Sălile pentru evenimente (nunți, botezuri, etc) s-au înmulțit ca ciupercile după ploaie, multe din ele fiind, însă, ”otrăvitoare”, atît perntru bugetul statului cât și pentru clienți. Le găsim atât în comune, cât și în marile orașe, fiind afaceri bănoase, dat fiind că majoritatea bat palma cu clienții ”la mica înțelegere”.
Regulile nescrise ale pieței sunt cunoscute: patronii sălilor de evenimente le oferă clienților prețuri ”mai mici” cu condiția să facă facturi ”din pix”, adică doar un sfert din prețul plătit cu riscurile aferente suportate de participanți.
Raportându-ne doar la nunți, fără botezuri sau alte evenimente, cum ar fi cele corporate, piața din România a ajuns la 150.000 de astfel de evenimente organizate în locații dedicate, față de 120.000 în 2022.
Specialiștii din branșă spun că ”locația” este cea mai costisitoare pentru clienți, pentru că de obicei ”contractul” include meniul și Tortul & Candy Bar, prețurile oscilând între 15.000 și 20.000 de euro pentru o nuntă cu 200 de participanți.
Or, dacă ne raportăm la facturile emise doar pentru maxim 5.000 de euro, realizăm că la fiecare eveniment statul pierde impozit pe un profit real calculat de 6.000 de euro / eveniment, dacă organizatorul obține un profit de cel puțin 30% din contractul încheiat la mica înțelegere.
Evident, calculul este unul grosso modo, fără a lua în calcul zecile de mii de botezuri, baluri ale bobocilor și alte evenimente.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) înaintează operatorilor de locații solicitarea de a furniza informații detaliate cu privire la evenimentele care se organizează în spațiile pe care le gestionează.
Potrivit economedia.ro, mai multe societăți care se ocupă cu organizarea de evenimente sociale și corporate au obligativitatea ca, în termen de cinci zile de la aprimirea documentului ANAF oficial, să trimită informațiile la adresa furnizată în document: antifrauda.sv@anaf.ro, de preferință, în format .xls.
ANAF informează că, în cazul în care acestea nu trimit informațiile solicitate în timpul precizat, vor fi sancționate cu o amendă contravențională.
ANAF cere operatorilor de locații orice fel de informații cu privire la evenimentele sociale și corporate, desfășurate în perioada august – noiembrie/decembrie 2025.
Datele cerute de ANAF: