De la Daimler până la Renault sau alte nume mari din industrie sunt în pericol de a fi amendaţi cu o sumă totală de peste 14 miliarde de euro (16 miliarde de dolari), dacă nu respectă reglementările mai stricte privind emisiile, începând cu 2020. Numai o „schimbare seismică” a cererii pentru vehicule electrificate ar elimina complet prognoza care arată că emisiile de gaze cu efect de seră vor fi în exces, notează autorii unui raport dat publicităţii în această săptămână.
Anterior, analiştii de la Exane BNP Paribas au evidenţiat că grupurile auto franceze PSA Group şi Renault sunt cele mai expuse amenzilor.
Producătorii de autoturisme ştiu de ani buni noile limite impuse de Uniunea Europeană însă mulţi încă se luptă să reducă emisiile medii de dioxid de carbon ale gamei proprii de produse. În 2017, emisiile de CO2 au crescut pentru prima după intrarea în declin a vânzărilor de maşini cu motoare diesel, relativ eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil. Trecerea de la diesel la motoare alimentate cu benzină a dus la reducerea emisiilor de oxizi de azot, dar la o majorare a celor de CO2. Totodată, la creşterea emisiilor de gaze cu efect de seră a cotat şi orientarea clienţilor către SUV-uri, vehicule care consumă mai mult.
Analiştii IHS prognozează că, la intrarea în vigoare a noilor limite nivelul mediu al emisiilor de CO2/km va fi de circa 122,9 grame, cu 8 grame peste ţinta impusă.
IasiAZI.ro