Dezvoltarea Regiunilor Nord-Vest și Vest

AdrianaGExclusiv3 years ago25.9K Views

Acest articol pune în discuție sub raport tehnic și, bineînțeles, polemic dezvoltarea Regiunilor Nord-Vest și Vest în comparație cu celelalte zone ale țării.

Sunt puse sub lupă strategiile reușite prin ,,sudoare și Know-how” și ,,niciodată” obținute prin jocuri politice.

Oare Moldova nu a știut să se descurce sau este victima unor mașinațiuni politice cinice?

Există un moment în care lucrurile trebuie să se schimbe. Poate că acel moment este astăzi.

Proverbul care ne spune că românul își dorește moartea caprei vecinului a ajuns mai departe. Remarcăm, în zilele noastre că cinismul Jucătorilor din Politică atinge cote maxime de alertă.

Observăm un Ministru al Fondurilor Europene care uită că de 10 ani Fondurile Europene pe Infrastructură Mare se duc prioritar în regiunile Nord-Vest și Vest, doar prin voința politică și pe contrasens cu principiile Uniunii Europene și misiunea Ministerului Transportului, respectiv Dezvoltarea Echilibrată, Echitabilă și Sustenabilă a României și accesibilitatea spre vestul Europei.

Factorul declanșator al acestei analize a fost acest articol https://m.dcnews.ro/e-suficient-sa-avem-autostrazi-pentru-a-avea-si-investitii-bolos-despre-un-exemplu-din-regiunea-de-dezvoltare-nord-vest_867974.html. În acest material observăm cum fostul și actualul Patriarh al Fondurilor Europene din România transmite un mesaj prin care afirmă că în Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest problema atragerii investitorilor s-a rezolvat printr-un act sublim de management, respectiv de pregătire a parcelelor de teren cu utilități.

Acesta o spune de parcă principala grijă a Investitorilor este existența accesului la toaletă și nu a unei infrastructuri de transport care să asigure accesibilitatea. Observăm că Actul de Management se apleacă mai mult spre necesitățile fiziologice ale Investitorilor…Ne înclinăm!

Cităm:

Vreau să spun câteva cuvinte de atragerea de investitori. În Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest am avut inițiativa înființării unui departament pentru atragerea de investiții și acolo unde parcelele de teren erau pregătite cu utilitățile necesare și era asigurată conectivitatea le infrastructura de transport, nu le-au trebuit foarte mult timp investitorilor să decidă că acolo vor face investiția “.

De asemenea, există și o tentă de autolăudare în exemplul cu Regiunea de Dezvoltare Nord- Vest pentru că din 2017 este Director General ADR Nord Vest și este originar din acea zonă.

Dar să revenim cu analiza noastră:

  • Să ne scuzați domnule, dar știți cum a fost asigurată conectivitatea la infrastructura de transport? Tot prin CNAIR.

Haideți să ne aducem aminte de drumul de legatură de la Oradea, drum intitulat Legatură Centură Oradea cu Autostrada A3, dar Autostrada A3 nu a fost construită încă.

Efectiv s-a facut un drum de legatură de aproximativ 19 km la un ciot de Autostrada de 5 km! Consemnăm însă, pe aceleași criterii ,,clare pentru toată lumea” că DN 2 nu a fost lărgit la 4 benzi.

Apropo, mai este ceva, Autostrada Metropolitană  CLUJ (care de fapt era un drum transregio – modernizare/lărgire drum existent în MPGT și a fost transformat în autostradă prin voință politică, dincolo de prevederile H.G. 666/2016 – MPGT și nu prin management deosebit) cu NOD RUTIER LA UN HIPERMARKET, Tot în aceeași regiune de dezvoltare!

Articol preluat de pe site-ul GrupInfrastructura.ro

Aici este articol integral.

0 Votes: 0 Upvotes, 0 Downvotes (0 Points)

Leave a reply

Parteneri

Donations
Join Us
  • Facebook38.5K
  • X Network32.1K
  • Behance56.2K
  • Instagram18.9K

Stay Informed With the Latest & Most Important News

Advertisement

Categories
Loading Next Post...
Follow
Sidebar Search Trending
Știri Hot
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...