La fel ca în cazul altor elemente esențiale în oferirea nivelului de siguranță pe care ni-l dorim atunci când ne aflăm în autoturismul personal, inclusiv lichidul de frână joacă un rol esențial. Chiar dacă deseori ajungem să îl trecem cu vederea, acesta revine în atenția noastră în momentul în care mergem la un service auto cu autoturismul nostru, iar specialiștii în domeniu ne spun, în urma unei analize atente a autoturismului nostru, că se impune schimbarea acestuia. Așa se face că, mai devreme sau mai târziu, ajungem să învățăm utilitatea lui și de ce se impune schimbarea lui la date frecvente. Rămâi alături de noi și descoperă toate aceste informații, pentru a fi pregătit atunci când situația o impune!
Chiar dacă nu cunoșteai asta până acum, lichidul de frână reprezintă unul dintre cele mai importante lichide dintr-o mașină. În lipsa lui, conducerea în siguranță ar fi imposibilă, întrucât frânele nu ar funcționa în mod corespunzător. La rândul lui, lichidul de frână transmite forța exercitată de șofer asupra pedalei de frână direct asupra frânei roții. Pentru a ne asigura de faptul că frâna va putea fi acționată de fiecare dată când conducem autoturismul, este iminent să schimbăm în mod regulat lichidul de frână în timpul inspecției sau al întreținerii.
Imagini cu lichid de frână de pe site autopieseonline24.ro
Chiar dacă pare greu de crezut, lichidul de frână este higroscopic, iar acest lucru se traduce prin faptul că absoarbe umezeala din mediul său. În cazul în care acesta absoarbe mult prea multă umiditate, punctul de fierbere scade semnificativ, ceea ce conduce la un risc crescut aferent defecțiunii totale a sistemul de frânare la sarcini externe. Spre exemplu, atunci când coborâm, în cazul în care piciorul este în mod constant pe frână, temperatura lichidului de frână crește. Astfel, în momentul în care se atinge punctul de fierbere, apa începe să fiarbă și se formează bule de vapori în sistemul de frânare. Rezultatul se traduce prin faptul că nu se poate acumula presiune în sistemul de frânare, ceea ce duce la o defecțiune totală a frânei.
Din punct de vedere tehnic, lichidul de frână este otrăvitor și un deșeu periculos. De aceea, este important să îl manevrezi cu grijă atunci când îl schimbi, întrucât acesta slăbește vopsele și materialele plastice. De asemenea, ține cont de faptul că acestea nu trebuie să intre în contact cu ochii sau cu pielea, iar lichidul vărsat trebuie să fie întotdeauna clătit cu apă. Mai mult, evită să torni lichidul în apă de băut și nu-l amesteca cu uleiul uzat.
Alege să te informezi corespunzător despre detaliile aferente lichidului de frână!