Connect with us

Eveniment

Festivalul Internațional „George Enescu” a fost declarat cel mai mare festival de muzică clasică din lume în 2021

Published

on

Festivalul Internațional George Enescu a marcat cea de-a 25-a ediție a sa, desfășurată între 28 august și 26 septembrie 2021, cu performanța de a fi cel mai mare festival de muzică clasică la nivel internațional din acest an, anunță organizatorii, potrivit Mediafax.

Cu 78 de concerte, aproximativ 3500 de artiști români și străini, 32 de orchestre din 14 țări, printre care unele dintre cele mai bine cotate din lume, peste 100 de soliști și dirijori faimoși la nivel mondial, dintre care 25 care au participat pentru prima oară, Festivalul Enescu și-a desfășurat întregul program artistic propus publicului, timp de patru săptămâni, chiar dacă a trebuit să înlocuiască o orchestră și trei soliști.

Festivalul Enescu 2021 a prezentat 53 de lucrări în premieră românească și trei lucrări în premieră mondială. Printre acestea, se află și Te Deum-ul compus de Jose Cura pentru a celebra cea de-a 25-a ediție a Festivalului Enescu. Au fost prezentate în premieră românească patru opere și mai multe lucrări vocal simfonice de Stravinski, Cura și Enescu (oratoriul Strigoii).

În această ediție au fost interpretate cele mai multe lucrări enesciene din istoria Festivalului – 42 – celebrând și 140 de ani de la nașterea lui George Enescu. De asemenea, Festivalul l-a onorat și pe Stravinsky, la 50 de ani de la moartea sa.

Aproximativ 75.000 de spectatori din România și mai multe țări ale lumii au urmărit concertele organizate la București, în cele patru săli principale ale Festivalului, și transmise online, la care se adaugă și publicul care a participat la evenimentele desfășurate în seriile „București Creativ” și „Festivalul Enescu în țară”.

În cele patru săli principale ale Festivalului (Ateneu, Sala Palatului, Sala Radio și Auditorium), publicul s-a ridicat la aproximativ 54.000 de persoane, în condițiile în care gradul de ocupare a fost restricționat, iar biletele și abonamentele au fost puse în vânzare cu mult mai târziu decât calendarul obișnuit, din cauza pandemiei.

Cele 5 concerte la care biletele au fost epuizate cel mai rapid au avut loc la Ateneu: Recitalul cu Maxim Vengerov (vioară) și Polina Osetinskaya (pian); Orchestra de Cameră Mahler, cu Yuja Wang la pian; Recitalul lui Joyce DiDonato, împreună cu Il Pomo d’Oro, Orchestra Filarmonicii Regale din Londra.

Cele mai populare 5 concerte de la Sala Palatului au fost: Orchestra Regalã Concertgebouw din Amsterdam (26.09); Orchestra Regalã Concertgebouw din Amsterdam (25.09); Orchestra Academiei Nationale Santa Cecilia din Roma (24.09); Orchestra Academiei Nationale Santa Cecilia din Roma (23.09); Orchestra Românã de Tineret (22.09).

Cele mai populare 5 concerte de la Ateneu au fost: Orchestra de Cameră Mahler, cu Yuja Wang la pian; Orchestra de Camerã A Filarmonicii Germane din Bremen; Münchener Bach-Orchester und Chor; Recital Maxim Vengerov (vioară) și Polina Osetinskaya (pian); Recital Joyce DiDonato, împreună cu Il Pomo d’Oro.

La Sala Radio, cele mai populare 5 concerte au fost: Orchestra Simfonică București (19.09); Orchestra de Camerã Dogma (25.09); Orchestra Filarmonicii de Stat din Sibiu (18.09); Orchestra Filarmonicii Moldova din Iași (12.09); Orchestra Filarmonicii Banatul din Timișoara (11.09).

La Sala Auditorium, cele mai populare 5 concerte au fost: Orchestra Simfonicã WDR din Köln – Chamber Players (26.09); Orchestra Controcorrente (25.09); Recital Norbert Anger Violoncel, Sina Kloke Pian (19.09); Manuel Fischer-Dieskau & Cyprien Katsaris (12.09).

Majoritatea spectatorilor prezenți în sălile Festivalului Enescu au fost din România. Chiar dacă au fost vândute bilete unor cetățeni străini, numărul acestora a fost foarte mic, spre deosebire de alți ani, din cauza pandemiei și a restricțiilor de circulație. Din Marea Britanie au cumpărat bilete 29 de spectatori, din Elveția – 20; din SUA – 9; din Canada – 5; din Franța – 5; din Olanda – 2, din Siria – 2, din Israel și din Italia – câte unul.

Pentru prima dată, concertele Festivalului Enescu transmise online au fost păstrate în mediul virtual timp de 12 ore, pentru a fi urmărite de pe mai multe fusuri orare. Transmisiile online au fost gratuite. Un număr de 20.358 de spectatori au urmărit online muzica Festivalului Enescu, din care 14.000 din România, iar restul din străinătate. Topul țărilor de proveniență a spectatorilor din mediul virtual este: Germania (759 de melomani), SUA (600), Franța (500), Italia (470), Marea Britanie (300), China (300), Spania (200).

Topul celor mai vizionate trei concerte online este: Orchestra Filarmonică Din Zagreb (29.08) – 514 spectatori; London Symphony Orchestra (29.08) – 404 spectatori; Orchestra Filarmonicii George Enescu (28.08) – 377 spectatori.

Pe perioada Festivalului, între 28 august și 26 septembrie, site-ul a înregistrat 135.486 utilizatori unici. Din luna iulie, când a început vânzarea de bilete și până la finalul Festivalului, paginile site-ului au fost accesate de 2.099.331 de ori, în 461.753 de sesiuni de către 190.228 de vizitatori unici.

Cifre și date ale Festivalului Enescu 2021

• 4 serii de concerte (cu una mai puțin față de edițiile din alți ani, din cauza pandemiei): Mari Orchestre (Sala Palatului); Recitaluri și concerte (Ateneu); Muzica Secolului XXI (Sala Radio); Enescu și contemporanii – muzică de cameră (Auditorium).
• Cea de-a treia ediție a Forumului Internațional al compozitorilor, cu participarea unor mari compozitori, precum: Salvatore Sciarrino, Francesco Filidei, Dieter Ammann, Jonathan Dove, Patrick Hawes, Peter Jablonski, Tim Benjamin, Martin Torp, Gabriel Iranyi, Cornel Taranu, Dan Dediu
• 3500 de artiști români și străini au venit în România
• 78 de concerte desfășurate la București
• 13 orașe în care s-a desfășurat Festivalul Enescu în țară: Cluj, Sibiu, Satu Mare, Timișoara, Bacău, Iași, Focșani, Constanța, Râmnicu Vâlcea, Pitești, Ploiești, Păulești
• Peste 8000 nopți de cazare
• 104 autocare utilizate pentru transportarea artiștilor
• Peste 20 de camioane cu instrumente și materiale pentru orchestre
• Peste 700 de transferuri și 15.000 km parcurși cu mașinile oficiale
• Echipa Festivalului Enescu a fost formată din aproximativ 70 de persoane, dintre care o bună parte sunt angajați pe perioadă determinată, pentru ultimele săptămâni de pregătire și pentru perioada de desfășurare a evenimentelor.
• A fost ultima ediție a Festivalului Enescu cu Vladimir Jurowski în calitate de Director Artistic și cu Mihai Constantinescu, în calitate de Director Executiv

 

Sursa foto: https://google.com

Această sinteză a fost oferită cu amabilitate de către organizatorii Festivalului Internațional George Enescu 

Facebook Comments
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Eveniment

„Legea e bună!” Campanie anticontrabandă în România și Republica Moldova

Published

on

By

Astăzi, 1 octombrie a fost lansată o nouă campanie publică anticontrabandă cu mesajul „Legea e bună!”, derulată în parteneriat cu Autoritatea Vamală Română, Serviciul Vamal al Republicii Moldova, Poliția de Frontieră a Republicii Moldova, cu sprijinul JTI. Campania se va desfășura pe ambele maluri ale Prutului, în România și Republica Moldova, mesajul fiind promovat pe panotaj stradal în București și în toate regiunile de frontieră, în Chișinău și în raioanele cele mai afectate de comerțul ilicit, precum și pe TVR, TVR 2, posturile regionale TVR (Iași, Cluj, Timișoara, Craiova, Târgu-Mureș), TVR Moldova și online pe www.faracontrabanda.ro, www.facebook.com/faracontrabanda.ro, în perioada octombrie-decembrie.

Legea e bună! urmărește creșterea gradului de conștientizare a efectelor negative ale comerțului ilegal cu țigarete: alimentarea crimei organizate, prejudicierea bugetului statului, stoparea dezvoltării economice a localităților de frontieră, printr-o abordare creativă neconvențională, dar memorabilă, cu situații inedite, umor și inteligență”, a declarat Alexandru Lupu, Director General Comunicator Media, realizatorul campaniei.

Potrivit ultimelor date Novel Research, piața neagră a țigaretelor se situa în iulie la 8,4% din totalul consumului, după un nivel record în luna mai, de 10,4%, cel mai ridicat din ultimii patru ani.

