Connect with us

Uncategorized

Conexiuni adevărate: Heineken® și Bodega lansează “The Boring Phone”

Published

on

  • Heineken® și brand-ul american și retailer-ul Bodega au lansat „The Boring Phone” care își propune să ajute oamenii să realizeze că se pot bucura mai mult de viețile lor când acestea au mai puțină legătură cu telefonul.
  • Produs de Human Mobile Devices (HMD), “The Boring Phone” se întoarce la origini, pentru că nu oferă access la internet, rețele sociale sau alte aplicații.
  • Construind în continuare pe ideea de “deconectare digitală”, HMD debutează cu un parteneriat anunțat la conferința MWC în 2024, prin care va produce dispozitive pentru mărcile Heineken și Bodega.
  • Dispozitivul va fi dezvăluit joi, 18 aprilie, la standul “pop-up” al celor de la Bodega în cadrul Milan Design Week, cel mai mare festival de design și inovație din lume.
  • În urma unui studiu care arată că 90% dintre oameni recunosc că obișnuiesc să dea scroll pe telefon când ies în oraș, Heineken® a ascultat nevoile tinerilor adulți care doresc să se deconecteze de la dispozitivele lor.

17 aprilie 2024: Heineken®, în colaborare cu Bodega, creatorii de bun-gust în materie de modă și street culture, lansează “The Boring Phone”, produs de Human Mobile Devices (HMD).

Capabilitățile limitate ale telefoanelor “dumb” – care sunt proiectate să aibă caracteristici tehnologice reduse – au ca scop încurajarea conexiunilor sănătoase între oameni în timpul ieșirilor în oraș, prin deconectarea de la smartphone-uri.

Pentru că smartphone-urile au ajuns să aibă specificații atât de avansate și să fie atât de captivante pentru utilizatori, este din ce în ce mai ușor să ne conectăm la lumea online, și totodată din ce în ce mai greu să trăim în prezent. Produs de inovatorul în tehnologii mobile, Human Mobile Devices (HMD), Heineken® x Bodega Boring Phone reduce posibilitatea ca telefoanele să ne acapareze atenția. Este proiectat intenționat să aibă doar funcțiile de bază de care avem nevoie când ieșim seara în oraș și principalele sale utilizări sunt apelurile și SMS-urile.

Carcasa transparentă a telefonului și autocolantele cu hologramă sunt inspirate de pasiunea Generației Z pentru moda “Newtro” (“new retro”) și amintesc de telefoanele de la începutul anilor 2000. Fără specificațiile comode ale lumii moderne, pe telefon nu se pot descărca aplicații de social media sau orice altceva care poate să ne distragă de la prezent. Și pe deasupra bateria durează o săptămână în stand by și 20 de ore în apeluri.

Pe măsură ce smartphone-urile încep să domine atenția utilizatorilor la nivel global din ce în ce mai mult, un studiu recent comandat de Heineken® arată că Zillenialii* din Marea Britanie și SUA mărturisesc că suferă de “doom scrolling” (dau scroll pe telefon la nesfârșit) în timp ce socializează cu prietenii și familia – se uită pe device-uri de șapte ori pe seară, în medie.

Când vine vorba de lucrurile care le captează atenția cel mai mult, două treimi dintre respondenți mărturisesc că se uită pe social media (62%) când își petrec timpul cu alte persoane, și peste o treime (36%) au spus că își verifică emailurile. Trei din zece (30%) au recunoscut că se joacă pe ascuns în loc să interacționeze cu prietenii și familia.

Însă, peste o treime (37%) zic că se uită pe telefon mult prea des când sunt în situații sociale, și lucrurile pot fi privite din altă perspectivă, dat fiind că 32% dintre respondenți recunosc că le-ar plăcea să se poată deconecta de la telefoane în timpul ieșirilor.

În mod încurajator, una din cinci persoane (22%) au spus că își opresc telefoanele sau le lasă acasă înainte de ocazii sociale. Și două din cinci persoane (38%) zic că iau în considerare aceste opțiuni.

Heineken® și Bodega au demarat acest parteneriat pentru a ne arăta că ne putem bucura mai mult de viețile noastre, atunci când acestea sunt mai puțin legate de telefon.

