Sa ai propriul tau magazin online este o oportunitate imensa pentru a-ti dezvolta afacerea. Cu toate acestea, calitatea site-ului si modul in care acesta este construit joaca un rol critic pentru succesul sau esecul afacerii.
Am stat de vorba cu specialistii in creare site-uri web de la PMV Media si am aflat cateva trucuri excelente pentru a spori valoarea unui site si pentru a vinde cat mai bine online.
Daca un vizitator acceseaza pagina “Despre noi” inseamna ca este interesat sa faca un pas inainte spre cumparare. Ai sansa sa-i demonstrezi ca merita sa cumpere de la tine. Prin urmare, trebuie sa explici clar ceea ce faci si ceea ce oferi clientilor. Poti include aici testimoniale, realizari , povestea afacerii si orice alte lucruri ce confera valoare site-ului si afacerii. Datele de contact trebuie sa fie clare si usor de gasit, motiv pentru care design-ul minimalist tinde sa fie preferat.
Utilizatorii trebuie sa stie ca pot primi suport daca au nevoie de asta pentru a finaliza o comanda. De exemplu, detaliile despre garantie sau o lista cu intrebari si raspunsuri frecvente pot impulsiona utilizatorul sa finalizeze o comanda. Chat-urile live sunt o idee foarte buna de acordare suport online, iar statisticile arata ca acestea pot creste conversia la nivelul intregului site cu 10% sau chiar mai mult.
Poti sa ai cel mai bun serviciu de pe piata sau cel mai pun produs de pe un anumit segment, dar daca designul web al magazinului este de slaba calitate, prezenta afaceri online va fi compromisa. Conform statisticilor, 93% dintre cumparatori considera ca aspectul vizual este cel mai important factor atunci cand cumpara ceva online.
Pentru a crea un magazin online profitabil, cea mai buna cale este sa lucrezi cu o firma experimentata in creare de site-uri. Alternativ, poti gasi un template pe care sa-l personalizezi in functie de preferintele tale. Elementele de design ar trebui sa atraga vizitatorii prin imagini cu latime completa si text minim.
Un magazin online nu poate exista fara plata si din acest punct de vedere ar trebui sa poti oferi optiuni variate de plata pentru clienti. Astfel, ei vor percepe achizitia ca fiind una usoara. De exemplu, poti oferi optiunea de plata ramburs, plata prin card online, prin OP sau la ridicarea produsului din depozit. Permite utilizatorilor sa-si poate crea un cont in magazin si sa-si salveze informatiile de plata pentru a face usor achizitii viitoare.
Recenziile si evaluarile de produse pot spori increderea utilizatorilor si ii pot determina sa faca un pas in plus spre achizitie. Cumparatorii online nu pot intalni vanzatorul in persoana, motiv pentru care se vor baza pe feedback-ul oferit de alti clienti. Review-urile de produse sunt convingatoare mai ales atunci cand sunt mai multe. Pentru a incuraja feedback-ul din partea clientilor, poti pune la punct un sistem prin care sa le ceri sa lase o parere cu privire la un produs, dupa ce au facut o achizitie.
Acestea si multe alte lucruri sunt esentiale pentru a stabili si a creste valoarea unui site.