Atunci cand ownerul unui business online apeleaza la servicii SEO, de cele mai multe ori specialistii aleg cresterea unui magazin online in Google prin homepage si paginile de categorii sau subcategorii, insa nu trebuie neglijat faptul ca acestea sunt sustinute de paginile de produs, iar pana la finalizarea comenzii calatoria potentialului client prin pagina de produs este inevitabila.
Asadar, ce poti poti face atat pentru a imbunatati pagina de produs a unui magazin online pagina in sine, cat si performanta generala a site-ului?
Pentru a afla cele mai eficiente tehnici SEO, care sa mareasca performantele unui intreg magazin online prin aplicarea optimizarii paginii de produs, am solicitat opinia specilistilor SEO de la ADfel.ro.
Optimizarea unui site pentru motoarele de cautare este o metoda indelung testata si dovedita de-a lungul timpului, care a fost utilizata in practica de optimizare SEO a site-urilor cu performante ridicate si care genereaza mult trafic organic doar prin optimizarea on page.
Totusi, optimizarea paginilor de produse pentru un magazin online nu este decat un factor care contribuie la o pozitionare mai buna pe cuvintele cheie de interes si o vizibilitate mai ridicata in Google. Exista si alti factori de ranking precum cei care tin de experienta utilizatorului si care joaca un rol poate chiar egal in importanta obtinerii unor clasamente mai bune in rezultatele afisate de motoarele de cautare.
O pagina de produs optimizata a magazinului online ofera o experienta excelenta a utilizatorului, reduce rata de iesire (bounce rate) si genereaza un volum mai mare de vanzare (conversie).
Evident ca in acest articol nu vom putea trata toti factorii care influenteaza performantele unui magazin online, insa vom trata o serie de alti factori in partea a doua, pe care o poti citi pe ClujulDeAzi.ro. Performanta unei pagini sau a unei serii de pagini, daca vorbim la nivel de site, necesita optimizarea acestora pentru o combinatie de factori de crestere, care au ca scop final nivelul de indexare de catre motoarele de cautare si oferirea unei experiente cat mai placute oamenilor ce viziteaza magazinul online.
Asadar, daca oferi servicii SEO, iata cateva sfaturi pentru a optimiza pagina de produs a unui magazin online ca un adevarat profesionist, ceea ce va conduce la o crestere aproape instantanee atat a traficului organic cat si a vanzarilor:
Optimizarea adresei URL a produsului poate facilita sau impiedica crawlarea paginilor de produs de catre motoarele de cautare, dar poate atrage atentia si a utilizatorilor in masuri egala, care se pot ghida dupa aceasta pentru a naviga si, pe de alta parte, ii comunica unde se afla.
URL-ul are cateva caracteristici specifice care pot imbunatati experienta utilizatorului si usurinta de indexare de catre Google fara sa isi iroseasca bugetul de crawling. Te intrebi cum? Sa luam un exemplu.
O adresa URL, cum ar fi https://www.magazinonline.ro/tablete/ipad-10-2-inch informeaza utilizatorul ca adresa URL duce la o pagina a magazinului online care detaliaza un produs iPad 10.2 inch si este optimizata in comparatie cu adresa https://www.magazinonline.ro/produse/id=36.
Trebuie sa retii ca o adresa URL optimizata pentru a fi prietenoasa utilizatorului, curata si logica va ajuta:
Utilizatorul sa inteleaga cu usurinta ce se afla pe pagina in care se afla, il ajuta sa ia o decizie si sa se orienteze mai departe in calatoria sa de pe site.
Denumirea folderelor si utilizarea cuvintelor cheie in adresele URL sau caracteristicile care ajuta la formarea acestuia face ca motorul de cautare sa inteleaga mai ursor, mai repede si faciliteaza indexarea si relevanta paginii la cautarile utilizatorilor.
Imbunatatirea lizibilitatii in randul utilizatorilor online.
Exista numeroase probleme de indexare pe care le intalnesti atunci cand oferi servicii SEO Bucuresti, insa daca oferi servicii de optimizare site si doresti ca rezutatul muncii tale sa beneficieze de eficienta adresei URL pentru pagina de produs a magazinului online, tine cont de urmatoarele aspecte:
Evita utilizarea folderelor fara sens, care lungesc URL-ul precum /produs/;
Evita utilizarea simbolurilor in structura URL-ului precum “#”, “?”, “&”, “_” pentru ca acesta vor impiedica sau ingreuna crawlingul si nu transmit niciun mesaj oamenilor;
Asa cum afirmam mai devreme sunt multe probleme care sunt intalnite in randul magazinelor online, insa pentru a trata cat mai complet subiectul nostru te invitam sa citesti si partea a II-a, unde vom trece peste structura URL-urilor.