Nabil Nasser, Global Head la Heineken®, spune: “Cu toții avem nevoie de o pauză de la toate tehnologiile smart care ne distrag atenția. Studiul nostru a arătat că acest lucru este și mai important pentru Generațiile Z și Millennials. Când am vorbit cu aceștia despre obiceiurile de folosire a smartphone-urilor, am realizat destul de repede că mulți consideră că sunt obișnuiți să se lase acaparați de dispozitive în situații sociale, dar totodată recunosc că nu vor să renunțe în totalitate la telefon. Nouă, celor de la Heineken®, ne place să încurajăm momentele de conexiune autentică și să îi ajutăm pe oameni să simtă bucuria adevărată a timpului petrecut alături de cei dragi. Când am creat «The Boring Phone», ne-am întors la origini, la o tehnologie elementară, pentru a-i ajuta pe oameni să aibă parte de conexiuni adevărate la o bere în oraș, fără să fie distrași de notificările constante de pe telefoane.”

“La începutul lui 2023 am observat ceva interesant în comportamentul Generației Z din SUA. Începuseră să reducă din timpul petrecut în fața ecranelor, înlocuind smartphone-urile cu telefoane simple. Fiindcă suntem fani declarați ai deconectării de la lumea digitală, suntem extrem de bucuroși să anunțăm lansarea «The Boring Phone», alături de Heineken și Bodega. Și cu siguranță vom vedea conversații mai conectate când ieșim în oraș, de acum înainte”, a declaratLars Silberbauer, CMO Human Mobile Devices (HMD), liderul european în inovație și producerea de dispozitive mobile.

Oliver Mak, co-fondator Bodega adaugă: “La Bodega considerăm că suntem o punte între culturi și tineri. Astfel că, atunci când Heineken au venit către noi pentru a colabora într-un proiect gândit cu exact acest scop, ne-am implicat cu bucurie. Cu toate că am crescut înconjurați de tehnologie, noi, toți cei din Generația Z și Millennials, am început să recunoaștem că dependența de telefoane ne afectează capacitatea de a avea conexiuni umane reale. Ceea ce apoi ne reduce abilitățile de a ne distra, și, la nivel macro, de a evolua cultural.”

“Smartphone-urile pot fi prea captivante, deci am vrut ca design-ul să fie plictisitor. Ne-am inspirat foarte mult din mișcarea «Newtro» și am vrut să reinterpretăm un obiect cultural emblematic din trecut pe care oamenii mai tineri din generația Zillennials s-ar putea să nu îl cunoască. Suntem nerăbdători să vedem reacțiile la «The Boring Phone», care reprezintă uniunea viziunii noastre asupra unei lumi mai creative și dorința de a crea o comunitate. Ceea ce va însemna ieșiri mai frumoase cu cei dragi.”

Producătorul muzical britanic, devenit cunoscut în Ibiza, TSHA, care a început să fie unul dintre cei mai interesanți artiști tineri din industrie, va sărbători lansarea “The Boring Phone” cu un concurs dedicat fanilor săi, după ce a înțeles cum se simte când tehnologiile smart îi detașează de prezent pe cei care participă la festivaluri de muzică.

THSA spune: “Ca artist, vrei să fii conectat cu publicul, ca să știi dacă se simt bine. Dar e greu să faci asta când te uiți peste pupitru și vezi o mare de smartphone-uri care te orbesc cu blițurile. Mi-ar plăcea să văd o lume în care intrăm la festival și pur și simplu ne bucurăm de prezent; ne conectăm cu artiștii, cu prietenii noștrii și pur și simplu ne distrăm. Telefonul Heineken x Bodega Boring Phone este antidotul perfect pentru ieșirile în oraș întrerupte în mod constant de tehnologiile smart.”

Heineken® și Bodega vor dezvălui “The Boring Phone” la Milan Design Week, joi (18 aprilie), cu o petrecere care va fi găzduită de colaboratorii lor, HMD. Petrecăreți din toată lumea vor primi apoi telefoane care le vor permite să se deconecteze și să-și redobândească timpul de calitate alături de prieteni, familie și cei dragi și să se bucure de conexiuni adevărate.

În iunie va urma și lansarea unei aplicații care va transforma smartphone-urile în telefoane “plictisitoare”, adresată în special celor care nu vor reuși să trăiască experiența “The Boring Phone”.

Pentru mai multe despre “The Boring Phone” și de ce renunțarea la tehnologiile smart când ieșim în oraș e o idee bună, aici: www.heineken.com/theboringphone.

