o statie de calcat cu aburi cu netezire profunda, avem toate informatiile de care aveti nevoie, de la echipa masini-calcat-rufe.ro.
Ar trebui sa cumpar un fier de calcat cu abur sau o statie de calcat?
Caracteristici cheie pe care sa le cautati
Alte caracteristici de luat in considerare
Am nevoie de un aparat cu vapori pentru imbracaminte?
Conform cercetarilor YouGov, calcatul este cea mai urata ocupatie din gospodarie in Marea Britanie, 50% dintre britanici afirmand ca e o corvoada*. Deci, pentru majoritatea dintre noi, cu cat putem trece mai repede de calcatul rufelor, cu atat mai bine.
Pentru asta, asigurati-va ca aveti un fier de calcat care se potriveste nevoilor dvs. Aici parcurgem diferitele tipuri de pe piata – fiare cu aburi, generatoare de aburi sau aparate cu aburi de mana pentru imbracaminte pentru cei care nu suporta calcatul – si cautam caracteristicile cheie care va vor determina alegerea.
Expertii de la GHI au trecut in revista peste 80 de fiare de calcat, astfel incat vom include si cele mai recente recomandari din fiecare categorie care au trecut criteriile riguroase ale Institutului.
Ar trebui sa cumpar un fier de calcat cu abur sau o statie de calcat?
Ce imagine va vine in minte cand auziti cuvantul „fier”? Modelul traditional de fier de calcat este compact, cu rezervor de apa incorporat, foloseste aburul pentru a netezi tesaturile si, prin urmare, eliminarea cutelor. Cu cat este mai mare puterea de abur, cu atat abilitatile sale de netezire vor fi mai puternice. Discutam acest lucru mai detaliat in functiile cheie pe care trebuie sa le urmarim.
Caracteristicile variaza, dar functia abur si capabilitatile de auto-curatare sunt in general standard.
Vi se pare o lupta sa calcati gramada de rufe? Sau aveti articole mari de calcat (cum ar fi a cincea parte dintre britanici care isi calca asternuturile – multumesc YouGov pentru informatie **). Daca da, o statie de calcat este prietenul dvs. Aceste modele, cu rezervoare de apa separate, elimina mai mult abur la o presiune mai mare. Asta inseamna ca ar trebui sa poti netezi cutele adanci si calca pe ambele parti ale îmbracamintei, in acelasi timp, pentru a termina mai repede cu toate. Dupa cum va asteptati, acestea sunt mai mari si mai voluminoase decat fiarele standard, asa ca trebuie sa luati in calcul spatiul de depozitare. Va vor costa si mai mult.
Statiile de calcat cu aburi se incadreaza in doua categorii:
Nepresurizate: acestea sunt similare cu fierul de calcat cu aburi prin modul in care functioneaza, dar obtineti o putere de abur mult mai mare.
Presurizate: Acestea au boilere sub presiune, astfel ca, in timp ce puterea de eliminare a aburului ar putea fi similara cu un model nepresurizat, forta este mai mare si, prin urmare, patrunde mai adanc in cutele cele mai dificile. Nivelul presiunii se masoara in bari (in general, cuprins intre 5-8 bar).
Caracteristici cheie pe care sa le cautati
Stim ca valorile si caracteristicile ne pot zapaci, dar acestea sunt cele pe care le cauta testerii nostri care determina performanta la care s-ar astepta.
Presiunea continua a aburului: masurata in grame, cu cat este mai mare debitul de abur, cu atat mai eficient ar trebui fierul sa-si faca treaba. Bine de stiut: orice peste 50g / minut ar fi considerat un randament ridicat pentru un fier cu abur si pentru statiile de calcat, media este in general de 120g -160g / minut.
Jetul de abur: Cand utilizati un fier de calcat cu abur si abordati acele cute extra-incapatanate din zonele greu accesibile, jetul de aburi este o caracteristica perfecta. Modelele din analiza noastra au o un jet cu aburi cuprins intre 150g – 250g / minut.
Capacitatea rezervorului: in topul nostru de 10 fiare de calcat, acest numar variaza de la 0,27-0,4 litri, in timp ce rezervoarele statiilor de calcat sunt mult mai mari (cele din analiza noastra sunt cuprinse intre 1,2-2,2 l). Alegerea dvs. va depinde de multimea rufelor pe care le aveti de calcat si de anumite preferinte personale, inclusiv dimensiunea deschiderii pentru reumplere si daca este important pentru dvs. sa vedeti nivelul apei prin rezervor.
