Roadsterul nipon care lasă producătorii europeni cu gura căscată | IasiAZI.ro

DenyExclusivSocialEveniment6 years ago25.9K Views

E normal să ne placă maşinile decapotabile. Sunt acel soi aparte de maşini care te transportă din punctul A în B fără ca la finalul călătoriei să îţi lase posibilitatea să povesteşti sau măcar să gândeşti cât de lung şi obositor a fost drumul. Cu capota pliată, sentimentul de libertate este greu de măsurat în cuvinte, iar aspectul exterior al vehiculului împrumută celor din habitaclu statutul de vedete mai ales în traficul din România atât de aglomerat cu ceea ce motocicliştii, dar şi utilizatorii de cabriolete, numesc „conserve”. 

După ce ai condus câteva modele de maşini decapotabile începi să înţelegi că şi în acest caz diferenţa este făcută, pe lângă designul exterior, de ceea ce se ascunde sub capota motorului şi în spatele panoului de bord. Dacă vrei o maşină cu adevărat „altfel”, un simplu propulsor nu este suficient. Și nici un design exterior şi interior clasic. Aici alegerea devine cu adevărat dificilă şi, dacă nu ai în plan să cumperi „clasicul” Mazda MX-5, cel mai vândut roadster din lume graţie unui preţ neobişnuit de redus pentru o decapotabilă, trebuie să te uiţi către zona premium care presupune preţuri de achiziţie considerabile. Modelele Porsche arhicunoscute, BMW Z4, Audi TT Roadster, Mercedes-Benz SL Roadster sau SLC, la care se adaugă Smart Cabrio sau Mini Cabrio sunt doar cele mai la îndemână exemple de cabriolete cu două locuri către care v-ar putea duce gândul. Pentru un model cu adevărat „altfel” – ţinând cont că toate cele enumerate există deja în mai multe exemplare chiar şi pe şoselele româneşti – trebuie să cauţi chiar mai departe, abia atunci Nissan 370Z Roadster devenind o ţintă eligibilă.

Ochi oblici şi inimă de samurai

Am avut de-a face, cu ani în urmă, cu un Nissan 350Z Coupe care mi-a răsturnat ierarhiile din lumea maşinilor sport. Brutalitatea acelui model şi modul neaşteptat în care punea la dispoziţia şoferului toate rezervele sale de putere te transformau într-un adevărat îmblânzitor de bestii. Era o maşină deloc recomadată celor cu inima slabă sau cu reflexe întârziate. 370Z este ceva mai cuminte. Nu cu mult. Varianta Roadster testată de Capital de-a lungul a mai bine de 500 km – dotată cu un propulsor V6 care dezvoltă 328 CP şi cutie automată cu şapte trepte – ne-a dezvăluit mai întâi latura de vedetă în trafic. Până la ieşirea din Bucureşti, ochii colegilor de ambuteiaje s-au fixat fie pe şoldurile voluptuoase ale maşinii, fie pe blocurile optice cu unghiuri ascuţite, iar sunetul tunător al sistemului de evacuare a pus mulţi pietoni în postura de gură-cască. A urmat, tot în traficul urban, surpriza mai puţin plăcută oferită de computerul de bord care s-a încăpăţânat să menţină consumul la peste 18 l / 100 km. Odată ajunşi pe autostradă consumul a scăzut considerabil, tinzând către 9 l / 100km, însă doar în timpul menţinerii unei viteze constante. 

Abia pe şoselele pline cu viraje Nissan 370Z Roadster s-a decis să ne arate latura sa sălbatică. La intrările şi ieşirile din virajele abordate sportiv roţile au început să protesteze cu zgomot, dar fără a pierde cu totul aderenţa. Accelerările bruşte păreau să rupă legătura punţii din faţă cu drumul în timp ce roţile din spate se înfigeau în asfalt cu încăpăţânare. Toate acestea în timp ce acul turometrului dansa frenetic în funcţie de trecerile dintr-o treaptă a cutiei de de viteze în alta.

După demonstraţia de sportivitate a sosit momentul celei de eleganţă. Cu o simplă comutare a unui buton de pe consola centrală, plafonul a coborât fără zgomot ascunzându-se în spatele scaunelor şi aerul răcoritor de munte a pătruns în habitaclu. Fără a da naştere unor curenţi deranjanţi. Asta pentru că între scaune se află un „paravânt” foarte bine calculat. Vizibilitatea îngrădită până atunci de plafonul textil a devenit aproape perfectă în orice unghi, iar zgomotul motorului şi al evacuării au devenit ceva mai prezente asigurând o conexiune şi mai completă între şofer şi maşină. Forţa şi brutalitatea roadsterului Nissan 370Z sunt greu de îmblânzit, însă odată ce stăpâneşti bestia te poţi considera un răsfăţat de zei. Asta, desigur, dacă îţi şi permiţi costul destul de piperat al modelului. În caz contrar, păţeşti ca noi şi laşi în urmă exaltarea pentru a urca în „conserva” care te duce zilnic de acasă la birou şi invers fără extravaganţe.

 

Caracteristici tehnice:

Motor                                       V6

Capacitate cilindrică            3.696 cmc

Putere                                      328 CP

Combustibil                            benzină

Viteza maximă                      250 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h     5.8 sec.

Consum mediu                     10.9 l/100 km

Emisii CO2                               254 g/km

Preţ                                           44.700 euro

IasiAZI.ro

0 Votes: 0 Upvotes, 0 Downvotes (0 Points)

Leave a reply

Loading Next Post...
Follow
Sidebar Search Trending
Știri Hot
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...