Despre studiu*:

Heineken a comandat un studiu ce a fost realizat pe un eșation de 4.000 de tineri din Generațiile Z și Millennials, cu toții majori și utilizatori de smartphone-uri (2.000 în Marea Britanie și 2.000 în SUA). Acesta a fost realizat de către OnePoll, în martie 2024. Datele pot fi separate și în rezultate demografice specifice pentru Marea Britanie/SUA/Generația Z/Millennials la cerere. Tot la cerere pot fi solicitate date din Italia, Brazilia, Germania și Mexic.

Despre “The Boring Phone”

Dimensiuni108 x 55 x 18,9 mm, 123 g
EcraneIntern: 2.8” QVGA | Extern: 1.77″ QQVGA
Cameră0,3 MP + bliț LED
Designtelefon ergonomic cu clapetă și DualSIM
Audioradio FM (cu căști conectate sau fără căști)
Conectivitate2G, 3G, 4G | Bluetooth 4.2 | mufă jack 3.5mm AV | port Micro USB
Baterie1.450 mAh (înlocuibilă)Până la 6 ore de apeluri 3G/4G. Până la 20 de ore de apeluri în rețele 2G. Până la o săptămână în stand by.
StocareInternă: 128 MB | Slot MicroSD ce suportă carduri de până la 32GB
ÎncărcarePort Micro USB

Despre Bodega

Fondată în 2006 ca un magazin-concept de retail care unește cultura străzii și moda contemporană, Bodega a evoluat într-un creator de gust de renume mondial, activând în retailul traditional, comerțul electronic, arta experientială și design. Cu sediul în Boston (Massachusetts) și Los Angeles, magazinul experimental complet secret al celor de la Bodega a fost descris ca o instalație artistică vie și este una dintre cele discutate experiențe de pe planetă. Mai multe aici: https://bdgastore.com/

Despre Heineken®

HEINEKEN® este producătorul de bere cel mai prezent în lume. Este creatorul și promotorul cel mai mare al berii și cidrului premium. Cu brand-ul Heineken® în frunte, Grupul are un portofoliu de peste 300 de beri și tipuri de cidru la nivel international, regional și local. Sunt dedicați inovării, investițiilor pe termen lung, vânzărilor disciplinate și sunt centrați pe managementul costurilor. Prin platforma “Brewing a Better World”, sustenabilitatea a devenit parte integrantă a business-ului. HEINEKEN® are o prezență geografică echilibrată, fiind lideri de piață atât în țările dezvoltate, cât și pe piețele emergente. Au peste 85.000 de angajați și operează fabrici producătoare de bere, malț, cidru și alte unități de producție în peste 70 de țări. Acțiunile Heineken® N.V. și Heineken® Holding N.V. se tranzacționează pe bursa Euronext din Amsterdam. Prețurile acțiunilor pot fi accesate pe Bloomberg, sub simbolurile HEIA NA și HEIO NA și pe Reuters sub simbolurile HEIN.AS și HEIO.AS. HEINEKEN® deține două programe American Depositary Receipt (ADR): Heineken® N.V. (OTCQX: HEINY) și Heineken® Holding N.V. (OTCQX: HKHHY).

Despre HMD

HMD vine de la Human Mobile Devices. La HMD totul începe cu ascultarea nevoilor adevărate ale oamenilor. Consumatorilor HMD le pasă de planetă, se simt adesea copleșiți de dispozitive digitale și sunt atenți la buget. În calitate de lider european pe piața producătoare de smartphone-uri, aceștia încurajează reparabilitatea telefoanelor și deconectarea de la device-urile digitale. Începând cu acest an, portofoliul companiei a fost îmbunătățit cu dispozitive originale HMD și parteneriate interesante. Mai multe aici: www.hmd.com.

Facebook Comments
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

Quickmobile.ro: Lider în tehnologie pe piața online în România

Published

on

By

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, Quickmobile.ro s-a afirmat ca una dintre principalele destinații online pentru cumpărătorii din România în căutarea celor mai noi și inovatoare gadgeturi. Cu un portofoliu extins și diversificat, Quickmobile.ro oferă clienților săi acces la produse de ultimă generație de la branduri de renume mondial. De la telefoane mobile și laptopuri performante până la gadgeturi inteligente și accesorii high-tech, Quickmobile.ro se angajează să aducă tehnologia de vârf direct în casele românilor, asigurând totodată servicii de excepție.

