Eveniment
House of VLAdiLA și The Climate Change Company, marii câștigători ai competiției Startarium „Românii sunt antreprenori”
Published
10 luni agoon
Competiția Startarium „Românii sunt antreprenori”, inițiată de Impact Hub și ING Bank, cu sprijinul Pluxee, și-a desemnat câștigătorii pe 29 noiembrie, în cadrul unui eveniment organizat la Hotel Radisson din București. În marea finală au intrat 14 antreprenori, câte 7 pentru fiecare categorie a concursului de pitch-uri, Startup și Running Ops. Aceștia au avut ocazia să își prezinte afacerile la scenă deschisă, în fața a 600 de participanți și a juriului format din mentori și reprezentanți ai mediului de business. În urma jurizării, au fost alese câte 2 companii câștigătoare pentru fiecare categorie, care au fost premiate cu un total de 90.000 de euro, nerambursabili. Câștigătorii marilor premii sunt The Climate Change Company (Startup) și House of VLAdiLA (Running Ops).
Podiumul pentru fiecare categorie a arătat astfel:
Startup:
Premiul I: The Climate Change Company (20.000 de euro, nerambursabili)
Premiul II: PiciordePlay (10.000 de euro, nerambursabili)
Running Ops:
Premiul I: House of VLAdiLA (40.000 de euro, nerambursabili)
Premiul II: BRIO (20.000 de euro, nerambursabili)
În plus, în cadrul competiției Startarium „Românii sunt antreprenori” s-au mai acordat 10 premii suplimentare, în valoare de 1.000 euro fiecare, pentru 10 cele mai votate idei de afaceri înscrise în secțiunea Ideea ta. Voturile au fost deschise pentru public până la data de 1 decembrie, iar câștigătorii secțiunii au fost anunțați public pe startarium.ro.
„<Românii sunt antreprenori> a revenit cu aceeași forță și energie în 2023 ca și în edițiile precedente ale competiției. Ediția din 2023 a marcat și o serie de noutăți importante: alăturarea Pluxee ca partener al evenimentului și platformei Startarium.ro, alături de ING Bank, extinderea competiției cu două noi categorii, dedicate atât antreprenorilor aspiranți, cât și companiilor care au depășit stadiul de startup și, nu în ultimul rând, evoluția <Românii sunt antreprenori> într-un adevărat festival de antreprenoriat, oferind participanților nu doar o platformă de competiție, ci și un mediu propice pentru a experimenta apartenența la o comunitate puternică, dinamică, la educație și inspirație.
Faptul că avem 4 câștigători care au soluții reale și fezabile ca model de afacere la probleme care țin de agenda economică și socială a României – educația, accesul la cultură, industriile creative, infrastructură și mediu demonstrează încă odată că antreprenoriatul este unul din pilonii de creștere pentru noi toți.”, a declarat Vlad Craioveanu, CEO și cofondator Impact Hub Bucharest.
Anul acesta, evenimentul iconic Startarium Pitch Day s-a desfășurat sub o nouă identitate – Românii sunt antreprenori, menită să celebreze spiritul antreprenorial național, să aducă competiția mai aproape de publicul larg și să încurajeze mai mulți antreprenori și viitori antreprenori să își urmeze pasiunea profesională.
„În ING, susținem creșterea startup-urilor și a micilor companii, așadar ne-am bucurat să reluăm una dintre cele mai importante competiții pentru antreprenorii din România. Suntem încântați să descoperim afaceri noi, cultivate cu pasiune, dar și să vedem evoluția celor pe care le cunoșteam deja. Scena <Românii sunt antreprenori> a fost încărcată de emoții, entuziasm și efervescență. A fost o experiență incredibilă pentru toți cei care au participat deoarece au exersat cum să construiască și să susțină un pitch, cum să convingă un juriu, format din mentori și reprezentanți cu experiență din mediul de business, că afacerea lor merită să fie câștigătoare.
56 de afaceri au fost selectate pentru semifinala ‘Romanii sunt antreprenori’, iar 14 au ajuns în finală. Îi felicităm pe marii câștigători, dar și pe toți antreprenorii curajoși care au intrat în competiție. Vom urmări îndeaproape progresele lor!”, a declarat Luana Sorescu, Head of Clients, divizia Business Banking, ING Bank România.
Cine sunt marii câștigători?
Startups:
Locul 1: The Climate Change Company
The Climate Change Company dezvoltă soluții la cheie, inovatoare și cu impact înalt, menite să contribuie la îmbunătățirea ecosistemului în care trăim și, implicit, la mai binele planetei.
Prin proiectul Littar, the Climate Change Company transformă deșeurile de plastic și sticlă în asfalt de ultimă generație, punându-și, astfel, amprenta pe viitorul infrastructurii durabile și a economiei circulare.
„Această distincție nu reprezintă doar o victorie pentru noi, ci și pentru toți cei care cred într-un viitor mai ecologic. Ne amintește că atunci când ne unim, motivați de pasiune și scop, putem aborda cu succes problemele complexe cu care ne confruntăm ca planetă și societate. Este un imbold pentru noi să continuăm să dezvoltăm soluții sustenabile și să îi inspirăm și pe alții să se alăture efortului nostru de a crea un mediu mai curat și mai sănătos pentru generațiile viitoare. Mulțumim tuturor celor care au fost alături de noi în această călătorie a schimbării pozitive„, a declarat Sebastian Tudose, cofondator The Climate Change Company.
Locul 2: PiciordePlay
PiciordePlay este platforma românească de streaming care și-a început activitatea în pandemie, în vara anului 2021. Proiectul își propune să aducă teatrul mai aproape de românii de pretutindeni, oferindu-le acestora oportunitatea de a viziona online piesele lor preferate.
