Niponii de la Mazda nu fac un secret din faptul că majoritatea clienţilor pentru modelul Mazda6 sunt trecuţi binişor de prima tinereţe. Asta neînsemnând că marca nu face eforturi majore pentru a reduce media de vârstă a cumpărătorilor celui mai „matur” dintre vehiculele sale. În urmă cu doar câteva săptămâni, pe şoselele pline de viraje ale insulei Mallorca din grupul Balearelor, câteva zeci de vehicule din cea mai nouă interpretare Mazda6 au luat parte la un test internaţional menit să demonstreze jurnaliştilor din întreaga lume cât de mult a evoluat vârful de gamă al constructorului nipon. Conform oficialilor mărcii, avem de-a face cu un autoturism „complet, matur, rafinat, care oferă un nivel foarte ridicat de calitate în toate detaliile”. Maşina a fost regândită la majoritatea capitolelor şi oferă versiuni actualizate ale trenurilor de rulare SKYACTIV, ale tehnologiilor de siguranţă i-ACTIVSENSE şi, în premieră pentru Mazda, compatibilitate cu sistemele Apple Car Play şi Android Auto. Versiunea din 2018 aduce şi un nou nivel de echipare de top, Takumi Plus.
În privinţa designului exterior modificările sunt reduse ca impact, însă este uşor de sesizat grila mai mare care oferă profunzime şi lipsa proiectoarelor de ceaţă care sunt acum integrate în blocurile optice cu LED. Pentru un plus de sportivitate, ţevile de evacuare au crescut în diametru şi sunt poziţionate mai aproape de marginile modelului.
Încă de la primul nivel de echipare, Challenge, Mazda6 2018 propune un pachet bogat de dotări care include afişaj activ proiectat pe parbriz, şase difuzoare, senzori de ploaie şi de lumină, climatizare automată pe două zone, geamuri fumurii, sistem de navigaţie şi patru porturi USB (două în faţă şi două în spate). Tot în echiparea standard, pe consola centrală apare o altă premieră Mazda6, noul ecran de opt inci pentru zona de infotainment, care este însoţit de un ecran de şapte inci în zona instrumentelor de bord. Ridicarea şi mai mult a nivelului se observă din plin şi la echiparea Takumi Plus, care oferă tapiţerie maro Nappa, trapă, volan cu cusături speciale, oglindă interioară fără ramă, ornamente de crom şi lemn Sen pentru bord, capitonaj din piele întoarsă, dar şi kit de lumini interioare cu LED. Odată cu tapiţeria din piele, scaunele frontale sunt, în premieră pentru marcă, ventilate.
Propulsoare în pas cu vremurile
Mazda6 păstrează motorizările cunoscute, dar aduce îmbunătăţiri importante. Toate propulsoarele sunt omologate conform noilor norme de testare a consumului WLTP şi respectă clasa de emisii Euro 6d. Cele două motoare diesel bi-turbo, SKYACTIV-D 2.2, au fost preluate de la versiunea anterioară, primul livrând 150 CP, în timp ce al doilea a câştigat în putere şi generează 184 CP şi 445 Nm graţie noilor turbine cu geometrie variabilă. Motorizările diesel sunt echipate cu un sistem pe bază de uree, destinat reducerii nivelului emisiilor, dar şi cu o tehnologie de eficientizare a arderii denumită Rapid Multi-stage Combustion. Cele trei variante de motorizare SKYACTIV pe benzină, SKYACTIV-G 2.0 de de 145 şi 165 CP şi SKYACTIV-G 2.5 de 194 CP sunt complet revizuite şi asigură un supliment de cuplu la turaţii joase. În plus, propulsorul de 194 CP este echipat şi cu un sistem de dezactivare a cilindrilor, preluat de la SUV-ul CX-5, care reduce consumul la o viteză constantă de 80 km/h. Suspensia a fost şi ea reproiectată pentru a asigura un comportament mai liniar şi mai intuitiv. Iar sistemul de tracţiune integrală i-ACTIV este disponibil pe caroseria Combi în combinaţie cu motorizările diesel, atât cu transmisie manuală, cât şi automată.
Menite să aducă modelul mai aproape de sufletul tinerilor, toate modificările prin care a trecut port-drapelul mărcii Mazda se reduc la un comportament rutier molcom şi sigur. În ciuda puterii majorate şi a plusului de cuplu la turaţii joase, Mazda6 accelerează destul de lent şi, câteodată, zgomotos, doar propulsorul de 2.5 litri asigurând sportivitatea căutată de constructor. Pentru a fi mai uşor de înţeles trebuie spus că testul de la Palma de Mallorca a arătat un vehicul care se aseamănă mult cu un bărbat trecut de vârsta a doua care, în căutarea unei dorite tinereţi, a apelat la operaţii estetice de bun simţ şi a petrecut timp îndelungat la sală pentru a îşi modela corpul. Toate acestea însă fără ca vigoarea tinereţii să revină în muşchii peste care anii au trecut neiertător. În schimb, acelaşi bărbat poate oferi acum celor din jur un calm aparte, experienţă şi o siguranţă greu de găsit la tinerii zănatici şi sprinţari care se laudă cu acceleraţii uimitoare.
Preţurile pentru Mazda6 încep, din luna august, de la 25.190 de euro (G145 Challenge, Sedan) şi urcă până la 37.990 euro (CD184 Takumi Plus 4×4 AT, Combi).
Caracteristici tehnice Mazda6
Motor 2.5 SKYACTIV-G
Capacitate cilindrică 2.488 cmc
Putere 194 CP
Combustibil benzină
Viteza maximă 223 km/h
Acceleraţie 0-100 km/h 8,1 sec.
Consum mediu 6,7 l/100 km
Emisii CO2 153 g/km
Preţ 32.990 euro
(Articol publicat în numărul 32 al revistei Capital, disponibil la centrele de difuzare a presei în săptămâna 13 – 19 august 2018)
IasiAZI.ro