Quickmobile.ro colaborează cu branduri de top precum Apple, Samsung, Asus, Google și Sony, oferind produse care îmbină designul sofisticat cu performanțele tehnice impresionante. De exemplu, telefoanele Apple iPhone și laptopurile MacBook sunt recunoscute pentru calitatea lor superioară și inovațiile constante. Similar, gama Samsung Galaxy oferă o varietate de telefoane și tablete care satisfac cele mai exigente cerințe ale utilizatorilor moderni. De asemenea, dispozitivele Google Pixel, cunoscute pentru experiența Android pură și actualizările rapide, și electronicele Sony, de la telefoanele Xperia la consolele PlayStation, sunt doar câteva dintre opțiunile disponibile pe Quickmobile.ro.

Pe lângă aceste produse de top, Quickmobile.ro oferă o gamă largă de categorii de produse tehnologice pentru toate nevoile. Clienții pot alege dintr-o varietate de telefoane mobile, tablete, smartwatch-uri, laptopuri, console de gaming, ochelari VR, camere 360, gadgeturi inovatoare și multe altele. Fie că este vorba de un entuziast al tehnologiei care caută cele mai recente inovații sau de un utilizator obișnuit în căutarea unui dispozitiv fiabil, Quickmobile.ro are soluția potrivită.

În plus, Quickmobile.ro se distinge prin serviciile excepționale oferite clienților săi. Compania garantează cele mai competitive prețuri de pe piață, asigurându-se că fiecare client primește valoare maximă pentru investiția sa. De asemenea, Quickmobile.ro oferă o garanție extinsă de până la patru ani pentru a proteja achizițiile clienților și un drept de retur extins la 60 de zile, oferind astfel flexibilitate și siguranță suplimentară. Clienții pot beneficia de asigurare casco online pentru gadgeturile achiziționate, asigurându-și astfel protecția completă a acestora.

Livrarea rapidă este asigurată prin parteneriate cu FanCourier și Urgent Cargus, garantând că produsele ajung în cel mai scurt timp la destinație. Quickmobile.ro oferă și posibilitatea de a deschide coletul la livrare, pentru a verifica integritatea și conformitatea produselor înainte de a le accepta. În plus, clienții pot alege din multiple metode de plată, inclusiv Visa, MasterCard, Bitcoin și PayPal, pentru o experiență de cumpărare cât mai convenabilă.

Un alt aspect de remarcat cu privire la Quickmobile.ro este serviciul buyback, care permite clienților să schimbe gadgeturile vechi cu altele noi, fiind astfel la curent cu cele mai recente tehnologii. Programul de afiliere al Quickmobile.ro este cel mai mare din România, oferind comisioane atractive pentru partenerii săi, iar serviciul de ambalare premium asigură o experiență de unboxing memorabilă pentru fiecare client.

Quickmobile.ro reprezintă alegerea ideală pentru oricine dorește să exploreze și să achiziționeze cele mai bune produse tehnologice de pe piață. Ca importator direct și distribuitor oficial pentru numeroase branduri prestigioase, Quickmobile.ro se angajează să ofere produse de înaltă calitate la prețuri competitive, completate de servicii care depășesc așteptările clienților.

Despre Quickmobile.ro

Quickmobile.ro este un retailer online specializat în tehnologie de vârf, oferind o selecție exclusivă de produse și servicii premium. În calitate de importator direct și distribuitor autorizat pentru diverse branduri de prestigiu, Quickmobile.ro se angajează să aducă clienților săi cele mai noi și inovatoare produse la prețuri competitive. Cu o gamă variată de metode de plată și servicii de calitate superioară, Quickmobile.ro se poziționează ca opțiunea perfectă pentru toți cei care caută produse de top și o experiență de cumpărare memorabilă.

Pentru detalii suplimentare și pentru a descoperii gama largă de produse, vizitați https://www.quickmobile.ro.

Facebook Comments
Continue Reading

Uncategorized

TikTok își consolidează abordarea privind combaterea încercărilor de influențare

Published

on

By

București, 23 mai 2024 – TikTok anunță astăzi noi actualizări legate de efortul continuu de a combate încercările de influențare existente pe platformă. Astfel, TikTok își extinde politicile cu privire la entitățile media afiliate statului și introduce un nou raport de transparență care se concentrează pe eforturile platformei de a elimina operațiunile de influență ascunsă. Aceste actualizări subliniază angajamentul companiei de a crea un spațiu sigur, lipsit de manipulare și influență din exterior.

Combaterea operațiunilor de influență într-un an electoral important

TikTok urmărește și elimină fără încetare conturile care încalcă regulile platformei pentru comportament fraudulos pentru a se asigura că videoclipurile și conturile pe care oamenii le urmăresc pe TikTok sunt reale. Pentru a identifica aceste rețele, TikTok investește resurse semnificative pentru a derula investigații tehnice de amploare luând în considerare surse publice și proprietatea informațiilor.

