Vederea este unul dintre cele mai importante simțuri și ne ajută să ne orientăm în lumea înconjurătoare. Problemele de vedere pot avea un impact semnificativ asupra calității vieții și pot afecta în mod negativ capacitatea noastră de a întreprinde anumite activități zilnice. Din fericire, problemele de vedere pot fi tratate cu succes în majoritatea cazurilor, însă este important să le recunoști cât mai devreme. Citește în continuare și află care sunt semnele care îți arată că ai putea avea probleme cu vederea.
Dificultatea de a vedea clar la distanță sau de aproape
Unul dintre cele mai evidente semne că ai probleme cu vederea este dificultatea de a vedea clar la distanță (miopie) sau de aproape (hipermetropie). Dacă te uiți la televizor și simți nevoia să te apropii mai mult de ecran pentru a vedea mai bine sau dacă nu reușești să citești meniul de la restaurant fără a apela la o pereche de ochelari, aceste lucruri ar putea fi un semn că ai nevoie de o programare la un consult oftalmologic la Lensa Iulius Mall Iași.
Vedere încețoșată sau tulbure
Alte semne că ai putea avea probleme cu vederea sunt vederea încețoșată sau tulbure, indiferent de distanța la care privești un obiect. Dacă ai senzația că privești prin ceață sau dacă totul pare încețoșat, ar putea fi vorba despre astigmatism și este necesar să consulți un medic oftalmolog pentru a verifica dacă ai nevoie de o corecție a vederii.
Dificultatea de a distinge culorile
Dificultatea de a distinge culorile poate fi, de asemenea, un semn că ai probleme cu vederea. Dacă observi că te încurci des în a distinge diferite nuanțe de culori, ar trebui să te adresezi unui oftalmolog. Această problemă poate fi cauzată de o afecțiune numită daltonism, care influențează capacitatea ochilor de a distinge anumite culori. De exemplu, persoanele cu daltonism pot avea probleme în a distinge nuanțele de roșu și verde.
Ochii obosiți sau dureroși
Dacă simți că ochii tăi sunt obosiți după o perioadă scurtă de citit sau după ce ai petrecut timp în fața ecranului unui calculator, este recomandat să-i faci o vizită medicului oftalmolog. De asemenea, și durerile de cap pot fi cauzate de probleme de vedere. De exemplu, dacă ai dificultăți în a vedea clar lucrurile aflate la distanță (afecțiune cunoscută sub numele de miopie), poți simți dureri de cap atunci când încerci să vezi obiectele îndepărtate.
Este important să nu ignori aceste semne, deoarece problemele de vedere nediagnosticate sau netratate pot avea un impact semnificativ asupra sănătății, dar și asupra calității vieții tale de zi cu zi.
În concluzie, dificultatea de a vedea clar la distanță sau de aproape, vederea încețoșată sau tulbure, dificultatea de a distinge culorile, ochii obosiți sau dureroși și vederea dublă sunt semne ce indică o potențială problemă de vedere. Dacă observi unul sau mai multe dintre aceste semne, nu ezita să te adresezi medicului oftalmolog pentru a primi un tratament de corecție adecvat problemei tale de vedere!
Surse informative
WebMD Editorial Contributors. “Vision Problems: Symptoms of Common Types of Vision Impairment.” WebMD, 12 Sept. 2020, www.webmd.com/eye-health/understanding-vision-problems-symptoms.
Forajele de apă și cele pentru pompe de căldură reprezintă o soluție sustenabilă și eficientă pentru utilizarea resurselor naturale. Însă, succesul unui proiect de acest tip depinde esențial de alegerea unei firme de încredere și bine pregătite. Aici, Puturi Apa Profesionale își demonstrează competența și profesionalismul, oferind servicii de top în domeniul forajelor.
Foraje de Apă – Investiția în Sănătate și Eficiență
Accesul la o sursă proprie de apă este esențial pentru gospodăriile și afacerile care doresc să fie independente de rețeaua publică. Forajele de apă executate de Puturi Apa Profesionale sunt realizate cu precizie, având în vedere calitatea apei, adâncimea optimă și durabilitatea instalației. O sursă de apă potabilă sigură și constantă este un avantaj de neprețuit pentru orice proprietate. Puturi Apa Profesionale oferă soluții durabile pentru forajele de apă, asigurând accesul la o sursă sigură și constantă de apă potabilă. Un foraj bine executat reprezintă o investiție care aduce economii și siguranță pe termen lung.
Foraje pentru Pompa de Căldură – Viitorul Încălzirii Ecologice
Pe măsură ce interesul pentru soluțiile ecologice și eficiente energetic crește, pompele de căldură devin tot mai populare. Forajele necesare pentru acest tip de sisteme trebuie să fie executate corect, pentru a asigura un transfer de căldură eficient. Puturi Apa Profesionale garantează foraje precise și adaptate fiecărui tip de teren, astfel încât sistemul de încălzire geotermal să funcționeze la capacitate maximă și cu un consum redus de energie.
1. Echipă de ingineri specializați – La Puturi Apa Profesionale, echipa noastră este completată de ingineri cu vastă experiență în domeniul geotehnic și hidrogeologic. Acești specialiști sunt implicați direct în fiecare etapă a proiectului, de la analiza preliminară a terenului până la implementarea tehnică a forajelor. Datorită expertizei lor, garantăm soluții eficiente și durabile, adaptate fiecărei situații.
2. Tehnologie de ultimă generație – Folosim echipamente moderne și tehnici inovatoare pentru a asigura lucrări precise și rapide. Fie că este vorba de foraje de apă sau de foraje pentru pompe de căldură, tehnologia avansată pe care o utilizăm permite executarea lucrărilor la cele mai înalte standarde de calitate.
3. Soluții personalizate – Fiecare proiect este unic, de aceea tratăm fiecare foraj cu atenția necesară. Împreună cu echipa noastră de ingineri, dezvoltăm soluții personalizate, adaptate specificului fiecărui teren și cerințelor clientului.
4. Eficiență energetică și sustenabilitate – Forajele pentru pompele de căldură oferă o alternativă ecologică și extrem de eficientă din punct de vedere energetic pentru încălzire și răcire. Echipa noastră este specializată în implementarea soluțiilor geotermale care reduc consumul de energie și contribuie la protejarea mediului înconjurător.
5. Satisfacția clienților – Succesul nostru se bazează pe recomandările clienților mulțumiți. Fiecare proiect finalizat este o nouă demonstrație a angajamentului nostru pentru calitate și excelență. Alegând Puturi Apa Profesionale, beneficiezi nu doar de servicii de foraj, ci de un parteneriat bazat pe încredere și profesionalism.
În era digitală, prezența online este la fel de importantă ca și calitatea serviciilor oferite. Pentru a ne asigura că Puturi Apa Profesionale rămâne vizibilă și relevantă în fața clienților noștri, am decis să colaborăm cu SecurMeNow, o echipă de experți care excelează în toate aspectele tehnologiei web.
SecurMeNow nu doar că ne-a ajutat să construim și să securizăm un site modern și funcțional, dar a contribuit decisiv la optimizarea prezenței noastre online prin SEO avansat, strategii de marketing digital și automatizări inteligente. Datorită lor, am reușit să atragem noi clienți și să ne consolidăm poziția pe piață, iar securitatea web oferită de ei ne garantează că suntem protejați de orice vulnerabilități cibernetice.
Colaborarea cu SecurMeNow este esențială pentru orice afacere care dorește să prospere în era digitală. Cu ajutorul lor, Puturi Apa Profesionale nu doar că își menține excelența în domeniul forajelor, dar și prezența puternică în mediul online, pregătită pentru provocările viitorului.
Valorea investițiilor realizate de Maria Burachu și Gabriel Herdan, owneri PAPILA, din fonduri proprii, este de 65.000 euro.
În 2023, restaurantul a înregistrat o cifră de afaceri record de 4,2 milioane RON, o creștere de 50% comparativ cu anul 2021 și cu 27% comparativ cu 2022.
În contextul noilor investiții, fondatorii PAPILA preconizează că vor încheia anul cu o cifră de afaceri de 5 milioane de RON.
PAPILA, una dintre cele mai apreciate destinații gastronomice din inima Bucureștiului, anunță finalizarea unui amplu proces de modernizare, investind 65.000 EUR în retehnologizarea spațiului, în extinderea echipei, a echipamentelor și în schimbarea completă a meniului. Astfel, într-un context în care gusturile se transformă, iar ospitalitatea reală devine un concept din ce în ce mai căutat, PAPILA renunță la convențional pentru a defini viitorul culinar al Capitalei.
Cu o locație proaspăt renovată și o abordare revitalizată a ospitalității și a detaliilor fine, PAPILA a creat un univers culinar în care fiecare farfurie spune o poveste, fiecare ingredient este protagonist, iar fiecare vizită devine o experiență desăvârșită. Sub viziunea lui Andrei Junghietu, executive chef PAPILA, noul meniu creat de la 0 poate fi catalogat drept definiția bistronomiei moderne, unde prânzul și cina devin adevărate escapade culinare.
Investițiile strategice realizate de Maria Burachu și Gabriel Herdean, owneri PAPILA, din fonduri proprii, reflectă angajamentul brandului pentru creștere și inovare continuă. Fondurile au fost direcționate preponderent către echipamente de ultimă generație în bucătărie și bar, pentru a îmbunătăți fluxul operațional și a permite echipei să pregătească și să servească preparate rafinate cu o viteză și precizie crescute. De asemenea, spațiul de bar a fost extins pentru a găzdui o selecție variată de băuturi premium, de la vinuri naturale la siropuri, infuzii și cocktailuri artizanale.
„Investițiile pe care le-am realizat în acest an nu reprezintă doar o modernizare a echipamentelor sau a spațiului, ci o platformă care deschide noi oportunități prin care preîntâmpinăm așteptările constante ale oaspeților, dorind să ne aliniem la standardele internaționale de ospitalitate. PAPILA s-a dezvoltat organic, în ciuda momentelor dificile, precum pandemia, iar noile schimbări ne poziționează mai bine ca oricând să valorificăm acest potențial de creștere. Fiecare investiție a fost realizată strategic, cu un singur scop: să asigurăm excelența și să consolidăm PAPILA ca un lider în peisajul gastronomic din București”, povestește Gabriel Herdean, co-fondator PAPILA.
PAPILA, creștere organică și extinderea brandului, cu o nouă locație
Începând cu 2018, PAPILA a înregistrat o creștere constantă, evoluând de la o afacere susținută prin resurse proprii, la un brand stabil financiar care continuă să se extindă organic. În 2023, restaurantul a înregistrat o cifră de afaceri record de 4,2 milioane RON, o creștere de 50% comparativ cu anul 2021 și cu 27% comparativ cu 2022. În contextul noilor investiții, fondatorii PAPILA preconizează că vor încheia anul cu o cifră de afaceri de 5 milioane de RON.
Investițiile continuă și nu se opresc doar la modernizarea locației existente, ci includ și planuri ambițioase de expansiune, respectiv lansarea unei noi locații concept extrem de așteptate: PAPILA RAMEN. Acest restaurant va aduce în București savoarea autentică a ramen-ului, într-un cadru modern și rafinat, oferind clienților o experiență culinară inovatoare, perfect aliniată cu cerința din piață.
„Decizia de a deschide o locație de ramen vine nu doar din dorința noastră de a inova scena gastronomică locală, ci și din nevoia de a răspunde cererii uriașe din partea bucureștenilor. Duminică de duminică, la Ramen Sunday, mesele din PAPILA sunt rezervate în timp record, iar interesul enorm depășește capacitatea actuală a locației. Cu noul PAPILA RAMEN, suntem pregătiți să satisfacem pofta bucureștenilor de a experimenta un ramen autentic, într-un spațiu special creat pentru acest deliciu culinar. ” declară Maria Burachu, co-fondator PAPILA.
Inovație, autenticitate și creativitate – viziune PAPILA servită în fiecare farfurie
Sub viziunea creativă a lui Andrei Junghietu, executive chef PAPILA, noul meniu invită la explorarea gustului autentic. Fiecare detaliu contează, de la selecția riguroasă a ingredientelor până la servirea lor în farfurie, noul meniu propunându-și să ofere nu doar o masă, ci o escapadă în inima gastronomiei, prin tehnici de gătire și arome aparte. Fiecare element din meniu, de la pâinici proaspete la supe stoc sofisticate, sunt pregătite in-house, fiecare oaspete savurând un preparat făcut pe loc, pregătit special pentru el.
„Inovația pe care o punem în fiecare farfurie nu se regăsește doar în tehnicile de gătit, ci mai ales în modul în care înțelegem și respectăm fiecare ingredient, transformându-l într-un spectacol de arome și texturi”, completează Andrei Junghietu, executive chef PAPILA.
Filosofia PAPILA: ospitalitate ca la carte și experiențe culinare dincolo de livrări
La PAPILA, ospitalitatea nu este doar un serviciu, este un angajament profund de a transforma fiecare vizită într-o experiență desăvârșită. Fiecare membru al echipei este ghidat de valorile și principiile stabilite în „The Little Book of PAPILA”, un ghid intern care definește standardele de excelență pentru interacțiunea cu oaspeții. Acest ghid nu doar că trasează regulile de conduită și comportament cu oaspeții, dar insuflă și o filozofie a ospitalității autentice, bazată pe amabilitate, respect și conexiuni umane reale.
O schimbare majoră în strategia PAPILA, care face posibilă toate aceste lucruri, este renunțarea la parteneriatele cu platformele de livrări la domiciliu, o decizie luată pentru a îmbunătăți calitatea experienței oferite în locație. Prin eliminarea livrărilor externe, PAPILA reușește să redea oaspeților atmosfera intimă și fluiditatea serviciului de care au fost privați în perioadele aglomerate cauzate de curierii externi. Această mișcare reflectă angajamentul restaurantului față de ospitalitatea autentică, oferind personalului mai mult timp și spațiu pentru a se concentra pe interacțiuni directe și personalizate cu fiecare client, într-un mod mai profund și mai cald, în timp ce oaspeții pot spune că experimentează cu adevărat universul PAPILA.
Parcursul financiar Papila, în perioada 2017 – 2024
De-a lungul celor șase ani de existență, PAPILA a înregistrat creșteri constante, reușind să depășească provocări dintre cele mai majore.
2018 – PAPILA își deschide ușile, oficial, ca locație de brunch & lunch și supraviețuiește unui prim an dificil, cu resurse financiare aduse de acasă de cei doi fondatori: Maria Burachu și Gabriel Herdean.
2019 – PAPILA găsește direcția potrivită și își stabilizează veniturile la peste 1 milion de RON.
2020 – Pandemia vine cu provocări dintre cele mai mari pentru brandul abia stabilizat, însă, cu toate acestea, cei doi fondatori încheie anul cu o cifră de afaceri de 1.083.844 RON, o cifră cu 2.6% mai mică față de anul precedent.
2021 – Tot pandemie, continuă nesiguranță, însă fondatorii numesc acestă perioadă drept anul rezilienței, când depășesc toate obstacolele contextelor sanitare și sociale, dublându-și cifra de afaceri la 2.221.145 RON. Această performanță este datorată și implementării conceptului Ramen Sunday, una dintre cele mai populare mișcări gastronomice din Capitală.
2022 – Un an al transformării continue, PAPILA introduce conceptul Good Evenings (meniu de cină) condus de chef Andrei Junghietu, extinzându-și astfel oferta culinară și atrăgând o bază de oaspeți mai mare, care a crescut veniturile locației la 3.309.598 RON
2023 – Cel mai bun an din istoria PAPILA, care se încheie cu o cifră de afaceri de 4.222.823 RON
2024 – În contextul investițiilor în modernizarea spațiului, mărirea echipei și a diversificarea meniurilor de bar și bucătărie, fondatorii Papila preconizează că va încheia anul cu o cifră de afaceri de 5 milioane de RON.
Sub îndrumarea lui Andrei Junghietu, executive chef, PAPILA își îndreaptă atenția spre consolidarea conceptului de bistro modern, cu un meniu care poate fi catalogat drept definiția bistronomiei moderne, atât în materie de prânz, cât și în materie de cină.
O schimbare majoră în strategia PAPILA este renunțarea la parteneriatele cu platformele de livrări la domiciliu, o decizie luată pentru a îmbunătăți calitatea experienței oferite în locație;
Investițiile recente subliniază angajamentul brandului pentru excelență: de la extinderea spațiului de bar, pentru a oferi o gamă mai variată de băuturi alcoolice și nonalcoolice, până la modernizarea echipamentelor de bucătărie, pentru a crea preparate avansate
Într-o lume în care gusturile sunt în transformare, iar ospitalitatea prietenoasă devine un concept din ce în ce mai căutat, PAPILA renunță la convențional pentru a defini viitorul culinar al Capitalei. Cu o locație proaspăt renovată, investiții consistente în retehnologizare și o abordare revitalizată a ospitalității și a detaliilor fine, PAPILA, una dintre cele mai populare locații gastronomice urbane din București, a creat un univers culinar în care fiecare farfurie spune o poveste, fiecare ingredient este protagonist, iar fiecare vizită devine o experiență aparte.
Sub viziunea creativă a lui Andrei Junghietu, executive chef PAPILA, noul meniu invită la explorare gastronomică într-un spațiu renovat. În contextul actual în care consumatorii caută constant experiențe originale, cât mai personale, PAPILA nu doar că răspunde acestor așteptări, ci setează standarde de excelență în industria ospitalității. Reîmprospătarea spațiului și schimbările realizate în materie de echipă și echipamente reprezintă o evoluție naturală a brandului, în timp ce noul meniu creat de la zero își propune să ofere nu doar o masă, ci o escapadă în inima gastronomiei, prin tehnici de gătire și arome neasemănate.
„Am modelat un spațiu în care determinarea și tehnica dau naștere unei experiențe culinare aparte, prin ceea ce noi numim arta de a ne conecta la lume prin arome și simțuri. Transformările PAPILA reflectă pasiunea noastră pentru detalii și ospitalitate empatică, o renaștere și o maturizare, totodată, a noastră și a oaspeților noștri. Ne dedicăm să cultivăm o cultură gastronomică ce nu doar satisface gusturile, ci redefinește și îmbogățește scena culinară locală, aliniindu-ne la standardele internaționale de ospitalitate.”, spune Maria Burachu, co-fondator PAPILA.
Inovație, autenticitate și creativitate – noua viziune PAPILA
La PAPILA, fiecare detaliu contează, de la selecția riguroasă a ingredientelor până la servirea lor în farfurie. Investițiile recente subliniază angajamentul brandului pentru excelență: de la extinderea spațiului de bar, pentru a oferi o gamă mai variată de băuturi alcoolice și nonalcoolice, până la modernizarea echipamentelor de bucătărie, pentru a crea preparate avansate. Personalul este atent instruit, iar fiecare element din meniu, de la pâinici proaspete la supe stoc sofisticate, sunt pregătite in-house, fiecare oaspete savurând un preparat făcut pe loc, pregătit special pentru el.
„Inovația pe care o punem în fiecare farfurie nu se regăsește doar în tehnicile de gătit, ci mai ales în modul în care înțelegem și respectăm fiecare ingredient, transformându-l într-un spectacol de arome și texturi. Fiecare preparat reprezintă o celebrare a creativității și a pasiunii pentru gastronomia autentică. Îmi doresc ca atunci când oamenii gustă preparatele din noul meniu să fie inundați de serotonină și m-ar bucura ca cei care ne calcă pragul pentru prima dată să fie deschiși, să fie curioși si, mai ales, să aibă încredere în noi, chiar dacă, pe alocuri, meniul este atipic și nonconformist”, explică Andrei Junghietu, executive chef PAPILA.
Filosofia PAPILA: ospitalitate ca la carte și experiențe culinare dincolo de livrări la domiciliu
La PAPILA, ospitalitatea nu este doar un serviciu, este un angajament profund de a transforma fiecare vizită într-o experiență aparte. Fiecare membru al echipei este ghidat de valorile și principiile stabilite în „The Little Book of PAPILA”, un ghid intern care definește standardele autentice pentru interacțiunea cu oaspeții. Acest ghid nu doar că trasează regulile de conduită și comportament, dar insuflă și o filosofie a ospitalității empatice, respect și conexiuni umane sincere.
O schimbare majoră în strategia PAPILA, care fac posibile toate aceste lucruri, este renunțarea la parteneriatele cu platformele de livrări la domiciliu, o decizie luată pentru a îmbunătăți calitatea experienței oferite în locație. Prin eliminarea livrărilor externe, PAPILA reușește să redea oaspeților atmosfera intimă și fluiditatea serviciului de care au fost privați în perioadele aglomerate cauzate de curierii externi. Această mișcare reflectă angajamentul restaurantului față de ospitalitatea autentică, oferind personalului mai mult timp și spațiu pentru a se concentra pe interacțiuni directe și personalizate cu fiecare client, într-un mod mai profund și mai cald, în timp ce oaspeții pot spune că experimentează cu adevărat universul PAPILA.
PAPILA – parcurs financiar și creștere organică, de la an la an
De-a lungul celor șase ani de existență, PAPILA a înregistrat creșteri constante, reușind să depășească provocări dintre cele mai majore.
2018 – PAPILA își deschide ușile oficial în august, ca locație de brunch & lunch și supraviețuiește unui prim an dificil, cu resurse financiare aduse de acasă de cei doi fondatori: Maria Burachu și Gabriel Herdean.
2019 – PAPILA găsește direcția potrivită și își stabilizează veniturile la peste 1 milion de RON.
2020 – Pandemia vine cu provocări dintre cele mai mari pentru brandul abia stabilizat, însă, cu toate acestea, cei doi fondatori încheie anul cu o cifră de afaceri de 1.083.844 RON, o cifră cu 2.6% mai mică față de anul precedent.
2021 – Tot pandemie, continuă nesiguranță, însă fondatorii numesc această perioadă drept anul rezilienței, când depășesc toate obstacolele contextelor sanitare și sociale, dublându-și cifra de afaceri la 2.221.145 RON. Această performanță este datorată și implementării conceptului Ramen Sunday, una dintre cele mai populare mișcări gastronomice din Capitală.
2022 – Un an al transformării continue, PAPILA introduce conceptul Good Evenings (meniu de cină) condus de Andrei Junghietu, extinzându-și astfel oferta culinară și atrăgând o bază de oaspeți mai mare, care a crescut veniturile locației la 3.309.598 RON
2023 – Cel mai bun an din istoria PAPILA, care se încheie cu o cifră de afaceri de 4.222.823 RON
2024 – În contextul investițiilor în modernizarea spațiului, mărirea echipei și a diversificarea meniurilor de bar și bucătărie, fondatorii PAPILA preconizează că va încheia anul cu o cifră de afaceri de 5 milioane de RON.