București, 21 martie 2024 – Aproximativ 2.400 de studenți din principalele universități din România s-au înscris în Future Jobs Cup, proiectul educațional lansat de TikTok și Școala de Valori care își propune să ajute studenții să dobândească abilitățile necesare pentru joburile viitorului în contextul digitalizării pieței muncii. 1.016 de studenți merg mai departe în a doua etapă.
Potrivit datelor Școala de Valori, activitatea profesională reprezintă una dintre prioritățile tinerilor, care alocă cea mai mare parte din timpul lor pregătirii pentru accesarea pieței muncii după studii. Pentru a reuși în domeniul de activitate ales, tinerii au nevoie să înțeleagă schimbările care se vor produce în piața muncii, mai ales din perspectivă digitală, precum și cum îi pot ajuta acestea la creșterea angajabilității sau pornirea unor mici afaceri. Conform statisticilor europene, 90% dintre locurile de muncă ale viitorului vor necesita competențe digitale.
Cu o abordare dublă care include Future Jobs Academy și competiția Future Jobs Cup, proiectul este gândit ca o călătorie transformatoare care să le ofere tinerilor noi perspective legate de piața de muncă a viitorului și să îi echipeze cu experiența, abilitățile și cunoștințele necesare pentru a conduce următorul val de inovație tehnologică prin crearea unor produse și proiecte relevante pentru generația lor.
Future Jobs Academy, un hub transformativ de cunoaștere și inspirație pentru studenți
Future Jobs Cup funcționează ca un catalizator pentru gândire, creativitate și perspective practice asupra carierelor și tehnologiilor care vor forma viitorul. Astfel, prin Future Jobs Academy, studenții vor accesa un modul amplu de învățare și vor avea oportunitatea de a participa la o serie de sesiuni inspiraționale alături de cei 30 de mentori care s-au alăturat proiectului, printre care se numără Andrei Lasc (Brand Catalyst & Founder POARTA 9), Sabina Mihăilescu (Co-fondatoare ÎntreVecini), Ana Vișan (Marketing Manager bestjobs), Ovidiu Mureșanu (Content Creator) sau Cristiana Oprea (Pilot de raliu & Fondatoare Femei în Motorsport).
În plus, vor putea lua parte la cele 10 ateliere găzduite în principalele centre universitare din România, din București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Brașov și Târgoviște. Evenimentele și atelierele sunt concepute pentru a informa, a stimula schimbul de idei și a le oferi studenților perspective practice asupra carierelor și tehnologiilor care vor forma viitorul.
De asemenea, studenții au avut ocazia să exploreze ideea proiectului și să interacționeze cu specialiști din domeniul social și digital, prin intermediul celor 30 de activități digitale organizate, care au reunit aproximativ 100 tineri la fiecare activitate și au abordat teme precum Joburi greu de explicat părinților, Design Thinking – starter pack pentru succes, Cum să îți creezi propriul Startup sau Cum să inovezi în antreprenoriat.
Future Jobs Cup încurajează studenții să-și imagineze și să contribuie la o lume digitalizată
Pentru a intra în competiția Future Jobs Cup, studenții, organizați în echipe de câte 10 membri, trebuie să elaboreze un plan de proiect care să adreseze soluțiile inovatoare adaptate cerințelor dinamice ale domeniilor de interes alese. Competiția se desfășoară în zece domenii distincte care vor defini piața muncii de mâine, respectiv tehnologie, resurse umane, afaceri, mediu, servicii urbane, agricultură, explorarea spațiului, sănătate, date și relaxare.
Cele mai promițătoare 50 de idei vor avansa în etapa de prezentare, iar primele trei echipe clasate vor primi granturi în valoare de 15.000$, 10.000$ și 7.000$ și vor beneficia de mentorat și susținere pentru a-și transforma proiectele inovatoare în soluții tangibile și de impact.
Promovarea inovației, abilităților digitale și impactului în lumea reală printre studenții români
Future Jobs Cup are ca parteneri principalele universități din România, precum Universitatea Româno-Americană din București, Universitatea de Artă și Design Cluj-Napoca și Universitatea de Științele Vieții din Iași, dar și asociații studențești precum AIESEC România și Board of European Students of Technology (BEST București).