Pentru a oferi actualizări constante și detaliate privind operațiunile de influență ascunsă întrerupte de TikTok, platforma introduce un nou Raport de Transparență dedicat operațiunilor de influență ascunsă. De asemenea, compania adaugă noi informații privind operațiunile eliminate anterior care au încercat să reintre pe platformă folosind conturi noi. Noul raport va înlocui informațiile pe care în prezent TikTok le oferă trimestrial în cadrul Rapoartelor de Aplicare a Regulilor Comunității sale. Această raportare mai frecventă și mai detaliată va contribui creșterea nivelului de transparență legat de eforturile intense ale TikTok pentru a combate încercările de influență.

În primele 4 luni ale anului 2024, TikTok a întrerupt 15 operațiuni de influență și a eliminat 3,001 de conturi asociate. TikTok a descoperit că majoritatea acestor rețele încearcă să înfluențeze discursul politic în rândul audienței țintă, inclusiv în relație cu alegerile. De exemplu, TikTok a întrerupt o rețea care viza audiența din Indonezia înaintea alegerilor prezidențiale ale țării de la începutul acestui an și o altă rețea care viza Regatul Unit prin amplificarea artificială a narativelor legate de discursul politic local.

Extinderea politicilor pentru entitățile media afiliate statului

TikTok consideră că o parte esențială a creării unor experiențe autentice pe platformă reprezintă oferirea de informații despre contextul conținutului vizionat. TikTok lucrează deja cu experți independenți externi pentru a evalua conturile care aparțin entităților media afiliate statului și a eticheta corect atât conturile respective, cât și conținutul acestora, inclusiv reclamele, așa cum precizează politicile TikTok cu privire la entitățile media afiliate statului. Aceste etichete oferă comunității context esențial privind sursa informațiilor.

Acum, TikTok își extinde politicile privind entitățile media afiliate statului pentru a adresa în continuare conturile entităților media afiliate statului care încearcă să vizeze comunități din afara țării de origine pe subiecte care prezintă evenimente și situații globale curente. Atunci când platforma le identifică, conturile vor deveni neeligibile pentru recomandare, astfel că videoclipurile nu vor mai apărea în feed-ul For You. În plus, începând cu săptămânile următoare, dacă conturile vor realiza reclame pe platformă, acestea nu vor mai putea să se promoveze în afara țării în care au fost inițial afiliate. Aceasta reprezintă o măsură adițională pentru a împiedica conturile să încerce să vizeze comunități extinse pe subiecte respective. Modificările se aplică conturilor din toate piețele în care etichetele pentru entitățile media afiliate statului sunt disponibile. TikTok folosește o serie de informații pentru această evaluare, cum ar fi denumirea contului și limba în care creează conținut.

Noile actualizări au la bază eforturile îndelungate ale TikTok pentru a încuraja autenticitatea pe platformă. De la aplicarea politicilor ferme privind dezinformarea dăunătoare până la investițiile în competențele media ale comunității prin funcțiile din aplicație și campaniile educaționale, TikTok va continua să protejeze integritatea platformei, pe măsură ce încurajează comunitatea să creeze și să se bucure de conținut și interacțiuni autentice pe TikTok.

Despre TikTok

TikTok este destinația principală pentru conținut video scurt pentru mobil. Misiunea noastră este de a inspira creativitate și de a aduce bucurie. TikTok are sediile globale în Los Angeles, Singapore și are birouri în New York, Londra, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seul și Tokyo.

https://www.tiktok.com/ro/

Facebook Comments
Continue Reading

Uncategorized

Judecătorii sunt sfătuiți să recomande concilierea dintre consumatori și bănci la începutul proceselor din instanțe

Published

on

By

22 mai, București. Judecătorii sunt sfătuiți să recomande consumatorilor și băncilor soluționarea pe cale amiabilă a disputelor din instanță. Aproximativ 60 de judecători din tribunale, judecătorii și Curți de Apel din mai multe județe ale țării au participat la Conferința organizată de Institutul Național al Magistraturii (INM) și Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB): „Protecția consumatorilor: cum alegem între soluționarea alternativă a litigiilor și procedurile judiciare?”

Judecătorii pot recomanda părților rezolvarea amiabilă chiar de la primul termen de judecată, fapt care ar degreva instanțele de judecată de procese lungi și costisitoare pentru toate părțile implicate. În ultimii trei ani au fost soluționate amiabil aproape 600 de litigii aflate pe rolul a 20 de instanțe din țară, iar cele mai multe au venit din Cluj, București și Mureș.