Alte caracteristici de luat in considerare
Aproape cam toate modelele au functii anti-calcar – in timp, calciul din alimentarea cu apa va forma calcar, care blocheaza aerisirile cu aburi – ceea ce va fi deosebit de important daca locuiti intr-o zona cu apa dura.
Puterea mai mare va insemna, in general, perioade de incalzire mai rapide – cel mai rapid va fi gata de calcat in mai putin de un minut.
In ceea ce priveste siguranta, aveti grija la functiile de oprire automata. Si la modul cel mai practic, luati in considerare daca lungimea cablului este potrivita pentru setarea dvs. si ganditi-va daca greutatea, dimensiunea si tipul afisajului va pun probleme.
Am nevoie de un aparat cu vapori pentru imbracaminte?
O alta optiune pentru calcatul rapid este un aparat cu vapori de calcat, care va permite sa calcati rapid hainele fara a fi nevoie de o masa de calcat. Sunt potrivite pentru tesaturile delicate, precum si pentru a calca rapid perdele si pentru a netezi cutele de pe lenjerie.
Exista doua tipuri principale aparate cu vapori pentru imbracaminte: portabile si verticale. Va recomandam cele portabile pentru mici ajustari si pentru calatorii. Daca sunteti in cautarea unui aparat care sa faca un pic mai mult si sa poata rezolva problemele mai complicate, va recomandam sa utilizati un model vertical cu o capacitate mai mare a rezervorului. Adesea vin cu un cap cu aburi mai mic pentru a ajunge in zone mai greu accesibile.
Industria ospitalității este susținută în continuare de români – aceștia au cheltuit peste 1,8 miliarde de euro în turismul romanesc în semestrul I din 2024, în timp ce străinii doar puțin peste 300 de milioane de euro
România are nevoie de susținere legislativă pentru a putea contribui la micșorarea deficitului bugetar
Federația Ospitalității solicită ferm reducerea impozitului pe salarii și venituri, menținerea TA la 9% și menținerea tichetelor de vacanță
Fără oricare dintre aceste măsuri, acest segment nu poate supraviețui. Iar presiunea merge pe consumator
Federația Ospitalității averizează că, în acest moment, toată industria HoReCa se află la punctul 0. Pentru următorii ani, ori alegem să mâncăm de la marile lanțuri ori alegem să susținem jucătorii români mici și mijlocii.
Federația solicită ferm Guvernului reducerea impozitelor pe salarii și venituri ale angajaților, menținerea TVA la 9% pentru mâncare și păstrarea tichetelor de vacanță.
„Marea majoritate a business-urilor din ospitalitate nu au rezultate financiare mai bune decât anul trecut, iar cele care reușesc au, în mare parte, creșteri mici, de maximum 6%. Industria traversează o perioadă dificilă, pentru că nu doar materiile prime s-au scumpit, ci sunt majorări de costuri pe toate planurile, iar asta duce la creșteri foarte mari, pentru că majorările au un efect multiplicator. În prezent, foarte puține afaceri din această industrie mai pot supraviețui, pentru că devine tot mai greu să rămâi la fel de competitiv ca înainte și să susții prețurile”, a declarat Valentin Șoneriu, președintele Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR).
Orice creștere a prețurilor se va simți în buzunarul sau satisfacția clienților
Orice creștere a cheltuielilor avute de companiile din industrie generează, automat, o evoluție similară a prețurilor către consumatorul final. Situația este critică, cu atât mai mult cu cât se estimează că, de anul viitor, vor fi introduse noi majorări de taxe, iar plafonarea prețului la energie va dispărea. Mai mult decât atât, business-urile din sectorul ospitalității este dependentă de calitatea angajaților, mâna de lucru reprezentând 30% din cheltuielile din această industrie.
„Suntem martorii unei premiere: pentru prima oară în 30 de ani, industria ospitalității din România prinde putere și intră într-o fază de consolidare. În ultimii ani, companiile din ospitalitate s-au tot eficientizat, au construit modele de business flexibile și adaptate, dar s-a ajuns la un punct de plafonare de la care nu mai pot susține creșterile de cheltuieli. Mulți antreprenori sunt pe un minimum de profit, motiv pentru care orice creștere va deveni un compromis – fie vor fi nevoiți să facă rabat de la calitatea serviciilor, adică să scadă numărul de angajați și să le crească nivelul de muncă, lucru care se va simți în scăderea calității serviciilor turistice din România, fie vor face rabat de la calitate. În ambele cazuri, vom fi martorii unui nou lanț de falimente a business-urilor românești. Acesta va fi încă un motiv pentru ca românii să plece în străinătate și pentru alte lanțuri internaționale să acapareze piața ospitalității din România.”, a mai precizat președintele FPIOR.