„Campania publică lansată astăzi face parte din programele pe care le desfășurăm în parteneriat cu JTI de aproape 15 ani. Astfel, în afara acestui tip de demers de creștere a gradului de conștientizare cu privire la efectele comerțului ilegal cu țigarete, din 2010 JTI sprijină echipele canine mobile și, de asemenea, a contribuit la înființarea unui nou Centru de formare a echipelor canine în Pantelimon. Peste 60 de câini sunt activi în punctele vamale din toată țara, fiind instruiți pentru depistarea țigaretelor, numerarului, drogurilor și, mai nou, a muniției. Autoritatea Vamală Română va continua ca și până acum eforturile de sporire a capacităților logistice, de perfecționare profesională și de cooperare cu toate instituțiile interne abilitate, precum și cu organizațiile specifice internaționale și cu mediul privat onest”, a declarat Marcel Simion Mutescu, președintele Autorității Vamale Române.

„Orice punct procentual de scădere a contrabandei înseamnă zeci de milioane de euro recuperați de buget. Doar JTI România a virat statului anul trecut circa 1,3 miliarde de euro din accize, TVA, și alte taxe și contribuții, reprezentând peste 75% din cifra de afaceri. Ne numărăm, de asemenea, printre cele mai profitabile companii din România, exportăm circa 75% din producția fabricii de pe Platforma Pipera, care anul acesta a aniversat 30 de ani de la inaugurare și investim substanțial în comunitate și cultură. De obicei, toamna și iarna crește contrabanda, odată cu costurile traiului de zi cu zi. Anul în curs e și mai complicat, pentru că este unul electoral, cu deficit bugetar semnificativ. Piața neagră poate strica planurile de creștere a veniturilor bugetare, în cazul în care calendarul de majorare a accizelor, modificat chiar la începutul acestui an, nu va fi respectat”, a precizat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.

„Serviciul Vamal al Republicii Moldova este puternic angajat în unificarea eforturilor comune și intensificarea cooperării internaționale pentru a lupta eficient contra comerțului ilicit cu mărfuri, în special o atenție sporită este îndreptată spre combaterea traficului ilicit cu produse din tutungerie, care reprezintă o problemă globală și are o legătură directă cu criminalitatea transfrontalieră. Or, contrabanda cu țigări, inclusiv cu produse contrafăcute, în prezent este evaluată ca fiind unul dintre cele mai serioase riscuri la adresa securității pe segmentul de frontieră moldo-român afectând considerabil atât bugetele naționale, cât și ale statelor-membre UE. În acest sens, Serviciul Vamal al Republicii Moldova susține această inițiativă și se alătură campaniei publice anti-contrabandă, pentru a transmite un mesaj puternic de descurajare a comerțul ilegal și de promovare a respectării legislației, fiind reafirmat astfel angajamentul ferm față de protejarea economiei naționale și a societății în ansamblu”, a adăugat Alexandru Iacub, director al Serviciului Vamal al Republicii Moldova.

„Poliția de Frontieră a Republicii Moldova își reafirmă angajamentul față de prevenirea și combaterea contrabandei cu produse din tutun, sprijinind lansarea acestei campanii de conștientizare publică. Contrabanda nu este doar o încălcare a legii, ci și o amenințare la adresa sănătății publice, a economiei și a siguranței cetățenilor. Deși combaterea acestui fenomen rămâne o provocare, eforturile noastre se concentrează în permanență pe prevenirea și descurajarea activităților ilegale la frontieră. Colaborarea cu alte instituții și implicarea activă a cetățenilor sunt elemente esențiale în această luptă. Campaniile de conștientizare, precum cea lansată astăzi, joacă un rol important în educarea publicului cu privire la riscurile asociate produselor de contrabandă și la necesitatea respectării legislației. Ne bazăm pe sprijinul populației pentru a semnala comportamentele suspecte și pentru a evita implicarea în astfel de activități ilegale. Poliția de Frontieră va continua să acționeze cu responsabilitate, dedicare și vigilență, pentru a asigura protecția frontierelor și a contribui la menținerea unui climat de legalitate și siguranță”, a declarat șeful Poliției de Frontieră a Republicii Moldova, Ruslan Galușca, comisar-șef.

JTI Romania a fost prima companie de tutun care a semnat un Protocol pentru combaterea contrabandei în anul 2005, mai întâi cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, apoi cu Autoritatea Națională a Vămilor. Peste 60 de câini special instruiți pentru depistarea drogurilor, produselor din tutun și a numerarului , donați de companie în ultimii 13 ani Autorității Vamale, acționează în punctele de frontieră. O donație pentru 22 de câini a fost semnată în noiembrie 2023, iar o alta, pentru  cinci câini și echipamente necesare întreținerii și dresajului, se află în pregătire. În prezent, opt echipe canine din Odessa, Ucraina, se află în antrenament la Centrul de formare al ANV, cu sprijinul EUAM și JTI.