Alexandru Păunescu, director juridic al BNR, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB: „În multe cazuri soluționate de Curtea de Justiție a Uniunii Europene asistăm la menționarea procedurilor alternative, un motiv în plus ca instanțele naționale să facă același lucru. De exemplu, într-o sentință dată anul trecut (n.n. C-35/22 – alin. 7 și 8 – proces pe clauze abuzive, început în 2022 între o bancă și doi consumatori din Spania, Malaga), instanța europeană emite o serie de argumente pentru soluționarea extrajudiciară a litigiilor. Acestea ar putea fi modele de bună-practică ce pot fi preluate și de instanțele naționale. Astfel, CJUE susține că instanțele naționale trebuie să-și orienteze resursele către litigiile pentru care nu există modalități amiabile de rezolvare. „Astfel, dosarele care pot fi soluționate pe cale extrajudiciară nu vor consuma nici timpul, nici resursele care se impun a fi alocate altor dosare în care intervenția justiției este esențială”, se menționează în hotărârea CJUE. Curtea Europeană subliniază că această abordare este orientată în primul rând în beneficiul consumatorului, de vreme ce „soluționarea în instanță a litigiilor în care sunt implicați consumatori este un proces deopotrivă lent și costisitor, care nu este nici lipsit de riscuri (ratarea termenelor, limitarea procedurilor etc.)”.

Recomandarea noastră către judecătorii din România este să aducă în atenția consumatorilor și băncilor, aflate în proces sau la momentul declanșării unui litigiu, posibilitatea soluționării respectivului litigiu pe cale amiabilă, în cadrul CSALB. În instanțele din țară există deja această practică. A început în 2021 la inițiativa a 2-3 bănci, iar în acest moment ne apropiem de 600 de procese care s-au încheiat pe care extrajudiciară, în cadrul concilierilor.

Viorel Badea, director adjunct Institutul Național al Magistraturii: „În condițiile în care instanțele sunt uneori copleșite de numărul mare de dosare, creșterea eficienței sistemului judiciar presupune eforturi concertate, precum modificarea schemelor de personal, mecanisme pentru soluționarea cauzelor repetitive, folosirea eficientă a tehnologiei. Pe de altă parte, însă, pentru reducerea volumului de dosare ar trebui să ne bazăm și pe soluționarea alternativă a litigiilor. Din această perspectivă, în domeniul litigiilor bancare, CSALB oferă un cadru specializat pentru rezolvarea disputelor, caracterizat prin celeritate și eficientă, mai ales din perspectiva costurilor. Prin susținerea și promovarea soluționării alternative a litigiilor se poate reduce volumul litigiilor aflate pe rolul instanțelor și poate crește încrederea publicului în această modalitate mai eficientă de soluționare. Noi, ca instituție de formare profesională a judecătorilor, ne-am asumat în limita competențelor legale să contribuim la eficientizarea actului de justiție prin organizarea unor programe de formare, dedicate unificării practicii judiciare și dezvoltării cunoștințelor/abilităților judecătorilor.

Valeriu Stoica, profesor, avocat și formator al INM: „Pot face judecătorii ceva în privința alegerii între procedurile judiciare și cele de soluționare alternativă? Eu cred că da, judecătorii pot face pedagogie judiciară! Rostul ei este de a deschide ochii justițiabililor către o cale de conciliere, în afara instanței de judecată. Este firesc să existe diversitate de opinii, iar de aici să se ajungă și la dispute, însă diversitatea implică și compromisul. Armonia socială trebuie restabilită cu mecanisme diverse. Cu cât există mai multe supape de dezamorsare a tensiunilor dintre oameni, cu atât mai repede se restabilește armonia socială. Dacă singura supapă este justiția, există riscul ca aceasta să explodeze. În acest context compromisul însuși devine un contract între părți. Din acest motiv, nu orice litigiu trebuie să ajungă direct în fața instanței de judecată, acolo unde nu mai este loc de compromis, iar sentința este dată de judecător. Trebuie să avem mereu la dispoziție proceduri de exercitare a compromisului, prealabile judecății. Rolul important al CSALB pentru degrevarea instanțelor năpădite de litigiile dintre consumatori și bănci nu trebuie să rămână singurul exemplu. Ar trebui ca în fiecare domeniu economic să existe astfel de Centre, iar rezultatul ar fi benefic atât pentru consumatori, cât și pentru profesioniști sau sistemul judiciar.