Până în prezent, PiciordePlay a transmis peste 30 de spectacole live, 10 înregistrări și a atras pe platformă mai mult de 10.000 de utilizatori. Platforma are parteneriate cu unele dintre cele mai apreciate instituții culturale românești, precum Teatrul Național București, Teatrul Bulandra, Teatrul Nottara sau Teatrul de Comedie.
„Suntem onorați și mândri să fim recunoscuți de o competiție atât de importantă, precum Startarium «Românii sunt Antreprenori». Acest premiu este nu doar o realizare personală pentru echipa PiciordePlay, ci și o validare a faptului că există un interes puternic în zona de cultură și artă. Ne-am asumat misiunea de a crea o punte între cultura, arta și consumatorul modern, oriunde s-ar afla el, iar acest premiu confirmă faptul că suntem pe drumul cel bun. Fondurile câșigate vor fi un sprijin esențial în continuarea acestei călătorii”, a declarat Alexandru Aramă, cofondator PiciordePlay.
Celelalte 5 startupuri care au intrat în finala Startarium „Românii sunt antreprenori” sunt: Mașini la cheie, MommyHAI, Offbeat, Smilemobilul și Voidship.
Running Ops:
Premiul I: House of VLAdiLA
House of VLAdiLA este un brand fondat de Oana și Dragoș Vlădilă care combină arta și designul de interior în dezvoltarea de produse precum tapet personalizat, catifea și mobilier de designer. Oana, arhitectă, și Dragoș, cu expertiză în antreprenoriat, își propun să inoveze domeniul amenajărilor interioare. Tehnologia modernă de printare se îmbină cu desenul manual, asigurând calitate de top. Totul se produce in-house, respectând standardele de sustenabilitate: materiale naturale, ecologice și biodegradabile, fără substanțe toxice.
„Suntem mândri că House of VLAdiLA este marele câștigător al competiției «Românii sunt antreprenori» și le mulțumim organizatorilor și juraților pentru încrederea arătată! Vedem această victorie ca pe o recunoaștere a muncii și pasiunii noastre, dar și ca pe o responsabilitate foarte mare. Ne propunem să punem România pe harta designului internațional și să devenim un brand de referință”, a declarat Dragoș Vlădilă, cofondator House of VLAdiLA.
Premiul II: BRIO
Fondată în 2014, BRIO este platforma de soluții fundamentate științific, pentru îmbunătățirea performanței școlare, destinată elevilor, părinților, educatorilor, școlilor și altor instituții implicate în actul educațional din România. Prin intermediul testelor BRIO, proiectul își propune să pună la dispoziția utilizatorilor teste digitalizate standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII să își poată evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și să își poată îmbunătăți performanța la examene.
„Acest premiu ne demonstrează că educația rămâne o prioritate în România și ne inspiră să mergem mai departe și să lucrăm din ce în ce mai intens pentru a oferi oportunități de învățare și îmbunătățire a performanței școlare în întreaga țară. Suntem hotărâți să contribuim la creșterea nivelului de educație în România și să oferim elevilor instrumentele de care au nevoie pentru un viitor mai strălucit”, a declarat Gabi Bartic, cofondator BRIO.
Pe lângă cei 2 câștigători, în finala categoriei Running Ops au intrat și Beesers, Bright Spaces, cautcurier.ro, Helperz.ro și Spark Online School.
‘’M-am bucurat să văd că pe scena evenimentului <Românii sunt antreprenori> au urcat români pasionați de ceea ce fac, care devin o sursă de inspirație pentru alții prin faptul că sunt capabili să aibă o viziune mai largă, pentru care binele oamenilor și impactul pozitiv în comunitatea locală sunt prioritare.
Pluxee s-a alăturat proiectului Startarium anul acesta, din convingerea că educarea și susținerea antreprenorilor români au un potențial semnificativ de a genera un impact economic pe termen lung. Vom continua strategia noastră de susținere a comunității antreprenoriale din România fiind alături de antreprenorii cu idei excelente aflați la început de drum, dar și de afacerile care continuă să crească și au nevoie de resurse și finanțare pentru o dezvoltare durabilă”, a spus Manuel Fernandez Amezaga, CEO Pluxee România și Bulgaria.
600 de persoane au luat parte la marea finală Startarium „Românii sunt antreprenori”
Aproximativ 600 de persoane au luat parte, în sală, la prezentările și discuțiile propuse de către organizatorii competiției.
Printre cei care au urcat pe scenă în deschiderea evenimentului s-au numărat Vlad Craioveanu – CEO & cofondator Impact Hub Bucharest, Dan Ștefan – Managing Partner Autonom Group, Delia Olteanu – Manager Strategie Clienți IMM al ING Bank, și Manuel Fernandez Amezaga – CEO Pluxee România și Bulgaria.
Ulterior, în cadrul panelului „Viitorul businessului în România: antreprenori în ascensiune”, organizat cu sprijinul Romanian Business Leaders, o serie de lideri de business și-au împărtășit experiențele și perspectivele despre inovație și succes în antreprenoriatul românesc. Aceștia au fost: Iulian Nedea – CEO și cofondator Simtel, Cristian Logofătu – Financier, Entrepreneur, board member Bittnet, Andreea Pipernea – Managing Partner Exit by Choice și Delia Dragomir – CEO și cofondator Eucom Business Language.
Lansări prezentate pe scena principală
Scena principală a fost și gazda lansării unui nou modul în cadrul platformei Startarium: Startarium eXP(erience) oferă antreprenorilor experiențe interactive de învățare, depășind cursurile online tradiționale. Cu durată de o lună, fiecare curs include 4 module, quiz-uri, o sesiune de Q&A și un proiect final cu feedback, iar cei care finalizează un curs pot beneficia de 3 sesiuni gratuite de mentorat. Înscrierile pentru primele două cursuri, Management financiar pentru mici afaceri și Web Analytics, încep pe data de 8 decembrie, pe Startarium.