În 2013, compania a semnat un Protocol de Cooperare cu Poliția de Frontieră, reînnoit în anul 2018 și a donat de-a lungul timpului echipamente de ultimă generație necesare monitorizării frontierelor. Anul trecut, JTI a donat Gărzii de Coastă o dronă și alte echipamente. De asemenea, JTI România derulează campanii publice anti-contrabandă în parteneriat cu autoritățile din anul 2010. Campaniile au fost extinse în ultimii trei ani și în Republica Moldova.

JTI este prezentă în Republica Moldova începând cu anul 2005. JTI Moldova a semnat acorduri cu autoritățile de aplicare a legii în scopul combaterii comerțului ilicit cu produse din tutun. Astfel, în 2008, a fost încheiat un Protocol de colaborare cu Serviciul Vamal, iar în 2011 și 2013 cu Poliția de Frontieră și Inspectoratul General al Poliției. În 2018-2020, JTI a semnat din nou Protocoale de colaborare cu instituțiile de aplicare a legii din Republica Moldova menționate mai sus pentru a consolida lupta împotriva comerțului ilegal cu produse din tutun.

JTI Moldova a contribuit pe parcursul anilor la achiziționarea de echipamente tehnice destinate Serviciului Vamal și Poliției de Frontieră, a susținut instruirea ofițerilor și a donat mijloace de transport dotate cu echipament special de control antifraudă, precum și echipe canine pentru combaterea traficului ilegal cu produse din tutun. În 2024, Serviciul Vamal a primit o donație ce include trei câini de serviciu și o căsuță modulară, iar Poliția de Frontieră a fost susținută prin donarea unui mijloc de transport destinat echipelor canine, precum și echipamentele de calcul și pentru supravegherea aeriană.

JTI este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun și produse pentru vapat, cu operațiuni în peste 130 de țări. Cu sediul la Geneva, Elveția, JTI are circa 46.000 de angajați, fiind membră a grupului Japan Tobacco. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Cum să organizezi un botez de neuitat – primele lucruri de care trebuie să te ocupi

Published

on

By

Astăzi, 1 octombrie a fost lansată o nouă campanie publică anticontrabandă cu mesajul „Legea e bună!”, derulată în parteneriat cu Autoritatea Vamală Română, Serviciul Vamal al Republicii Moldova, Poliția de Frontieră a Republicii Moldova, cu sprijinul JTI. Campania se va desfășura pe ambele maluri ale Prutului, în România și Republica Moldova, mesajul fiind promovat pe panotaj stradal în București și în toate regiunile de frontieră, în Chișinău și în raioanele cele mai afectate de comerțul ilicit, precum și pe TVR, TVR 2, posturile regionale TVR (Iași, Cluj, Timișoara, Craiova, Târgu-Mureș), TVR Moldova și online pe www.faracontrabanda.ro, www.facebook.com/faracontrabanda.ro, în perioada octombrie-decembrie.

Legea e bună! urmărește creșterea gradului de conștientizare a efectelor negative ale comerțului ilegal cu țigarete: alimentarea crimei organizate, prejudicierea bugetului statului, stoparea dezvoltării economice a localităților de frontieră, printr-o abordare creativă neconvențională, dar memorabilă, cu situații inedite, umor și inteligență”, a declarat Alexandru Lupu, Director General Comunicator Media, realizatorul campaniei.

Potrivit ultimelor date Novel Research, piața neagră a țigaretelor se situa în iulie la 8,4% din totalul consumului, după un nivel record în luna mai, de 10,4%, cel mai ridicat din ultimii patru ani.

„Campania publică lansată astăzi face parte din programele pe care le desfășurăm în parteneriat cu JTI de aproape 15 ani. Astfel, în afara acestui tip de demers de creștere a gradului de conștientizare cu privire la efectele comerțului ilegal cu țigarete, din 2010 JTI sprijină echipele canine mobile și, de asemenea, a contribuit la înființarea unui nou Centru de formare a echipelor canine în Pantelimon. Peste 60 de câini sunt activi în punctele vamale din toată țara, fiind instruiți pentru depistarea țigaretelor, numerarului, drogurilor și, mai nou, a muniției. Autoritatea Vamală Română va continua ca și până acum eforturile de sporire a capacităților logistice, de perfecționare profesională și de cooperare cu toate instituțiile interne abilitate, precum și cu organizațiile specifice internaționale și cu mediul privat onest”, a declarat Marcel Simion Mutescu, președintele Autorității Vamale Române.

