Cu toţii le-am văzut în mall-uri şi ne-am întrebat cât costă unul. Ei bine, fotoliile de masaj nu sunt ieftine, fiind o investiţie semnificativă pentru orice om. Preţurile încep de la 1.000 de euro şi variază în funcţie de model. Lider de piaţă al fotoliilor de masaj, compania Komoder a fost fondată în anul 2011 de omul de afaceri Adrian Rus. În România, Komoder este prezentă cu magazine din Cluj Napoca, Bucureşti, Iaşi şi Timişoara.
Începuturi
În urmă cu câţiva ani, atunci când era într-o călătorie în Germania, Adrian Rus a văzut un fotoliu de masaj, model mai vechi. S-a gândit să îşi cumpere, dar atunci când s-a întors în ţară a realizat că nu avea de unde să îl achiziţioneze. Ulterior a început să le importe, iar din prima săptămână a început să vândă, cu toate că în acea vreme, în 2011, un astfel de fotoliu costa aproximativ 10.000 de euro. Investiţia lui iniţială a fost de 150 de mii de euro.
„Ideea de business a fost generată de nevoia de a dezvolta un proiect propriu odată la câteva luni, simţită în cadrul agenţiei pe care o conduceam în 2011. Am cochetat cu proiecte online, campanii pentru clienţi şi, în final, am ajuns la zona de e-commerce şi de produs. Am hotărât că un produs premium, pentru sănătate, generator al stării de bine (cum este un fotoliu de masaj) va fi alegerea perfectă pentru piaţa din România. Am analizat proiectul, l-am canalizat, am ales oamenii potriviţi, l-am pus pe o direcţie şi strategie bună de vânzare şi iată-ne, după şapte ani.”, povesteşte omul de afaceri.
Primul pas pe care l-a făcut compania pentru a se dezvolta a fost cercetarea. Pentru a lansa un proiect sau un produs, Komoder a analizat piaţa, produsul, competitorii, comportamentul clientului.
Cine cumpără fotolii de masaj
Scaunele de masaj de la Komoder sunt potrivite pentru oamenii care duc o viaţă sedentară sau care petrec mult timp la birou. De asemenea, mai sunt persoanele care îşi doresc un astfel de scaun de masaj la recomantarea medicului, de aceea, compania are o gamă specială de produse japoneze care răspund nevoilor medicale ale clienţilor.
În anul 2017 Komoder a vândut 2.500 de unităţi. În afară de partea de retail, compania distribuie fotolii de masaj şi partenerilor din întreaga Europă. De asemenea, cifra de afaceri a fost de două milioane de euro, în creştere faţă de 2016, iar profitul se situează în intervalul 8%-12%. Totodată, compania deţine şi de un showroom amplasat în centrul oraşului Barcelona, deschis anul acesta. Investiţia a fost de aproximativ 30.000 de euro, iar în curând, Komoder va inaugura un nou showroom, potrivit lui Adrian Rus.
În următoarele luni compania a decis să intre şi pe segmentul închirierilor, Komoder oferind pachete speciale pentru companiile care doresc să închirieze pentru anumite evenimente fotolii de masaj. Cele mai bine vândute modele, sunt produsele cu sisteme de scanale ale utilizatorului, mid-range, acestea ajungând să fie folosite de mai mulţi membri ai unei familii sau ai unei organizaţii. Preţul unui astfel de model se situează între 1.800 şi 2.000 de euro.
Pentru viitor, Adrian Rus decşară că şi-a propus două obiective majore „creşterea marjei de profit şi internaţionalizarea”.
(Articol publicat în ediţia de luni, 3 septembrie 2018, a revistei Capital. Publicaţia este disponibilă la centrele de difuzare a presei din întreaga ţară.)
IasiAZI.ro