“Solicităm cu fermitate menținerea sistemului tichetelor de vacanță – soluție vitală pentru susținerea industriei ospitalității din România. Datorită tichetelor de vacanță, a crescut cu 60% procentul unităților de cazare și alimentație care au ieșit din zona de negru în zona albă a autorizării și a fiscalizării, ceea ce a crescut considerabil veniturile încasate de stat, ce provin de la industria ospitalității. Știm că România nu atrage un număr însemnat de turiști străini, față de destinațiile vecine și concurente și asta se întâmplă pentru că, în fiecare an, guvernele României nu alocă bugete de promovare turistică care să ne facă mai cunoscuți și mai vizibili în lume, astfel încât să atragem mult mai mulți turiști străini.
Ce înseamnă asta pentru industrie? Înseamnă că mecanismele și politicile statului român nu susțin, ci afectează, industria ospitalității din România!
În aceste condiții , eliminarea tichetelor de vacanță, creșterea TVA la mâncare și la pachetele de cazare cu mic dejun și eventuale noi măriri de taxe și impozite vor detemina o nouă presiune asupra operatorilor HORECA și, desigur, acestea se vor reflecta în prețuri mai mari, necompetititve față de destinațiile externe concurente.” (Corina Martin, Secretar General FPIOR)
Efectele se propagă în lanț
Creșterea cheltuielilor va accelera însă și fenomenul de închidere a multor companii, dar și la apariția unor afaceri mici în zona de fast-food, unde prețurile care pot fi practicate sunt mai accesibile. De asemenea, este foarte posibil ca produsele de foarte bună calitate să înceapă să dispară din meniuri, pentru că nu vor mai fi consumate și vom asista la o reorientare către produse mai populare, mai ieftine.
„Un alt efect vizibil deja este scăderea numărului de clienți. Iar mulți dintre cei care totuși merg la restaurant au început să consume mai puțin. De exemplu, sar peste aperitive, consumă două beri în loc de trei, nu mai mânâncă deserturi. Și acest lucru se vede și în programul de funcționare al firmelor – majoritatea închid la ora 22:00, nu la 24:00, unele nu mai deschid lunea, altele o fac doar după-amiaza și tot mai multe au renunțat la un schimb complet, din cele două care lucrau anterior prin rotație. Totul pentru a reduce cheltuielile, cu energia, cu salariile, cu impozitele”, a explicat Csaba Ludescher, directorul Departamentului de dezvoltare al Federației.
Ce soluții propun antreprenorii?
Toate aceste efecte, cumulate, vor contribui, potrivit reprezentanților FPIOR, la creșterea numărului românilor ce vor alege destinații externe pentru a-și petrece concediile și care își vor cheltui banii în afara țării. Un rezultat total contrar celui declarat de guvern și autoritățile de resort, care susțin că ȋși doresc creșterea încasărilor din turism.
Valentin Soneriu, președintele Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România, suține că sunt soluții posibile pentru prevenirea acestor riscuri: „În primul rând, trebuie găsită o formulă pe zona de taxare a muncii, deoarece industria ospitalității este dependentă de bacșiș, din cauza salariilor mici. Apoi, ar trebui să ne asigurăm că TVA-ul la mâncare rămâne la 9%, pentru că vom ajunge să ne batem cu prețurile din supermarketuri. De asemenea, este vital ca tichetele de vacanță este vital să rămână valabile, la fel ca și plafonarea la energie, pentru că suntem o industrie puternic influențată de aceste costuri.”
Reprezentanții FPIOR susțin că, ȋncă din primăvara lui 2024, multe afaceri din industria ospitalității au ȋnceput să se ȋnchidă. Un număr tot mai mare de unități sunt puse la vânzare, pe site-urile de profil, dar și bucătării ȋntregi, mobilate și utilaje de bucătărie, pensiuni, sau mobilier hotelier. Efectul de domino se resimte și ȋn cazul firmelor care furnizează utilaje și materii prime pentru restaurante și hoteluri. Deși au scăzut prețurile, vânzările lor sunt mai mici, au greutăți la încadrarea la termen, iar restanțele clienților se tot măresc.
