Conform specialiştiilor din Ministerul Transporturilor, valoarea estimată a lucrărilor pentru linia de metoru 1 Mai-Otopeni este de circa 1,2 miliarde euro. “Se derulează o licitaţie cu precalificare, după aceea urmează etapa finală, unde sunt prezentate ofertele tehnice şi financiare. Cel mai probabil, anul viitor vom avea constructor pentru linia de metrou 1 Mai-Otopeni”, ne-au explicat specialiştii din cadrul MT.
Luna trecută, conducerea Metrorex a transmis Sistemului Electronic de Achiziţii Publice -SICAP toate actele necesare pentru construirea liniei de metrou 1 Mai-Otopeni. Licitaţia ce urmează a fi urcată în SICAP implică construcţia staţiilor şi tunelurile, urmând ca pentru trenuri şi semnalizare să se facă o altă licitaţie.
Metroul spre aeroport este finanţat şi de banca Japoniei, valoarea finanţării fiind de circa 320 milioane euro. Iniţial, oficialii UEFA au cerut construcţia liniei de metrou 1 Mai-Otopeni să fie finalizată în 2020, odată cu organizarea, în Bucureşti, a 4 meciuri de la Campionatul European din 2020. În termeni realişti, proiectul de 1,2 miliarde euro nu se poate finaliza mai devreme de anul 2024.
În decembrie 2017, România a solicitat Comisiei Europene, finanţarea proiectului “Magistrala M6. Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (1 Mai – Otopeni)” din fonduri europene, prin intermediul Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020. În martie 2018, Comisia Europeana a transmis observaţii şi solicitări de clarificare cu privire la Cererea de finanţare transmisă.
În data de 14.03.2018, reprezentanţii Metrorex, ai Ministerului Fondurilor Europene şi ai Ministerului Transporturilor au avut o primă discuţie cu reprezentanţii Comisiei Europene cu privire la solicitările de clarificare cerute de Comisia Europeană, în legătura cu acest proiect, care vizează, în principal, următoarele: – analiza opţiunilor, faţă de care s-au solicitat informaţii suplimentare cu privire la variantele de traseu analizate; – justificarea valorii proiectului (costul total şi costul unitar) raportat la costurile proiectelor similare de construcţie a metroului din Bucureşti; – analiza cererii de transport, cu luarea în considerare a impactului realizării celui de-al doilea terminal al Aeroportului Otopeni, rezultatele modelului de trafic, impactul asupra traficului pe DN1 pe perioada construcţiei; – graficul de implementare a proiectului.
IasiAZI.ro