Locuitorii sectorului 5 au şanse mari să poată folosi, în curând, unul dintre cel mai mari bulevarde din Bucureşti.
Proiectul aparţine primarului Daniel Florea, contestatar declarat al Gabrielei Firea şi lăudat deşănţat de către cântăreţul Dan Bittman, care a luat de edilul sectorului 5 circa 11.000 de euro pentru un singur concert.
Cinci hectare de teren aferente liniei de cale ferată Cotroceni-Progresului, în prezent dezafectată, vor fi trecute din administrarea CFR la Consiliul Local al Sectorului 5, unde primar este pesedistul Daniel Florea. Acelaşi pământ fusese cerut, pentru Primăria Generală, notează România Liberă.
Pe traseul căii ferate, edilul vrea să construiască o nouă stradă, cu patru benzi, care să facă legătura dintre centrul oraşului şi sudul extrem (zona Ferentari), via intersecţia Răzoare. Florea făcuse cerere către CFR încă de acum câteva luni.
“Se aprobă transmiterea unui teren în suprafaţă de 50.629 mp, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului şi din administrarea Ministerului Transporturilor, cu drept de concesiune în favoarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A., în domeniul public al Municipiului Bucureşti şi administrarea Consiliului Local al Sectorului 5, în vederea includerii acestuia în realizarea unor proiecte investiţionale”, apare în proiectul de HG publicat pe site-ul Transporturilor.
Acelaşi teren îl dorea şi Primăria Capitalei, condusă de Gabriela Firea – colegă de partid cu Florea, care avea alte gânduri cu acesta. Astfel, dacă S5 vrea, cu preponderenţă, să facă o nouă stradă pentru a scoate din relativa izolare Ferentariul, apoi întreaga zonă Antiaeriană, unde Florea ar vrea să se construiască un hub tehnologico-imobiliaro-educaţional de miliarde de euro (bazat pe Laserul de la Măgurele), PMB avea alte gânduri. Astfel, municipalitatea lui Firea avea intenţia să includă respectivul teren în realizarea a trei drumuri noi: coridorul nord-sud, ca alternativă la bulevardele aglomerate Timişoara şi Iuliu Maniu, un nou coridor pe axa centru-vest: Bd. Vasile Milea–Strada Cascadelor–Preciziei, şi unul pe axa nord-centru-sud, continuare a diametralei N-S, Piaţa Victoriei–Buzeşti–Berzei–Vasile Pârvan–Uranus–Gara Progresul şi racord la viitoarea autostradă Bucureşti-Giurgiu. De asemenea, Primăria promitea prezervarea traseului realizării tronsonului de metrou de pe linia 4, Gara de Nord-Gara Progresul.
IasiAZI.ro