Aceștia fac apel la instituțiile statului pentru a susține dezvoltarea industriei prin păstrarea unei stabilități legislative, pe de o parte, și prin investiții în promovarea turismului românesc în rândul străinilor, de cealaltă parte.
Secțiunea de tehnologie a TopUpdates24.com explorează lumea inovării, aducând cele mai recente știri despre noile descoperiri tehnologice și lansările de produse. De la inovații în inteligența artificială și tehnologia verde, până la cele mai noi gadgeturi și aplicații mobile, această secțiune acoperă o gamă largă de subiecte de interes.
Cititorii care doresc să fie la curent cu cele mai noi tendințe tehnologice vor găsi în TopUpdates24.com o sursă de informații de încredere și ușor de parcurs. Platforma oferă articole ce explică impactul tehnologiei asupra vieții de zi cu zi și inovațiile care modelează viitorul. Prin intermediul acestei secțiuni, utilizatorii au ocazia să descopere noutățile din domeniu și să exploreze noi oportunități oferite de tehnologie.
Semnal de alarmă Federația Ospitalității: Punctul 0 în turismul românesc: orice creștere a costurilor poate însemna prăbușirea HoReCa. Profiturile nu depășesc 6% într-o industrie vitală pentru economia României
Industria ospitalității este susținută în continuare de români – aceștia au cheltuit peste 1,8 miliarde de euro în turismul romanesc în semestrul I din 2024, în timp ce străinii doar puțin peste 300 de milioane de euro
România are nevoie de susținere legislativă pentru a putea contribui la micșorarea deficitului bugetar
Federația Ospitalității solicită ferm reducerea impozitului pe salarii și venituri, menținerea TA la 9% și menținerea tichetelor de vacanță
Fără oricare dintre aceste măsuri, acest segment nu poate supraviețui. Iar presiunea merge pe consumator
Federația Ospitalității averizează că, în acest moment, toată industria HoReCa se află la punctul 0. Pentru următorii ani, ori alegem să mâncăm de la marile lanțuri ori alegem să susținem jucătorii români mici și mijlocii.
Federația solicită ferm Guvernului reducerea impozitelor pe salarii și venituri ale angajaților, menținerea TVA la 9% pentru mâncare și păstrarea tichetelor de vacanță.
„Marea majoritate a business-urilor din ospitalitate nu au rezultate financiare mai bune decât anul trecut, iar cele care reușesc au, în mare parte, creșteri mici, de maximum 6%. Industria traversează o perioadă dificilă, pentru că nu doar materiile prime s-au scumpit, ci sunt majorări de costuri pe toate planurile, iar asta duce la creșteri foarte mari, pentru că majorările au un efect multiplicator. În prezent, foarte puține afaceri din această industrie mai pot supraviețui, pentru că devine tot mai greu să rămâi la fel de competitiv ca înainte și să susții prețurile”, a declarat Valentin Șoneriu, președintele Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR).
Orice creștere a prețurilor se va simți în buzunarul sau satisfacția clienților
Orice creștere a cheltuielilor avute de companiile din industrie generează, automat, o evoluție similară a prețurilor către consumatorul final. Situația este critică, cu atât mai mult cu cât se estimează că, de anul viitor, vor fi introduse noi majorări de taxe, iar plafonarea prețului la energie va dispărea. Mai mult decât atât, business-urile din sectorul ospitalității este dependentă de calitatea angajaților, mâna de lucru reprezentând 30% din cheltuielile din această industrie.
„Suntem martorii unei premiere: pentru prima oară în 30 de ani, industria ospitalității din România prinde putere și intră într-o fază de consolidare. În ultimii ani, companiile din ospitalitate s-au tot eficientizat, au construit modele de business flexibile și adaptate, dar s-a ajuns la un punct de plafonare de la care nu mai pot susține creșterile de cheltuieli. Mulți antreprenori sunt pe un minimum de profit, motiv pentru care orice creștere va deveni un compromis – fie vor fi nevoiți să facă rabat de la calitatea serviciilor, adică să scadă numărul de angajați și să le crească nivelul de muncă, lucru care se va simți în scăderea calității serviciilor turistice din România, fie vor face rabat de la calitate. În ambele cazuri, vom fi martorii unui nou lanț de falimente a business-urilor românești. Acesta va fi încă un motiv pentru ca românii să plece în străinătate și pentru alte lanțuri internaționale să acapareze piața ospitalității din România.”, a mai precizat președintele FPIOR.