Nela Petrișor, conciliator CSALB, fost judecător ÎCCJ, avocat: „Într-o procedură alternativă la procedura judiciară, negocierea și compromisul sunt medicamentele cu ajutorul cărora încercăm să tratăm riscul de neplată a unui credit. Discreția procedurii derulate în cadrul CSALB îl face pe consumator să se simtă mai sigur și mai confortabil în fața conciliatorului decât în fața judecătorului. Deși, strict formal, produsul final – hotărârea pronunțată de conciliator – are aceeași putere ca și sentința judecătorului. Această siguranță vine din faptul că procedura de conciliere asigură supraviețuirea contractului, în timp ce sentința pronunțată de instanță anunță divorțul iremediabil al părților aflate în litigiu.

Cel mai mare avantaj este timpul de soluționare, incomparabil mai scurt într-o procedură de conciliere decât cel petrecut într-un proces. Am avut dosare soluționate într-o săptămână sau chiar într-o zi, în cadrul CSALB. În instanță, chiar dacă avem parte de dreptate, o dreptate care vine târziu echivalează, de cele mai multe ori, cu o nedreptate. În conciliere nu putem vorbi de o jurisprudență unitară. Și nici nu ar fi posibil. Soluțiile pe care noi le dăm sunt unicat, nu sunt “produse de serie”. Deși hotărârea redactată în cadrul CSALB are aceeași putere ca și cea pronunțată de o instanță, ca redactare ea nu se întinde pe zeci de pagini, nu descrie faptele, pentru că păstrează confidențialitatea negocierii. Iar după ce este redactată, hotărârea este imediat pusă în aplicare, pentru că ea nu este niciodată atacată. Nu avem recurs sau apel. Soluția conciliatorului, spre deosebire de sentința judecătorului, mulțumește ambele părți și este acceptată atât de consumator, cât și de bancă. Altfel spus, prin negociere și compromis devine preferabilă strâmba împărțeală a părților, dreptei judecăți ale magistratului.

Amelia Onișor, judecător Curtea de Apel București, formator INM: „Soluționarea alternativă a litigiilor bancare prin conciliere conferă avantaje indiscutabile pentru consumatori și pentru instanțele de judecată. Pe de o parte, părțile pot soluționa un diferend cu mai puține costuri și cu resurse de timp mult diminuate față de procedurile judiciare. Stresul generat de incertitudinea unui proces judiciar, de termenele lungi și de cheltuielile aferente poate fi considerabil. Prin conciliere, părțile ajung la un acord mutual avantajos, reducând stresul asociat conflictului. Pe de altă parte, pentru sistemul judiciar concilierea contribuie la creșterea eficienței și calității actului de justiție prin reducerea volumului de dosare aflate pe rolul instanțelor judecătorești. Aceasta în sine demonstrează că soluția pe care CSALB o oferă pentru stingerea conflictelor bancare este viabilă și benefică.

Radu Rizoiu, conciliator onorific CSALB, profesor universitar: „În țările nordice sau în Germania există o practică în care judecătorul sugerează părților să se împace înainte de a se confrunta în instanță, mai ales în cazurile în care litigiile nu sunt de viață și de moarte. În Norvegia judecătorul chiar le indică părților care sunt aspectele ce pot fi rezolvate fără intervenția lui și fără ca acest lucru să fie interpretat drept antepronunțare. Este doar o formă de sprijin pe care acesta o dă părților pentru ajungerea la un consens. În Germania am întâlnit cazuri în care judecătorul, care știa deja dosarul la primul termen de judecată, le dădea un răgaz părților să se împace. Cred că instanțele au pârghiile necesare să facă mai mult decât să aplice legea, mai ales atunci când numărul litigiilor, raportat la populație, este foarte mare. În România, de exemplu, avem peste 6 litigii la 100.000 de consumatori, de 3 ori mai mult decât media europeană. Mecanismele concilierii și instanțelor pot funcționa foarte bine împreună, nu se autoexclud. Până la urmă, omul nu își dorește să vadă cum se aplică legea, ci vrea să-și vadă problema rezolvată. Astfel, dacă este mulțumit nici nu mai contează pe ce cale a ajuns la soluție. De aceea, judecătorii pot pune o întrebare simplă chiar la primul termen de judecată: dar să mergeți în conciliere ați încercat? Dacă nu, să le recomande această cale alternativă și doar dacă ea nu are rezultatul dorit să se întoarcă în fața judecătorului.

