Urmărirea prezenței angajaților tăi este importantă pentru buna funcționare a companiei tale. Participarea la programul de muncă este obligatoriu, dar ca să urmărești prezența fiecărui angajat, ai nevoie de condica prezență zilnică. Aceasta poate părea o sarcină descurajantă pentru unii angajați și este destul de simplu dacă implementezi o politică și un sistem de urmărire bine definit. Pentru angajații temporari, condica de prezență zilnică definește în mod clar cât timp ar trebui să fie la locul de muncă acești angajați. Acest lucru este deosebit de important pentru toți angajații, care îndeplinesc adesea sarcini ce necesită prezența unei alte persoane, pentru a-și exercita funcția de muncă stabilită în mod eficient și corect.
De asemenea, o condică prezență zilnică este importantă pentru angajații care fac parte dintr-un proces care necesită ca un lucrător să fie prezent permanent la locul de muncă, pentru a produce un anumit produs sau serviciu. În general, există politici de prezență din cauza acestor tipuri de lucrători. Condica de prezență este, de asemenea, utilizată pentru a determina numărul de persoane prezente într-o zi și cel mai adesea, pentru angajații care sunt plătiți pe oră. În condica de prezență zilnică sunt trecute și persoanele aflate în concediul de odihnă sau medical, menționând în dreptul numelui acest lucru. Condica prezență zilnică atestă prezența sau absența la locul de muncă a angajaților. De exemplu, compartimentul de resurse umane poate face notițe în dreptul angajaților absenți nemotivat sau absenți din anumite cauze justificative.
Păstrarea evidențelor în timpul lucrului este necesară conform Legii privind standardele de muncă loiale, care reglementează plata orelor suplimentare. În plus, membrii personalului care sunt monitorizați, îndeplinesc adesea funcții care depind de prezența altor angajați. Astfel de locuri de muncă includ lucrul la o linie de producție într-o bază de producție. Politica de participare la locul de muncă este uneori utilizată în mod interschimbabil cu politica de absență. Cu toate acestea, politica de prezență este mult mai restrânsă definită și limitată la prezență, spre deosebire de politicile privind absența care abordează problemele absenței. Condica de prezență a angajaților este o soluție care confirmă începutul și sfârșitul muncii angajaților într-o zi dată.
Lista de prezență a angajaților este un document de resurse umane care confirmă prezența angajaților într-o anumită zi lucrătoare. În acest fel, se documentează ora de început și de sfârșit a lucrului. Lista de prezență poate avea formular de hârtie în care angajatul semnează documentul și formă electronică în care angajatul folosește un card magnetic. Important, păstrarea listei de prezență este obligatorie. Codul muncii sau alte reglementări nu obligă introducerea unui anumit tip de formular în companie. Dar în cea mai mare parte, instituțiile publice și firmele folosesc documentul pe format de hârtie, care este o formă obișnuită de confirmare a participării la serviciu.