“Solicităm cu fermitate menținerea sistemului tichetelor de vacanță – soluție vitală pentru susținerea industriei ospitalității din România. Datorită tichetelor de vacanță, a crescut cu 60% procentul unităților de cazare și alimentație care au ieșit din zona de negru în zona albă a autorizării și a fiscalizării, ceea ce a crescut considerabil veniturile încasate de stat, ce provin de la industria ospitalității. Știm că România nu atrage un număr însemnat de turiști străini, față de destinațiile vecine și concurente și asta se întâmplă pentru că, în fiecare an, guvernele României nu alocă bugete de promovare turistică care să ne facă mai cunoscuți și mai vizibili în lume, astfel încât să atragem mult mai mulți turiști străini.
Ce înseamnă asta pentru industrie? Înseamnă că mecanismele și politicile statului român nu susțin, ci afectează, industria ospitalității din România!
În aceste condiții , eliminarea tichetelor de vacanță, creșterea TVA la mâncare și la pachetele de cazare cu mic dejun și eventuale noi măriri de taxe și impozite vor detemina o nouă presiune asupra operatorilor HORECA și, desigur, acestea se vor reflecta în prețuri mai mari, necompetititve față de destinațiile externe concurente.” (Corina Martin, Secretar General FPIOR)
Efectele se propagă în lanț
Creșterea cheltuielilor va accelera însă și fenomenul de închidere a multor companii, dar și la apariția unor afaceri mici în zona de fast-food, unde prețurile care pot fi practicate sunt mai accesibile. De asemenea, este foarte posibil ca produsele de foarte bună calitate să înceapă să dispară din meniuri, pentru că nu vor mai fi consumate și vom asista la o reorientare către produse mai populare, mai ieftine.
„Un alt efect vizibil deja este scăderea numărului de clienți. Iar mulți dintre cei care totuși merg la restaurant au început să consume mai puțin. De exemplu, sar peste aperitive, consumă două beri în loc de trei, nu mai mânâncă deserturi. Și acest lucru se vede și în programul de funcționare al firmelor – majoritatea închid la ora 22:00, nu la 24:00, unele nu mai deschid lunea, altele o fac doar după-amiaza și tot mai multe au renunțat la un schimb complet, din cele două care lucrau anterior prin rotație. Totul pentru a reduce cheltuielile, cu energia, cu salariile, cu impozitele”, a explicat Csaba Ludescher, directorul Departamentului de dezvoltare al Federației.
Ce soluții propun antreprenorii?
Toate aceste efecte, cumulate, vor contribui, potrivit reprezentanților FPIOR, la creșterea numărului românilor ce vor alege destinații externe pentru a-și petrece concediile și care își vor cheltui banii în afara țării. Un rezultat total contrar celui declarat de guvern și autoritățile de resort, care susțin că ȋși doresc creșterea încasărilor din turism.
Valentin Soneriu, președintele Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România, suține că sunt soluții posibile pentru prevenirea acestor riscuri: „În primul rând, trebuie găsită o formulă pe zona de taxare a muncii, deoarece industria ospitalității este dependentă de bacșiș, din cauza salariilor mici. Apoi, ar trebui să ne asigurăm că TVA-ul la mâncare rămâne la 9%, pentru că vom ajunge să ne batem cu prețurile din supermarketuri. De asemenea, este vital ca tichetele de vacanță este vital să rămână valabile, la fel ca și plafonarea la energie, pentru că suntem o industrie puternic influențată de aceste costuri.”
Reprezentanții FPIOR susțin că, ȋncă din primăvara lui 2024, multe afaceri din industria ospitalității au ȋnceput să se ȋnchidă. Un număr tot mai mare de unități sunt puse la vânzare, pe site-urile de profil, dar și bucătării ȋntregi, mobilate și utilaje de bucătărie, pensiuni, sau mobilier hotelier. Efectul de domino se resimte și ȋn cazul firmelor care furnizează utilaje și materii prime pentru restaurante și hoteluri. Deși au scăzut prețurile, vânzările lor sunt mai mici, au greutăți la încadrarea la termen, iar restanțele clienților se tot măresc.
Aceștia fac apel la instituțiile statului pentru a susține dezvoltarea industriei prin păstrarea unei stabilități legislative, pe de o parte, și prin investiții în promovarea turismului românesc în rândul străinilor, de cealaltă parte.