
In orice domeniu de munca desfasurat, este necesar ca angajatorul sa dispuna de unele masuri de protectia a muncii, pentru a elimina riscurile care pot aparea in timpul desfasurarii atributiilor de serviciu de catre angajati.
Protectia muncii cuprinde totalitatea activitatilor si masurilor care au scopul de a asigura protectia sanatatii si securitatii angajatilor.
Codul Muncii – Legea 53/2003, detine reglementari importante privind protectia muncii. De asemenea, sunt in vigoare si alte 15 acte normative care contin prevederi referitoare la sanatatea si securitatea in munca. Insa, printre cele cu efectele cele mai sesizabile asupra vietii profesionale a persoanelor care muncesc in tara, se afla Legea 319/2006, avand normele metodologice de aplicare aprobate prin intermediul HG 1425/2006.
Masuri de prevenire a accidentelor la locul de munca
In vederea reducerii riscului de producere a unor accidente de munca sau boli profesionale, angajatorii trebuie sa implementeze unele masuri preventive. Acestea sunt de doua tipuri:
In mare masura, factorii daunatori sunt in legatura directa cu tipul proceselor, produselor, tehnicilor si echipamentelor de la locul de munca insa pot fi influentati si de modul in care munca este organizata.
Masurile de protectie trebuie adoptate intr-un mod colectiv. Masurile individuale pot reprezenta o alternativa in cazul in care aplicarea solutiilor colective nu este eficace sau posibila.