Un alt moment important a fost reprezentat de pre-lansarea mapării „Green Startups Ecosystem Overview Report 2023”. Aflat la a treia ediție, raportul prezintă o analiză a startupurilor verzi din România, organizațiile de sprijin și inițiativele care promovează o tranziție către o societate neutră din punct de vedere climatic. Lansarea oficială a Green Startups Ecosystem Overview Report 2023 va avea loc pe data de 7 decembrie, în cadrul evenimentului online Romania ClimAccelerator Demo Day.
Punctele culminante ale competiției Startarium „Românii sunt antreprenori” au fost, bineînțeles, cele două finale de pitch-uri, în cadrul cărora concurenții au beneficiat de sprijinul și încurajările prietenilor, partenerilor și celor pasionați de business și de antreprenoriat.
Scenele adiacente au găzduit 6 pastile de învățare pentru participanți
În paralel cu finalele de pitching, pe scenele secundare, participanții au putut lua parte la 6 sesiuni de învățare, prezentate sub formă de masterclassuri: „Principii STELL*R pentru înalta performanță”, susținut de Adrian Florea, fondator Trend Consult, „Bani și libertate – Despre echipă, viziune și autonomie în afaceri”, susținut de Ovidiu Toader, Business Coach, dar și la sesiuni dedicate siguranței cibernetice – susținută de Bogdan Botezatu, director Threat Research and Reporting Bitdefender, sustenabilității – susținută de Magdalena Caramilea, Director de sustenabilitate Autonom, comunicării și branding-ului, alături de Andrei Lasc și Mihaela Joița, cofondatori Poarta 9, și echipelor performante, sesiune susținută de Cosmin Alexandru, cofondator Teamology Institute.
Sectorul agrifood a avut o scenă dedicată la Românii sunt antreprenori
Ediția de anul acesta a Agrifood Innovation Summit, organizată de EIT Food și Impact Hub Bucharest, a avut loc în cadrul evenimentului „Românii sunt antreprenori”, pe o scenă dedicată. Sub numele de Agrifood Innovation Stage, scena s-a concentrat pe subiectul inovațiilor în agricultură și industria alimentară, abordând subiecte precum siguranța alimentară, agricultura digitală și sustenabilitatea.
Evenimentul a inclus lansarea raportului „Romanian Agrifood Startups Overview Report 2023″, care analizează tendințele și provocările din sectorul agroalimentar românesc și european. Romanian Agrifood Startups Overview Report, aflat la cea de-a treia ediție în 2023, este un raport complex care include maparea startupurilor românești din industria agroalimentară implicate în inovația industriei. Raportul poate fi descărcat gratuit aici.
Rezultatele „Românii sunt antreprenori”
Competiția „Românii sunt antreprenori”, noua identitate a evenimentului emblematic Startarium Pitch Day, a primit peste 220 de înscrieri la ediția din 2023. Înscrierile au fost deschise în perioada 12.10 – 12.11.2023, pentru următoarele categorii: Ideea ta, Startup și Running Ops. Valoarea cumulată a premiilor oferite este de 100.000 de euro, nerambursabili.
Peste 1100 de persoane s-au înscris pentru a participa la marea finală din 29 noiembrie, de la Radisson Blu din București. 600 au fost prezente în locație și au avut la dispoziție 4 scene diferite și oportunități valoroase de învățare, inspirație și conectare, alături de speakeri de renume din ecosistem. Marea finală a adus pe scena principală 14 echipe finaliste care și-au susținut pitch-urile live, în fața juriului, investitorilor, presei și publicului prezent.
În cadrul celor 4 ediții anterioare ale Startarium Pitch Day, organizate între 2016 și 2019, au concurat peste 580 de antreprenori, au fost sprijinite 155 de afaceri, iar 35 dintre acestea au beneficiat de premii în valoare totală de 450.000 euro.
You may like
Eveniment
„Legea e bună!” Campanie anticontrabandă în România și Republica Moldova
Published
3 ore agoon
octombrie 4, 2024Astăzi, 1 octombrie a fost lansată o nouă campanie publică anticontrabandă cu mesajul „Legea e bună!”, derulată în parteneriat cu Autoritatea Vamală Română, Serviciul Vamal al Republicii Moldova, Poliția de Frontieră a Republicii Moldova, cu sprijinul JTI. Campania se va desfășura pe ambele maluri ale Prutului, în România și Republica Moldova, mesajul fiind promovat pe panotaj stradal în București și în toate regiunile de frontieră, în Chișinău și în raioanele cele mai afectate de comerțul ilicit, precum și pe TVR, TVR 2, posturile regionale TVR (Iași, Cluj, Timișoara, Craiova, Târgu-Mureș), TVR Moldova și online pe www.faracontrabanda.ro, www.facebook.com/faracontrabanda.ro, în perioada octombrie-decembrie.
„Legea e bună! urmărește creșterea gradului de conștientizare a efectelor negative ale comerțului ilegal cu țigarete: alimentarea crimei organizate, prejudicierea bugetului statului, stoparea dezvoltării economice a localităților de frontieră, printr-o abordare creativă neconvențională, dar memorabilă, cu situații inedite, umor și inteligență”, a declarat Alexandru Lupu, Director General Comunicator Media, realizatorul campaniei.
Potrivit ultimelor date Novel Research, piața neagră a țigaretelor se situa în iulie la 8,4% din totalul consumului, după un nivel record în luna mai, de 10,4%, cel mai ridicat din ultimii patru ani.
„Campania publică lansată astăzi face parte din programele pe care le desfășurăm în parteneriat cu JTI de aproape 15 ani. Astfel, în afara acestui tip de demers de creștere a gradului de conștientizare cu privire la efectele comerțului ilegal cu țigarete, din 2010 JTI sprijină echipele canine mobile și, de asemenea, a contribuit la înființarea unui nou Centru de formare a echipelor canine în Pantelimon. Peste 60 de câini sunt activi în punctele vamale din toată țara, fiind instruiți pentru depistarea țigaretelor, numerarului, drogurilor și, mai nou, a muniției. Autoritatea Vamală Română va continua ca și până acum eforturile de sporire a capacităților logistice, de perfecționare profesională și de cooperare cu toate instituțiile interne abilitate, precum și cu organizațiile specifice internaționale și cu mediul privat onest”, a declarat Marcel Simion Mutescu, președintele Autorității Vamale Române.
„Orice punct procentual de scădere a contrabandei înseamnă zeci de milioane de euro recuperați de buget. Doar JTI România a virat statului anul trecut circa 1,3 miliarde de euro din accize, TVA, și alte taxe și contribuții, reprezentând peste 75% din cifra de afaceri. Ne numărăm, de asemenea, printre cele mai profitabile companii din România, exportăm circa 75% din producția fabricii de pe Platforma Pipera, care anul acesta a aniversat 30 de ani de la inaugurare și investim substanțial în comunitate și cultură. De obicei, toamna și iarna crește contrabanda, odată cu costurile traiului de zi cu zi. Anul în curs e și mai complicat, pentru că este unul electoral, cu deficit bugetar semnificativ. Piața neagră poate strica planurile de creștere a veniturilor bugetare, în cazul în care calendarul de majorare a accizelor, modificat chiar la începutul acestui an, nu va fi respectat”, a precizat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.
„Serviciul Vamal al Republicii Moldova este puternic angajat în unificarea eforturilor comune și intensificarea cooperării internaționale pentru a lupta eficient contra comerțului ilicit cu mărfuri, în special o atenție sporită este îndreptată spre combaterea traficului ilicit cu produse din tutungerie, care reprezintă o problemă globală și are o legătură directă cu criminalitatea transfrontalieră. Or, contrabanda cu țigări, inclusiv cu produse contrafăcute, în prezent este evaluată ca fiind unul dintre cele mai serioase riscuri la adresa securității pe segmentul de frontieră moldo-român afectând considerabil atât bugetele naționale, cât și ale statelor-membre UE. În acest sens, Serviciul Vamal al Republicii Moldova susține această inițiativă și se alătură campaniei publice anti-contrabandă, pentru a transmite un mesaj puternic de descurajare a comerțul ilegal și de promovare a respectării legislației, fiind reafirmat astfel angajamentul ferm față de protejarea economiei naționale și a societății în ansamblu”, a adăugat Alexandru Iacub, director al Serviciului Vamal al Republicii Moldova.
„Poliția de Frontieră a Republicii Moldova își reafirmă angajamentul față de prevenirea și combaterea contrabandei cu produse din tutun, sprijinind lansarea acestei campanii de conștientizare publică. Contrabanda nu este doar o încălcare a legii, ci și o amenințare la adresa sănătății publice, a economiei și a siguranței cetățenilor. Deși combaterea acestui fenomen rămâne o provocare, eforturile noastre se concentrează în permanență pe prevenirea și descurajarea activităților ilegale la frontieră. Colaborarea cu alte instituții și implicarea activă a cetățenilor sunt elemente esențiale în această luptă. Campaniile de conștientizare, precum cea lansată astăzi, joacă un rol important în educarea publicului cu privire la riscurile asociate produselor de contrabandă și la necesitatea respectării legislației. Ne bazăm pe sprijinul populației pentru a semnala comportamentele suspecte și pentru a evita implicarea în astfel de activități ilegale. Poliția de Frontieră va continua să acționeze cu responsabilitate, dedicare și vigilență, pentru a asigura protecția frontierelor și a contribui la menținerea unui climat de legalitate și siguranță”, a declarat șeful Poliției de Frontieră a Republicii Moldova, Ruslan Galușca, comisar-șef.
JTI Romania a fost prima companie de tutun care a semnat un Protocol pentru combaterea contrabandei în anul 2005, mai întâi cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, apoi cu Autoritatea Națională a Vămilor. Peste 60 de câini special instruiți pentru depistarea drogurilor, produselor din tutun și a numerarului , donați de companie în ultimii 13 ani Autorității Vamale, acționează în punctele de frontieră. O donație pentru 22 de câini a fost semnată în noiembrie 2023, iar o alta, pentru cinci câini și echipamente necesare întreținerii și dresajului, se află în pregătire. În prezent, opt echipe canine din Odessa, Ucraina, se află în antrenament la Centrul de formare al ANV, cu sprijinul EUAM și JTI.
În 2013, compania a semnat un Protocol de Cooperare cu Poliția de Frontieră, reînnoit în anul 2018 și a donat de-a lungul timpului echipamente de ultimă generație necesare monitorizării frontierelor. Anul trecut, JTI a donat Gărzii de Coastă o dronă și alte echipamente. De asemenea, JTI România derulează campanii publice anti-contrabandă în parteneriat cu autoritățile din anul 2010. Campaniile au fost extinse în ultimii trei ani și în Republica Moldova.
JTI este prezentă în Republica Moldova începând cu anul 2005. JTI Moldova a semnat acorduri cu autoritățile de aplicare a legii în scopul combaterii comerțului ilicit cu produse din tutun. Astfel, în 2008, a fost încheiat un Protocol de colaborare cu Serviciul Vamal, iar în 2011 și 2013 cu Poliția de Frontieră și Inspectoratul General al Poliției. În 2018-2020, JTI a semnat din nou Protocoale de colaborare cu instituțiile de aplicare a legii din Republica Moldova menționate mai sus pentru a consolida lupta împotriva comerțului ilegal cu produse din tutun.
JTI Moldova a contribuit pe parcursul anilor la achiziționarea de echipamente tehnice destinate Serviciului Vamal și Poliției de Frontieră, a susținut instruirea ofițerilor și a donat mijloace de transport dotate cu echipament special de control antifraudă, precum și echipe canine pentru combaterea traficului ilegal cu produse din tutun. În 2024, Serviciul Vamal a primit o donație ce include trei câini de serviciu și o căsuță modulară, iar Poliția de Frontieră a fost susținută prin donarea unui mijloc de transport destinat echipelor canine, precum și echipamentele de calcul și pentru supravegherea aeriană.
JTI este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun și produse pentru vapat, cu operațiuni în peste 130 de țări. Cu sediul la Geneva, Elveția, JTI are circa 46.000 de angajați, fiind membră a grupului Japan Tobacco. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.
Eveniment
Cum să organizezi un botez de neuitat – primele lucruri de care trebuie să te ocupi
Published
14 ore agoon
octombrie 4, 2024Astăzi, 1 octombrie a fost lansată o nouă campanie publică anticontrabandă cu mesajul „Legea e bună!”, derulată în parteneriat cu Autoritatea Vamală Română, Serviciul Vamal al Republicii Moldova, Poliția de Frontieră a Republicii Moldova, cu sprijinul JTI. Campania se va desfășura pe ambele maluri ale Prutului, în România și Republica Moldova, mesajul fiind promovat pe panotaj stradal în București și în toate regiunile de frontieră, în Chișinău și în raioanele cele mai afectate de comerțul ilicit, precum și pe TVR, TVR 2, posturile regionale TVR (Iași, Cluj, Timișoara, Craiova, Târgu-Mureș), TVR Moldova și online pe www.faracontrabanda.ro, www.facebook.com/faracontrabanda.ro, în perioada octombrie-decembrie.
„Legea e bună! urmărește creșterea gradului de conștientizare a efectelor negative ale comerțului ilegal cu țigarete: alimentarea crimei organizate, prejudicierea bugetului statului, stoparea dezvoltării economice a localităților de frontieră, printr-o abordare creativă neconvențională, dar memorabilă, cu situații inedite, umor și inteligență”, a declarat Alexandru Lupu, Director General Comunicator Media, realizatorul campaniei.
Potrivit ultimelor date Novel Research, piața neagră a țigaretelor se situa în iulie la 8,4% din totalul consumului, după un nivel record în luna mai, de 10,4%, cel mai ridicat din ultimii patru ani.
„Campania publică lansată astăzi face parte din programele pe care le desfășurăm în parteneriat cu JTI de aproape 15 ani. Astfel, în afara acestui tip de demers de creștere a gradului de conștientizare cu privire la efectele comerțului ilegal cu țigarete, din 2010 JTI sprijină echipele canine mobile și, de asemenea, a contribuit la înființarea unui nou Centru de formare a echipelor canine în Pantelimon. Peste 60 de câini sunt activi în punctele vamale din toată țara, fiind instruiți pentru depistarea țigaretelor, numerarului, drogurilor și, mai nou, a muniției. Autoritatea Vamală Română va continua ca și până acum eforturile de sporire a capacităților logistice, de perfecționare profesională și de cooperare cu toate instituțiile interne abilitate, precum și cu organizațiile specifice internaționale și cu mediul privat onest”, a declarat Marcel Simion Mutescu, președintele Autorității Vamale Române.
„Orice punct procentual de scădere a contrabandei înseamnă zeci de milioane de euro recuperați de buget. Doar JTI România a virat statului anul trecut circa 1,3 miliarde de euro din accize, TVA, și alte taxe și contribuții, reprezentând peste 75% din cifra de afaceri. Ne numărăm, de asemenea, printre cele mai profitabile companii din România, exportăm circa 75% din producția fabricii de pe Platforma Pipera, care anul acesta a aniversat 30 de ani de la inaugurare și investim substanțial în comunitate și cultură. De obicei, toamna și iarna crește contrabanda, odată cu costurile traiului de zi cu zi. Anul în curs e și mai complicat, pentru că este unul electoral, cu deficit bugetar semnificativ. Piața neagră poate strica planurile de creștere a veniturilor bugetare, în cazul în care calendarul de majorare a accizelor, modificat chiar la începutul acestui an, nu va fi respectat”, a precizat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.
„Serviciul Vamal al Republicii Moldova este puternic angajat în unificarea eforturilor comune și intensificarea cooperării internaționale pentru a lupta eficient contra comerțului ilicit cu mărfuri, în special o atenție sporită este îndreptată spre combaterea traficului ilicit cu produse din tutungerie, care reprezintă o problemă globală și are o legătură directă cu criminalitatea transfrontalieră. Or, contrabanda cu țigări, inclusiv cu produse contrafăcute, în prezent este evaluată ca fiind unul dintre cele mai serioase riscuri la adresa securității pe segmentul de frontieră moldo-român afectând considerabil atât bugetele naționale, cât și ale statelor-membre UE. În acest sens, Serviciul Vamal al Republicii Moldova susține această inițiativă și se alătură campaniei publice anti-contrabandă, pentru a transmite un mesaj puternic de descurajare a comerțul ilegal și de promovare a respectării legislației, fiind reafirmat astfel angajamentul ferm față de protejarea economiei naționale și a societății în ansamblu”, a adăugat Alexandru Iacub, director al Serviciului Vamal al Republicii Moldova.
„Poliția de Frontieră a Republicii Moldova își reafirmă angajamentul față de prevenirea și combaterea contrabandei cu produse din tutun, sprijinind lansarea acestei campanii de conștientizare publică. Contrabanda nu este doar o încălcare a legii, ci și o amenințare la adresa sănătății publice, a economiei și a siguranței cetățenilor. Deși combaterea acestui fenomen rămâne o provocare, eforturile noastre se concentrează în permanență pe prevenirea și descurajarea activităților ilegale la frontieră. Colaborarea cu alte instituții și implicarea activă a cetățenilor sunt elemente esențiale în această luptă. Campaniile de conștientizare, precum cea lansată astăzi, joacă un rol important în educarea publicului cu privire la riscurile asociate produselor de contrabandă și la necesitatea respectării legislației. Ne bazăm pe sprijinul populației pentru a semnala comportamentele suspecte și pentru a evita implicarea în astfel de activități ilegale. Poliția de Frontieră va continua să acționeze cu responsabilitate, dedicare și vigilență, pentru a asigura protecția frontierelor și a contribui la menținerea unui climat de legalitate și siguranță”, a declarat șeful Poliției de Frontieră a Republicii Moldova, Ruslan Galușca, comisar-șef.
JTI Romania a fost prima companie de tutun care a semnat un Protocol pentru combaterea contrabandei în anul 2005, mai întâi cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, apoi cu Autoritatea Națională a Vămilor. Peste 60 de câini special instruiți pentru depistarea drogurilor, produselor din tutun și a numerarului , donați de companie în ultimii 13 ani Autorității Vamale, acționează în punctele de frontieră. O donație pentru 22 de câini a fost semnată în noiembrie 2023, iar o alta, pentru cinci câini și echipamente necesare întreținerii și dresajului, se află în pregătire. În prezent, opt echipe canine din Odessa, Ucraina, se află în antrenament la Centrul de formare al ANV, cu sprijinul EUAM și JTI.
În 2013, compania a semnat un Protocol de Cooperare cu Poliția de Frontieră, reînnoit în anul 2018 și a donat de-a lungul timpului echipamente de ultimă generație necesare monitorizării frontierelor. Anul trecut, JTI a donat Gărzii de Coastă o dronă și alte echipamente. De asemenea, JTI România derulează campanii publice anti-contrabandă în parteneriat cu autoritățile din anul 2010. Campaniile au fost extinse în ultimii trei ani și în Republica Moldova.
JTI este prezentă în Republica Moldova începând cu anul 2005. JTI Moldova a semnat acorduri cu autoritățile de aplicare a legii în scopul combaterii comerțului ilicit cu produse din tutun. Astfel, în 2008, a fost încheiat un Protocol de colaborare cu Serviciul Vamal, iar în 2011 și 2013 cu Poliția de Frontieră și Inspectoratul General al Poliției. În 2018-2020, JTI a semnat din nou Protocoale de colaborare cu instituțiile de aplicare a legii din Republica Moldova menționate mai sus pentru a consolida lupta împotriva comerțului ilegal cu produse din tutun.
JTI Moldova a contribuit pe parcursul anilor la achiziționarea de echipamente tehnice destinate Serviciului Vamal și Poliției de Frontieră, a susținut instruirea ofițerilor și a donat mijloace de transport dotate cu echipament special de control antifraudă, precum și echipe canine pentru combaterea traficului ilegal cu produse din tutun. În 2024, Serviciul Vamal a primit o donație ce include trei câini de serviciu și o căsuță modulară, iar Poliția de Frontieră a fost susținută prin donarea unui mijloc de transport destinat echipelor canine, precum și echipamentele de calcul și pentru supravegherea aeriană.
JTI este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun și produse pentru vapat, cu operațiuni în peste 130 de țări. Cu sediul la Geneva, Elveția, JTI are circa 46.000 de angajați, fiind membră a grupului Japan Tobacco. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.
Astăzi, 1 octombrie a fost lansată o nouă campanie publică anticontrabandă cu mesajul „Legea e bună!”, derulată în parteneriat cu Autoritatea Vamală Română, Serviciul Vamal al Republicii Moldova, Poliția de Frontieră a Republicii Moldova, cu sprijinul JTI. Campania se va desfășura pe ambele maluri ale Prutului, în România și Republica Moldova, mesajul fiind promovat pe panotaj stradal în București și în toate regiunile de frontieră, în Chișinău și în raioanele cele mai afectate de comerțul ilicit, precum și pe TVR, TVR 2, posturile regionale TVR (Iași, Cluj, Timișoara, Craiova, Târgu-Mureș), TVR Moldova și online pe www.faracontrabanda.ro, www.facebook.com/faracontrabanda.ro, în perioada octombrie-decembrie.
„Legea e bună! urmărește creșterea gradului de conștientizare a efectelor negative ale comerțului ilegal cu țigarete: alimentarea crimei organizate, prejudicierea bugetului statului, stoparea dezvoltării economice a localităților de frontieră, printr-o abordare creativă neconvențională, dar memorabilă, cu situații inedite, umor și inteligență”, a declarat Alexandru Lupu, Director General Comunicator Media, realizatorul campaniei.
Potrivit ultimelor date Novel Research, piața neagră a țigaretelor se situa în iulie la 8,4% din totalul consumului, după un nivel record în luna mai, de 10,4%, cel mai ridicat din ultimii patru ani.