TikTok și Școala de Valori au realizat o serie de interviuri video cu experți și antreprenori pentru a oferi și mai multă inspirație pentru carierele viitorului. În plus, TikTok colaborează cu o serie de creatori de conținut care au răspândit vestea Future Jobs Cup, conținutul acestora fiind disponibil pe platformă sub hashtag-urile #futurejobscup și #digitalskills.
Prin Future Jobs Cup, TikTok își continuă angajamentul de a investi în crearea unor experiențe noi cu impact real, în timp ce oferă soluții și instrumente care să susțină creativitatea, bucuria și exprimarea autentică.
Despre Școala de Valori
Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală și non-profit, înființată în 2009, care oferă tinerilor și profesorilor din mediul preuniversitar experiențe de dezvățare a convingerilor și comportamentelor disfuncționale și reînvățarea unor noțiuni care pun accentul pe identificarea potențialul individual, dezvoltarea competențelor pentru viață și creșterea abilității de a lucra colaborativ, multidisciplinar și multigenerațional pentru a transforma societatea actuală într-una centrată pe valori sănătoase. Școala de Valori a ajuns prin intermediul proiectelor la 146.173 de elevi și studenți și 11.702 de profesori și în 5.916 de școli.
Despre TikTok
TikTok este destinația principală pentru conținut video scurt pentru mobil. Misiunea noastră este de a inspira creativitate și de a aduce bucurie. TikTok are sediile globale în Los Angeles Singapore și are birouri în New York, Londra, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seul și Tokyo.
Un magazin online nu reprezintă doar o platformă de vânzări, ci un element fundamental care poate impulsiona dezvoltarea afacerii tale, atrăgând clienți noi, extinzând brandul și sporindu-ți veniturile. Într-o lume dominată de digitalizare, comerțul electronic a devenit o componentă indispensabilă pentru succesul oricărei afaceri, fie ea mică sau mare. La SecurMeNow, ne angajăm să creăm magazine online personalizate și securizate, care să aducă beneficii reale și rezultate vizibile pentru afacerea ta. Iată câteva dintre avantajele unui magazin online eficient:
1. Vânzări 24/7: Mai Multă Flexibilitate pentru Tine
Unul dintre cele mai mari avantaje ale unui magazin online este că funcționează fără pauză. În comparație cu un magazin fizic care are un program de lucru fix, un magazin online îți permite să vinzi non-stop. Clienții pot cumpăra în orice moment al zilei, indiferent de fus orar, oferindu-ți astfel o sursă de venituri constantă, fără să depinzi de orele de funcționare.
2. Extindere Globală: Clienți din Toate Colțurile Lumii
Cu un magazin online, nu mai ești limitat la o zonă geografică. Poți ajunge la clienți din întreaga lume, crescând astfel vizibilitatea afacerii tale. O prezență online bine optimizată atrage vizitatori din diverse regiuni, oferindu-le acces rapid și ușor la produsele sau serviciile tale, indiferent de distanță. Aceasta îți oferă oportunitatea de a pătrunde pe piețe noi și de a-ți extinde afacerea.
3. Automatizarea Proceselor: Fără Stres Administrativ
Un alt beneficiu esențial al unui magazin online este automatizarea proceselor, precum gestionarea comenzilor, a stocurilor sau a plăților. Acest lucru îți reduce semnificativ volumul de muncă și îți permite să te concentrezi pe strategii de dezvoltare, cum ar fi lansarea de noi produse sau îmbunătățirea serviciilor existente.
4. Flexibilitate în Expansiune: Un Magazin care Crește cu Afacerea Ta
Pe măsură ce afacerea ta evoluează, magazinul online poate fi adaptat rapid la nevoile tale în schimbare. Poți adăuga noi categorii de produse, funcționalități sau metode de plată cu ușurință, fără a necesita resurse suplimentare semnificative. Astfel, magazinul tău va rămâne întotdeauna relevant și competitiv.
5. Design Optimizat: Experiență de Navigare Impecabilă pe Orice Dispozitiv
Într-o eră în care majoritatea oamenilor navighează de pe dispozitive mobile, designul responsiv este esențial. Noi ne asigurăm că magazinul tău online funcționează perfect pe orice dispozitiv, fie el smartphone, tabletă sau computer. Această adaptabilitate îmbunătățește experiența de utilizare și crește probabilitatea ca vizitatorii să devină clienți fideli.
