Connect with us

Uncategorized

AGON by AOC lansează noul monitor pentru gaming de 32″, cu 240 Hz, HDR și timp de răspuns GtG de până la 1 ms

Published

on

București, 23 martie 2023 – AGON by AOC, unul dintre cele mai importante branduri de monitoare pentru gaming și accesorii IT din lume, lansează cel mai nou model din seria AGON 5: AG325QZN/EU de 31,5″ (80 cm). Monitorul dispune de un panou Fast VA, care poate funcționa la o rată de reîmprospătare de 240 Hz și are un raport de contrast impresionant de 3000:1, tonuri negre profunde, culori bogate și o certificare DisplayHDR 400. Modelul oferă imagini acaparante, iar capacitatea de reacție rapidă, cu un timp de răspuns GtG de până la 1 ms și MPRT de 0,5 ms, reflectă faptul că este construit pentru a fi folosit în jocuri competitive. Datorită dimensiunilor sale impunătoare, AG325QZN/EU se potrivește unor scenarii multiple de utilizare, de la PC-uri de gaming la configurații de couch-gaming sau simulatoare dedicate.

Mai mult spațiu de desfășurare

În timp ce jucătorii de titluri FPS preferă ecrane de dimensiuni mai mici (27″ sau chiar 24″) pentru a se concentra mai bine asupra întregii acțiuni, gaming-ul competitiv acoperă o gamă variată de genuri, în care un ecran de 32″ poate oferi un avantaj. Titlurile de acțiune/RPG, jocurile de luptă, jocurile de strategie în timp real sau jocurile de simulare pot beneficia de o dimensiune mai mare a ecranului pentru a afișa mai bine detaliile complexe și pentru a crea o atmosferă mai captivanta.

Ecranul de 31,5″ oferă mai mult spațiu de desfășurare, păstrând în același timp aspectul obișnuit de 16:9, ceea ce face ca tranziția să fie ușoară pentru jucători. AG325QZN/EU dispune de o rezoluție QHD (2560×1440), care reprezintă un balans optim între detalii bogate și frame rate ridicat. GPU-urile moderne pot atinge mult mai ușor 240 fps la o rezoluție QHD în multe jocuri, în comparație cu ecranele 4K. Datorită combinației dintre rata de reîmprospătare ridicată și rezoluția QHD, AG325QZN/EU este un monitor de de care gamerii se pot bucura o perioadă îndelungată.

Răspuns rapid pentru acțiune rapidă

Monitorul utilizează un panou Fast VA, care oferă timpi de răspuns rapizi (până la 1 ms GtG și 0,5 ms MPRT) și diferite opțiuni de reglaj precum modul overdrive în mai multe trepte, astfel încât jucătorii pot modifica cu precizie capacitatea de reacție a monitorului în funcție de preferințele lor, pentru a obține o experiență fără ghosting. Suportul Adaptive-Sync asigură mișcare fără efectele de tearring sau stuttering. În timp ce pe un monitor de 60 Hz, utilizatorul va vedea un nou cadru la fiecare 16 ms, acest lucru este redus la doar 4 ms pe un monitor cu rată de reîmprospătare de 240 Hz. Cu un timp scurt între cadre, jucătorii se vor simți mai conectați la joc și le va permite să reacționeze mai rapid la acțiunile adversarilor.

Un monitor flexibil

În afara orelor de joc, dimensiunea mare a ecranului de 31,5″ se pretează și pentru sarcinile productive zi cu zi. Suprafața mare a ecranului le permite utilizatorilor să deschidă și să utilizeze simultan mai multe ferestre ale aplicațiilor. Datorită certificării VESA DisplayHDR 400, AG325QZN/EU poate reda conținutul HDR din videoclipuri și jocuri. Ecranul are unghiuri largi de vizualizare (178/178°), iar luminozitatea de vârf de 400 nits permite utilizarea sa în spații interioare luminoase. De asemenea, sunt incluse un hub USB 3.2 cu 4 porturi și un port USB upstream către PC, oferind utilizatorilor posibilitatea să conecteze perifericele direct la monitor.

La fel ca și alte modele AGON 5, noul monitor prezintă un design elegant, unghiular și cu margini foarte subțiri. Suportul metalic ergonomic cu reglaje pentru înclinare (-5/23°), înălțime (150 mm), pivotare (-20/20°) și rotire (90°) permite o utilizare confortabilă pentru orice persoană, în orice ocazie.

Preț și disponibilitate

Monitorul AGON AG325QZN/EU va fi disponibil începând cu luna aprilie la prețul recomandat de 2849 lei.

Facebook Comments
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

Înainte de executarea silită băncile trebuie să-și ajute clienții să depășească situațiile care au generat neplata. Rolul CSALB va crește

Published

on

By

24 aprilie, București. Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile. Măsurile de restructurare trebuie să țină cont de situația consumatorului și să includă refinanțare, amânare sau suspendare a plății ratelor, schimbarea ratei dobânzii, conversii valutare sau iertare parțială de datorie. Măsurile sunt incluse în Ordonanța de urgență a Guvernului nr.15/2024 (prevăzute inițial în OUG nr. 52/2016 privind creditele ipotecare). Totodată, acestea reprezintă tipuri de soluții pe care conciliatorii le propun în cadrul negocierilor consumatori-bănci încă din 2016, în concilierile desfășurate la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB). Din acest motiv, obligația legală adoptată de puțin timp ar putea crește numărul soluționărilor amiabile în cadrul CSALB, atât pentru creditele care au potențial de a fi executate silit, cât și în cazul celor aflate deja în executare.

Iată o parte dintre temele dezbătute în al treilea episod din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitațiCiprian Chiorean și Mircea Stroe, într-o discuție moderată deVasile Coman.

| PODCAST CSALB |  https://www.youtube.com/watch?v=rNPCeKxwZbY

Este al 4-lea sezon de interviuri la care participă top managementul sistemului bancar și experți din domeniul juridic. În 2023 și în acest an, jurnaliști reputați din domeniul economic sunt invitați să dezbată principalele subiecte din banking, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB). În 2024analizăm noutățile și impactul lor în piața financiar-bancară, precum și relația consumatorilor cu instituțiile de credit, dar și cu finanțele personale, într-un context socio-economic volatil și imprevizibil.

Anul 2024 a debutat cu o modificare legislativă importantă, pozitivă pentru consumatori și care va consolida relația acestora cu băncile. Ordonanța de urgență a Guvernului nr.15/2024 prevede obligația pentru creditori să facă dovada că au încercat să restructureze creditele pentru care consumatorii nu au mai putut plăti și au ajuns în faza de executare silită. Astfel, banca trebuie să ia măsuri concrete de îmbunătățire a relației contractuale cu clientul care întâmpină dificultăți de plată, înainte de a iniția executarea garanțiilor. Chiar dacă băncile veneau și până la apariția acestei ordonanțe cu măsuri de redresare și restructurare, actul normativ evidențiază în mod distinct această obligație. Vestea este bună atât pentru consumatori, cât și pentru bănci, deoarece nicio instituție de credit nu-și dorește să aibă clienți aflați în executare silită. Orice client neperformant înseamnă costuri suplimentare pentru o bancă: cu constituirea de provizioane, cu cheltuieli de executare, cu administrarea acestor credite neperformante.

Băncile sunt interesate să aibă clienți sănătoși financiar, iar relația client-bancă este una de parteneriat. Interesul băncii este de a soluționa cât mai rapid orice fel de situație cu potențial conflictual. De multe ori facem acest lucru prin intermediul CSALB și observăm că relația consumator-bancă s-a așezat mult față de acum 15 ani. O contribuție decisivă în această relație o are o mai bună înțelegere a contractelor și a clauzelor contractuale. ”

„Anticipați cumva vreo modificare provocată de această modificare legislativă? Vor fi mai multe înțelegeri amiabile în cadrul CSALB pentru a se evita cazurile de executare silită? ”

Cu siguranță că va exista o mai mare deschidere spre așezarea părților la masa negocierii, înainte de a ajunge la o situație conflictuală. Iar CSALB oferă cadrul pentru un astfel de dialog. Oamenii au înțeles că este necesară o soluționare mai rapidă a diferendelor pe care le au cu băncile, mai ales dacă problemele lor au ajuns în instanță. Din păcate, sistemul juridic nu permite o soluționare a acestor cazuri într-un termen mai scurt de 12-24 de luni. Pe de altă parte, timpul mediu de soluționare în cadrul CSALB este de doar 25 de zile.

