Daca planuiesti sa-ti deschizi propria afacere online, probabil ai pus de multe ori in balanta avantajele si dezavantajele unei astfel de decizii. Si e normal sa faci asta. Doar informandu-te poti sa iei hotarari in cunostinta de cauza, sa iei decizii asumate.
Deschiderea unui magazin online vine cu schimbari majore in viata ta, asa ca e bine sa ai in vedere cat mai multe aspecte inainte sa faci primii pasi.
Un prim avantaj cand ai o afacere online este costul mai mic fata de deschiderea unui magazin fizic. Esti scutit sa inchiriezi un spatiu foarte mare si ai nevoie de mai putini angajati. Avand in vedere ca faci primii pasi in lumea afacerilor, e putin probabil sa dispui de un capital foarte generos, iar o afacere online inseamna mai putine costuri.
Un alt plus al magazinelor online este ca sunt deschise in permanenta. Cand ai un magazin fizic cu program de 8 ore iti reduci considerabil numarul de cumparatori mai ales ca, in cele 8 ore, majoritatea potentialilor clienti sunt si ei la munca.
O afacere online nu are ora de inchidere, asa ca oamenii cumpara de la tine in pauza de masa de la serviciu, seara dupa ce ajung acasa si chiar in weekend.
Apoi, in online ajungi la un numar mai mare de oameni. Chiar daca cresti treptat, datorita promovarii pe Facebook, Google, Instagram si email vei reusi sa ajungi la oameni din alte orase care nu ar fi intrat niciodata in contact cu tine daca te limitai la un magazin fizic.
Multe persoane sunt inca sceptice in ceea ce priveste cumparaturile de pe internet sau cumpara mereu de la acelasi magazin online, asa ca s-ar putea sa ai nevoie de ceva munca ca sa le castigi increderea.
De asemenea, cand faci livrari, cheltui mai mult timp si bani cu ambalarea produselor – trebuie sa te asiguri ca acestea ajung la destinatar in stare impecabila, ca sunt pe deplin protejate in masina curierului.
Apoi, cand cumpara online, oamenii isi fac o imagine mentala despre produs si se intampla uneori ca acea imagine sa nu corespunda cu realitatea. Daca produsul pe care il primesc nu le intampina asteptarile, urmeaza inevitabilul retur care te poate frige destul de tare la buzunar.
Ei bine, lista cu avantaje si dezavantaje poate continua si daca stai sa analizezi toate argumentele pro si contra risti sa nu mai deschizi nimic.
Pana la urma totul se rezuma la o singura intrebare: “Iti doresti cu adevarat sa-ti deschizi o afacere online?”. Cand raspunzi sincer, avantajele si dezavantajele devin pur informative si irelevante in luarea unei decizii.
Asadar, esti pregatit sa-ti incepi aventura in eCommerce?