Facebook Comments
Continue Reading

Parteneri

Ultimile stiri locale

Eveniment6 ore ago

Quickmobile.ro: Lider în tehnologie pe piața online în România

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, Quickmobile.ro s-a afirmat ca una dintre principalele destinații online pentru cumpărătorii din România...

Uncategorized10 ore ago

Quickmobile.ro: Lider în tehnologie pe piața online în România

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, Quickmobile.ro s-a afirmat ca una dintre principalele destinații online pentru cumpărătorii din România...

Uncategorized11 ore ago

TikTok își consolidează abordarea privind combaterea încercărilor de influențare

București, 23 mai 2024 – TikTok anunță astăzi noi actualizări legate de efortul continuu de a combate încercările de influențare existente...

Eveniment16 ore ago

Arena Elevilor 2024: Întâlnirea generației viitorului la București!

În inima Bucureștiului, în perioada 14-15 septembrie în prestigiosul Circ Metropolitan, se va cel mai mare eveniment al anului pentru...

Evenimento zi ago

Judecătorii sunt sfătuiți să recomande concilierea dintre consumatori și bănci la începutul proceselor din instanțe

22 mai, București. Judecătorii sunt sfătuiți să recomande consumatorilor și băncilor soluționarea pe cale amiabilă a disputelor din instanță. Aproximativ...

Exclusivo zi ago

Cum te poate ajuta un avocat de drept penal

În orice situație juridică complicată, deținerea unei asistențe legale adecvate este crucială. Acest lucru este cu atât mai adevărat în...

Afacerio zi ago

Cum te poate ajuta un avocat de drept penal

În orice situație juridică complicată, deținerea unei asistențe legale adecvate este crucială. Acest lucru este cu atât mai adevărat în...

Uncategorizedo zi ago

Judecătorii sunt sfătuiți să recomande concilierea dintre consumatori și bănci la începutul proceselor din instanțe

22 mai, București. Judecătorii sunt sfătuiți să recomande consumatorilor și băncilor soluționarea pe cale amiabilă a disputelor din instanță. Aproximativ...

Socialo zi ago

Clinica OZONO – 5 Ani de Servicii Stomatologice Premium în Inima Iașului

Deja sunt cinci ani de când Clinica OZONO oferă servicii stomatologice premium în inima Iașului, îți vine să crezi? Cu...

centrala antiefractie centrala antiefractie
Uncategorized2 zile ago

Viata inainte si dupa ce montezi o centrala antiefractie: diferentele sunt semnificative!

In lumea moderna, securitatea locuintei sau a sediului afacerii tale este de o importanta cruciala. Instalarea unui model de centrala...

Eveniment3 zile ago

Carmolimp Face Valuri la Romania Day în New York cu Noua Gama de Mici

Compania brașoveană Carmolimp a investit peste 1,5 milioane de  euro în dezvoltarea gamei de  mici „Litălși” – un nou brand...

Eveniment3 zile ago

Galileo Topo: Ridicări Topografice și Studii de Specialitate

Ridicările topografice sunt esențiale pentru planificarea și execuția corectă a proiectelor de construcție. Acestea oferă informații precise despre relieful terenului,...

Eveniment4 zile ago

„În urmă cu doar câțiva ani – și ca să fiu mai exact, cam până la Guvernul Câțu – opțiunea tinerilor pentru structurile MAI se afla undeva după Facultatea de Drept sau Medicină.” – Ziarul Incisiv de Prahova

Motivele erau evidente pentru oricine: în ciuda vieții cazone și a restricțiilor specifice, tânărul avea perspectiva unui loc de muncă...

Evenimento săptămână ago

Inovație și Excelență în Marketing Digital: Weryon România – Alegerea Înțeleaptă pentru Afaceri Locale

Într-o eră digitală în continuă schimbare Weryon România se distinge ca lider în furnizarea de servicii de marketing digital inovatoare....

Uncategorizedo săptămână ago

Kaufland România celebrează incluziunea persoanelor cu dizabilități printr-o experiență imersivă în lumea diversității, alături de MINA, Museum of Immersive New Art

Retailerul încheie Caravana A.C.C.E.S. alături de George Baltă și Tedy Necula cu o ultimă oprire în București București, 16 mai...

Uncategorizedo săptămână ago

Seară balcanică, mixuri inedite, trap și butaforie impresionantă, la IntenCity

Staruri internaționale și cele mai cunoscute nume din muzica românească vor urca pe cele două scene ale Festivalului IntenCity, care...

Știrile Săptămânii