Avand la dispozitie atat de multa varietate, alegerea nu este deloc usoara. Pentru a neasigura ca produsul sau serviciul ni se potriveste, ne implicam intr-un proces de achizitie complex si analizam cu minutiozitate termenii si conditiile, comparam specificatii, preturi si modele, dar avem intotdeauna in vedere experientele anterioare, acestea fiind factorul cu cea mai mare influenta asupra deciziei. Toate acestea pentru ca la final sa fim multumiti de alegerea facuta.
Din postura de client in cea de furnizor
Avand aceasta imagine in minte, realizam cat de acerba este de fapt competitia intre producatori, furnizori, distribuitori de produse sau servicii similare, fiecare dorindu-si sa ocupe o pozitie fruntasa in topul cumparatorilor. Sunt efectuate studii si cercetari costisitoare pentru a descifra comportamentul consumatorului, pentru a afla care sunt factorii care il conduc spre anumite produse si factorii care il indeparteaza de altele.Se fac apoi analize si se stabilesc trenduri, mai mult sau mai putin relevante. Nu o data insa s-a constatat ca oamenii actioneaza independent de aceste trenduri si ca o strategie de campanie ce a functionat la un moment dat, peste un interval de “x” zile/luni/ani nu va mai aduce rezultatele scontate.
Portofoliu de experiente memorabile
In Gebruder Weiss nu am realizat astfel de studii, insa credem cu tarie ca oamenii sunt impulsionati de emotie si trairi, ca vor sa discute cu oameni, nu cu politici de companie, functii sau roboti telefonici. Si mai presus de toate, credem ca oamenii nu cumpara produse sau servicii, ci experiente. Fiecare decizie se contureaza pe motive personale, subiective, pe o experienta anterioara proprie sau impartasita, care a adus cu sine satisfactii. Am inteles ca nicio actiune nu trebuie intreprinsa cu scopul de a nediferentia de competitie, ci cu scopul de a aduce plus-valoare si experiente memorabile partenerilor nostri. In timp, am inteles ca tocmai aceasta atitudine ne face diferiti.
Convingeri, atitudine si conectivitate
IasiAZI.ro