Ca să înțelegeți de ce există dorința consumatorilor de a-și rezolva nemulțumirile cu băncile pe cale amiabilă, vă dau două exemple relevante: am avut dosare de conciliere în care consumatorii au fost magistrațicare au venit cu cereri către CSALB. Cu alte cuvinte, beneficiile concilierii au ajuns să fie înțelese inclusiv de către unii reprezentanți ai sistemului judiciar. Magistrații au înțeles că, în ciuda faptului că sunt mult mai familiarizați cu instanțele de judecată, au mai mult de câștigat într-o procedură alternativă la instanță, derulată în cadrul CSALB. Mai mult, am conciliat și consumatori care veneau din sistemul bancar, dar aveau disfuncționalități în relație cu banca, unii având chiar calitatea de salariați ai băncii respective.

n avantaj pentru care executările silite sau procesele din instanță ajung să fie soluționate la CSALB este că, în aceste cazuri, pretențiile părților sunt deja exprimate. Se cunoaște exact nivelul datoriei, așteptările instituției de credit cu privire la termenul de plată, cât este dispus consumatorul să plătească. Evident, când se ajunge la executarea silită există și un grad de frustrare pentru că s-au parcurs niște etape și ne-am putea lovi de diverse orgolii sau ambiții. Dar, în general, există o mai mare disponibilitate din partea părților de a accepta un compromis.

„CEC Bank este fosta Casă de Economii, cu o bună poziționare în mediul rural și, fiind o bancă de stat, oamenii au păstrat încrederea în această instituție. Considerați că această percepție este un atu al băncii?

Cele peste 1.000 de unități bancare la nivel național și 1.300 de ATM-uri reprezintă cu siguranță un atu, în condițiile în care avem datoria morală față de români să facilităm incluziunea financiară, chiar și în zone unde celelalte bănci ajung mai greu. Încercăm să deservim inclusiv zone din mediul rural, unde, practic, singurul element de legătură cu lumea bancară este reprezentat de multe ori de o unitate sau un ATM CEC Bank. De aceea, vom menține această rețea, deși vedem că la nivelul pieței, la nivelul altor jucători din piață, tendința este de restrângere a unităților teritoriale.

Noi ne dorim în relația cu clienții să construim un mix între tehnologie și prezență umană, în condițiile în care oamenii s-au cam săturat să vorbească cu roboții. Luăm în calcul soluțiile digitale pentru că ne dorim să asigurăm un acces rapid la toate serviciile și produsele noastre, dar factorul uman rămâne foarte important.

CEC Bank a ajuns pe locul 3 în industria bancară cu o creștere de 35% a activelor față de anul anterior. Prin achiziția Fondului de Garantare a Creditului Rural, am devenit un grup bancar important. Acum lucrăm intens la înființarea unei societăți de asigurări. În toate proiectele punem accent pe interacțiunea umană, dorim să menținem în continuare posibilitatea ca toți clienții noștri să interacționeze cu un lucrător bancar. Evident că o astfel de creștere vine cu un risc asociat, iar cel mai mare pare a fi din zona fraudelor online.

Există în cadrul fiecarei bănci o categorie de clienți vulnerabili care nu sunt foarte familiarizați cu utilizarea unor instrumentelor digitale, neavând înțelegerea completă a fenomenului și atunci, ei devin ținte predilecte pentru infractorii informatici. Plățile instant, pe care majoritatea băncilor le utilizează, sunt vizate cel mai mult în fraudele online. De aceea, atenționăm mereu utilizatorii să nu îți dezvăluie PIN-ul și să nu acceseze link-uri neautorizate, fie că le primesc pe email sau prin sms.

***

  Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Facebook Comments
Continue Reading

Uncategorized

TikTok sărbătorește Ziua Internațională a Cărții alături de comunitatea #BookTok din România

Published

on

By

Cu ocazia Zilei Internaționale a Cărții, TikTok lansează un efect AR disponibil în aplicație, care să aducă împreună iubitorii de carte prin conversațiile despre literatură

București, 23 Aprilie 2024 – #BookTok este una dintre cele mai înfloritoare comunități de pe TikTok și aduce împreună creatori, autori și iubitori de lectură din toată lumea, oameni care împărtășesc aceeași pasiune pentru cărți și literatură.

TikTok explorează noi modalități prin care comunitatea de pe #BookTok să se dezvolte, să poată crea și învăța. Astfel, pentru a sărbători Ziua Internațională a Cărții, platforma anunță un nou efect destinat iubitorilor de cărți, prin care aceștia sunt încurajați să își împărtășească experiențele și cărțile preferate. Acesta vine în întâmpinarea parteneriatului cu Cărturești, cel mai mare lanț de librării din țară, colaborare care urmărește să stimuleze dragostea pentru literatură și să conecteze comunitatea pasionaților de literatură.

Pentru a marca această zi specială, TikTok introduce un efect AR special disponibil în aplicație, care celebrează literatura și încurajează conversațiile în rândul comunității iubitorilor de cărți din România și nu numai. Acest efect îi va transpune pe utilizatori într-o experiență dinamică, unde sunt invitați să împărtășească gânduri și idei despre cărțile, autorii și personajele lor preferate. De la cărțile pe care le recitesc cel puțin o dată pe an, la cărțile pe care le iau în călătorii sau cele care i-au ajutat să înțeleagă mai bine ce înseamnă să fii adult, efectul va servi drept catalizator pentru stimularea discuțiilor. TikTok își propune să cultive un spațiu online vibrant și sigur, în care creativitatea prosperă și puterea povestirii înflorește, utilizatorii fiind astfel încurajați să se lase inspirați de pasiunea lor pentru literatură.

Suntem impresionați și fericiți că există comunități online precum BookTok, care au un impact semnificativ în consolidarea unor obiceiuri sănătoase. #BookTok a adus împreună iubitorii de carte în moduri în care nu ne-am fi așteptat, în timp ce și-a pus amprenta asupra culturii, în afara platformei. Așteptăm cu nerăbdare să vedem cum iubitorii de carte din comunitatea românească vor fi inspirați să transmită mai departe gânduri și experiențe pe TikTok”, a spus Jakub Olek, Head of Public Policy and Government Relations pentru Europa Centrală și de Est la TikTok.

TikTok colaborează cu Cărturești pentru a celebra Ziua Internațională a Cărții printr-o activare unică în librărie, cu o surpriză care să aducă împreună pasionații de literatură, atât pe platformă, cât și în afara acesteia.

Astfel, pe 23 aprilie, iubitorii de carte sunt invitați să participe la un eveniment de speed dating concentrat pe cărțile preferate, la cafeneaua din Cărturești Carusel, o ocazie perfectă care să dea naștere unor discuții dedicate literaturii și să îi aducă mai aproape de pasionații de lectură de BookTokerii lor preferați, cum ar fi @booksstopia, @nostalgic.fairytale, @tori.stroe, @marybooks222 și autoarea contemporană Laura Ionescu @luluts404.

Cu această ocazie specială, pasionații de carte din comunitatea #BookTok vor avea ocazia să participe la o întâlnire cu creatorul lor BookTok favorit și să discute despre cărțile care au jucat un rol important în dezvoltarea lor. Pentru a facilita discuțiile, oamenii sunt încurajați să-și aducă cartea preferată, iar un joc de cărți bazat pe întrebările despre literatură din efectul BookTok va fi disponibil la fiecare sesiune de speed dating. Pasionații de carte au fost selectați pe baza unui mecanism de înscriere publicat pe profilurile creatoarelor.

„Comunitatea BookTok este o comunitate vibrantă și dinamică de cititori pasionați care își împărtășesc dragostea pentru cărți și literatură pe TikTok. Prin intermediul BookTok, cărțile devin mai accesibile și mai relevante pentru o nouă generație de cititori, consolidând astfel importanța și impactul cărților în societatea modernă. Sperăm ca această întâlnire între cititori și creatorii lor preferați de conținut să încurajeze și mai mult dragostea pentru lectură și popularizarea acesteia printre tineri. Ne bucurăm să putem fi gazde ale acestui eveniment și să sărbătorim cărțile alături de cei care le scriu, le citesc și le îndrăgesc”, a adăugat Roxana Tomai, PR & Social Media, Cărturești.

Cu peste 31 de milioane de postări la nivel global, #BookTok este una dintre cele mai înfloritoare comunități de pe TikTok, inspirând cititorii din întreaga lume prin conținut captivant, de la recenzii de cărți la sfaturi de scris. Activitățile recente ale comunității, cum ar fi provocarea #HerStory, arată impactul autoarelor și personajelor feminine în literatura contemporană.

Alăturați-vă TikTok și Cărturești pentru a sărbători Ziua Internațională a Cărții, dar și pentru a intra în legătură cu alți pasionați de literatură din comunitatea #BookTok.

Facebook Comments
Continue Reading

Uncategorized

Studiu Reveal Marketing Research în parteneriat cu Up România despre comportamentul alimentar al românilor: 7 din 10 români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi

Published

on

By

Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research în parteneriat cu Up România și-a propus să identifice atitudinile și comportamentele românilor cu privire la subiectul reducerii risipei alimentare.

  • 85% dintre români obișnuiesc să cumpere produse alimentare de câteva ori pe săptămână sau chiar zilnic/aproape zilnic.
  • 7 din 10 români au în vedere strategii pentru a reduce cantitatea de  mâncare aruncată la gunoi.
  • 59% dintre români cumpără mai multe produse alimentare dacă le este foame când merg la cumpărături.
  • Reprezentanții Generației Z (18-24 ani) risipesc cele mai multe alimente din cauza achiziționării excesive de produse (57% vs. 47% total eșantion).

Într-o săptămână obișnuită, românii aleg să consume mâncare gătită acasă în aproximativ 7.5 din 10 ocazii de luat masa.

Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research pentru Up România, 47% dintre români obișnuiesc să cumpere produse alimentare de câteva ori pe săptămână, iar 38% zilnic sau aproape zilnic.

Referitor la obiceiurile alimentare, majoritatea românilor consumă mâncare gătită acasă (7.5 din 10 mese). Totuși, tinerii cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani adoptă această practică într-o măsură semnificativ mai mică, consumând în medie 6.5 mese preparate acasă din totalul de 10. Această discrepanță sugerează o deschidere către alternative de consum care să fie mai eficiente în ceea ce privește gestionarea timpului, reprezentanții acestei generații fiind recunoscuți pentru ritmul lor de viață activ.

În aceeași ordine de idei, comanda de mânacare la domiciliu este cel mai des utilizată de respondenții între 18-24 ani (aproape 1 din 5 mese), iar luarea mesei la restaurant are incidența cea mai mare în cazul celor între 25-34 ani (1.7 din 10 mese).

Eforturi pentru reducerea risipei alimentare în rândul românilor. 7 din 10 români au în vedere strategii pentru a reduce cantitatea de  mâncare aruncată la gunoi

Principalele categorii de produse aruncate la gunoi sunt mâncarea gătită (48%), legumele (37%), pâinea sau alte produse de panificație (35%) și fructele (34%). În rândul celor cu vârste între 25 și 34 de ani, risipa mâncărurilor gătite este menționată într-o proporție mai mare (65%), în timp ce bărbații au tendința să arunce mai multe legume decât femeile (42% bărbați vs. 33% femei).

Îndreptându-ne atenția către cauzele risipei alimentare, cei mai mulți dintre români indică achiziționarea excesivă de produse și expirarea termenului de valabilitate înainte de a fi consumate (47%), precum și gătitul în exces (38%). Tinerii între 25 și 34 de ani sunt mai înclinați să cumpere în exces (56%) și să gătească mai mult decât pot consuma (49%), aceste comportamente reflectând o tendință semnificativ mai mare către consumerism în stilul de viață al tinerilor.

În comportamentul românilor poate fi observată și conștientizarea crescută a importanței gestionării eficiente a alimentelor, principalele măsuri luate în considerare de aceștia pentru a reduce risipa alimentară fiind depozitarea și congelarea corectă a alimentelor pentru a le prelungi perioada în care pot fi consumate (73%), evaluarea corectă a porțiilor de mâncare necesare pentru a găti doar cât este nevoie (71%), pregătirea unei liste de cumpăraturi care să fie respectată (71%) și achiziția de produse alimentare pentru perioade scurte de timp (65%).

Femeile sunt mai deschise decât bărbații să adopte măsuri pentru reducerea risipei alimentare, având în vedere că acestea sunt cele care au o implicare mai mare în gestionarea alimentelor și a gospodăriei. Dacă analizăm segmentele de vârstă, se poate observa că persoanele mature peste 55 de ani sunt mai predispuse să depoziteze și să congeleze corect alimentele pentru a le prelungi perioada de consum (84%).

„Rezultatele studiului evidențiază o conștientizare tot mai mare în rândul românilor cu privire la nevoia de a reduce risipa alimentară, motivațiile putând fi influențate atât de considerente financiare, cât și de aspecte ce țin de responsabilitatea față de protejarea mediului înconjurător. Observăm că majoritatea românilor sunt deschiși să adopte strategii pentru a reduce cantitatea de mâncare aruncată la gunoi și să își adapteze comportamentele în acest sens. Astfel că, este esențială educarea și spijinirea consumatorilor în adoptarea unor comportamente responsabile, în vederea diminuării risipei alimentare” a menționat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research

6 din 10 români cumpără mai multe produse alimentare dacă le este foame când merg la cumpărături

71% dintre cei intervievați consideră că pierd sub 50 RON într-o săptămână obișnuită din cauza risipei alimentare, în special cei peste 55 ani (89%),  în timp ce 19% consideră că pierderea este între 51-100 RON, în special tinerii între 18-34 ani (32%).

În ceea ce privește planificarea mesei de Paște, majoritatea românilor (79%) vor păstra tradiția luând masa acasă și consumând mâncare pregătită în propria locuință. De asemenea, 3 din 4 respondenți apreciază că proporția de alimente pe care o vor arunca la gunoi, raportându-se la cantitatea totală de alimente din gospodărie în perioada sărbătorilor de Paște este de aproximativ 10%. 

„Ne angajăm să continuăm să educăm și să sprijinim consumatorii în adoptarea unor comportamente responsabile și sustenabile. Mai mult decât atât, ne propunem să intensificăm eforturile pentru reducerea risipei alimentare și să colaborăm strâns cu partenerii și comunitatea pentru a promova practici alimentare mult mai responsabile și durabile. Credem că numai prin inițiative și colaborare activă, suntem convinși că putem contribui la construirea unui viitor mai sustenabil pentru toți„, a spus Elena Pap, CEO Up România.

Conform datelor studiului, se observă că există o tendință semnificativă în rândul românilor de a cumpăra mai mult dacă le este foame când merg la cumpărături. Mai exact, 6 din 10 respondenți declară că, în astfel de situații, achiziționează mai multe produse. Acest comportament se traduce într-o creștere a achizițiilor cu până la 10% pentru 51% dintre respondenți, sau între 10%-30% pentru 41% dintre aceștia.

Referitor la comportamentul responsabil la cumpărături, 57% dintre cei intervievați declară că și-ar dori să existe o zonă cu produse la preț special pe care să le cumpere și să le consume imediat, în special cei intre 35 si 44 de ani (65%), iar 53% dintre respondenți și-ar dori să aibă cât mai multe opțiuni de a cumpăra vrac sau la bucată.

În plus, se remarcă faptul că 9 din 10 români au obiceiul de a verifica termenul de valabilitate al produselor pe care le cumpără, tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani adoptând acest obicei într-o mai mică măsură (77%). De asemenea, 86% dintre cei care verifică termenul de valabilitate al produselor afirmă că fac acest lucru de cele mai multe ori sau chiar întotdeauna.

În contextul comportamentului responsabil al românilor în momentele când aleg să mergă la restaurant, se evidențiază faptul că aceștia ar fi mai predispuși să acționeze responsabil dacă ar fi informați și susținuți în a lua mâncarea neconsumată la pachet (61%) și dacă ar avea posibilitatea de a alege între două tipuri de porții, medii și mari (50%).

Generația Z (18-24 ani), lider în risipa alimentară

Conform datelor studiului, reprezentanții Generației Z (18-24 ani) sunt mai predispuși să risipească alimente. Mai mult de o treime dintre aceștia declară că pierd între 51-100 lei într-o săptămână obișnuită din cauza risipei alimentare (36% Generația Z vs. 19% total eșantion), în timp ce majoritatea românilor pierd sub 50 lei (71% total eșantion vs. 51% Generația Z).

Privind cauzele risipei alimentare, tinerii între 18-24 ani menționează în mai mare măsură că le lipsesc informații cu privire la măsurile anti-risipă (19% vs. 10% total eșantion) și că obișnuiesc să cumpere mai multe produse decat cele necesare (57% vs. 47% total eșantion). La o privire mai atentă, putem observa că cel mai adesea aceștia aruncă la gunoi produsele lactate (43% vs. 16% total eșantion) și produsele din carne (23% vs. 10% total eșantion).

De asemenea, reprezentanții Generației Z sunt mai puțin deschiși să adopte diferite măsuri de reducere a risipei alimentare, precum achiziția de produse alimentare pentru perioade scurte de timp (51%  Generația Z vs. 65% total eșantion).