6. Securitate Maximă: Protecția Datelor și Tranzacțiilor
Protejarea magazinului tău online și a datelor clienților este esențială. Noi implementăm măsuri de securitate cibernetică avansate, precum criptarea datelor și monitorizarea constantă a platformei, pentru a preveni orice potențiale amenințări. Astfel, te asiguri că datele și tranzacțiile sunt întotdeauna protejate, ceea ce crește încrederea și loialitatea clienților.
7. Mentenanță și Suport: Ne Ocupăm de Tot ce este Tehnic
Lansarea unui magazin online este doar începutul. Noi îți oferim suport tehnic constant și servicii de mentenanță pentru a te asigura că magazinul funcționează optim în orice moment. Ne ocupăm de actualizări și rezolvăm rapid orice probleme tehnice, astfel încât tu să te poți concentra pe dezvoltarea afacerii tale.
Un magazin online bine structurat nu doar că îți aduce mai mult trafic și vânzări, dar transformă vizitatorii ocazionali în clienți fideli. Cu soluțiile oferite de SecurMeNow, vei avea un magazin online care să-ți ajute afacerea să prospere și să îți deschidă noi oportunități. Contactează-ne acum și află cum îți putem transforma afacerea în mediul digital!
Un sfert dintre români consideră dezvoltarea personală o prioritate și alocă zilnic timp pentru învățare.
Bugetul mediu anual pentru dezvoltare este de 1372 lei.
Peste 71% dintre respondenți preferă programele de învățare în domenii precum: IT, finanțe și marketing.
Participarea la evenimente de formare este metoda preferată de învățare, utilizată de 41% dintre angajați.
București, România, 15 October 2024 – Marco Polo CEE, lider în consultanță și dezvoltare de soluții de învățare, anunță principalele rezultate ale studiului intitulat ”Evoluția soluțiilor de dezvoltare profesională în România”care examinează evoluția soluțiilor de dezvoltare personal-profesională în mediul corporate românesc la celebrarea a 10 ani de excelență al companiei.
Rezultatele studiulului subliniază o tendință clară în rândul angajaților români:
1 din 3 româniconsideră dezvoltarea personală o prioritate, alocând zilnic timp pentru învățare.
Bugetul mediu anual pentru dezvoltare personală este de 1372 lei.
Peste 71%dintre respondenți preferă să își dezvolte competențele în domenii precum IT, finance, legal, business tech și marketing, iar 64% consideră importantă dezvoltarea în zona artei și hobby-urilor.
În medie, fiecare român are 5 teme de interespentru dezvoltare.
Care sunt metodele de învățare preferate de români
Participarea la evenimente de formare, utilizată de 41%dintre angajați și 56% dintre manageri.
Activitățile care îi scot din zona de confort sunt preferate de 23%dintre angajați și 21% dintre manageri.
Comparativ cu accesul la soluțiile de dezvoltare profesională de la primul loc de muncă, unde doar 6 din 10 angajați aveau acces, la locul de muncă actual, 8 din 10 angajați beneficiază de soluții de dezvoltare profesională.
Beneficiarii câștigători ai acestor soluții sunt din generația Millenials (80% au acces) și managerii (85%), în special cei din companii cu peste 1000 de angajați. De asemenea, companiile se adaptează la nevoile moderne de învățare, oferind un mix echilibrat între experiența practică și tehnologie.
Tendințe emergente în învățare:
Webinarii:Accesul la soluții bazate pe webinarii a crescut de la 9% la 28%, reflectând cererea pentru conținut expert livrat în timp real.
Blended learning:Interesul pentru soluțiile de blended learning s-a dublat, de la 13% la 22%.
Social learning:Oportunitățile de social learning au crescut de la 9% la 17%, iar accesul la platforme de online learning a crescut de la 6% la 16%.
Schimbări profunde în paradigma învățării
Cei care au avut primul loc de muncă după 2014 au experimentat o creștere semnificativă în utilizarea soluțiilor de tip blended learning, cu o creștere de 67% în utilizarea microlearning-ului și 150% în utilizarea platformelor online. Aceștia au fost martorii unei schimbări profunde în paradigma învățării, cu o scădere a metodelor tradiționale de formare, cum ar fi trainingurile în clasă (14%).
Raymond Marin, Managing Partner al Marco Polo CEE, a declarat: „Suntem martorii unor transformări fără precedent în modul în care angajații își prioritizează dezvoltarea profesională. Rezultatele acestui survey confirmă angajamentul nostru de a oferi soluții inovatoare și adaptate nevoilor actuale ale pieței. Acum apar modificări structurale în societate, unde motivația și nivelul de implicare al oamenilor devine strâns legat de sentimentul de apartenență la un scop mai mare, dincolo de profit și eficiență”.
Rezultatul este faptul că organizațiile gândesc noi modele de upskilling si re-skilling pentru angajați în timp real, iar structurile de Human Capital dezvoltă și implementează structuri și metode de învățare care cresc adaptabilitatea și agilitatea forței de muncă, pentru a face față unor modele de business în schimbare continuă.
”În Marco Polo am adoptat aceasta direcție încă de acum 5 ani, oferind soluții de blended learning și structurând procesele de dezvoltare a competențelor și abilităților sub forma călătoriilor de învățare (HPLJ – high performance learning journey) pentru că am vrut să venim în întâmpinarea clienților și partenerilor cu modele durabile și agile, ce permit o abordare personalizată fiecărui angajat.
Rezultatele studiului ne întăresc convingerea că investiția în dezvoltarea competențelor este o prioritate pentru români, când 1 din 3 alocă timp pentru învâțare. Pentru Marco Polo CEE, aceste date confirmă alinierea noastră la tendințele moderne, atât în privința formării profesionale, cât și în metodele de livrare a conținutului. Flexibilitatea și agilitatea tehnologică sunt esențiale – vedem o creștere semnificativă a soluțiilor de blended learning și a accesului la webinarii și platforme online”, a completat Raymond Marin.
În plus, numărul de soluții de învățare disponibile la locul de muncă a crescut, companiile oferind o combinație echilibrată între experiențe practice și metode tehnologice. Aceste transformări sunt în concordanță cu direcția strategică a companiei Marco Polo CEE de a furniza soluții inovatoare, care sprijină progresul constant al profesioniștilor.
Marco Polo CEE sărbătorește un deceniu pe piața din România, eveniment marcat pe 10 octombrie la Baroque Events&Garden. Cu această ocazie, compania a organizat un eveniment special intitulat „The Voyage Within” și a lansat un survey care examinează evoluția soluțiilor de dezvoltare personal-profesională în mediul corporate românesc. Principalii clienți ai Marco Polo CEE provin din industrii precum banking, telecom, servicii financiare, agricultură, servicii profesionale, retail ș.a., pentru care compania oferă programe de tipul: leadership academies, mini MBA’s, Commercial Academies, Assessment Centers, sau programe de tipul energy management, resilience, multiplier leadership, communication.
Despre Marco Polo CEE
Marco Polo CEE a fost fondat în România, în 2014, ca parte a Marco Polo Performance, de o echipă de directori de top în afaceri, cu experiență în industrii ca FMCG, Servicii, Learning & Education. Echipa are peste 20 de ani de experiență pentru fiecare dintre consultanții săi, în Roluri Strategice și Senior Executive, direct implicați în procese masive de Business Transformation, Turnaround și New Business Setup.
Echipa filmului „Enescu, jupuit de viu” se află în Croația, la International Sound & Film Music Festival – ISFMF, unde primul film artistic despre George Enescu a câștigat marele premiu la categoria „Cea mai bună muzică originală de film”, în frunte cu Sebastian Androne-Nakanishi, compozitorul muzicii originale din film.
Gala de decernare a premiilor a avut loc în data de 12 octombrie în Samobor și a reunit mai mulți specialiști în domeniu, nume mari care au inovat industria de sunet în cinematografie, printre care și Mark Ulano, renumit inginer de sunet american multiplu premiat de Academia Americană de Film (Premiile Oscar) pentru filme de referință, precum Titanic, Inglorious Basterds, Ad Astra și Once Upon a Time in Hollywood. La festivalul din Croația, acesta a obținut premiul Best sound mixer pentru filmul Oppenheimer.
Stuart Wilson, celebru inginer de sunet premiat Oscar și BAFTA pentru producția 1917 (regia Sam Mendes) a fost onorat cu Premiul pentru Întreaga Activitate. De-a lungul carierei, a lucrat pentru proiecte cinematografice majore, precum: Star Wars, James Bond, Harry Potter, Macbeth (Justin Kurzel), Marie Antoinette (Sofia Coppola) etc.