„Orice punct procentual de scădere a contrabandei înseamnă zeci de milioane de euro recuperați de buget. Doar JTI România a virat statului anul trecut circa 1,3 miliarde de euro din accize, TVA, și alte taxe și contribuții, reprezentând peste 75% din cifra de afaceri. Ne numărăm, de asemenea, printre cele mai profitabile companii din România, exportăm circa 75% din producția fabricii de pe Platforma Pipera, care anul acesta a aniversat 30 de ani de la inaugurare și investim substanțial în comunitate și cultură. De obicei, toamna și iarna crește contrabanda, odată cu costurile traiului de zi cu zi. Anul în curs e și mai complicat, pentru că este unul electoral, cu deficit bugetar semnificativ. Piața neagră poate strica planurile de creștere a veniturilor bugetare, în cazul în care calendarul de majorare a accizelor, modificat chiar la începutul acestui an, nu va fi respectat”, a precizat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.

„Serviciul Vamal al Republicii Moldova este puternic angajat în unificarea eforturilor comune și intensificarea cooperării internaționale pentru a lupta eficient contra comerțului ilicit cu mărfuri, în special o atenție sporită este îndreptată spre combaterea traficului ilicit cu produse din tutungerie, care reprezintă o problemă globală și are o legătură directă cu criminalitatea transfrontalieră. Or, contrabanda cu țigări, inclusiv cu produse contrafăcute, în prezent este evaluată ca fiind unul dintre cele mai serioase riscuri la adresa securității pe segmentul de frontieră moldo-român afectând considerabil atât bugetele naționale, cât și ale statelor-membre UE. În acest sens, Serviciul Vamal al Republicii Moldova susține această inițiativă și se alătură campaniei publice anti-contrabandă, pentru a transmite un mesaj puternic de descurajare a comerțul ilegal și de promovare a respectării legislației, fiind reafirmat astfel angajamentul ferm față de protejarea economiei naționale și a societății în ansamblu”, a adăugat Alexandru Iacub, director al Serviciului Vamal al Republicii Moldova.

„Poliția de Frontieră a Republicii Moldova își reafirmă angajamentul față de prevenirea și combaterea contrabandei cu produse din tutun, sprijinind lansarea acestei campanii de conștientizare publică. Contrabanda nu este doar o încălcare a legii, ci și o amenințare la adresa sănătății publice, a economiei și a siguranței cetățenilor. Deși combaterea acestui fenomen rămâne o provocare, eforturile noastre se concentrează în permanență pe prevenirea și descurajarea activităților ilegale la frontieră. Colaborarea cu alte instituții și implicarea activă a cetățenilor sunt elemente esențiale în această luptă. Campaniile de conștientizare, precum cea lansată astăzi, joacă un rol important în educarea publicului cu privire la riscurile asociate produselor de contrabandă și la necesitatea respectării legislației. Ne bazăm pe sprijinul populației pentru a semnala comportamentele suspecte și pentru a evita implicarea în astfel de activități ilegale. Poliția de Frontieră va continua să acționeze cu responsabilitate, dedicare și vigilență, pentru a asigura protecția frontierelor și a contribui la menținerea unui climat de legalitate și siguranță”, a declarat șeful Poliției de Frontieră a Republicii Moldova, Ruslan Galușca, comisar-șef.

JTI Romania a fost prima companie de tutun care a semnat un Protocol pentru combaterea contrabandei în anul 2005, mai întâi cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, apoi cu Autoritatea Națională a Vămilor. Peste 60 de câini special instruiți pentru depistarea drogurilor, produselor din tutun și a numerarului , donați de companie în ultimii 13 ani Autorității Vamale, acționează în punctele de frontieră. O donație pentru 22 de câini a fost semnată în noiembrie 2023, iar o alta, pentru  cinci câini și echipamente necesare întreținerii și dresajului, se află în pregătire. În prezent, opt echipe canine din Odessa, Ucraina, se află în antrenament la Centrul de formare al ANV, cu sprijinul EUAM și JTI.

În 2013, compania a semnat un Protocol de Cooperare cu Poliția de Frontieră, reînnoit în anul 2018 și a donat de-a lungul timpului echipamente de ultimă generație necesare monitorizării frontierelor. Anul trecut, JTI a donat Gărzii de Coastă o dronă și alte echipamente. De asemenea, JTI România derulează campanii publice anti-contrabandă în parteneriat cu autoritățile din anul 2010. Campaniile au fost extinse în ultimii trei ani și în Republica Moldova.