Facebook Comments
Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

Uncategorized17 ore ago

Înainte de executarea silită băncile trebuie să-și ajute clienții să depășească situațiile care au generat neplata. Rolul CSALB va crește

24 aprilie, București. Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează...

Afacerio zi ago

Soluții Spengler Profesionale pentru Protecția și Integritatea Acoperișului

Dacă sunteți în căutarea unei soluții durabile și eficiente pentru protejarea și menținerea integrității acoperișului dumneavoastră, nu căutați mai departe!...

Uncategorizedo zi ago

TikTok sărbătorește Ziua Internațională a Cărții alături de comunitatea #BookTok din România

Cu ocazia Zilei Internaționale a Cărții, TikTok lansează un efect AR disponibil în aplicație, care să aducă împreună iubitorii de...

Uncategorizedo zi ago

Studiu Reveal Marketing Research în parteneriat cu Up România despre comportamentul alimentar al românilor: 7 din 10 români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi

Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research în parteneriat cu Up România și-a propus să identifice atitudinile și comportamentele...

Cât durează un proces terapeutic? Cât durează un proces terapeutic?
Viața în Iasi2 zile ago

Cât durează un proces terapeutic?

Abordarea unui proces terapeutic este o călătorie unică și profund personală, care implică o gamă variată de emoții, descoperiri și...

Social3 zile ago

Cupoanele de reducere: Mit sau realitate? Află cum poți să economisești cu adevărat

Cupioanele de reducere nu sunt un mit; ele sunt o realitate care te poate salva între 5% și 25%. Economisirile...

Eveniment5 zile ago

Ecovillas: Preturile imobilelor pot creste cu pana la 40% in urmatorii 5 ani

Zona Pipera, un pol al noilor investiții imobiliare și o atracție pentru viitorii proprietari. Cererea pentru segmentul premium-high class este...

Uncategorized6 zile ago

Agenția de creație DDB România semnează prima campanie de imagine a grupului de companii PPC din România

București, 15 aprilie 2023 – Agenția de creație DDB România anunță semnarea primei campanii de imagine a Grupului Public Power...

Entertainment6 zile ago

Mașini noi, cu livrare rapidă, direct de pe Autovit.ro.

Peste 1200 de oferte, 30 de mărci cu garanție de până la 7 ani și motorizări eligibile pentru Programul Rabla...

Afaceri6 zile ago

Montarea Tablei Cutate: Ghid complet oferit de Dachdeckerspezialist

Când vine vorba de acoperișuri, alegerea materialelor potrivite și a unei echipe calificate pentru montare sunt cruciale pentru asigurarea durabilității...

Afaceri6 zile ago

Profesioniști în Montarea Tablei Cutate pentru un Acoperiș Durabil și Estetic

În cadrul proiectelor de construcție sau renovare a acoperișului, montarea tablei cutate reprezintă o opțiune populară datorită durabilității și aspectului...

Uncategorized6 zile ago

B.D.G. Import își extinde portofoliul prin parteneriatul cu William Grant & Sons

București, 18 aprilie 2024 – B.D.G. Import, singura companie cu acționariat 100% românesc din top 3 importatori de băuturi spirtoase din...

Eveniment7 zile ago

Bononia Estate Winery & Resort, locul unde luxul este ȋn armonie cu natura, chiar pe malul Dunării

Dacă esti un iubitor de escapade ȋn natură ce doreşte să-şi golească mintea şi să ȋşi umple sufletul pe malul...

Evenimento săptămână ago

Termenul de depunere a proiectelor , în cadrul apelului dedicat IMM-urilor, prelungit prin ordin de ministru

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a prelungit, oficial, prin ordin de ministru, termenul de depunere a proiectelor pentru acțiunea...

Viața în Iasio săptămână ago

Proprietățile asfaltului care îl fac perfect pentru pavajul din curte

Asfaltul este un material de construcție versatil și durabil, cunoscut pentru utilizarea sa în pavajul din curți și drumuri. Este...

Uncategorizedo săptămână ago

Conexiuni adevărate: Heineken® și Bodega lansează “The Boring Phone”

17 aprilie 2024: Heineken®, în colaborare cu Bodega, creatorii de bun-gust în materie de modă și street culture, lansează “The Boring...

Știrile Săptămânii