„Campania publică lansată astăzi face parte din programele pe care le desfășurăm în parteneriat cu JTI de aproape 15 ani. Astfel, în afara acestui tip de demers de creștere a gradului de conștientizare cu privire la efectele comerțului ilegal cu țigarete, din 2010 JTI sprijină echipele canine mobile și, de asemenea, a contribuit la înființarea unui nou Centru de formare a echipelor canine în Pantelimon. Peste 60 de câini sunt activi în punctele vamale din toată țara, fiind instruiți pentru depistarea țigaretelor, numerarului, drogurilor și, mai nou, a muniției. Autoritatea Vamală Română va continua ca și până acum eforturile de sporire a capacităților logistice, de perfecționare profesională și de cooperare cu toate instituțiile interne abilitate, precum și cu organizațiile specifice internaționale și cu mediul privat onest”, a declarat Marcel Simion Mutescu, președintele Autorității Vamale Române.
„Orice punct procentual de scădere a contrabandei înseamnă zeci de milioane de euro recuperați de buget. Doar JTI România a virat statului anul trecut circa 1,3 miliarde de euro din accize, TVA, și alte taxe și contribuții, reprezentând peste 75% din cifra de afaceri. Ne numărăm, de asemenea, printre cele mai profitabile companii din România, exportăm circa 75% din producția fabricii de pe Platforma Pipera, care anul acesta a aniversat 30 de ani de la inaugurare și investim substanțial în comunitate și cultură. De obicei, toamna și iarna crește contrabanda, odată cu costurile traiului de zi cu zi. Anul în curs e și mai complicat, pentru că este unul electoral, cu deficit bugetar semnificativ. Piața neagră poate strica planurile de creștere a veniturilor bugetare, în cazul în care calendarul de majorare a accizelor, modificat chiar la începutul acestui an, nu va fi respectat”, a precizat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.
„Serviciul Vamal al Republicii Moldova este puternic angajat în unificarea eforturilor comune și intensificarea cooperării internaționale pentru a lupta eficient contra comerțului ilicit cu mărfuri, în special o atenție sporită este îndreptată spre combaterea traficului ilicit cu produse din tutungerie, care reprezintă o problemă globală și are o legătură directă cu criminalitatea transfrontalieră. Or, contrabanda cu țigări, inclusiv cu produse contrafăcute, în prezent este evaluată ca fiind unul dintre cele mai serioase riscuri la adresa securității pe segmentul de frontieră moldo-român afectând considerabil atât bugetele naționale, cât și ale statelor-membre UE. În acest sens, Serviciul Vamal al Republicii Moldova susține această inițiativă și se alătură campaniei publice anti-contrabandă, pentru a transmite un mesaj puternic de descurajare a comerțul ilegal și de promovare a respectării legislației, fiind reafirmat astfel angajamentul ferm față de protejarea economiei naționale și a societății în ansamblu”, a adăugat Alexandru Iacub, director al Serviciului Vamal al Republicii Moldova.
„Poliția de Frontieră a Republicii Moldova își reafirmă angajamentul față de prevenirea și combaterea contrabandei cu produse din tutun, sprijinind lansarea acestei campanii de conștientizare publică. Contrabanda nu este doar o încălcare a legii, ci și o amenințare la adresa sănătății publice, a economiei și a siguranței cetățenilor. Deși combaterea acestui fenomen rămâne o provocare, eforturile noastre se concentrează în permanență pe prevenirea și descurajarea activităților ilegale la frontieră. Colaborarea cu alte instituții și implicarea activă a cetățenilor sunt elemente esențiale în această luptă. Campaniile de conștientizare, precum cea lansată astăzi, joacă un rol important în educarea publicului cu privire la riscurile asociate produselor de contrabandă și la necesitatea respectării legislației. Ne bazăm pe sprijinul populației pentru a semnala comportamentele suspecte și pentru a evita implicarea în astfel de activități ilegale. Poliția de Frontieră va continua să acționeze cu responsabilitate, dedicare și vigilență, pentru a asigura protecția frontierelor și a contribui la menținerea unui climat de legalitate și siguranță”, a declarat șeful Poliției de Frontieră a Republicii Moldova, Ruslan Galușca, comisar-șef.
JTI Romania a fost prima companie de tutun care a semnat un Protocol pentru combaterea contrabandei în anul 2005, mai întâi cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, apoi cu Autoritatea Națională a Vămilor. Peste 60 de câini special instruiți pentru depistarea drogurilor, produselor din tutun și a numerarului , donați de companie în ultimii 13 ani Autorității Vamale, acționează în punctele de frontieră. O donație pentru 22 de câini a fost semnată în noiembrie 2023, iar o alta, pentru cinci câini și echipamente necesare întreținerii și dresajului, se află în pregătire. În prezent, opt echipe canine din Odessa, Ucraina, se află în antrenament la Centrul de formare al ANV, cu sprijinul EUAM și JTI.
În 2013, compania a semnat un Protocol de Cooperare cu Poliția de Frontieră, reînnoit în anul 2018 și a donat de-a lungul timpului echipamente de ultimă generație necesare monitorizării frontierelor. Anul trecut, JTI a donat Gărzii de Coastă o dronă și alte echipamente. De asemenea, JTI România derulează campanii publice anti-contrabandă în parteneriat cu autoritățile din anul 2010. Campaniile au fost extinse în ultimii trei ani și în Republica Moldova.
JTI este prezentă în Republica Moldova începând cu anul 2005. JTI Moldova a semnat acorduri cu autoritățile de aplicare a legii în scopul combaterii comerțului ilicit cu produse din tutun. Astfel, în 2008, a fost încheiat un Protocol de colaborare cu Serviciul Vamal, iar în 2011 și 2013 cu Poliția de Frontieră și Inspectoratul General al Poliției. În 2018-2020, JTI a semnat din nou Protocoale de colaborare cu instituțiile de aplicare a legii din Republica Moldova menționate mai sus pentru a consolida lupta împotriva comerțului ilegal cu produse din tutun.
