Connections, lider pe piaţa de digital transformation din România, Bulgaria şi Serbia, a realizat o analiză a oportunităţilor pe care Canada, Australia, Noua Zeelandă şi Asia de SE le au atunci când externalizează operaţiunile IT în România.
“Aproximativ 15% dintre clienţii Connections sunt din Canada şi din Asia, pe lângă un portofoliu consistent de corporaţii şi companii româneşti locale. Un procent semnificativ de solicitări sunt pentru Java software developer şi IT Infrastructure Engineer. Tipologia proiectelor pentru care suntem solicitaţi este amplă, de la software development la suport de infrastructură”, declară Bogdan Florea, fondator şi CEO Connections.
Externalizarea serviciilor de IT, integral (managed services) sau pentru completarea echipei interne (staff augmentation), aduce o serie de beneficii cheie pentru companii, cum ar fi reducerea de costuri, de la cele cu resursele umane, până la cele legate de logistică şi birouri şi creşterea productivităţii, prin utilizarea de echipe mai mari la costuri mai mici.
“Pentru ţările menţionate, externalizarea către România aduce, în medie, economisirea cu până la 25% a bugetelor alocate unor echipe locale, iar, ca o estimare personală, dinamizarea atragerii de clienţi pe ITO din cele 3 zone, poate aduce un aport anual de zeci, poate chiar sute de milioane de euro pentru economia României”, mai adaugă Bogdan Florea.
Beneficii la fel de importante sunt accesul rapid la specialişti de nişă şi la un pool dinamic de talente, acces la know-how de ultimă oră prin expunerea echipei la proiecte complexe, atât la nivel de industrii cât şi ca localizare geografică, şi eliminarea perioadelor de downtime, prin faptul că partenerul de ITO este localizat într-o regiune cu alt fus orar şi poate face un tandem perfect cu echipa internă.
“Dacă echipa internă este localizată în Montreal şi lucrează de la 10 AM to 6 PM, pe fusul orar local, iar echipa externalizată este localizată în România şi lucrează de la 8 AM la 5 PM în timp local, faptul că România este cu 7 ore înainte de Montreal, echipa combinată va fi activă zilnic între 1 AM şi 6 PM pe fusul orar din Montreal, ceea ce reduce downtime-ul cu peste 50%, de la 16 ore, la doar 7 ore“ explică Bogdan Florea.
În funcţie de complexitatea proiectelor se alocă echipe între 5 şi 10 persoane, iar acestea pot duce până la 3 proiecte în paralel.
IasiAZI.ro