JTI este prezentă în Republica Moldova începând cu anul 2005. JTI Moldova a semnat acorduri cu autoritățile de aplicare a legii în scopul combaterii comerțului ilicit cu produse din tutun. Astfel, în 2008, a fost încheiat un Protocol de colaborare cu Serviciul Vamal, iar în 2011 și 2013 cu Poliția de Frontieră și Inspectoratul General al Poliției. În 2018-2020, JTI a semnat din nou Protocoale de colaborare cu instituțiile de aplicare a legii din Republica Moldova menționate mai sus pentru a consolida lupta împotriva comerțului ilegal cu produse din tutun.

JTI Moldova a contribuit pe parcursul anilor la achiziționarea de echipamente tehnice destinate Serviciului Vamal și Poliției de Frontieră, a susținut instruirea ofițerilor și a donat mijloace de transport dotate cu echipament special de control antifraudă, precum și echipe canine pentru combaterea traficului ilegal cu produse din tutun. În 2024, Serviciul Vamal a primit o donație ce include trei câini de serviciu și o căsuță modulară, iar Poliția de Frontieră a fost susținută prin donarea unui mijloc de transport destinat echipelor canine, precum și echipamentele de calcul și pentru supravegherea aeriană.

JTI este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun și produse pentru vapat, cu operațiuni în peste 130 de țări. Cu sediul la Geneva, Elveția, JTI are circa 46.000 de angajați, fiind membră a grupului Japan Tobacco. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.

Facebook Comments
Continue Reading

Eveniment

Formație nuntă LIVE – pentru orice gust muzical

Published

on

By

Astăzi, 1 octombrie a fost lansată o nouă campanie publică anticontrabandă cu mesajul „Legea e bună!”, derulată în parteneriat cu Autoritatea Vamală Română, Serviciul Vamal al Republicii Moldova, Poliția de Frontieră a Republicii Moldova, cu sprijinul JTI. Campania se va desfășura pe ambele maluri ale Prutului, în România și Republica Moldova, mesajul fiind promovat pe panotaj stradal în București și în toate regiunile de frontieră, în Chișinău și în raioanele cele mai afectate de comerțul ilicit, precum și pe TVR, TVR 2, posturile regionale TVR (Iași, Cluj, Timișoara, Craiova, Târgu-Mureș), TVR Moldova și online pe www.faracontrabanda.ro, www.facebook.com/faracontrabanda.ro, în perioada octombrie-decembrie.

Legea e bună! urmărește creșterea gradului de conștientizare a efectelor negative ale comerțului ilegal cu țigarete: alimentarea crimei organizate, prejudicierea bugetului statului, stoparea dezvoltării economice a localităților de frontieră, printr-o abordare creativă neconvențională, dar memorabilă, cu situații inedite, umor și inteligență”, a declarat Alexandru Lupu, Director General Comunicator Media, realizatorul campaniei.

Potrivit ultimelor date Novel Research, piața neagră a țigaretelor se situa în iulie la 8,4% din totalul consumului, după un nivel record în luna mai, de 10,4%, cel mai ridicat din ultimii patru ani.

„Campania publică lansată astăzi face parte din programele pe care le desfășurăm în parteneriat cu JTI de aproape 15 ani. Astfel, în afara acestui tip de demers de creștere a gradului de conștientizare cu privire la efectele comerțului ilegal cu țigarete, din 2010 JTI sprijină echipele canine mobile și, de asemenea, a contribuit la înființarea unui nou Centru de formare a echipelor canine în Pantelimon. Peste 60 de câini sunt activi în punctele vamale din toată țara, fiind instruiți pentru depistarea țigaretelor, numerarului, drogurilor și, mai nou, a muniției. Autoritatea Vamală Română va continua ca și până acum eforturile de sporire a capacităților logistice, de perfecționare profesională și de cooperare cu toate instituțiile interne abilitate, precum și cu organizațiile specifice internaționale și cu mediul privat onest”, a declarat Marcel Simion Mutescu, președintele Autorității Vamale Române.

„Orice punct procentual de scădere a contrabandei înseamnă zeci de milioane de euro recuperați de buget. Doar JTI România a virat statului anul trecut circa 1,3 miliarde de euro din accize, TVA, și alte taxe și contribuții, reprezentând peste 75% din cifra de afaceri. Ne numărăm, de asemenea, printre cele mai profitabile companii din România, exportăm circa 75% din producția fabricii de pe Platforma Pipera, care anul acesta a aniversat 30 de ani de la inaugurare și investim substanțial în comunitate și cultură. De obicei, toamna și iarna crește contrabanda, odată cu costurile traiului de zi cu zi. Anul în curs e și mai complicat, pentru că este unul electoral, cu deficit bugetar semnificativ. Piața neagră poate strica planurile de creștere a veniturilor bugetare, în cazul în care calendarul de majorare a accizelor, modificat chiar la începutul acestui an, nu va fi respectat”, a precizat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.

„Serviciul Vamal al Republicii Moldova este puternic angajat în unificarea eforturilor comune și intensificarea cooperării internaționale pentru a lupta eficient contra comerțului ilicit cu mărfuri, în special o atenție sporită este îndreptată spre combaterea traficului ilicit cu produse din tutungerie, care reprezintă o problemă globală și are o legătură directă cu criminalitatea transfrontalieră. Or, contrabanda cu țigări, inclusiv cu produse contrafăcute, în prezent este evaluată ca fiind unul dintre cele mai serioase riscuri la adresa securității pe segmentul de frontieră moldo-român afectând considerabil atât bugetele naționale, cât și ale statelor-membre UE. În acest sens, Serviciul Vamal al Republicii Moldova susține această inițiativă și se alătură campaniei publice anti-contrabandă, pentru a transmite un mesaj puternic de descurajare a comerțul ilegal și de promovare a respectării legislației, fiind reafirmat astfel angajamentul ferm față de protejarea economiei naționale și a societății în ansamblu”, a adăugat Alexandru Iacub, director al Serviciului Vamal al Republicii Moldova.

„Poliția de Frontieră a Republicii Moldova își reafirmă angajamentul față de prevenirea și combaterea contrabandei cu produse din tutun, sprijinind lansarea acestei campanii de conștientizare publică. Contrabanda nu este doar o încălcare a legii, ci și o amenințare la adresa sănătății publice, a economiei și a siguranței cetățenilor. Deși combaterea acestui fenomen rămâne o provocare, eforturile noastre se concentrează în permanență pe prevenirea și descurajarea activităților ilegale la frontieră. Colaborarea cu alte instituții și implicarea activă a cetățenilor sunt elemente esențiale în această luptă. Campaniile de conștientizare, precum cea lansată astăzi, joacă un rol important în educarea publicului cu privire la riscurile asociate produselor de contrabandă și la necesitatea respectării legislației. Ne bazăm pe sprijinul populației pentru a semnala comportamentele suspecte și pentru a evita implicarea în astfel de activități ilegale. Poliția de Frontieră va continua să acționeze cu responsabilitate, dedicare și vigilență, pentru a asigura protecția frontierelor și a contribui la menținerea unui climat de legalitate și siguranță”, a declarat șeful Poliției de Frontieră a Republicii Moldova, Ruslan Galușca, comisar-șef.

JTI Romania a fost prima companie de tutun care a semnat un Protocol pentru combaterea contrabandei în anul 2005, mai întâi cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, apoi cu Autoritatea Națională a Vămilor. Peste 60 de câini special instruiți pentru depistarea drogurilor, produselor din tutun și a numerarului , donați de companie în ultimii 13 ani Autorității Vamale, acționează în punctele de frontieră. O donație pentru 22 de câini a fost semnată în noiembrie 2023, iar o alta, pentru  cinci câini și echipamente necesare întreținerii și dresajului, se află în pregătire. În prezent, opt echipe canine din Odessa, Ucraina, se află în antrenament la Centrul de formare al ANV, cu sprijinul EUAM și JTI.

În 2013, compania a semnat un Protocol de Cooperare cu Poliția de Frontieră, reînnoit în anul 2018 și a donat de-a lungul timpului echipamente de ultimă generație necesare monitorizării frontierelor. Anul trecut, JTI a donat Gărzii de Coastă o dronă și alte echipamente. De asemenea, JTI România derulează campanii publice anti-contrabandă în parteneriat cu autoritățile din anul 2010. Campaniile au fost extinse în ultimii trei ani și în Republica Moldova.

JTI este prezentă în Republica Moldova începând cu anul 2005. JTI Moldova a semnat acorduri cu autoritățile de aplicare a legii în scopul combaterii comerțului ilicit cu produse din tutun. Astfel, în 2008, a fost încheiat un Protocol de colaborare cu Serviciul Vamal, iar în 2011 și 2013 cu Poliția de Frontieră și Inspectoratul General al Poliției. În 2018-2020, JTI a semnat din nou Protocoale de colaborare cu instituțiile de aplicare a legii din Republica Moldova menționate mai sus pentru a consolida lupta împotriva comerțului ilegal cu produse din tutun.

JTI Moldova a contribuit pe parcursul anilor la achiziționarea de echipamente tehnice destinate Serviciului Vamal și Poliției de Frontieră, a susținut instruirea ofițerilor și a donat mijloace de transport dotate cu echipament special de control antifraudă, precum și echipe canine pentru combaterea traficului ilegal cu produse din tutun. În 2024, Serviciul Vamal a primit o donație ce include trei câini de serviciu și o căsuță modulară, iar Poliția de Frontieră a fost susținută prin donarea unui mijloc de transport destinat echipelor canine, precum și echipamentele de calcul și pentru supravegherea aeriană.

JTI este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun și produse pentru vapat, cu operațiuni în peste 130 de țări. Cu sediul la Geneva, Elveția, JTI are circa 46.000 de angajați, fiind membră a grupului Japan Tobacco. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.

Facebook Comments
Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

Eveniment3 ore ago

„Legea e bună!” Campanie anticontrabandă în România și Republica Moldova

Astăzi, 1 octombrie a fost lansată o nouă campanie publică anticontrabandă cu mesajul „Legea e bună!”, derulată în parteneriat cu...

Uncategorized5 ore ago

Mini-seria „Life in Pink” a Zarei Larsson marchează lansarea noilor căști premium „Smoky Pink” de la Sony  

Indiferent unde s-ar afla utilizatorii, atunci când ascultă muzica preferată, nimic nu mai contează. Fie că vorbim despre pregătirea unui...

Eveniment14 ore ago

Cum să organizezi un botez de neuitat – primele lucruri de care trebuie să te ocupi

Astăzi, 1 octombrie a fost lansată o nouă campanie publică anticontrabandă cu mesajul „Legea e bună!”, derulată în parteneriat cu...

Evenimento zi ago

Formație nuntă LIVE – pentru orice gust muzical

Astăzi, 1 octombrie a fost lansată o nouă campanie publică anticontrabandă cu mesajul „Legea e bună!”, derulată în parteneriat cu...

Uncategorizedo zi ago

Trust Redex+: cel mai impresionant mouse din gama Trust Gaming este disponibil în România

București, România – 3 octombrie 2024 – Trust Gaming își continuă misiunea de a oferi produse de gaming de înaltă calitate,...

Uncategorizedo zi ago

Metropolitan Life anunță o creștere de 21,11% a primelor brute subscrise în primul semestru din 2024

București, 3 octombrie 2024 – Metropolitan Life, unul dintre cei mai importanți jucători din piața asigurărilor de viață din România,...

Uncategorizedo zi ago

EFdeN pregătește specialiștii care vor face România mai sustenabilă și lansează European Institute of Sustainability, primul institut din țară dedicat formării experților în domeniul sustenabilității

București, 2 octombrie 2024 – EFdeN, alături de partenerul principal Raiffeisen Bank România, lansează EIS – European Institute of Sustainability, primul...

Afacerio zi ago

Ghid pentru crearea unei pagini web de servicii detaliate

Pe o piață competitivă, o pagină de servicii detaliată poate face diferența. Informațiile clare și concise sunt apreciate de clienți....

Eveniment2 zile ago

Află acum secretele pentru a forma și gestiona o echipă multiculturală de top!

Jurnalist Motor Expert: Bună ziua, Cristian! Mulțumesc pentru că ai acceptat acest interviu. Pentru început, te rog să ne spui...

Social2 zile ago

Descoperiti Magia Baloanelor Ocean Party pentru Petreceri Unice

Petrecerile sunt momente speciale in viata noastra, iar fiecare detaliu conteaza pentru a face aceste evenimente memorabile. Unul dintre cele...

Uncategorized2 zile ago

Fundația BricoDepot – 5 ani de fapte bune și 40.000 de vieți schimbate

București, 2 octombrie 2024 – Fundația BricoDépôt aniversează cinci ani de fapte bune și de implicare activă în sprijinul comunităților din...

Uncategorized2 zile ago

Fundația BricoDepot – 5 ani de fapte bune și 40.000 de vieți schimbate

București, 2 octombrie 2024 – Fundația BricoDépôt aniversează cinci ani de fapte bune și de implicare activă în sprijinul comunităților din...

Uncategorized2 zile ago

Cargus lansează serviciul de export internațional, facilitând extinderea afacerilor românești pe piețele externe

Începând cu 1 octombrie, clienții Cargus pot livra colete în Bulgaria și Grecia. București, 1 octombrie 2024 – Cargus, una dintre...

Uncategorized3 zile ago

Dyson susține prezentarea colecției de modă Vivienne Westwood primăvară/vară 2025

Dyson, lider global în tehnologia de ultimă generație, sărbătorește colaborarea de lungă durată cu casa de modă britanică iconică, Vivienne...

Sport4 zile ago

iCazino.ro lansează primul calculator de buget pentru fanii jocurilor de noroc.

SlotResponsabil este primul tool de acest fel din România și are ca rol responsabilizarea jucătorului roman de jocuri de noroc....

Uncategorized4 zile ago

Allview Auto vă invită în perioada 01-06 Octombrie la Salonul Auto București

Brașov, 30 Septembrie 2024 Allview Auto, divizia de mobilitate electrică a grupului Visual Fan, are plăcerea de a vă invita să...

Știrile Săptămânii