JTI Moldova a contribuit pe parcursul anilor la achiziționarea de echipamente tehnice destinate Serviciului Vamal și Poliției de Frontieră, a susținut instruirea ofițerilor și a donat mijloace de transport dotate cu echipament special de control antifraudă, precum și echipe canine pentru combaterea traficului ilegal cu produse din tutun. În 2024, Serviciul Vamal a primit o donație ce include trei câini de serviciu și o căsuță modulară, iar Poliția de Frontieră a fost susținută prin donarea unui mijloc de transport destinat echipelor canine, precum și echipamentele de calcul și pentru supravegherea aeriană.
JTI este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun și produse pentru vapat, cu operațiuni în peste 130 de țări. Cu sediul la Geneva, Elveția, JTI are circa 46.000 de angajați, fiind membră a grupului Japan Tobacco. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.
Parteneri
Ultimile stiri locale
„Legea e bună!” Campanie anticontrabandă în România și Republica Moldova
Astăzi, 1 octombrie a fost lansată o nouă campanie publică anticontrabandă cu mesajul „Legea e bună!”, derulată în parteneriat cu...
Mini-seria „Life in Pink” a Zarei Larsson marchează lansarea noilor căști premium „Smoky Pink” de la Sony
Indiferent unde s-ar afla utilizatorii, atunci când ascultă muzica preferată, nimic nu mai contează. Fie că vorbim despre pregătirea unui...
Cum să organizezi un botez de neuitat – primele lucruri de care trebuie să te ocupi
Astăzi, 1 octombrie a fost lansată o nouă campanie publică anticontrabandă cu mesajul „Legea e bună!”, derulată în parteneriat cu...
Formație nuntă LIVE – pentru orice gust muzical
Astăzi, 1 octombrie a fost lansată o nouă campanie publică anticontrabandă cu mesajul „Legea e bună!”, derulată în parteneriat cu...
Trust Redex+: cel mai impresionant mouse din gama Trust Gaming este disponibil în România
București, România – 3 octombrie 2024 – Trust Gaming își continuă misiunea de a oferi produse de gaming de înaltă calitate,...
Metropolitan Life anunță o creștere de 21,11% a primelor brute subscrise în primul semestru din 2024
București, 3 octombrie 2024 – Metropolitan Life, unul dintre cei mai importanți jucători din piața asigurărilor de viață din România,...
EFdeN pregătește specialiștii care vor face România mai sustenabilă și lansează European Institute of Sustainability, primul institut din țară dedicat formării experților în domeniul sustenabilității
București, 2 octombrie 2024 – EFdeN, alături de partenerul principal Raiffeisen Bank România, lansează EIS – European Institute of Sustainability, primul...
Ghid pentru crearea unei pagini web de servicii detaliate
Pe o piață competitivă, o pagină de servicii detaliată poate face diferența. Informațiile clare și concise sunt apreciate de clienți....
Află acum secretele pentru a forma și gestiona o echipă multiculturală de top!
Jurnalist Motor Expert: Bună ziua, Cristian! Mulțumesc pentru că ai acceptat acest interviu. Pentru început, te rog să ne spui...
Descoperiti Magia Baloanelor Ocean Party pentru Petreceri Unice
Petrecerile sunt momente speciale in viata noastra, iar fiecare detaliu conteaza pentru a face aceste evenimente memorabile. Unul dintre cele...
Fundația BricoDepot – 5 ani de fapte bune și 40.000 de vieți schimbate
București, 2 octombrie 2024 – Fundația BricoDépôt aniversează cinci ani de fapte bune și de implicare activă în sprijinul comunităților din...
Fundația BricoDepot – 5 ani de fapte bune și 40.000 de vieți schimbate
București, 2 octombrie 2024 – Fundația BricoDépôt aniversează cinci ani de fapte bune și de implicare activă în sprijinul comunităților din...
Cargus lansează serviciul de export internațional, facilitând extinderea afacerilor românești pe piețele externe
Începând cu 1 octombrie, clienții Cargus pot livra colete în Bulgaria și Grecia. București, 1 octombrie 2024 – Cargus, una dintre...
Dyson susține prezentarea colecției de modă Vivienne Westwood primăvară/vară 2025
Dyson, lider global în tehnologia de ultimă generație, sărbătorește colaborarea de lungă durată cu casa de modă britanică iconică, Vivienne...
iCazino.ro lansează primul calculator de buget pentru fanii jocurilor de noroc.
SlotResponsabil este primul tool de acest fel din România și are ca rol responsabilizarea jucătorului roman de jocuri de noroc....
Allview Auto vă invită în perioada 01-06 Octombrie la Salonul Auto București
Brașov, 30 Septembrie 2024 Allview Auto, divizia de mobilitate electrică a grupului Visual Fan, are plăcerea de a vă invita să...
Știrile Săptămânii
-
Uncategorized2 zile ago
Fundația BricoDepot – 5 ani de fapte bune și 40.000 de vieți schimbate
-
Evenimento zi ago
Formație nuntă LIVE – pentru orice gust muzical
-
Uncategorized4 zile ago
Allview Auto vă invită în perioada 01-06 Octombrie la Salonul Auto București
-
Sport4 zile ago
iCazino.ro lansează primul calculator de buget pentru fanii jocurilor de noroc.
-
Uncategorized2 zile ago
Fundația BricoDepot – 5 ani de fapte bune și 40.000 de vieți schimbate
-
Social2 zile ago
Descoperiti Magia Baloanelor Ocean Party pentru Petreceri Unice
-
Eveniment6 zile ago
Comunicat de Presă Federația Patronatelor din Turismul Românesc – F.P.T.R
-
Uncategorizedo zi ago
Metropolitan Life anunță o creștere de 21,11% a primelor brute subscrise în primul semestru din 2024