Wayne Pashley, editor și designer de sunet recunoscut pentru colaborările de top cu nume mari din industria cinematografică. Printre cele mai sonore proiecte la care a lucrat amintim: Mad Max: Fury Road; The Great Gatsby; Happy Feet; Australia și Elvis. Pentru acesta din urmă a obținut Premiul Crystal Pine la International Sound & Film Music Festival – ISFMF la categoria Cel mai bun design de sunet.
Premiul este o recunoaștere majoră, având în vedere competiția acerbă din cadrul festivalului.
La proiecția oficială din cadrul festivalului a participat și Excelența Sa, Doamna Mihaela Cămărășan, Ambasadorul României din Republica Croația.
International Sound & Film Music Festival – ISFMF este unul dintre cele mai mari și mai importante trei festivaluri de muzică de film din lume. Festivalul promovează conștientizarea importanței muzicii și a sunetului ca elemente indispensabile în cinematografie. Premiul primit în cadrul acestui festival este cu atât mai important cu cât filmul îl are drept protagonist pe cel mai mare compozitor român, George Enescu. Muzica din film reunește opere ale lui George Enescu și compoziții originale semnate de Sebastian Androne-Nakanishi, desemnat „Compozitorul Anului 2022” la International Classical Music Awards. Coloana sonoră este interpretată de Orchestra Națională a Franței, sub bagheta Maestrului Cristian Măcelaru, director artistic al Festivalului George Enescu și de Orchestra Națională Radio din România, condusă de Maestrul Horia Andreescu. De asemenea, violonistul Alexandru Tomescu adaugă o notă distinctă producției sonore, din ipostază solistică. Coloana sonoră include și un fragment muzical original, interpretat de George Enescu la vioară și Dinu Lipatti la pian.
Filmul beneficiază de o distribuție remarcabilă, cu Mircea Dragoman în rolul lui George Enescu și Theodora Sandu în rolul Prințesei Maruca, alături de actori cunoscuți precum Cezara Dafinescu, Manuela Hărăbor, Adrian Titieni, Cristian Sofron, Kira Hagi, Pavel Ulici, Filip Ristovski, Erica Moldovan, Codrin Dănilă și regretatul Constantin Codrescu. Costumele sunt create de italianul Stefano Nicolao, celebru pentru munca sa la producții premiate cu Oscar.
Pe 26 octombrie urmează premiera mondială în cadrul prestigiosului Festival Internațional de Film ARPA, la Harmony Gold Theatre pe Sunset Boulevard în Los Angeles. Filmul „Enescu, jupuit de viu” este singurul film românesc din selecția oficială ARPA, un festival cu tradiție de aproape 3 decenii, printre cele mai vechi și importante festivaluri internaționale pentru film independent.
Publicul românesc va avea ocazia să vizioneze în premieră acest film mult așteptat începând cu luna noiembrie, în prezența regizorului și a unor membri ai echipei, beneficiind astfel de o experiență cinematografică unică. „Enescu, jupuit de viu” va fi lansat în cadrul a peste 30 de proiecții de gală în toată țara, debutând pe 2 și 3 noiembrie la Iași, 4 noiembrie la Opera Națională din București, 5 noiembrie la Ploiești și 6 noiembrie la Constanța, aceste prime date fiind deja sold out!
Pe data de 30 noiembrie va avea loc o proiecție specială la Ateneul Român din București. Biletele sunt deja puse în vânzare și se epuizează rapid. Lista completă cu datele și locațiile premierelor poate fi găsită pe paginile de social media ale filmului, urmând să fie afișate și datele pentru luna decembrie.
„Acest film își propune să aducă în prim-plan nu doar genialitatea compozitorului George Enescu, ci și latura umană a acestuia. Sper ca prin această producție să aducem publicul mai aproape de sufletul lui Enescu și să-l facem iubit așa cum merită. Dincolo de compozitorul de geniu, este omul Enescu, pe care publicul poate să-l descopere în acest film. Sper ca filmul nostru să contribuie la îmblânzirea unora dintre semeni, lucru pe care Enescu dorea să-l facă, prin muzica lui. Poate nu doar să-i îmblânzească, ci și să-i facă să-l iubească așa cum merită.” subliniază regizorul Toma Enache, care a fost distins recent cu premiul „Premio Cultura” în cadrul evenimentului cultural „Leoni, Gattopardi di Sicilia”, organizat în Veneția.
Detalii complete despre proiecții și bilete se găsesc aici: